Auteur Topic: [Aflevering 3] - Vanaf hangen  (gelezen 13591 keer)

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2021, 22:24:40 »
Beste aflevering, en voor 1 keer niet de keuze of geld of jokers.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2021, 22:25:00 »
Dit was wel mijn favoriete aflevering van dit seizoen tot nu toe! (Als de 4 abseilers een vrijstelling hadden gekregen had ik daar misschien anders over gedacht)

Tijdens het abseilen zei Rene bij de koker met 2 jokers iets in de trant van: "hier zitten 2 jokers, en 1 daar van is voor mij". Maar blijkbaar heeft Rocky beide jokers gehouden. Hier zagen we niks meer over terwijl bij de overige drie duo's werd wel gezegd hoe de jokers zijn verdeeld.


En Anne-Marie Jung in Moltalk  ::love::

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2021, 22:29:00 »
Beste aflevering, en voor 1 keer niet de keuze of geld of jokers.
Eens! De eerste opdracht is een van de weinige keren geweest dat je een joker kon verdienen door juist wél je best voor de pot te doen. Juich ik alleen maar toe ::jaja:: En hoewel bij de tweede opdracht de mogelijkheid bestond om het geld voor de vrijstellingen te ruilen, was het niet zo rechtlijnig als dat. Bovendien was het makkelijk om 2 jokers te pakken én 500 euro binnen te brengen.
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2021, 22:30:35 »
Ja, heel fijn dat de jokers ook eens anders ingezet worden. Hele goede doordachte aflevering, alleen een tikje verwarrend soms (maar misschien was ik niet helemaal scherp vandaag).

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #24 Gepost op: 16-01-2021, 22:43:18 »
Dan is de missie niet bepaald geslaagd want er werd geld verdiend.

En daarom zei Lashmi bij de twee jokers-koker die Rocky openmaakte: "Wat is dit!!?"  ;D

Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #25 Gepost op: 16-01-2021, 23:26:06 »
En daarom zei Lashmi bij de twee jokers-koker die Rocky openmaakte: "Wat is dit!!?"  ;D

Dat was Marije!
De volledige quote:
Rik: "Rocky laat maar eens zien wat jij hebt gepakt."
Marije: "Geld ook, dat is onze afspraak. Hè?! Wat is dit?"
Rocky: "Twee jokers."
Rik: "Rocky heeft gekozen voor twee jokers."
Joshua: "Onzin."
Rik: "Dat betekent dat de abseilers gedag kunnen zeggen tegen de vrijstelling."

Vervolgens wordt de verwarring van Marije weggenomen zodra ze ziet dat Renée het geld heeft. Toch wel heel gek gedrag van Marije hier, maar als ze de mol is zou ik het nog vreemder vinden, dan ga je toch niet zo openlijk verontwaardigd doen over geld verdienen? Misschien snapte zij de opdracht ook nog niet helemaal. ;D

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #26 Gepost op: 16-01-2021, 23:27:10 »
We twijfelden al hier op de bank, en ik moet morgen nog terugkijken, luisteren, maar bedankt alvast  ;)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2021, 00:49:18 »
Ik vond het een mooie aflevering maar snap niet hoe Rik van 500 euro zo maar 2000 euro van in de pot maakt omdat Rocky 2 jokers in haar koker vond. Ik dacht enkel: ok, dan hebben de abseilers geen vrijstelling te pakken want daarvoor moesten ze allevier geld meenemen. Maar dat had Rocky wel gedaan, alleen afgestaan. Waarom is het afstaan van haar geldkoker dan reden voor het verviervoudigen van het bedrag? Zou dan volgens die logica zeggen dat de vier abseilers geld binnen brengen = vier vrijstellingen in de pocket. Hoe ze het onderling tussen kajakker of abseiler dan verdelen zou niet moeten uitmaken imo.

Ik snap die logica niet. Of ik heb niet volledig opgelet. Vond het ook raar hoe de escaperoom verlaters elk twee jokers per persoon kregen. Had daar een joker per persoon, dus twee per duo verwacht. Wel een mooie opdracht, al denk ik niet dat de mol hier uit de kamer zou willen komen. Jokers boeit de mol niet. Al slingert hij/zij graag met jokerkaarten en een Joker achtige lach.



Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Karlijn13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2021, 00:56:41 »
alle abseilers hadden geld meegenomen + 1 of 2 jokers.
Daarna moesten ze die twee kokers delen met hun partner.
Op het moment dat alle vier de abseilers het geld zelf in handen hadden bij het openmaken van de kokers kregen ze allemaal een vrijstelling en werd er helemaal geen geld verdient.
Omdat Rocky niet het geld maar de jokers in handen hield, ging de vrijstelling voor de abseilers niet door.
Ze hadden echter in totaal wel 4 kokers met 500 euro geopend, dus werd er 2000 verdiend.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2021, 01:07:14 »
Ja zal wel aan mij liggen maar vond de uitleg eindelijk een keer super duidelijk  ::rofl::

Leukste aflevering tot nu toe van dit seizoen trouwens  :D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2021, 01:12:12 »
Dan was het voor drie abseilers dus balletje/balletje zonder nadere info over de twee kokers die ze in bezit hadden. Alleen Rocky wist haar inhoud door Renee. Kun je er dus twee stepen.

Het wissel moment op het laatst maakt het onnodig verwarrend. En hoe zo mogen de abseilers twee kokers met aparte inhoud meenemen? Ik denk: de kajakkers hebben 1 uit 5 kans om de abseiler jokers te laten pakken (waar de abseilers niks vanaf weten) daar waar de abseilers 1 uit 5 kans hehben om geld te pakken om dat in te zetten voor de individuele vrijstelling per abseiler.

Krijg je dus het psychologische element erin: net als in China met de mol vs kandidaat: in dit bakje zit geld, in dit bakje zit een joker. Maar de abseilers vaarden blind op de instructies van de kajakkers zonder om te denken: kajakker denkt dat ik denk dat er geld in zit, dus zit er een joker in en pak die ik. Er was ook helemaal geen discussie tussen kajakker en abseiler.

Prima combinatie van het abseilen ala Thailand/Colombia met mol vs kandidaat vertrouwen wat er in het bakje zat in China. Maar goed zonder voice over of visual overlay was mij dus ontschoten dat er op het laatste nog een wissel gedaan mocht/moest worden tussen abseiler en kajakker.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2021, 02:28:24 »
Rocky wist haar inhoud door Renee
Zoals je al zegt wist Rocky precies welke koker wat was. Maar ook had ze al direct gezegd niet Renee te gaan verraden.

Deed ze uiteindelijk toch een beetje want Renee had gezegd tijdens het abseilen "ik vertel je nu dat dit de koker is met 2 jokers, pak die, maar wel straks samen eerlijk delen". Rocky gaf die joker niet af maar gooide wel de 4 vrijstellingen weg en pakte daarmee 2000 euro, dat was alles of niets.

Ze zal wel gedacht hebben: ik doe hiermee al genoeg, ik red jou, Renee. En Renee had natuurlijk eerder al 2 jokers gewonnen in het escaperoomspel.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2021, 08:20:55 »
En Anne-Marie Jung in Moltalk  ::love::
Smaken verschillen. Ik vond en vind Peggy veel leuker.  ::love::

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2021, 09:09:00 »
Goede aflevering!
Al ben ik er nog niet echt helemaal uit hoe de mol hier goed had kunnen mollen...
Ich bin ein Bärliner!

Offline Marmolleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2021, 09:45:57 »
Al ben ik er nog niet echt helemaal uit hoe de mol hier goed had kunnen mollen...
De mol kon vanuit kayakgroep mollen door te benadrukken dat ze voor geld moesten gaan bij het geven van aanwijzingen. Als iedereen dat zou doen, was de kans aanwezig dat de andere groep vier vrijstellingen zou krijgen, waarmee er geen 2000 in de pot zou komen. Nadeel: deze afloop had de mol totaal niet in eigen hand.
Vanuit de abseilgroep kon de mol mollen door te benadrukken dat ze voor het vertrouwen van de andere groep zouden gaan en niet voor het geld in de pot. Misschien ervan uitgaand dat de andere groep voor de jokers zou gaan.

Volgens mij werd de mol hier onbedoeld buitenspel gezet doordat de plannen van de twee groepen bij elkaar (we gaan voor het geld/we volgen de instructies op) toch leidden tot het verzamelen van geld. Omdat alleen Rocky had doorgekregen wat de betekenis op elk buisje was, kon zij het geld weggeven en was het voor de andere drie een gok.
Een van die drie anderen kan als mol voor het geld hebben gekozen in de hoop dat de anderen dat ook zouden doen en dat er zo 2000 werd weggespeeld. Maar ook dit had de mol niet in eigen hand.

« Laatst bewerkt op: 17-01-2021, 09:48:07 door Marmolleke »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2021, 10:12:19 »
Nadeel: deze afloop had de mol totaal niet in eigen hand.
Dat klinkt inderdaad beter dan hoe ik het zei... De mol kon wel wat sturen, maar had de uitkomst niet in eigen hand!
Ich bin ein Bärliner!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2021, 12:20:17 »
Executie onder een Junkers Ju F103, uit de tijd van Antony Fokker.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2021, 12:30:47 »
Deze hele aflevering draaide op vertrouwen kweken ook de mol heeft vertrouwen nodig voor de volgende opdracht(en). 2 jokers en 500 euro is dat vertrouwen wel waard. Charlotte nam de leiding bij alle aanwijzingen, ze pakte zelfs de kaarten uit de handen van Renée ( zodat de 2 vingerafdrukken niet gevonden zouden worden?) en ze bleef maar hameren op de getallen. Het codewoord bleek uiteindelijk ook een getal.

Bij het kajakken lag zat ze te stralen en te genieten.....Bij haar alleen de projectie van de jokerkaart gezien.
Veel geld verdiend deze keer maar volgende week is er min-geld in het spel.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2021, 12:31:15 »
Executie onder een Junkers Ju F103, uit de tijd van Antony Fokker.
Ja, dit merkte ik ook op.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 3] - Vanaf hangen
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2021, 13:27:53 »
Ook tof dat zowel het kayakken als het abseilen mooie opdrachten waren.  ::bravo::

Wel veel geld verdiend: minder scherp van de mol of werd de mol gesaboteerd? Dat is de grote vraag.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)