Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?  (gelezen 13523 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #60 Gepost op: 2-02-2021, 10:19:44 »
In aanvulling op deze opmerking van Mollem en hier verder niet besproken:
De verrekijker shots tijdens de opdracht zetten Charlotte echt in een slecht daglicht in de montage. Het klopt inderdaad dat 'achteraf' de verrekijker shots nog zijn opgenomen, en doordat Charlotte alle tekeningen op elkaar gestapeld heeft, zijn er veel vlekken ontstaan. Ik kan mij zomaar eens voorstellen dat de 'andere' kandidaten, deze vlekken-tekeningen nooit gezien hebben.
Voor mij een reden om Charlotte definitief af te schrijven als Mol, want dit is echt fake montage-actie van de regie! Op deze manier krijg je de 'reguliere' kijker wel overstag om massaal Charlotte te gaan verdenken! Case closed: Charlotte is niet de Mol, en dus een ijverige kandidaat.

Gaan we nu echt weer het 'verdacht in beeld' != de mol argument gebruiken? Komaan, zo kunnen we voor iedereen wel tien dingen vinden.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #61 Gepost op: 2-02-2021, 10:20:58 »
Renee:  "ik zie een achtbaan!"

Splinter: "ok dan is het een pretpark en geen achtbaan."

Later weet Splinter dat de naam vd persoon niet juist is doorgegeven/geraden door Renee en maakt hij er toch maar achtbaan van, antwoord is incompleet en dus fout.



Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #62 Gepost op: 2-02-2021, 10:48:14 »
Ja, dat was inderdaad ook interessant. ::jaja::

Bij het zien van deze tekening zegt Joshua Iemand met blond haar is aan het abseilen met een kopje koffie ernaast. Charlotte, dat ben ik. Abseilen, blond haar, koffie dat is Joshua. Maar dat Joshua hier in mee gaat is op zijn minst vreemd (of hij heeft deze opdracht al lang opgegeven). Het gaat om circa 20:20 in de video.

Het was toch ook Charlotte?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #63 Gepost op: 2-02-2021, 13:18:59 »
Renee:  "ik zie een achtbaan!"

Splinter: "ok dan is het een pretpark en geen achtbaan."

Later weet Splinter dat de naam vd persoon niet juist is doorgegeven/geraden door Renee en maakt hij er toch maar achtbaan van, antwoord is incompleet en dus fout.

Yep viel mij ook op 😊

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #64 Gepost op: 2-02-2021, 14:48:45 »
Rocky wordt weer gezien als absolute kandidaat, want ze maakte prachtige tekeningen. En ja die kan je prima laten zien aan Charlotte en Joshua, maar die kunnen er niks mee door tijdgebrek. De prachtige tekening van Renee is zelfs nog niet getoond, want nog niet af. Wat heb je dan aan die tekeningen? Veel handiger zou zijn een soort raadsels te tekenen zoals Charlotte en Splinter doen.
Ik vind het maken van zulke uitgebreide tekeningen in deze opdracht mols, want kost te veel tijd en dus niet reproduceerbaar voor Charlotte, die moet zelf weer iets gaan verzinnen dat sneller te tekenen is.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #65 Gepost op: 2-02-2021, 17:44:37 »
In aanvulling op deze opmerking van Mollem en hier verder niet besproken:
De verrekijker shots tijdens de opdracht zetten Charlotte echt in een slecht daglicht in de montage. Het klopt inderdaad dat 'achteraf' de verrekijker shots nog zijn opgenomen, en doordat Charlotte alle tekeningen op elkaar gestapeld heeft, zijn er veel vlekken ontstaan. Ik kan mij zomaar eens voorstellen dat de 'andere' kandidaten, deze vlekken-tekeningen nooit gezien hebben.
Voor mij een reden om Charlotte definitief af te schrijven als Mol, want dit is echt fake montage-actie van de regie! Op deze manier krijg je de 'reguliere' kijker wel overstag om massaal Charlotte te gaan verdenken! Case closed: Charlotte is niet de Mol, en dus een ijverige kandidaat.

Waarom is dit fakemontage ???
De verrekijkershots zijn inderdaad later gemaakt, dat zie je bijvoorbeeld ook bij de voetbal van Splinter waar meer zwarte vegen op staan dan op eerdere shots, Logisch ook als ze niet alles op beeld hebben wordt er wat overgedaan,dat gebeurt vaker bij WIDM.

Charlotte  maakte er een janboel van maar ook dat is logisch, ze kan haar "kunstwerken" nauwelijks kwijt op de paar vierkante meter van hun plek. Dit in tegenstelling tot de anderen. Vooral Splinter en Renée hebben plenty loopruimte en Rocky kan haar schilderwerken naast elkaar tegen een rotswand plaatsen.


Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #66 Gepost op: 2-02-2021, 19:24:40 »
Die eventuele vegen lijken me het minste probleem met de 'schilderijen'  ::rofl::

En die verrekijkershots moesten er nu eenmaal in en jammer genoeg zijn die vegen tijdens de opdracht ontstaan. Denk niet dat Charlotte tijdens de opdracht zo bezorgd was over de eventuele shots die later gemaakt zouden worden.

Opvallend moment is natuurlijk nog de groepsvorming aan het begin. Nu is de opdracht uiteindelijk zo moeilijk dat misschien de Mol overal had kunnen staan. Ik ga even uit van het beste, en dat de Mol niet bewust niks gaat doen vanwege de veiling. De positie van Charlotte is toch veruit het gunstigst omdat ze zowel haar eigen input (waar), als de input van de andere kant (wie en wat) kan verprutsen. Joshua daarnaast ook, maar heeft net iets minder invloed op het beeld, maar kan foutief interpreteren. Maar hij is sowieso niet de Mol gebleken. Dan vraag ik me nog af of als positie schilder (Rocky en Splinter) of uitkijk (Marije en Renée) de beste is. Ieder heb je maar de macht over de helft van de input, al kan je als uitkijk nog iets zeggen over wat te schilderen en inzetten op lage geldbedragen. Al doet Splinter ook het schrijfwerk ipv Renée.

Charlotte bepaalt niet waar ze komt, dat doet Joshua en die beslist ook dat hij gaat kijken. Het lijkt dus niet alsof Charlotte stuurt op een bepaalde positie, al wordt het ook gewoon in haar schoot geworpen en kan ze dus geluk hebben als Mol. Het is niet volledig in beeld, maar Splinter lijkt te bepalen dat hij met Renée gaat. Rocky stelt voor te gaat tekenen, Marije vindt het allemaal prima.
Het gesprekje tussen Renée en Splinter kan ik niet helemaal goed horen en krijgen we niet volledig. Splinter stelt de eerste vraag wat ze wil doen. Renée lijkt even aan te sturen op tekenen, Splinter doet soort van alsof het hem niet heel veel uitmaakt, uiteindelijk tekent hij. Met het scheiden van de wie en de wat heeft hij wel een opvallend goede tactiek, toch wel een klein minpuntje als Mol. Hij maakt die beslissing meteen, dus als Mol neemt hij het risico of de productie heeft hem ingefluisterd dat het kansloos is? Dat laatste wil ik niet heel snel geloven.

Uiteindelijk vind ik Splinter meer sturend dan Renée in dat duo. Maar Renée levert in ieder geval weinig input voor de schilderende Splinter. Renée ziet alles toch voor dr ogen fout gaan, dus weinig moeite doen? Aan de andere kant is er wel meer overleg tussen Marije en Rocky over het schilderen. Het zal misschien vooral gevoelsmatig zijn (en de minste komische waarde) en door de eigen verdenkingen, maar ik vind deze twee nogal onopvallend in de opdracht. Jammer dat dit weer zo een opdracht is waar we niet gigantisch veel mee kunnen.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #67 Gepost op: 3-02-2021, 11:49:55 »
Bij het zien van deze tekening zegt Joshua Iemand met blond haar is aan het abseilen met een kopje koffie ernaast. Charlotte, dat ben ik. Abseilen, blond haar, koffie dat is Joshua. Maar dat Joshua hier in mee gaat is op zijn minst vreemd (of hij heeft deze opdracht al lang opgegeven). Het gaat om circa 20:20 in de video.

Het valt me vooral op dat ik me afvraag hoeveel tijd Rocky bezig is geweest met het schilderen van die 40 raampjes!!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar
« Reactie #68 Gepost op: 4-02-2021, 14:28:44 »
Gaan we nu echt weer het 'verdacht in beeld' != de mol argument gebruiken? Komaan, zo kunnen we voor iedereen wel tien dingen vinden.
Toch gaat het vaak wel op dat de mol zelden of niet onnodig verdacht wordt neergezet in de montage.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #69 Gepost op: 5-02-2021, 13:36:02 »

Uiteindelijk vind ik Splinter meer sturend dan Renée in dat duo. Maar Renée levert in ieder geval weinig input voor de schilderende Splinter. Renée ziet alles toch voor dr ogen fout gaan, dus weinig moeite doen? Aan de andere kant is er wel meer overleg tussen Marije en Rocky over het schilderen. Het zal misschien vooral gevoelsmatig zijn (en de minste komische waarde) en door de eigen verdenkingen, maar ik vind deze twee nogal onopvallend in de opdracht. Jammer dat dit weer zo een opdracht is waar we niet gigantisch veel mee kunnen.

Daar beschrijf je waarom ik Renée uitsluit als mol. Weer zo goed als geen invloed, misschien wat slecht zien of horen weer, Splinter stuurt alles. Al zie je als mol veel fout lopen ga je toch iets meer sturen, maar dat ze heeft ze al heel het seizoen niet gedaan. 

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #70 Gepost op: 10-02-2021, 11:38:19 »
Where & When - P Money (ft. Giggs) (FIFA 20 Official Soundtrack)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #71 Gepost op: 10-02-2021, 18:26:42 »
Where & When - P Money (ft. Giggs) (FIFA 20 Official Soundtrack)
Leuke hint.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #72 Gepost op: 24-02-2021, 12:20:54 »
Bij het groepjesvormen wil Renée bij haar mol Charlotte, maar dat mag niet van Joshua.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #73 Gepost op: 24-02-2021, 12:44:29 »
Wie de mol ook is, mol Charlotte die gebruikt wordt als speelbal, wil je niet of mol Renee die hard met de vuist naast de tafel slaat, wil je ook niet.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #74 Gepost op: 24-02-2021, 12:47:56 »
Je kunt je anders prima als speelbal tussen die twee laten gebruiken, als alleen Marije je maar verdenkt. Kom je lekker hulpeloos over. Waarom zou je zelf een positie willen kiezen in deze tot mislukken gedoemde opdracht? Zelfs het tekenen wordt door Joshua voor haar bepaald.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #75 Gepost op: 6-03-2021, 21:14:02 »
En deze tonen ze dan wel. De cirkel is compleet.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #76 Gepost op: 6-03-2021, 21:16:07 »
 ::rofl::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #77 Gepost op: 23-03-2021, 19:52:27 »
Mocht iemand nog graag willen zien welke locaties en dingen er allemaal op de briefjes stonden, hier een overzicht van wat er op de briefjes staat die ik heb 'gewonnen' bij de veiling.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #78 Gepost op: 23-03-2021, 19:54:02 »
Haha, grappig om te weten. ;D

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 1: Wie, wat... waar?
« Reactie #79 Gepost op: 23-03-2021, 20:39:48 »
Renée had van tevoren een lijstje uit haar hoofd geleerd, met allemaal werkwoorden die niet in de wat-bakjes lagen. Zoals bijvoorbeeld (ik citeer Renée): 'zingt'.
Ik begrijp steeds minder van de molacties van Renée. ::rofl::