Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan  (gelezen 25780 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #60 Gepost op: 21-02-2021, 16:00:57 »
WOW gave opdracht!! De mol blijft liever op de grond
Normaal gesproken wel. Charlotte zegt dan ook:

'Voor ik het wist schoot ik zo rats naar beneden, en vanaf toen was het gewoon een grote craziness van mijn lichaam wat gewoon dingen deed wat ik nog nooit heb meegemaakt' ;D

En hoe leuk is het voor een Mol om te kunnen zeggen:

'Ik ga stunten jongens, dat weel ik wel'.
'Dat was gewoon eh.. mijn vlucht'.
'Ik weet het niet. Het kon op alle kanalen eigenlijk mis gaan. Maar ik heb wel het vetste ooit meegemaakt. Dus who caaaares?'

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #61 Gepost op: 21-02-2021, 20:04:27 »
 ;D Wel heel erg bruut van Charlotte, die biechtteksten. Maar we trappen er niet in hier.

Over het Joker-thema. Ik denk dat zoiets een verzoek van de Mol van dienst zelf kan zijn. "ik wil iets met de joker-kaart, om kandidaten te misleiden met een nep-joker." Zoiets. Rick en het team pakken dat leuk op.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #62 Gepost op: 21-02-2021, 20:16:46 »
Stond er niet in het molboekje ergens "De mol staat nooit voor joker"?


Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #63 Gepost op: 21-02-2021, 20:55:05 »
Stond er niet in het molboekje ergens "De mol staat nooit voor joker"?

En wat bedoel jet hiermee? Dat Renée niet de mol kan zijn? Lijkt me lastig na die joekel van een molactie van haar (die slechts indirect in beeld kwam).
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #64 Gepost op: 21-02-2021, 21:00:23 »
De mol staat nooit voor joker. De kandidaten staan telkens voor joker!

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #65 Gepost op: 21-02-2021, 21:05:01 »
En wat bedoel jet hiermee? Dat Renée niet de mol kan zijn? Lijkt me lastig na die joekel van een molactie van haar (die slechts indirect in beeld kwam).
Dat in het molboekje staat dat de mol nooit voor joker staat, en deze opdracht net zegt "voor joker staan". Ik heb helemaal niet gezegd dat Renée niet de mol kan zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #66 Gepost op: 21-02-2021, 21:26:48 »
Wat gebeurt hier nu allemaal?

Renée staat als eerste bij de puzzel en kan, als ze de mol is, bij het begin, buiten beeld, al het e.e.a verleggen. Dan kun je vervolgens alles goed doorgeven en goed leggen maar dan is de uitkomst alsnog fout. Volgens mij is dit niet gebeurd want er  gaat alsnog voldoende verkeerd en de montage is weer vaag  ;D

We zien niet alle codes goed in beeld maar ik heb met stils en hulp van de ondertiteling het volgende kunnen herleiden:

Vlucht 1:
Alle codes worden door Splinter en Rocky goed doorgegeven aan Renée.
A1 wisselen met  C3  Renée pakt  A1 vervolgens knip in de montage en we zien niet wat ze neerlegt C3 zien we niet. Renée roept "Ik heb het”
D4 wisselen met E4  Renée pakt D4, lijkt E1 te pakken knip in de montage maar ze legt wel een puzzelstuk bij E4
C2 wisselen met  E3 Renée pakt eerst C1 maar daarna C2 we zien niet dat ze wisselt met E3
B3 wisselen met E2  Renée pakt B3 en wisselt met E2
B2 wisselen met A3  Renée verstaat het niet goed maar kijkt en loopt wel naar B2. Het is uit de montage gelaten wat ze wisselt.

Vlucht 2:
Renée geeft alle wisselingen goed door.
D2 wisselen met C1  paniek Charlotte hoort het niet deze wisseling wordt overgeslagen
A4 wisselen met B1 Charlotte geeft goed door, Splinter wisselt goed.
B4 wisselen met C4 Charlotte geeft goed door, Splinter wisselt goed
C1 wisselen met D3 Renée geeft goed door. Charlotte geeft C1 wisselen met B3 door, zelfs in de herhaling. Splinter doet iets met C3
E1 wisselen met A2 Charlotte geeft door C1 wisselen met A2 Splinter vraagt B1 of E1?  Renée herhaalt E1 wisselen met A2 en Charlotte roept (wederom fout) B1 met A2

Daarna ontstaat er verwarring met een wisseling die al gedaan is:
"Eén daarvoor was D1 moet wisselen met B3.
B1 met B3
Dat hebben we toch al gedaan?"

tsjaaa  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 21-02-2021, 21:33:25 door Moedermol »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #67 Gepost op: 21-02-2021, 23:13:58 »
Moedermol, je kunt zo goed speuren  ::ok:: 
... heb ik een uitzoekverzoekje / vraag; is het duidelijk dat alle wisselingen lineair waren, dus
gehele puzzel lag fout en in 10 wisselingen goed, of waren er geschakelde wisselingen, dus
deel vd puzzel goed en 10 deelwisselingen goed zoals in jouw overzicht?

A1 wisselen met C3 
A2 wisselen met E1
A3 wisselen met B2
A4 wisselen met B1
B3 wisselen met E2
B4 wisselen met C4
C1 wisselen met D3
C1 wisselen met D2 > dubbel wisselen ?
C2 wisselen met E3
D4 wisselen met E4

D1 missen we

In de verwarring erna:
"Eén daarvoor was D1 moet wisselen met B3." > Da's ook 2 x B3 wisselen.
Klopt dit met de puzzel (dus dat C1 en B3 een trapsgewijze wissel waren?)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #68 Gepost op: 21-02-2021, 23:48:52 »
Wat er precies wanneer is gewisseld weten we misschien niet goed. Aan de hand van de begin situatie, het lijstje van vlucht 1 en de eindsituatie heb ik herleid wat op lijstje 2 heeft gestaan. Voor de zekerheid ook nog even lijstje 1.
Vlucht 1:
Verwissel A1 met C3, D4 met E4, C2 met E3, B3 met E2 en B2 met A3.
Vlucht 2:
Verwissel D2 met C1, A4 met B1, B4 met C4, D1 met D3 en E1 met A2.
Met name met D1 gaat het fout.

Het beeld dat we te zien krijgen na de verwisseling van B4 met C4 klopt niet met wat het op dat moment zou moeten zijn. Hieronder graphics van hoe het eruit zag bij het begin en eind en hoe het eruit had moeten zien na vlucht 1 en op het einde. Ook kun je zien hoe het eruit had moeten zien na B4 <-> C4 en hoe het eruit zag. edit Er klopt daar ook al iets niet wat al na vlucht 1 goed had moeten liggen.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 10:34:33 door MartinJ »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #69 Gepost op: 22-02-2021, 09:17:33 »
De wisseling van B3 naar E2 door Renée zien we op beeld en gebeurt goed. Dat daarna E2 ook nog met D2 wordt verwisseld zien we niet, lijkt ook niet door Charlotte te zijn aangegeven als we Splinter kunnen geloven. Deze wisseling is goed te zien na wisseling 8 als we de onderkant zien. Het lijkt me dat dit alleen door Renée kan zijn gebeurd. Vooral omdat na de wisseling van B3 en E2 de stukken anders liggen dan het shot erna.
Ik zie echt niet hoe Charlotte dit gedaan kan hebben.
Volgens mij wordt dit zo'n dingetje dat er in aflevering 10 te zien krijgen à la Jan.
Ik weet dat dit de goede wisseling is en in het volgende shot: zullen we dan ook gewoon E2 met D2 wisselen? Is toch veel mooier?
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #70 Gepost op: 22-02-2021, 10:49:44 »
De wisseling van B3 naar E2 door Renée zien we op beeld en gebeurt goed. Dat daarna E2 ook nog met D2 wordt verwisseld zien we niet, lijkt ook niet door Charlotte te zijn aangegeven als we Splinter kunnen geloven. Deze wisseling is goed te zien na wisseling 8 als we de onderkant zien. Het lijkt me dat dit alleen door Renée kan zijn gebeurd. Vooral omdat na de wisseling van B3 en E2 de stukken anders liggen dan het shot erna.
Ik zie echt niet hoe Charlotte dit gedaan kan hebben.
Volgens mij wordt dit zo'n dingetje dat er in aflevering 10 te zien krijgen à la Jan.
Ik weet dat dit de goede wisseling is en in het volgende shot: zullen we dan ook gewoon E2 met D2 wisselen? Is toch veel mooier?

Precies. Dit is een driehoekswissel: eerst goed en dan nog eentje fout er achteraan...

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #71 Gepost op: 22-02-2021, 10:51:10 »
Ik heb nu al zo vaak in de montage gezien dat er shots niet kloppen en hecht dan ook geen waarde aan de tussentijdse shots van de puzzel.

Het eindresultaat telt en daar is fout:
C1
D1
D2
E2
E3.

Ik vraag me af of we kunnen herleiden wie de fouten maakt.

Zowel Renée als Charlotte worden verdacht gemaakt. Renée omdat er in de montage geknipt is, we zien niet goed wat ze doet met de puzzelstukken en Charlotte omdat ze in beeld fouten maakt. Van  haar mogen we het juist wel zien.

Bij de fouten zit C1 en D2 en dat is nu net de wissel die Charlotte niet heeft gehoord in haar paniek. Laat dat nu net de wissel zijn om het been van de joker op de juiste plek te krijgen. ;D
Eén wissel overslaan is al genoeg om de opdracht te laten mislukken.

Verder zijn D1 en D3 fout en hier is verwarring over B,C, D of E.  Ik houd  E2 nog over maar deze was in vlucht 1 al goed gelegd door Renée.

Edit: Splinter verlegt op het eind nog iets in de verwarring.Misschien is daar nog iets misgegaan?
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 11:01:20 door Moedermol »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #72 Gepost op: 22-02-2021, 11:14:21 »
Ik heb nu al zo vaak in de montage gezien dat er shots niet kloppen en hecht dan ook geen waarde aan de tussentijdse shots van de puzzel.

Het eindresultaat telt en daar is fout:
C1
D1
D2
E2
E3.

Ik vraag me af of we kunnen herleiden wie de fouten maakt.

Zowel Renée als Charlotte worden verdacht gemaakt. Renée omdat er in de montage geknipt is, we zien niet goed wat ze doet met de puzzelstukken en Charlotte omdat ze in beeld fouten maakt. Van  haar mogen we het juist wel zien.

Bij de fouten zit C1 en D2 en dat is nu net de wissel die Charlotte niet heeft gehoord in haar paniek. Laat dat nu net de wissel zijn om het been van de joker op de juiste plek te krijgen. ;D
Eén wissel overslaan is al genoeg om de opdracht te laten mislukken.

Verder zijn D1 en D3 fout en hier is verwarring over B,C, D of E.  Ik houd  E2 nog over maar deze was in vlucht 1 al goed gelegd door Renée.

Edit: Splinter verlegt op het eind nog iets in de verwarring.Misschien is daar nog iets misgegaan?

Niet helemaal mee eens. Met het tussenshot na wisseling 8 - en we kunnen vaststellen dat het inderdaad na shot 8 was, want Splinter was nog aan het wisselen - zien we dat er na de wisseling van B3 naar E2 nog een wisseling heeft plaats gevonden. Namelijk van E2 naar D2.
Deze wisseling heeft duidelijk buiten beeld plaatsgevonden en hier lijkt geen opdracht toe gegeven te zijn. Niet door Renée en ook niet door Charlotte.
Verder vind ik de eerste wisseling die Renée aan Charlotte geeft ook verdacht. Het lijkt alsof Charlotte niets hoort, maar dat weten we niet zeker, want wat we wel wel kunnen vaststellen is dat buiten beeld ook dat C1 met D1 is verwisseld.
De verwarring aan het einde heeft geen invloed meer op de puzzel, want dat waren al verkeerde stukken die opnieuw werden gedraaid.

Mijn conclusie is dan ook dat niemand anders dan Renée dit op haar geweten heeft en dat we dat in aflevering 10 gaan zien, hoe zij extra gewisseld heeft.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #73 Gepost op: 22-02-2021, 12:02:53 »
Drukte Renée bij de eerste wissel die ze doorgaf de porto knop niet in, of deed Charlotte alsof ze niets hoorde?

Charlotte:  'Zegt er iemand iets tegen me of wat? Zegt er iemand iets tegen me of wat? OK blijf in leven, blijf in leven. . OK er praat niemand tegen me. Er praat niemand tegen me.'.
 
Het kan zijn dat Charlotte ongeduldig werd. Maar hoe weet ze dat er op dat moment al iets doorgegeven moest worden? Ze had geen idee wanneer het zou beginnen. Er moest eerst wat gestunt worden met het vliegtuigje. Dus waarom dan opmerken dat er niets gezegd wordt. Verder, als het wel een eeuwigheid heeft geduurd: wat heeft mol Renée daar dan voor voordeel bij? Dat maakt haar alleen maar verdacht bij Charlotte, en bij Splinter, die in beeld nog even opmerkt: 'Maar Renée, waarom zeg je niks?'.

Als Renée bij die eerste wissel de portoknop niet indrukte, had ze dat beter vroeg kunnen doen, en daar meteen overheen gaan met de tweede wissel. Dan was het niemand opgevallen. Zoals het nu gaat, is dit beter te verklaren met Charlotte die doet alsof ze het niet hoort.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #74 Gepost op: 22-02-2021, 12:29:01 »
De verwarring aan het einde heeft geen invloed meer op de puzzel, want dat waren al verkeerde stukken die opnieuw werden gedraaid.

Mijn conclusie is dan ook dat niemand anders dan Renée dit op haar geweten heeft en dat we dat in aflevering 10 gaan zien, hoe zij extra gewisseld heeft.
Ook al zou Renee  in het begin een fout hebben gemaakt (waar overigens ik nog geen sluitend bewijs voor heb gezien) Charlotte maakt ook fouten, overduidelijk op beeld. Één foutje was genoeg voor het mislukken van de opdracht. Dat Renee eerder blunderde dan Charlotte is geen reden om Renee alle credits te geven.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #75 Gepost op: 22-02-2021, 12:48:51 »
Renée geeft een code door als Charlotte in een looping zit, dan is de kans ook groot dat ze die niet goed hoort.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #76 Gepost op: 22-02-2021, 13:05:52 »
Stond er niet in het molboekje ergens "De mol staat nooit voor joker"?

Nee maar de mol (Renée wat mij betreft) staat wel OP de joker(kaart).

Volgens mij is dat haar gezicht op die plaat.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 13:07:49 door B-mol »
Graven, graven, graven...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #77 Gepost op: 22-02-2021, 13:17:44 »
De montage klopt volgens mij voor geen meter.
Op het moment dat Splinter de (correcte) derde wissel B4-C4  uitvoert zien we het bord van 2 kanten terwijl hij de stukken neerlegt. Dus dat beeld moet kloppen. Het verschil met deze positie en de eindpositie is slechts de (correcte) wissel E1-A2, wat de vijfde en laatste wissel is van vlucht 2.
Maar wat zien we allemaal na deze derde wissel van vlucht2.
Renée: volgende
Charlotte: volgende
Renée: D1 moet wisselen met D3 (is wat op lijstje staat). Volgens ondertiteling zegt ze C1 en D3.
Charlotte: C1 moet wisselen met B3. (klopt dus allebei niet)
Charlotte: Oke, rustig ademhalen
Renée: C1 moet wisselen met B3 (?) ; is niet heel goed te verstaan, klinkt ook een beetje als D3 (ondertitels geven D3, maar ik hoor toch echt B3).
Charlotte: C1 moet wisselen met B3 (die hoort blijkbaar ook B3).
Charlotte: Oke rustig blijven ademhalen.

Dan zien we beeld dat Splinter een puzzelstuk neerlegt op C3 (oké is wel het gemiddelde van B3 en D3, maar toch). Dit stuk is niet veranderd en lag al goed. Zou met de allereerste wissel van vlucht 1 hier neer moeten zijn gelegd bij wissel met A1.

Renée: De laatste, E1 moet wisselen met A2 (klopt)
Charlotte: C1 moet wisselen met A2! Ooo0! Oh mijn God!
Splinter: B1 of E1?
Charlotte: Weet ik niet
Renée: E1 moet wisselen met A2
Charlotte: B1 met A2!
Splinter legt een puzzelstuk op E1. Dit is kennelijk de laatste stap van de (correcte) E1-A2 wissel. Maar het laatste wat Charlotte riep was toch B1 met A2?
Hierna weer:
Renée (of Charlotte?) E1 moet wisselen met A2
Renée: Een daarvoor was D1 moet wisselen met D3 (klopt; volgens ondertitels zegt ze B3 ipv D3)
Charlotte: B1 met B3!
Splinter: Dat hebben we toch al gedaan?
Hoezo hebben we die al gedaan?
Vervolgens zien we Splinter B1 met B3 omwisselen! Dat is heel vreemd want deze wissel komt helemaal niet voor, maar toch liggen B1 en B3 op het eind op de juiste plek!
De wissels voor B1 en B3 waren: B3-E2 (vlucht1) en A4-B1 (vlucht2)
Splinter bij landing van Charlotte: hoeveel heb ik er gedaan, 1, 2, 3, 4.

tl:dr Na de derde wissel in vlucht 2 zien we alleen maar chaos, maar toch zijn er vanaf dat moment alleen maar correcte wissels uitgevoerd, al is het er maar één.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 13:34:03 door MartinJ »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #78 Gepost op: 22-02-2021, 13:50:51 »
Drukte Renée bij de eerste wissel die ze doorgaf de porto knop niet in, of deed Charlotte alsof ze niets hoorde?

Charlotte:  'Zegt er iemand iets tegen me of wat? Zegt er iemand iets tegen me of wat? OK blijf in leven, blijf in leven. . OK er praat niemand tegen me. Er praat niemand tegen me.'.
 
Het kan zijn dat Charlotte ongeduldig werd. Maar hoe weet ze dat er op dat moment al iets doorgegeven moest worden? Ze had geen idee wanneer het zou beginnen. Er moest eerst wat gestunt worden met het vliegtuigje. Dus waarom dan opmerken dat er niets gezegd wordt. Verder, als het wel een eeuwigheid heeft geduurd: wat heeft mol Renée daar dan voor voordeel bij? Dat maakt haar alleen maar verdacht bij Charlotte, en bij Splinter, die in beeld nog even opmerkt: 'Maar Renée, waarom zeg je niks?'.

Als Renée bij die eerste wissel de portoknop niet indrukte, had ze dat beter vroeg kunnen doen, en daar meteen overheen gaan met de tweede wissel. Dan was het niemand opgevallen. Zoals het nu gaat, is dit beter te verklaren met Charlotte die doet alsof ze het niet hoort.
Of nog beter wel-niet-wel-niet enz. Charlotte hoort wel iets, maar niet alles en is te druk bezig met haar eerste stunt. Goed gekozen moment voor een mol met voorkennis. Omdat er ook duidelijk fouten op het bord zelf gemaakt zijn kan het niet anders dan dat Renee hier een aantal molacties heeft uitgevoerd (Splinter zal het niet geweest zijn).
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #79 Gepost op: 22-02-2021, 15:09:15 »
Ook al zou Renee  in het begin een fout hebben gemaakt (waar overigens ik nog geen sluitend bewijs voor heb gezien) Charlotte maakt ook fouten, overduidelijk op beeld. Één foutje was genoeg voor het mislukken van de opdracht. Dat Renee eerder blunderde dan Charlotte is geen reden om Renee alle credits te geven.

Maar Charlotte zorgt slechts voor één niet gedane wissel, want een verkeerde wissel, zo ver ik het kan terugzien en die verkeerde wissel wordt aan het einde ook weer teniet gedaan.

Ik heb alles uitgezocht en kom dan op het volgende:
Splinter moet doorgeven                  
1   A1   →   C3      Lijkt In beeld correct en blijkt na wisseling 8 ook correct
2   D4   →   E4      Lijkt In beeld correct en blijkt na wisseling 8 ook correct   
3   C2   →   E3      Lijkt In beeld correct en blijkt na wisseling 8 ook correct
4   B3   →   E2      Lijkt in beeld correct, maar na wisseling 8 blijkt dat er nog een wisseling van E2 naar D2 heeft plaats gevonden      
5   B2   →   A3      Deze zien we niet in beeld, maar is door de tussenstand bij 8 wel te controleren en blijkt correct         
Renée moet doorgeven                  
6   D2   →   C1      Hier zien we niets van. Zou dit de wisseling C1 met D1 zijn die we kunnen zien na wisseling 8? Verklaring: deze heeft Renée zelf nog tijdens haar beurt gedaan of Charlotte heeft deze foutief doorgegeven, maar door Splinters verklaring lijkt dat onwaarschijnlijk
7   A4   →   B1      Lijkt In beeld correct en blijkt na wisseling 8 ook correct      
8   B4   →   C4      Is in beeld correct en blijkt na wisseling 8 ook correct                  
9   D1   →   D3      de edit is niet duidelijk, maar lijkt op beeld op een wisseling van C1 naar B3. Al denk ik dat de wisseling B1 en B3 heeft plaatsgevonden (zie stap 11)      
10   E1   →   A2      de edit is niet duidelijk maar de wisseling is wel juist gedaan      
11   D1   →   D3      Hierna volgt nog eens een wisseling met B1 en B3 waardoor ze weer goed liggen. Omdat Splinter zegt: dat hebben we toch al gedaan, concludeer ik dat bij stap 9 B1 met B3 is verwisseld. Hierdoor maakt hij de foute wissel van Charlotte weer goed.

Al met al wordt Charlotte erg verdacht neergezet, terwijl ze eigenlijk nauwelijks echt verdacht doet.
Als ze de mol zou zijn zou ze de wissel van B1 met B3 nooit herstellen lijkt me en ik denk echt dat de eerste wissel niet door haar gehoord is of niet goed doorgegven door Renée (geen etherdiscipline).
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 15:13:57 door nikespits »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.