Auteur Topic: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan  (gelezen 26135 keer)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #100 Gepost op: 22-02-2021, 19:58:58 »
Charlotte stond stijf van de angst en ze lijkt superverdacht
Maar iedereen kan toch zien dat die puzzel aan het eind bijna goed is? Hoe valt dat te rijmen met al die fouten die Charlotte maakt? Ik denk dat de meeste kijkers juist achterblijven met het gevoel: hier zit een addertje onder het gras. Charlotte is niet de Mol. Splinter valt af. Rocky is het niet. Dan heeft Renée iets uitgehaald.

Zie ook dat Renée na deze uitzending Charlotte voorbijschoot op de WIDM-site, en hoofdverdachte werd van Nederland. Waar moet dat op gebaseerd zijn dan... Noch bij de foto's, noch bij het rad was Renée verdachter bezig dan Charlotte.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 20:02:33 door Molest »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #101 Gepost op: 22-02-2021, 20:00:57 »
Je moet als Mol natuurlijk ook nog voordoen dat een ander de fout gemaakt heeft, dus Charlotte die slechts 4 wijzigingen krijgt. Maar misschien wel het laatste zetje dat Charlotte nodig heeft om ook in het Renee kamp te komen.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #102 Gepost op: 22-02-2021, 20:01:45 »
Nee Renée is de eerste die een fout maakt en daarmee de opdracht heeft laten mislukken, niet Charlotte, dat is bijzaak en totaal niet relevant meer na Renées fout.
Het punt is dat het niet uitmaakt wanneer je iets fout doet of hoe vaak je dat doet. Je hoeft als goede Mol maar maar 1 keer iets fout te doen en je bent in je missie geslaagd.
Charlotte stond stijf van de angst
Ik betwijfel het. Dit wordt een erg mooi fragment bij de ontknoping.
Maar iedereen kan toch zien dat die puzzel aan het eind bijna goed is? Hoe valt dat te rijmen met al die fouten die Charlotte maakt? Ik denk dat de meeste kijkers juist achterblijven met het gevoel: hier zit een addertje onder het gras. Charlotte is niet de Mol. Splinter valt af. Rocky is het niet. Dan heeft Renée iets uitgehaald.

Zie ook dat Renée na deze uitzending Charlotte voorbijschoot op de WIDM-site, en hoofdverdachte werd van Nederland. Waar moet dat op gebaseerd zijn dan... Noch bij de foto's, noch bij het rad was Renée verdachter bezig dan Charlotte.
Klinkt plausibel. Het past ook goed in het thema van de Mol als Joker, zo over de top en in-you-face dat ze het onmogelijk kan zijn.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2021, 20:20:37 door molecula »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #103 Gepost op: 22-02-2021, 20:41:13 »
Het punt is dat het niet uitmaakt wanneer je iets fout doet of hoe vaak je dat doet. Je hoeft als goede Mol maar maar 1 keer iets fout te doen en je bent in je missie geslaagd.Ik betwijfel het. Dit wordt een erg mooi fragment bij de ontknoping.Klinkt plausibel. Het past ook goed in het thema van de Mol als Joker, zo over de top en in-you-face dat ze het onmogelijk kan zijn.

Klopt Charlotte molt zo in your face - en als ze dat niet doet dan zorgt de editor daar wel voor - dat ze inderdaad onmogelijk de mol kan zijn.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #104 Gepost op: 22-02-2021, 22:19:57 »
Wat ik zie, dan is Charlotte best verdacht, dat jokertje achter de kandidaten als molactie, schitterend. Maar mijn verstand zegt gewoon Rocky zit op Renée, heeft 2 jokers minder dan Splinter, hoe kan zij winnen van Splinter?
Gevoegd bij eerdere dubieuze afvallers als Charlotte de Mol is.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #105 Gepost op: 22-02-2021, 22:51:17 »
Wat ik zie, dan is Charlotte best verdacht, dat jokertje achter de kandidaten als molactie, schitterend. Maar mijn verstand zegt gewoon Rocky zit op Renée, heeft 2 jokers minder dan Splinter, hoe kan zij winnen van Splinter?
Gevoegd bij eerdere dubieuze afvallers als Charlotte de Mol is.

We weten niet of Splinter alles op Renée heeft gezet en we weten ook niet hoe snel hij de test gemaakt heeft.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #106 Gepost op: 22-02-2021, 23:04:17 »
Nogmaals gekeken naar deze opdracht en diverse afbeeldingen die we hebben.
Op de site van TrustNobody staan ook mooie afbeeldingen met nummering van het begin en eind van de opdracht. Aan het eind van de opdracht zien we wat verkeerd staat. 5 puzzelstukken. Dat is vreemd want geen even aantal.

Duidelijk is dat de wisseling D2 naar C1 fout is. C1 staat nog zoals bij de start, hier is dus niets mee gedaan. D2 staat wel op een andere plek. D1 en D3 staan ook nog zoals in het begin, hier heeft ook geen wisseling plaatsgevonden. Het vijfde puzzelstuk E2 staat verkeerd en dat is  vreemd. Deze is inderdaad verwisseld met D2.

Omdat deze verwisseling al is te zien op het tussenshot met Splinter als hij B4 met C4 wisselt wordt de wisseling van E2 met D2 gezien als bewijs dat  Renée dat gedaan moet hebben. Echter voor de wisseling B4 met C4 zijn er nog andere wisselingen geweest.

E2 was in de eerste vlucht al goed gewisseld met B3.
D2 moest in de 2e vlucht gewisseld worden met C1. Dat is niet gebeurd. Met deze wisseling waren communicatieproblemen. We weten niet of er alsnog iets doorgegeven is. Charlotte gaf iig veel verkeerde codes door. Ze kan doorgegeven hebben dat D2 gewisseld moest worden met  E2 (ipv C1). E2 is dan 2x gewisseld.

Dat is een aanname maar dat is het evengoed van Renée, kortom we komen mede door de rommelige montage niet verder vrees ik.



Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #107 Gepost op: 22-02-2021, 23:08:43 »
Dit was veruit de gaafste opdracht van dit seizoen. Ik heb zelf les gehad in dit vliegtuig (ASK-21) en heb er ook solo in gevlogen en aerobatics in gevlogen. Heerlijk toestel. Goede ouwe tijden.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #108 Gepost op: 23-02-2021, 00:05:02 »
Uitgaande van de situatie na de 8ste wissel (B4-C4) heb ik een plaatje gemaakt van de eindtoestand als bij vlucht 2 alles correct zou zijn uitgevoerd. D.w.z. dat we nog de gemiste 6de wissel (D2-C1) en wissel 9 (D1-D3) en wissel 10 (E1-A2) moeten uitvoeren. Dit is dus ervan uitgaande dat team 2 alleen A4-B1 en B4-C4 heeft uitgevoerd op het moment dat wij het bord van onderaf zien tijdens de B4-C4 wissel.
Er liggen dan 4 stukken verkeerd. E2 en C1 zijn verwisseld en D2 en D3. Dat is dus maar eentje minder dan in het actuele einde. Vreemd genoeg voor mij zijn deze wissels niet gelijk aan de wissels die foutief zouden zijn uitgevoerd tijdens vlucht 1. Dat zijn namelijk C1-D1 en D2-E2.

Ik blijf het vreemd vinden dat Renée, als zij de Mol zou zijn, twee keer twee stukken verwisseld. Hierdoor wordt namelijk de kans groter dat men ervan uitgaat dat er niet alleen tijdens vlucht 2 iets is fout gegaan, gesteld dat Charlotte minder vliegangst zou hebben gehad / geveinsd.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #109 Gepost op: 23-02-2021, 09:47:41 »
Nog een interessante FB post van de lokale productie:

"This stuntglidering episod is one of the best, I guess.
Also was a quite demanding to organize…
Our contestants now in the role of stuntwomen were yelling so loudly that for the pilot was very difficult to hear radio instructions.😱😉"

Wist de piloot dan van te voren al dat hij de radio-instructies niet zou kunnen horen en was hij daarom ook nerveus? :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #110 Gepost op: 23-02-2021, 09:48:15 »

Ik blijf het vreemd vinden dat Renée, als zij de Mol zou zijn, twee keer twee stukken verwisseld. Hierdoor wordt namelijk de kans groter dat men ervan uitgaat dat er niet alleen tijdens vlucht 2 iets is fout gegaan, gesteld dat Charlotte minder vliegangst zou hebben gehad / geveinsd.
Inderdaad, het heeft totaal geen zin om dat te doen, want Splinter kan erna controleren. Een foute code naar Charlotte geven had als mol Renée zijnde ook volstaan.

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #111 Gepost op: 23-02-2021, 09:59:15 »
We weten niet of Splinter alles op Renée heeft gezet en we weten ook niet hoe snel hij de test gemaakt heeft.
Dat weten we inderdaad niet. Wat we wel weten is dat Rocky geen jokers had en vol op Renee is gegaan, ze moest wel, spreiden was geen optie. Als Charlotte de mol is dan kan Rocky niet meer vragen goed hebben dan Splinter. Definitieve streep door Charlotte (sorry tunnelaars).
Ook Charlotte moet vol voor een kandidaat gaan. Met kennis achterstand moet je ook gokken.
Splinter daarentegen zit redelijk comfortabel, twee jokers meer dan Rocky, Charlotte die onzeker is over haar mol. Dan heb je meer tijd denk je.

Dat Splinter ondanks zijn twee jokers afvalt is natuurlijk opmerkelijk. Splinter moet tenminste 3 vragen op Rocky hebben ingevuld of net zoveel vragen (met jokers) goed gehad hebben als Charlotte en Rocky (20 is dan het meest waarschijnlijk) en op snelheid verliezen.

Als er nog maar 3 andere kandidaten zijn en je gaat voor 1 mol, Renee, dan kun je 20 vragen juist antwoorden (Wie is de Mol? Is mol Renee een vrouw? Is Mol Renee de penningmeester? Naast wie zat mol Renee aan de ontbijttafel? Had mol Renee de handen in de zakken bij de groepsfoto? Had de mol Renee een muts op de groepsfoto? Was mol Renee in de lucht of op de grond in opdracht 1? Wanneer stond mol Renee bij de puzzeltafel in opdracht 1? Op welke stoel zat mol Renee in het theater in opdracht 2? Wie adviseerde de mol Renee in opdracht 3? Dit soort vragen). Als je opgelet hebt weet je dat.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #112 Gepost op: 23-02-2021, 10:02:23 »
Inderdaad, het heeft totaal geen zin om dat te doen, want Splinter kan erna controleren. Een foute code naar Charlotte geven had als mol Renée zijnde ook volstaan.
Wie zegt dat Charlotte vliegangst gaat hebben en niet blijft doorvragen naar de juist wissels? "De wissels nog eenmaal doornemen Renee" "Zei je nu de E van Eduard of de B van Bernard" als ze net zo koel zou zijn als Rocky. Voor alle zekerheid toch maar een foutje in deel 1.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2021, 10:14:36 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #113 Gepost op: 23-02-2021, 10:30:25 »
Wie zegt dat Charlotte vliegangst gaat hebben en niet blijft doorvragen naar de juist wissels? "De wissels nog eenmaal doornemen Renee" als ze net zo koel zou zijn als Rocky. Voor alle zekerheid toch maar een foutje in deel 1.

Het lijkt er inderdaad op dat Charlottetunnelaars alles voor zoete koek slikken. Alles moet goed gepraat worden naar de Charlottetunnel,
De hints die naar Charlotte zouden wijzen. Het zou toch wat zijn als de hints belangrijker zouden zijn dan de spellen zelf.
Er zijn ook hints naar Renee (Nijmeegse Jokers en een joker in NEC kleuren, de reeën als anagram voor Renee), maar nu ga ik te veel off topic.

Ik blijf erbij dat de wissel van B3 naar E2 en dan van E2 naar D2 niet logisch is met Charlotte als mol.
Want van wat we gezien hebben kan Charlotte hier niet voor gezorgd hebben, want geen extra wisselingen doorgegeven. Dus een definitieve streep door Charlotte.
De enige onverklaarbare wissel is dan nog C1 met D1.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #114 Gepost op: 23-02-2021, 10:41:51 »
Of omdat alles goed gedaan was en ze willen Renee verdacht houden. We zien de puzzel pas weer als Charlotte al even bezig is. Maar zelfs dat shot hoeft niet van dat moment te zijn.
Ja gaat er van uit dat ze echt in paniek was. Als ze dit allemaal speelde dan was dat een heel bewuste molactie, die zelfs met de piloot zal zijn doorgesproken.

We kunnen het ook omdraaien: jij gaat er niet van uit dat dat shot van dat moment was (terwijl we wel zien hoe Splinter de stukken omdraait en matcht perfect met het de aanwijzingen en later ook het eindresultaat) en jij gaat ervan uit dat ze de paniek speelde (dan krijgt ze wat mij betreft een oscar; dat shaken zag er authentiek uit namelijk).
Als Charlotte wel de mol is, waar heeft de wisseling van E2 naar E2 dan plaats gevonden? We hebben die niet van Charlotte gehoord en ook Splinter lijkt geen extra wisseling doorgekregen te hebben.

We hebben het vaak over sleutelposities bij de mol. In dit geval was het bord de beste molpositie en Renee zegt dan ook gelijk dat ze bij het bord wil (net zoals Rob vorig jaar als eerste in het doolhof wilde).
In de lucht is gaaf, net als de helicopter naar Elba bij het jubileumseizoen, maar een minder goede molpositie.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2021, 10:48:12 »
(dan krijgt ze wat mij betreft een oscar; dat shaken zag er authentiek uit namelijk).
Niet iedereen is zo'n koele kikker als Rocky. :) Ik denk dat Charlotte graag het zweefvliegtuig in wilde, maar van tevoren al wist dat ze voor zichzelf wel een behoorlijke drempel over moest gaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #116 Gepost op: 23-02-2021, 10:49:32 »
De grond is inderdaad de beste plek voor een mol.  ;D
Maar in het zweefvliegtuig kun je wel degelijk invloed hebben (in tegenstelling tot vorig jaar in de helikopter, waar twee kandidaten foetsie waren en verder weinig konden uitrichten).
We weten in ieder geval zeker dat Splinter niet de mol was (nog steeds 'au'  ::rofl::) en hij was afhankelijk van de instructies die Charlotte doorgaf. Charlotte kan ervoor kiezen om Renée niet te 'horen' (dat is in ieder geval 1x gebeurd) en wellicht ook een nep-instructie doorgeven.
Het is hier volgens mij misgegaan in de communicatie tussen Renée en Charlotte: beide mols. Alleen heeft Renée de meest verdachte positie, bij Charlotte is het wat subtieler (alhoewel? Haar geschreeuw was niet bepaald subtiel te noemen  ;D ). Dus tja, het is op verschillende manieren te bekijken; afhankelijk van de tunnel waar je inzit, denk ik.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #117 Gepost op: 23-02-2021, 10:52:25 »
We vallen in herhaling. Zoals Charlotte al zei, het kon hier op alle kanalen misgaan. Je hoefde zeker niet aan het bord te staan om te mollen.

Er zijn ook hints naar Renee (Nijmeegse Jokers en een joker in NEC kleuren, de reeën als anagram voor Renee), maar nu ga ik te veel off topic.
Ik waardeer je passie, maar met zulke vergezochte hints ben je je toch in allerlei bochten aan het wringen om alles goed te praten naar de Renee-tunnel  :-X

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2021, 10:58:22 »
Ik denk eigenlijk dat de productie het liefst een Mol had die wel het zweefvliegtuig in wilde. Wat als niemand er voor te porren was? Renée zie ik dat toch niet zo 1 2 3 doen. Splinter stond bij het abseilen al doodsangsten uit, en had in zijn voorstelfilmpje ook nog iets over vliegen gezegd. Charlotte had ook zo maar kunnen zeggen dat ze het voor geen goud deed, je ziet hoe nerveus ze was. Alleen Rocky was op voorhand wel in te schatten, dat ze het zou doen. Een van de vier een zekerheidje. Als de rest niet wil, dan sta je daar toch mooi met je opdracht.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [Aflevering 8] - Opdracht 1: Voor joker staan
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2021, 11:02:59 »
Ik denk eigenlijk dat de productie het liefst een Mol had die wel het zweefvliegtuig in wilde.
Inderdaad, dat levert ook nog eens bij de ontknoping de beste TV op. Het is opvallend hoe snel Charlotte zegt dat zij sowieso wil vliegen.