Poll

Geloof jij in de maskerhint?

Ja
144 (40.6%)
Nee
143 (40.3%)
Weet niet / geen mening
68 (19.2%)

Totaal aantal stemmen: 355

Auteur Topic: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)  (gelezen 110707 keer)

Offline Elf-11

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1080 Gepost op: 6-03-2022, 01:56:22 »
Is dat ergens gezegd dan, dat het daar een hint naar was? De enige verklaring die ik voorbij heb zien komen, was dat het "vormgevingstechnisch" was.

Daarnaast was een hint naar de ogen op het molgeld helemaal niet nodig. In aflevering 1 is gezegd dat er een hint op het molgeld stond, daarmee waren de molloten hier ook wel losgegaan met speuren. En uiteindelijk was dat molgeld voor de kijker helemaal geen hint die we volledig hadden kunnen ontdekken, dus is een hint dat we daarop moesten letten totaal niet logisch.

Je hebt gelijk dat nergens gezegd is dat het een officiële hint was… ik heb de mogelijkheid dat alle kandidaten achter maskers tevoorschijn zouden komen vanaf het zien van de masker “hint” open gehouden en toen er geld opdook met de maskers de link gelegd dat kandidaten op plus geld zouden kunnen staan en de mol eventueel op min geld…  die theorie bleek te kloppen. En was meer voor de kandidaten dan voor ons.

En ik heb de afbeelding dus zo geïnterpreteerd en niet als directe hint naar de mol. Waarmee er meer verklaringen waren dan toeval, een nep hint, of een te vroege echte hint.

Maar alleen de makers weten wat de echte bedoeling was. Of ze bewust of per ongeluk  verwarring gezaaid hebben/ een aanwijzing geven hebben…

In aflevering 1 werd gerefereerd naar specifiek de biljetten van af(t)roeven, waar troeven op stond als hint naar de mol… er werd daar niet gezegd dat er ook aanwijzingen naar de kandidaten op stond.

En waarschijnlijk  was dat ook voldoende geweest om mensen hier te laten speuren, want dat doen sommigen hier nou eenmaal graag… elke pixel uitvergroten en flink met licht en contrast spelen om afbeeldingen te analyseren.

En dan zijn we nu weer even opnieuw wakker geschud dat niets is wat het lijkt in dit spel… dat je alles bij elkaar kunt puzzelen en meerdere mogelijke aanwijzing en interpretaties daarbij naast elkaar kunt leggen om uiteindelijk de mol wel of niet te ontmaskeren…

Vergeet ook niet dat met het blote oog de ogen van KL niet eens echt goed te zien waren op de afbeelding… daarvoor is er eerst flink aan de knoppen gedraaid in photoshop.



Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1081 Gepost op: 6-03-2022, 02:02:35 »
Hoe laat sluit deze poll precies, Heinz? Ik kan eens gaan trollen en 10 seconden voor tijd van stem verwisselen waardoor we opeens NIET meer geloven in die hele hint die ons al sinds augustus achtervolgt ::tandpastasmiley::

Trolmolloot
Had ik toch BIJNA het forum van de ondergang gered! Stoute Heinz  ::rofl:: ::joehoe::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1082 Gepost op: 6-03-2022, 02:10:30 »
Je hebt gelijk dat nergens gezegd is dat het een officiële hint was… ik heb de mogelijkheid dat alle kandidaten achter maskers tevoorschijn zouden komen vanaf het zien van de masker “hint” open gehouden en toen er geld opdook met de maskers de link gelegd dat kandidaten op plus geld zouden kunnen staan en de mol eventueel op min geld…  die theorie bleek te kloppen. En was meer voor de kandidaten dan voor ons.

En ik heb de afbeelding dus zo geïnterpreteerd en niet als directe hint naar de mol. Waarmee er meer verklaringen waren dan toeval, een nep hint, of een te vroege echte hint.

Maar alleen de makers weten wat de echte bedoeling was. Of ze bewust of per ongeluk  verwarring gezaaid hebben/ een aanwijzing geven hebben…

In aflevering 1 werd gerefereerd naar specifiek de biljetten van af(t)roeven, waar troeven op stond als hint naar de mol… er werd daar niet gezegd dat er ook aanwijzingen naar de kandidaten op stond.

En waarschijnlijk  was dat ook voldoende geweest om mensen hier te laten speuren, want dat doen sommigen hier nou eenmaal graag… elke pixel uitvergroten en flink met licht en contrast spelen om afbeeldingen te analyseren.

En dan zijn we nu weer even opnieuw wakker geschud dat niets is wat het lijkt in dit spel… dat je alles bij elkaar kunt puzzelen en meerdere mogelijke aanwijzing en interpretaties daarbij naast elkaar kunt leggen om uiteindelijk de mol wel of niet te ontmaskeren…

Vergeet ook niet dat met het blote oog de ogen van KL niet eens echt goed te zien waren op de afbeelding… daarvoor is er eerst flink aan de knoppen gedraaid in photoshop.

Mwah, "flink" is een overstatement...
Was een simpel contastje weghalen in de standaard editor op je pc.  :P
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1083 Gepost op: 6-03-2022, 02:16:24 »
Main thema dit seizoen: ontmaskering

Wat laat je zien op de aankondiging van het seizoen?
- Het masker met KL haar ogen

Dan heb je groots een livestream, voor het eerst, dus uniek, wat laat je zien?
- Het masker met KL haar ogen.

Draait het om een mol telefoon, wat is ook hier weer te zien?
- het masker met KL haar ogen.

Het is niet zomaar 1x buiten de uitzending in beeld. Het is het enige masker wat getoond wordt en daar achter zit KL. Het is letterlijk de titel van het seizoen.

En nee hier hoefde je niet veel voor te doen met Photoshop, dit kon met elke standaard foto bewerking op telefoon of pc.

En nee op het geld zijn geen duidelijke ogen te zien. Helaas, was het maar waar.

En nee het is geen tunnelvisie, mijn mol was niet KL.

En nee het was niet alleen op dit forum, dit was overal, dit stond in alle groepen , overal kwam het langs, overal speelt het.


Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1084 Gepost op: 6-03-2022, 02:20:06 »
Ik snap beiden kampen wel. De maskerhint ligt er wel erg dik bovenop voor een random gekozen foto (met name door de tekst bij de foto en de woorden van KL in haar pleidooi). Waarschijnlijk hadden ze niet zien aankomen dat dit op deze manier zou worden opgepakt. Ze konden daar als makers iets mee doen in de biljetten, zoals mensen hierboven aangaven. Ik heb zelf heel lang hiernaar gezocht en dacht 6 afvallers te hebben gevonden, maar door de lage resolutie voelde ik me niet zeker over “het bewijs”. Dit was duidelijk alleen als speuroptie voor de kandidaten bedoeld.

Gelukkig geloofde niet iedereen in de maskerhint als onomstotelijk bewijs, maar ook ik als non-believer ben er altijd een beetje bang voor gebleven.

Ik hoop ook dat de kandidaten die tijdens het spel op dit forum kunnen hebben kijken niet zijn beïnvloed door deze informatie. Dat zou KL een oneerlijke voorsprong geven.

Toch vind ik dat ze met de uitleg van KL bij de ontmaskering het op een goede manier afsluiten. En ondanks “de maskerhint” vond ik dat er een heel leuk seizoen is neergezet en hoop ik dat iedereen nog even veel zal genieten van de komende seizoenen.  ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1085 Gepost op: 6-03-2022, 02:23:49 »

En nee het was niet alleen op dit forum, dit was overal, dit stond in alle groepen , overal kwam het langs, overal speelt het.
Het was een hardnekkige hint voor molloten die graag tunnelen maar verder toch niet? De pool hier was al van Kim-Lian afgestapt en landelijk stond ze laatste. Daar zat de laatste week, terecht, een grote kentering in toen bleek dat de finalisten beiden op Everon zaten. Dat heeft mij ook verbaasd want ik dacht dat Fresia op Kim-Lian zou testen. Wie slim was, stapte toen van de maskerhint af ;D
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1086 Gepost op: 6-03-2022, 02:28:30 »
Ik vind uit de foto van Moedermol niet op te maken of het daadwerkelijk het masker van KL was die op de moltelefoon stond.

Het lijkt mij dat deze foto daadwerkelijk het gouden masker van De Mol was.

Daarnaast merk ik dat de hints naarmate de seizoenen vorderen steeds meer een "afterthought" worden. Als ze nu eens beginnen met het vormen van de hints, en op basis daarvan de opdrachten uitbouwen. Dan maak je het een stuk interessanter voor kijker en deelnemer.
"Renée Klopt" van vorig jaar is hier een goed voorbeeld van.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 02:32:20 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1087 Gepost op: 6-03-2022, 02:30:22 »
Oew, er zijn toch aardig wat mensen bozig zie ik.

Persoonlijk vind ik dit de beste uitkomst en kan er hard om lachen. Fijn toch dat het geen hint was? Nu zijn we even goed opgeschud dat echt niets is wat het lijkt en alles een hint of juist stom toeval kan zijn. Ik voelde me zuurder toen ik nog dacht dat dit een hint was en we de mol dan al wisten. Dat had ik wel vervelend gevonden

Begrijp niet waarom sommigen het (kwalijke) misleiding vinden. Er zitten altijd dingen in de serie die een hint zouden kunnen zijn maar niets bleken. Dit jaar ook met de dingen die je zou kunnen zien als hint naar Laetitia of voetbalhints naar Fresia. Dan voelt toch niemand zich misleid?

Enfin, ik vind het wel leuk dat we 49 pagina's gediscussieerd hebben, verdeeld waren, van alles hebben uitgedacht waarom dit wel of geen hint moest zijn en zelfs verdeeld waren over wie de mol zou zijn. Vrij waarschijnlijk ben ik toch meer beïnvloed geraakt door de gedachte dat dit een hint zou zijn en dat doet niets af aan het seizoen, de kandidaten, de mol en mijn kijkplezier.

Offline tumtum22

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1088 Gepost op: 6-03-2022, 02:42:34 »
Ik snap nog steeds de ophef niet. Ik heb vanaf het begin niet in de maskerhint geloofd en daarbij waren er in alle seizoenen wel vermeende "hints" naar kandidaten die dus helemaal geen hints bleken te zijn. Daarbij zou het natuurlijk vreemd zijn om zo'n grote hint in de livestream te stoppen die maar door een zeer beperkt aantal kijkers (ten opzichte van wie er normaal naar de serie kijken) is bekeken.

Het valt mij op dat eigenlijk vooral de mensen die daardoor meenden de mol nog voor het seizoen begonnen was te hebben ontdekt nu kritiek hebben op de hint die geen hint bleek te zijn. Eerst verontwaardigd dat het seizoen al verpest zou zijn voordat het goed en wel begonnen was en nu klagen dat het toch geen hint was. Eigenlijk best hilarisch!  ::rofl::

Dit alles, helemaal mee eens!

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1089 Gepost op: 6-03-2022, 02:49:17 »
Het valt mij op dat eigenlijk vooral de mensen die daardoor meenden de mol nog voor het seizoen begonnen was te hebben ontdekt nu kritiek hebben op de hint die geen hint bleek te zijn. Eerst verontwaardigd dat het seizoen al verpest zou zijn voordat het goed en wel begonnen was en nu klagen dat het toch geen hint was. Eigenlijk best hilarisch!  ::rofl::

Niet allemaal hoor ;) Ik geloofde in de hint en zou erg teleurgesteld geweest zijn als het idd een hint was geweest. Ben vooral blij dat het geen hint was en hoop dat de makers veel lol hebben gehad om dit topic eigenlijk  ::rofl::

Offline Anonymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1090 Gepost op: 6-03-2022, 08:00:14 »
Dit topic moet goud zijn voor de productie. Ze zullen vast niet het masker van de mol hebben overwogen maar hadden wel geluk met de willekeurige keuze. Had ook Suzanne kunnen kiezen en dan was dit topic een vroege dood gestorven.

Online Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1091 Gepost op: 6-03-2022, 09:08:10 »
Het heeft ons toch 55 pagina's van de straat gehouden  ;D ;D ;D
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1092 Gepost op: 6-03-2022, 09:34:51 »
Dus op plus geld stonden de kandidaten en op min geld de mol. Het probleem is dat men enkel het masker met KL haar ogen toonde. Dat icm oog in oog met de mol, kijk in mijn ogen en ja dan wordt het een zelf versterkend iets. KL haar tarot kaart van verleden week was toch wel een case closed idee.

Maar men liet na om meerdere biljetten te tonen met andere ogen er achter. Dat hadden we hier dan ook wel meegekregen. Blijft enkel dat we het min geld pas laat in het seizoen meekregen door de spionnen opdracht.

Dus het enige wat ik de productie aanreken is dat men kijkers op het verkeerde been lieten zetten door enkel KL te tonen zonder te droppen dat ook andere kandidaten op de andere briefjes stonden.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Online Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1093 Gepost op: 6-03-2022, 09:38:15 »
Ik vind uit de foto van Moedermol niet op te maken of het daadwerkelijk het masker van KL was die op de moltelefoon stond.

Dat was geen foto van mij hoor maar ik plaatste een citaat van Annebeestje.

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1094 Gepost op: 6-03-2022, 09:47:51 »
Bottom line blijft: Didier kletst maar wat.
I mean, you're not wrong.
Ik bedoelde eerder te zeggen dat ze nooit van hun leven zo'n enorm grote hint zouden verstoppen. Een hint waardoor je meteen de mol kan weten. Dagboek en twitter waren toch wat subtielere hintjes

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1095 Gepost op: 6-03-2022, 09:48:45 »
Maar men liet na om meerdere biljetten te tonen met andere ogen er achter. Dat hadden we hier dan ook wel meegekregen. Blijft enkel dat we het min geld pas laat in het seizoen meekregen door de spionnen opdracht.
Het probleem hiermee zou dan weer zijn dat het Kim-Lian min of meer vrij zou pleiten als eenmaal duidelijk was geworden dat (1) de ogen achter de maskers op het molgeld een hint zouden zijn en (2) de ogen van alle kandidaten op het molgeld staan. Het zou dan logisch zijn op daaruit af te leiden dat de ogen van de mol niet op het geld zouden staan of op het mingeld zouden staan. Ik vermoed dat dit te makers ervan weerhouden heeft om meer duidelijke biljetten/maskers met ogen te delen. De foto van het geld (Molgeldtopic) van die gedeeld is door het tv programma Mollenstreken is de duidelijkste afbeelding van het geld. Volgens mij zijn de ogen achter de -250 weggewerkt.  ::vergroot::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1096 Gepost op: 6-03-2022, 09:51:38 »

Okee, stel, we hadden al in aflevering 1 van het Renaissanceseizoen ontdekt dat het handschrift op de spiegels van Jeroen was. Dat had gekund. Dan hadden we exact dezelfde situatie gehad als nu. Je weet niet zeker dat het een hint is naar de mol. Misschien hadden ze wel de kandidaat met het mooiste handschrift op de spiegels laten schrijven, of had 1 van de productiemedewerkers hetzelfde handschrift als Jeroen.

Ja, vind ik een mooie vergelijking.

"Misschien hadden ze wel de kandidaat met het mooiste handschrift op de spiegels laten schrijven" 

::rofl:: ja, precies. Dat soort argumenten worden nu ook gebruikt.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2022, 09:58:25 door Amethyst »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1097 Gepost op: 6-03-2022, 10:11:53 »
Dat was geen foto van mij hoor maar ik plaatste een citaat van Annebeestje.

Klopt. Was in aflevering 3 of 3 te zien toen Welmoed en Laetitia de telefoon opnamen.
Laten we maar eens in de chat navragen of het dezelfde afbeelding was als in de live stream en de teaser.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1098 Gepost op: 6-03-2022, 10:49:24 »
Tja, wat valt hierover te zeggen... laat ik het maar houden op een ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Ik weet nog goed dat ik KL in eerste instantie had weggestreept omdat ik niet aan deze hint wilde. Na aflevering 1 vreesde ik er net als veel anderen voor dat het wel degelijk een hint was en ben ik met tegenzin KL gaan verdenken. Maar ik ben normaal totaal niet van de hints, veel meer van montage in de opdrachten. De lijst van potentiële molacties van KL die ik een paar dagen geleden had geschreven is uiteindelijk de drijvende kracht achter mijn verdenking geweest, ondanks sterke twijfels (zeker in de eerste helft van het seizoen).
Misschien heeft het bij mij voor een soort halve tunnelvisie gezorgd, maar ik ben vrij zeker dat ik ook zonder dit hele debacle bij KL was uitgekomen. Thomas & Sahil had ik na aflevering 1 al gestreept, Everon had ik na aflevering 3 gestreept en werd in een later stadium voor mij nogmaals bevestigd (oeps) en Fresia geloofde ik eigenlijk niet meer in vanwege een gebrek aan verdenkingen i.c.m. hoeveel ze heeft opgeleverd.
Dus ja, wat moet ik ervan zeggen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] De Maskerhint (SPOILER!)
« Reactie #1099 Gepost op: 6-03-2022, 10:50:29 »
De Maskerhint was dus gewoon bekend bij de kandidaten (well, duh)

https://www.wieisdemol.com/forum/2022/?topic=71933.0

::rofl::