Auteur Topic: [Hints] Het thema 1-1-22  (gelezen 12241 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #40 Gepost op: 14-01-2022, 19:37:59 »
Zoals eerder aangegeven stond Fresia in aflevering 1 (voorafgaand aan opdracht 1) als 11e én 22e bij Rik. Ze is tevens de enige bij wie muziek te horen was van een film uit het jaar 2011. Het betreft ook nog eens een nummer (Pina van Thom Hanreich) dat we in 2020 hoorden toen het schilderij van de Mol beschreven werd aan de andere kandidaten.


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #41 Gepost op: 5-02-2022, 19:37:23 »
Ter aanvulling op mijn vorige post: het overzicht ziet er nu, na vijf afvallers, als volgt uit:



Fresia, die in in aflevering 1, opdracht 1 (1-1) als 11e en 22e bij Rik stond, zit er nog steeds in. Ze was de enige bij wie we muziek hoorden uit 2011. De betreffende muziek hoorden we in 2020 Renaissance bij Mol Jeroen. Ik heb nog een paar opdrachten opgezocht waar bij individuele kandidaten of duo's muziek te horen was. Opdracht 2, aflevering 2 (2-2) was bijvoorbeeld interessant. Bij alle ballonprikkende duo's horen we tijdens hun run twee nummers, waarvan één uit de natuurdocumentaireserie The Hunt (De Jacht). Behalve bij Welmoed en Fresia, waarvan Welmoed inmiddels is afgevallen. Is Fresia de enige die niet op jacht is, omdat zij degene is op wie gejaagd wordt?



Dan opdracht 3, aflevering 3 (3-3, weer die symmetrie). Fresia was wederom de enige waar we een nummer uit 2011 hoorden. En met de veelzeggende titel Killer Instinct, uit de serie Femme Fatales. We horen deze tijdens een korte biecht van Fresia na de opdracht, waarin ze de zojuist behaalde groene vrijstelling met mollogo voor haar gezicht houdt.


~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #42 Gepost op: 5-02-2022, 22:42:14 »
Bijgewerkt t/m aflevering 6. Als in onderstaande enige hintwaarde zit, verwacht ik dat:

  • Laetitia en Everon nog afvallen;
  • Kim-Lian wint en Thomas tweede wordt (The Stand kunnen we dan letterlijk nemen)
  • Fresia de Mol is.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2022, 22:44:17 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2022, 23:12:51 »
Mooi overzicht weer! Hoe ging het voorgaande jaren met jouw muziek overzichten? Heb je er eerder de mol al eens mee ontmaskerd? Even benieuwd   ::vergroot::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #44 Gepost op: 5-02-2022, 23:30:49 »
Mooi overzicht weer! Hoe ging het voorgaande jaren met jouw muziek overzichten? Heb je er eerder de mol al eens mee ontmaskerd? Even benieuwd   ::vergroot::

Niet officieel, aangezien nooit is bevestigd of het daadwerkelijk hints waren. Maar sinds mol Rob ben ik veel meer muziek gaan analyseren, en de laatste drie seizoenen bracht het me steeds op de juiste weg. Zoals bijvoorbeeld hier en hier. Meestal krijg ik dan te horen dat het toeval/geen hint is. Blijkbaar heb ik als enige niet de memo gekregen waarin de officiële criteria staan beschreven waaraan een Echte Hintmoet voldoen, dus ik moet het doen met de middelen die ik heb. En tja, als er onofficiële hints bestaan gaan ze dat natuurlijk niet melden, dus voor het gemak ga ik er maar gewoon vanuit dat die er zijn.

Neem wat ik zeg vooral niet te serieus, dat doe ik zelf ook niet. Maar dat ze nooit of te nimmer iets hinterigs met muziek zouden doen, dat lijkt me sterk. Is toch juist leuk, als programmamaker? Al is het alleen maar om idioten zoals ik op het verkeerde been te zetten.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #45 Gepost op: 5-02-2022, 23:46:56 »
Leuk om even terug te kijken en dat je het met Renee en Jeroen toch ook uit de muziek haalde. Ik geloof er zeker in, al zullen ze het inderdaad later niet bij de hints laten zien (dan is de lol er snel vanaf). Ze doen dit gewoon voor jou Blib  ::tandpastasmiley::

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #46 Gepost op: 6-02-2022, 20:57:47 »
nog een verband met 1122 gevonden

11 seizoenen, gepresenteerd door 2 winnaars, 2 presentatoren                           


Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #47 Gepost op: 6-02-2022, 21:08:38 »
nog een verband met 1122 gevonden

11 seizoenen, gepresenteerd door 2 winnaars, 2 presentatoren

12 seizoenen  ::ok:: Seizoen 12 t/m 18 door Art (7 seizoenen) en seizoen 19 t/m 22 (5 seizoenen, inclusief Renaissance).  :P

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #48 Gepost op: 6-02-2022, 21:29:00 »
ik tel Renaissance niet mee omdat die ook onder seizoen 20 valt en geen seizoensnummer heeft

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #49 Gepost op: 6-02-2022, 22:32:44 »
Maar dat ze nooit of te nimmer iets hinterigs met muziek zouden doen, dat lijkt me sterk. Is toch juist leuk, als programmamaker? Al is het alleen maar om idioten zoals ik op het verkeerde been te zetten.

Als dat zo is, dan moeten we dus met Shazam aan WIDM gaan kijken?  ::tandpastasmiley::

Oh, Rob heeft het zelf als Mol overigens wel gedaan, op zijn ukelele!! Dus er kan inderdaad een hint in muziek zitten!  ;D

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #50 Gepost op: 7-02-2022, 12:43:59 »
Deze muziek hoorden we tijdens de executie van aflevering 6:



Wederom het getal 22 bij Fresia. 22 Bullets nog wel. Van oorsprong een Franse film met de titel l'Immortel (De Onsterfelijke). Zowel de Engelse als de Franse titel zeer toepasselijk, mocht Fresia de Mol zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #51 Gepost op: 7-02-2022, 12:57:22 »
Deze muziek hoorden we tijdens de executie van aflevering 6:



Wederom het getal 22 bij Fresia. 22 Bullets nog wel. Van oorsprong een Franse film met de titel l'Immortel (De Onsterfelijke). Zowel de Engelse als de Franse titel zeer toepasselijk, mocht Fresia de Mol zijn.
Kan het zijn dat het hints naar de winnaar zijn? Zoals de stukjes van de foto van Sarah in het seizoen dat Merel de Mol was? Die stukjes vormden toen als geheel haar (dus Sarahs) gezicht. Van in dat geval de winnaar. Toen waren er ook veel molloten die dachten dat het het gezicht van de Mol zou moeten zijn.  ???

Ik zou het overigens prachtig vinden als je gelijk hebt. Het betere speurwerk als het ware!  ;D  ::bravo::

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #52 Gepost op: 7-02-2022, 13:35:22 »
Was toch ook de foto van Merel? Op het moment van het samenstellen van die foto was de winnaar namelijk nog helemaal niet bekend.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #53 Gepost op: 7-02-2022, 13:37:48 »
Kan het zijn dat het hints naar de winnaar zijn? Zoals de stukjes van de foto van Sarah in het seizoen dat Merel de Mol was? Die stukjes vormden toen als geheel haar (dus Sarahs) gezicht. Van in dat geval de winnaar. Toen waren er ook veel molloten die dachten dat het het gezicht van de Mol zou moeten zijn.  ???

Het lijkt me veel moeite om iemand aan te wijzen die uiteindelijk niet de Mol is. En enigszins misleidend, tenzij de titel van de muziek of de gerelateerde film/serie iets te maken heeft met winnen. Maar ach, waarom niet? Ik ben al meer dan tevreden als het achteraf überhaupt een hint blijkt te zijn. ::tandpastasmiley::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #54 Gepost op: 7-02-2022, 14:40:01 »
Het lijkt me veel moeite om iemand aan te wijzen die uiteindelijk niet de Mol is. En enigszins misleidend, tenzij de titel van de muziek of de gerelateerde film/serie iets te maken heeft met winnen. Maar ach, waarom niet? Ik ben al meer dan tevreden als het achteraf überhaupt een hint blijkt te zijn. ::tandpastasmiley::
Zou eigenlijk wel heel goed passen, zo'n muziekhint. Want een mol is van nature blind. En zal het dus meer van zijn tast en gehoor moeten hebben....  ;D

Offline molletje1985

  • Forumlid
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #55 Gepost op: 7-02-2022, 23:18:54 »
Kim-Lian zegt dat ze 1100 euro hebben gewonnen ipv 1400.

Online Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #56 Gepost op: 8-02-2022, 07:08:49 »
Dáár moest ik even over nadenken, maar ik héb hem.

Denk ik.....

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #57 Gepost op: 8-02-2022, 10:24:08 »
[...]Blijkbaar heb ik als enige niet de memo gekregen waarin de officiële criteria staan beschreven waaraan een Echte Hintmoet voldoen, dus ik moet het doen met de middelen die ik heb. En tja, als er onofficiële hints bestaan gaan ze dat natuurlijk niet melden, dus voor het gemak ga ik er maar gewoon vanuit dat die er zijn. [...]

Het maakt niet uit dat het niet 'officieel bevestigd' wordt Blip, als jouw speurwerk naar muziekfragmenten leidt naar de Mol, dan is dat superspeurwerk, hints/officieel of niet  ::ok::  ::respect::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #58 Gepost op: 8-02-2022, 20:04:58 »
Dank! En er is uiteraard nog meer.  ::tandpastasmiley::

De allereerste muziek die we horen tijdens de test van de allereerste aflevering komt uit de serie 11.22.63. De allereerste persoon die dan in beeld komt is Fresia. De enige andere persoon bij wie we dit nummer horen, en die nu nog over is, is Laetitia.

Als je 6 en 3 omzet naar letters, krijg je F en C. 11.22.F(resia) C(ousiño Arias)?

« Laatst bewerkt op: 8-02-2022, 20:13:57 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Het thema 1-1-22
« Reactie #59 Gepost op: 8-02-2022, 20:39:28 »
Dank! En er is uiteraard nog meer.  ::tandpastasmiley::

De allereerste muziek die we horen tijdens de test van de allereerste aflevering komt uit de serie 11.22.63. De allereerste persoon die dan in beeld komt is Fresia. De enige andere persoon bij wie we dit nummer horen, en die nu nog over is, is Laetitia.

Als je 6 en 3 omzet naar letters, krijg je F en C. 11.22.F(resia) C(ousiño Arias)?


Dit zou nog wel eens een hele sterke kunnen zijn.  ::ok::
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?