Auteur Topic: [De winnaar] Fresia Cousiño Arias  (gelezen 62992 keer)

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #120 Gepost op: 22-01-2022, 22:53:14 »
Geeft elke aflevering vage of nonsensredenen voor haar verdenkingen en de redenen om haar vrijstelling niet in te zetten. Eerst 'ik hou wel van een beetje risico' en nu 'ik wil mijn scherm zien om te kijken waar ik sta'.

Haha, ja bij rood had ze wel veel duidelijkheid gekregen. ;D

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #121 Gepost op: 22-01-2022, 22:56:57 »
Haha, ja bij rood had ze wel veel duidelijkheid gekregen. ;D

En bij groen heb je valse zekerheid. Je weet alleen dat je niet de slechtste bent. Meer niet. Wel gedurfd maar er zitten meer koele kikkers in de groep ::ok::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #122 Gepost op: 23-01-2022, 01:20:14 »
Het is Thomas die begint over het missende geld. Hila zegt 'ja ik mis nog'. Thomas is ook degene die voorstelt om de jokers te laten zien. Maar het is Fresia die met de eer strijkt en claimt zo alert te zijn. De ideale kandidaat. Waarop Kim Lian stellig is in een biecht: 'jij bent het niet'.

Het willen bij zich houden van Everon is opvallend, haar maatje die ze wel twee jokers gunt en waardoor ze op een makkelijke manier geen geld in de pot speelt. Want natuurlijk gaat Everon ondersteboven. Hij is een in hempjes lopende macho met een prethoofd! En dan haar biecht 'wat kom je me nou highfiven, ik wil geld in de pot' (terwijl ze al staat te glunderen als Everon er aan komt) is comédienne waardig.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #123 Gepost op: 23-01-2022, 09:12:54 »
Zou Fresia als Mol haar maatje Everon echt zo voor de gek durven/willen/kunnen houden? Hij lijkt nu al soms een zenuwinzinking nabij, kan je nagaan hoe ie reageert als ie door zijn maatje belazerd blijkt.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #124 Gepost op: 23-01-2022, 12:00:12 »
En dan haar biecht 'wat kom je me nou highfiven, ik wil geld in de pot' (terwijl ze al staat te glunderen als Everon er aan komt) is comédienne waardig.

Ze was niet erg teleurgesteld dat ze zelf jokers had ipv geld.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #125 Gepost op: 23-01-2022, 12:14:11 »
Haha, ja bij rood had ze wel veel duidelijkheid gekregen. ;D
::rofl:: ::rofl::

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #126 Gepost op: 23-01-2022, 12:58:51 »
Ze was niet erg teleurgesteld dat ze zelf jokers had ipv geld.

Elke kandidaat is stiekem veel blijer met 2 jokers dan geld...

Ik zie in Fresia toch echt geen mol, het lijkt ook alsof ze veel supergoed doet, terwijl dat eigenlijk niet zo is, maar ze straalt echt het kandidaatschap af.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #127 Gepost op: 23-01-2022, 13:17:20 »
Haha, ja bij rood had ze wel veel duidelijkheid gekregen. ;D

 ::rofl::
Maar ik snap haar redenering niet echt. Stel: ze maakt de test het slechtste, zet als enige de vrijstelling in, dan krijgt ze haar scherm toch niet te zien? Als de rest groen krijgt, dan weet je dat je op het verkeerde spoor zit. Dat lijkt mij veiliger dan met een vrijstelling naar huis gaan.  ???
Of ze is superzeker van haar mol (zo lijkt het niet), of ze speelt het nogal impulsief of toch een mol die zo'n vrijstelling niet nodig heeft?
Ik neig ernaar om haar te zien als een impulsieve kandidaat, maar ze is bij mij wel op de mol-radar gekomen.  ::vergroot::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #128 Gepost op: 23-01-2022, 13:40:52 »
::rofl::
Maar ik snap haar redenering niet echt. Stel: ze maakt de test het slechtste, zet als enige de vrijstelling in, dan krijgt ze haar scherm toch niet te zien? Als de rest groen krijgt, dan weet je dat je op het verkeerde spoor zit. Dat lijkt mij veiliger dan met een vrijstelling naar huis gaan.  ???-radar gekomen.

Als ze haar vrijstelling in zet krijgt iemand anders toch gewoon een rood scherm? Door een vrijstelling in te zetten weet je niks. Dus als je echt wil weten of je in de juiste richting zit, zet je hem niet in.

Persoonlijk zou ik hem ook eerder inzetten dan later, want het is in een later stadium dat je echt wil weten of je goed zit. In het begin moet je toch nog spreiden en zijn er teveel kandidaten die het slechter kunnen doen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #129 Gepost op: 23-01-2022, 13:48:16 »
Maar ik snap haar redenering niet echt. Stel: ze maakt de test het slechtste, zet als enige de vrijstelling in, dan krijgt ze haar scherm toch niet te zien? Als de rest groen krijgt, dan weet je dat je op het verkeerde spoor zit. Dat lijkt mij veiliger dan met een vrijstelling naar huis gaan.  ???

Het kon zelfs zo zijn dat ze haar vrijstelling niet inzette en ook haar scherm niet te zien kreeg. Iemand vóór haar had immers al een rood scherm kunnen krijgen en dan was ze weinig wijzer geworden. Of ze had zelf rood gekregen en dan was het meteen einde oefening. Net zoals de vorige keer ('ik hou wel van een beetje risico') vertoont haar argument om de vrijstelling niet in te zetten nogal wat mankementen, want:

1. Als kandidaat wil je gewoon door;
2. Ook zonder het inzetten van de vrijstelling heb je niet de garantie dat je je scherm te zien krijgt.

Dit zegt mij dat de productie het na drie afleveringen wellicht eens tijd vond dat Fresia haar scherm te zien kreeg. Vanuit dat oogpunt vind ik haar overwegingen een stuk logischer dan vanuit het perspectief van een kandidaat.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 13:50:09 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #130 Gepost op: 23-01-2022, 14:03:58 »
Elke kandidaat is stiekem veel blijer met 2 jokers dan geld...


Ze hadden het er van tevoren toch ook over gehad, dat het op dit moment in het spel niet gek is om voor zichzelf te gaan i.p.v. voor de pot?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #131 Gepost op: 23-01-2022, 14:13:33 »
Zou kunnen Blip. Maar ze neemt natuurlijk wel een risico om (als kandidaat) te moeten vertrekken. Maar misschien vertrouwde ze erop dat ze goed zat. Of dat ze sowieso niet naar huis hoefde.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #132 Gepost op: 23-01-2022, 14:20:47 »
Fresia zat gigantisch te klooien deze aflevering. Opvallend hoe anders ze opeens uit de hoek kwam. Hoezo laat ze zich overtuigen om de verschillen niet te leren?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #133 Gepost op: 23-01-2022, 15:05:43 »
Fresia zat gigantisch te klooien deze aflevering. Opvallend hoe anders ze opeens uit de hoek kwam. Hoezo laat ze zich overtuigen om de verschillen niet te leren?

Precies! Ze lijkt me niet het type die makkelijk te manipuleren is daarin.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #134 Gepost op: 23-01-2022, 16:50:57 »
Ze is lastig te peilen. Voor mijn gevoel echt een winnaar type en geen mol. Ik hoop dat ze ver komt.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #135 Gepost op: 23-01-2022, 18:33:04 »


  • Fresia's kandidatenpagina met een overzicht van haar belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 4 en vind je hier

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #136 Gepost op: 25-01-2022, 07:48:40 »
Fresia houdt opzichtig haar blad met woorden voor zich tijdens de vierde aflevering. Is er dan niemand die de woorden ervan heeft weten te achterhalen middels HD beelden? Daar moet een aanwijzing naar de mol op staan. Anders wordt dat shot niet in de montage opgenomen. Ik tel in ieder geval 25 woorden, kon etherdiscipline niet vinden, maar zag qua vorm wel lange getallen. Wie weet stond er een heel hoog bedrag op...

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #137 Gepost op: 26-01-2022, 21:41:47 »
Na het herbekijken snap ik de Fresiatunnel wel. Maar erin gaan, helemaal niet.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #138 Gepost op: 26-01-2022, 22:30:11 »
Fresia houdt opzichtig haar blad met woorden voor zich tijdens de vierde aflevering. Is er dan niemand die de woorden ervan heeft weten te achterhalen middels HD beelden? Daar moet een aanwijzing naar de mol op staan. Anders wordt dat shot niet in de montage opgenomen. Ik tel in ieder geval 25 woorden, kon etherdiscipline niet vinden, maar zag qua vorm wel lange getallen. Wie weet stond er een heel hoog bedrag op...
Dat is het verschil tussen een foto en een film. Als ze hadden ingezoomd op de lijst dan was die prima te lezen geweest.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fresia Cousiño Arias
« Reactie #139 Gepost op: 27-01-2022, 17:33:14 »
Waarom Fresia mijn hoofdverdachte is, heeft, naast de acties in de opdrachten, te maken met haar mol-alibi. De mol moet altijd een bepaald imago veinzen, waardoor het lijkt alsof diegene gewoon kandidaat is, maar die de molacties kunnen verhullen. De mol houdt dat imago altijd zo consequent mogelijk staande. Zo heb je de onhandige mol, de dove mol, de fanatieke mol etc.

Fresia doet dat. Als Fresia de mol is, verbergt ze zich achter het imago van fanatieke kandidaat. Dat doet ze consequent. En ze doet het op zo'n manier dat het haar kandidaats over laat komen, maar geen geld oplevert. Ze doet het zo goed, dat andere kandidaten het bijna irritant beginnen te vinden hoe fanatiek ze is.

Waarom is ze dan niet gewoon een fanatieke kandidaat? Omdat ze consequent is en blijft, en dit ook bewust inzet. Een paar voorbeelden:
- Aflevering 1, opdracht 1. Als het groepje al heeft besloten alle jokers op te kopen roept Fresia verontwaardigd dat ze dat zonde vindt en er vast een addertje onder het gras zit. Achteraf zeggen ze allemaal, hadden we maar naar Fresia geluisterd.
- Aflevering 2, opdracht 1. Oh, wat is Fresia fanatiek de pingpongballen aan het gooien, die felle, geconcentreerde blik! En ze gooit er als enige eentje raak. Maar wat blijkt, dat levert maar 10 euro op. En met de pingpongballen was juist veruit het meeste geld te verdienen. Ze heeft en houdt steeds ballen in haar hand en pakt ook steeds weer nieuwe, ipv eerst de balletjes te gooien die ze al vast heeft. 
- Aflevering 4, opdracht 1. "Ik wil nu even geld verdienen, dus ik ga met Everon, die vertrouw ik". Hoeveel geld hebben ze verdiend? niks. Ze houdt Everon dicht bij zich, maar de anderen letten weer op hun eigen partner en niet op Fresia.

Wat ze daarnaast ook vaak doet, is een bommetje droppen door iemand anders te beschuldigen.
- "Kim Lian, jij hebt geld achter gehouden, toch?" "Everon, wat was jij nou aan het doen met die katapult, dat leek nergens op". "Sahil, waarom mocht ik de verschillen niet uit mn hoofd leren?" Divide and conquer, een belangrijke moltactiek. Daarnaast zal een kandidaat verdacht gedrag van anderen niet delen, want dat kan ze op het spoor van de mol brengen. Alleen de mol heeft baat bij het beschuldigen van anderen.

Het enige wat me dwarszit is dat ze zo goed was met de lightpaintings en ook niet haar best doet om niet op die positie te komen, ook al kwam het voorzetje van Glen.
« Laatst bewerkt op: 27-01-2022, 19:26:17 door Theovv »