Auteur Topic: [Kandidaat] Glen Faria  (gelezen 7703 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2022, 12:34:04 »



Het zou ook een opzetje kunnen zijn dat de Mol op het laatst dan 5000 euro aan mingeld pakt. Doorgestoken kaart. Kunnen we toch niet controleren en kan de productie dan in de finale mee uitpakken. 


Als we dit soort dingen gaan denken dan is het toch gewoon niet leuk meer. Nee de regie stuurt serieus bij en is soms zeker een hulpmol, maar als ze gewoon de mol als minst verdachte melden om maar 5k uit de pot te spelen, dan houdt het voor mij op.   
Dit houdt echter niet in dat glenn voor mij niet de mol kan zijn, want het kan dat de mol de kijkers het beste pleidooi kan hebben gegeven en dat wij er dus ingetuind zijn


Offline Molellie

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2022, 17:52:53 »
Na het praatje bij Rik van opdracht 1 zei Glen iets wat me triggerde. Hij nam afscheid met: "We zien elkaar". Waarop Rik zegt: "Zeker". Aangezien het thema 'de ontmaskering' is, klonk dit voor mijn gevoel misschien wel als een onderonsje tussen de mol en presentator. Als in: Wij zien elkaar, maar de rest ziet mijn masker. :)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #22 Gepost op: 5-01-2022, 20:04:05 »
Goed gezien, Klimduin. Glen toch weer op m'n radar na het terugkijken van troeven/aftroeven

hij stuurt m.i. subtiel bij het kiesmoment en de "ah, nee!!!" reactie lijkt toneelspel


Het zou ook een opzetje kunnen zijn dat de Mol op het laatst dan 5000 euro aan mingeld pakt. Doorgestoken kaart. Kunnen we toch niet controleren en kan de productie dan in de finale mee uitpakken. 

De mol zat voor mij sowieso in het aftroef-groepje. Fresia is daar bijna te strepen. Sahil vind ik heel duidelijk kandidaats reageren in afl. 1 en livestream 28 augustus.
Waarom vind je dat Fresia al te strepen is?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #23 Gepost op: 5-01-2022, 21:42:45 »
Na het praatje bij Rik van opdracht 1 zei Glen iets wat me triggerde. Hij nam afscheid met: "We zien elkaar". Waarop Rik zegt: "Zeker". Aangezien het thema 'de ontmaskering' is, klonk dit voor mijn gevoel misschien wel als een onderonsje tussen de mol en presentator. Als in: Wij zien elkaar, maar de rest ziet mijn masker. :)

Exact dit viel mij ook op, zakte later weer wat weg dus goed dat je het noemt!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #24 Gepost op: 5-01-2022, 22:48:08 »
Voor mij is Glen mijn stiekeme wensmol, om slechts 1 reden: hoe gaaf het is om tijdens afl. 10 terug te kijken naar het moment waarop 25.000 streamkijkers hem tot minst verdachte hebben uitgeroepen, het moment dat er door zijn optreden €5000 uit de pot verdwijnt, zijn reactie op dat moment, kostelijk, ... als hij de mol is. Ik schat de kans eigenlijk niet zo groot. maar het zou het wel een top 3 widm-ontknnopingsmoment  maken voor mij.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #25 Gepost op: 6-01-2022, 00:18:26 »
Na de eerste keer afl 1 kijken vond ik Glen niet verdacht, maar nu ik de afl een tweede keer heb gekeken zijn me toch wel een aantal dingen opgevallen. Hij is van onverdacht naar hoofdverdachte gegaan. Dat komt door de volgende (onopvallende) dingen:

Biecht van Glen over dat de mollicitaties zijn gedeeld.
Hij vertelt dat zijn taktiek nu bekend is voor de groep en hij zich dus moet aanpassen. Aangezien het hier over de taktiek gaat als hij de mol zou zijn dit wel opvallend. Eigenlijk zegt hij dus dat zijn moltaktiek bekend is en hij dat dus moet aanpassen. Dat zou als kandidaat niet nodig zijn.

Eerste kennismaking Rik
Glen fluistert "aftroeven". Waarom doet hij dat? Is hij op dat moment de groep aan het verdelen als mol?

Reactie hint op molbiljetten
Zijn reactie bij de aftroevenconclusie kwam te vroeg. Hoezo wil je niet horen wat Rik te zeggen heeft? Het lijkt te ingestudeerd.

De verdwenen 100 euro
Niet veel kandidaten die hier de mogelijkheid toe hebben gehad. Fresia, Kim-Lian en Glen.
Bij de 2e keer kijken van de aflevering viel mij op dat bij het kiezen van de penningmeester Glen niet geďnteresseerd lijkt in wat er op de geldbiljetten is te zien, terwijl de anderen, voor zover in beeld dat wel zijn als de twee biljetten rondgaan.

Bij de bekendmaking dat hij het minst verdacht is reageert hij pas in tweede instantie, gevolgd door een vreugdekreet, die op mij gemaakt overkomt. Ook is hij stoďcijns als Rik uitleg geeft over de 5000 in of uit de pot. De verrassing bij Fresia en Everon, die wel zeer echt lijkt, sluit voor mij deze twee als mol wel min of meer uit.

Offline Klimduin

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #26 Gepost op: 6-01-2022, 12:21:01 »
In aflevering 1 komt 2 keer in beeld het moment dat de klok stilgezet wordt door Glen.
Het scherm springt dan van groen naar rood.
Plus tevens ook nog testvraag 17 : heeft de mol de klok stilgezet.

De 1ste keer op 40:34, tijdens de 2de opdracht.
De 2de keer op 1:08:08, als Suzanne afscheid neemt met Rik.

Het scherm springt dan van groen naar rood.
Druk de mol eigenhandig Suzanne uit het spel.
De tijd zal het leren.





Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #27 Gepost op: 6-01-2022, 13:54:05 »
De verrassing bij Fresia en Everon, die wel zeer echt lijkt, sluit voor mij deze twee als mol wel min of meer uit.
We hebben al heel veel indrukwekkend acteerwerk gezien van mollen, dus ik zou op basis daarvan niet te snel uitsluiten.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #28 Gepost op: 6-01-2022, 13:56:11 »
Deze uit het Molboekje is ook wel een mooie


"Wie vond jij de beste Mol tot nu toe?"

Glen: "Weet ik niet, omdat ik amper televisie kijk. Ik ben vooral benieuwd hoe de Mol van dit seizoen het gaat doen..."


::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2022, 18:30:32 »

"Wie vond jij de beste Mol tot nu toe?"
Glen: "Weet ik niet, omdat ik amper televisie kijk. Ik ben vooral benieuwd hoe de Mol van dit seizoen het gaat doen..."



 ::rofl:: Echt he, als hij het is... Hoed af!

En ik heb hem trouwens nog steeds hoog op mijn lijst staan, samen met Everon, door die kans op -5000.
Ik vind hem zo natuurlijk overkomen in zijn gedrag, zo'n enorme uitstraling dat hij niet de mol kan zijn... Dat vind ik verdacht.

In de eerste ontmoeting met Rik vond ik hem nét wat te relaxed overkomen, alsof het niet de eerste keer was; wat Molelie ook opmerkt (scherp!  ::ok::). Al kan het misschien ook zijn omdat hij die take vaker heeft moeten doen.  ;D Blijft ook tv natuurlijk.

Hoe dan ook, ik houd hem in de gaten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2022, 20:20:10 »

"Wie vond jij de beste Mol tot nu toe?"

Glen: "Weet ik niet, omdat ik amper televisie kijk. Ik ben vooral benieuwd hoe de Mol van dit seizoen het gaat doen..."

::rofl::

Liefst niet nog een mol die het programma niet kijkt. We hebben vorig jaar al gezien hoe rampzalig dat kan zijn.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2022, 20:58:18 »
je vergeet erbij te schrijven dat dat rampzalige jouw mening is, Belgian mol. Van vorig seizoen hebben velen genoten en alle respect voor Renee Fokker die het in mijn ogen heel goed heeft gedaan. Of welke andere mol je zou willen noemen, wat mij betreft altijd met respect. Sommigen kunnen je Vlaamse botheid / seksisme niet goed waarderen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #32 Gepost op: 7-01-2022, 08:41:06 »
je vergeet erbij te schrijven dat dat rampzalige jouw mening is, Belgian mol. Van vorig seizoen hebben velen genoten en alle respect voor Renee Fokker die het in mijn ogen heel goed heeft gedaan. Of welke andere mol je zou willen noemen, wat mij betreft altijd met respect. Sommigen kunnen je Vlaamse botheid / seksisme niet goed waarderen.

De kritiek was toch vrij groot en kwam van veel mensen. Ik zeg ook niet dat Glen geen goede mol zou zijn, maar de productie gaat dat risico echt niet nog eens nemen.

En die botheid is dit seizoen
vooral naar mensen die het spoiler topic graag naar buiten brengen. Dan vind ik het volledig terecht.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2022, 12:04:47 »
En we gaan terug naar acties van Glen  ::vergroot:: ::bravo::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #34 Gepost op: 7-01-2022, 12:30:24 »
Nog even over zijn pleidooi:

"...  dat ik me altijd heb ingezet, dat ik een grote rol heb gespeeld bij het behalen van grote winst. "

Nu we de opdrachten weten, lijkt mij die 'grote winst' nogal overdreven geformuleerd.  ::rofl::

Vanuit kandidatenperspectief kun je dit uitleggen als iemand die er alles aan doet om gekozen te worden door de kijker. Maar als kandidaat heb je het toch eerder over: "Ik heb veel geld verdiend voor de pot." of: "Ik heb de groep geholpen", of iets dergelijks? Ik kan er niet echt de vinger op leggen, maar die formulering van Glen vind ik erg bijzonder.

Het komt ook op mij over dat hij heel goed over deze woorden heeft nagedacht; woorden kiezen die de kijkers willen horen. Als voorbereide mol heb je natuurlijk alle tijd om een toespraak voor te bereiden.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 7-01-2022, 12:33:11 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #35 Gepost op: 7-01-2022, 12:57:22 »
Nu we het toch over het pleidooi van Glen hebben viel mij op dat hij zegt dat: "Als er mensen zijn die mij wantrouwen dan zijn het waarschijnlijk medespelers die nog geen opdracht met mij hebben gedaan".
Laat nu net de enige kandidaten die Glen noemen als Mol, Everon bij schot voor de boeg en Fresia bij de test, bij Glen in het team hebben gezeten bij de eerste opdracht.

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #36 Gepost op: 8-01-2022, 16:01:54 »

Edit: O wacht, Glen had misschien toch gewoon gelijk. Rik zegt als de Mol erin slaagt een van de vrijstellingen te verdienen er 5000 euro uit de pot gaat. Niet dat dit alleen gebeurt als de Mol de meest onverdachte van Nederland is. Het krijgen van een vrijstelling van een medekandidaat moet misschien ook als "verdienen" gezien worden.
Dan snap je de regels dus super goed als je dat zegt. Voor mij weer een streepje voor Mol-gedrag.
Carpe Diem

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #37 Gepost op: 8-01-2022, 17:09:53 »
Opdracht 2: Klokken stilzetten: Aan Glen wordt gevraagd, vanuit een andere groep, hoe zijn groep het doet. Glen zegt dat hij zijn wetenschap (wetenschap van zijn groep) niet wil delen. Dat is super MOLS in mijn optiek. Immers als de 3 groepen de opdracht goed uitvoeren komt er €1500 in de pot. Samenwerken is belangrijk! Kim-Lian zet dat recht en wil wel samenwerken met de andere groepen, dat is onMOLS.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #38 Gepost op: 8-01-2022, 21:30:26 »
Helaas :(

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Kandidaat] Glen Faria
« Reactie #39 Gepost op: 8-01-2022, 21:32:16 »
Hij was nog wel zo leuk! :\'(