Auteur Topic: [Kandidaat] Thomas van Luyn  (gelezen 22431 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #40 Gepost op: 20-01-2022, 08:45:22 »
Wat weinig activiteit in dit topic. Je zou bijna vergeten dat Thomas ook nog meedoet. Heb 'm zowat onbewust afgeschreven. Toch eens wat dingen terugkijken met een Thomasbril op.  ::vergroot::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #41 Gepost op: 20-01-2022, 09:48:07 »
Zou wel een stunt zijn hč, Thomas als Mol?

Ik haal wat punten uit zijn overzichtspagina:

  • Probeert het raadsel met de rekensom verkeerd op te lossen, Arno grijpt in maar het is al te laat

Dit was als Mol een rare actie want er moesten juist wel jokers verdiend worden om af te kopen. Of was dit daarom juist wel een slimme actie van de Mol: je neerzetten als klunzige kandidaat die helemaal geen motief had om te mollen?

  • Maakt (bij de zandlopers) een verkeerde berekening en wordt gecorrigeerd door Hila

Een van de weinige mogelijke molacties die we te zien krijgen deze opdracht. Erg gedurfd en daarom onwaarschijnlijk, of juist prima passend in de rol die Thomas aanneemt van klunzige kandidaat?

  • Stelt zich aanvankelijk kandidaat om penningmeester te worden maar trekt zich na Hila's pleidooi om penningmeester te worden terug want "niemand gaat mij vertrouwen"

Thomas snapt het dus eigenlijk wel "dat niemand hem zal vertrouwen" want ja, hij is nou eenmaal die klunzige kandidaat die ook weleens geld zou kunnen verliezen. Niet een sneaky Mol. Weer onderdeel van Thomas' masterplan als Mol?

  • Thomas prikt al ballonnen tijdens het oefenrondje wat niet mocht. Rik trekt daarom 90 euro van het verdiende bedrag af. Thomas biecht: "Mijn auto rijdt naar een punt en ik denk dat is het proefritje. Maar dat is niet, dat was niet het proefritje, dat was het rijden naar het punt waarvanaf het proefritje begon"

Ik geloofde Thomas' uitleg meteen. De kandidaten lijken te denken: erg verdacht, maar ach, het is Thomas.

  • Thomas en Fresia zijn een duo. Met lichttechniek maken ze foto's waarop ze hun medekandidaten uitbeelden. Thomas: "We moeten simpele karikaturen maken. Dus Glen is een bol met strepen eraan."

Slimme opmerking van Thomas en de enige manier om deze opdracht goed uit te voeren lijkt me. Ik kan Thomas deze opdracht niet op molacties betrappen. Iemand anders wel?

  • Thomas katapulteert nul ballen in 500 euro en Arno neemt het (zonder succes) van hem over

Tsja, het was ook gewoon heel moeilijk.

  • Thomas en Everon duelleren om een vrijstelling

Wat we horen van hun overleg vooraf:

    T: Eitje toch? Het is een no-brainer Eef. We gaan helemaal naar het eind. Met een zakje in ons hand. Ik beloof het.
    E: Ik zit op jou, Thomas.
    T: Dat motiveert mij om jou te naaien nu. Dan gaat een van ons met lege handen naar huis. Daar is een win-winsituatie.
    E: We gaan voor de win-win.
    T: We gaan voor win-win, OK.

  • Thomas houdt zich niet aan de afspraak en laat zijn zakje direct in "3 jokers" vallen zodra ze daar aankomen. Hij biecht dat hij verwachtte dat Everon hem zou naaien omdat Everon hem niet vertrouwt. Thomas tegen Everon: "Ik kreeg de belofte niet terug, Eef. Ik was bang". Everon biecht er stuk van te zijn

Opnieuw is een van de of misschien wel de opmerkelijkste actie van de hele opdracht er een van Thomas. Geld in de pot zou er met allebei een vrijstelling ook niet komen dus waarom Thomas dit als Mol zou doen weet ik niet. Everon verdenkt hem er alleen maar meer om.

Al met al zou ik Thomas als Mol te mooi om waar te zijn vinden en zijn gedragingen/acties hiervoor te inconsistent.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2022, 09:50:32 door Heinz »

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #42 Gepost op: 20-01-2022, 10:00:04 »
Everon geeft aan dat hij op Thomas zit, dus dan zit hij goed. Hij heeft dan toch geen vrijstelling nodig?
Dan kan Thomas lekker gaan opjutten. Alleen is dat logischer als je kandidaat bent om te doen. Wat dus weer in het plaatje van de klungelige kandidaat past.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #43 Gepost op: 20-01-2022, 13:13:59 »
Dank voor het overzicht. Thomas kon door Fresia tijdens de foto opdracht lastig mollen denk ik. Zij zat er bovenop. Thomas zat wel op een strategische plek in deze opdracht.
Verder zag je Thomas met de kattepult stuntelen maar de kattepult stond op een gegeven moment gericht op de -250 euro.
En met Everon kan je het vanuit een mol als Thomas ook bekijken: Als Everon op Thomas zit, dan is het beter als hij geen vrijstelling krijgt om zo niet  langer in het spel te kunnen blijven. Dat wil je als mol graag.  Dus dan zelf maar 3 jokers nemen en Everon niks om het hem moeilijk te maken.

Bij de lasergame. Thomas is wel een minuut of 7 alleen geweest. Daar had hij al wat slotjes kunnen saboteren.  Kreeg uiteindelijk doordat Hila hem in de gaten hield een kistje open. En werd weg geleid door haar. Hij steekt vaak als eerste zijn vinger omhoog als er rollen verdeeld moeten worden.  Hij is stiekem wel mijn mol.

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #44 Gepost op: 21-01-2022, 11:30:35 »
Thomas zou heel goed de mol kunnen zijn. Aan de andere kant zijn Glen en Welmoed met hun verdenking op hem eruit gevlogen.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2022, 20:08:08 »
Ik heb hem compleet afgeschreven na de vakbondje opdracht ::jaja::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2022, 20:14:17 »
Thomas de mol?! Ik hoor studio snugger al  ::fluit:: "Dat is kletspraat dat is kletspraat, het is echt een hoop onzin bij elkaar, ja dat is kletspraat!"
Het is absoluut mijn gewenste mol  ::tandpastasmiley::

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2022, 22:37:17 »
tja, hij heeft de onnozele en kwetsbare uitstraling aan zijn kleed hangen. Maar ik denk dat je je daardoor niet op het verkeerde been moet laten zetten. Hij gebruikt het optimaal, vergroot die eigenschappen helemaal uit. Maar ik denk dat hij ook heel serieus kan zijn.
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #48 Gepost op: 23-01-2022, 18:29:51 »


  • Thomas' kandidatenpagina met een overzicht van zijn belangrijkste acties is bijgewerkt tot en met aflevering 4 en vind je hier

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #49 Gepost op: 23-01-2022, 23:11:12 »
En hij kan degene zijn die het schilderij goed gehangen heeft.

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #50 Gepost op: 24-01-2022, 07:53:01 »
De som die op de grond lag tijdens de allereerste opdracht (Af)troeven was 3 - 5 = 0. De juiste oplossing voor deze puzzel was 9 - 0 = 9. In het klaverjassen is de 9 een troefkaart. 3, 5 en 0 zijn dat niet. Wat gebeurt er als we cijfers omzetten naar letters en dan de troeven weghalen (af, troeven)?

DRIE MIN VIJF IS NUL
NEGEN MIN NUL IS NEGEN

Van DRIE MIN VIJF IS NUL kun je LUIN VIJF DRIE IS N M maken.
Van MIN NUL IS kun je LUIN IS N M maken.

Thomas van Luyn is 53 jaar oud. Luin53 is 'n M(ol)? En Luin is 'n M(ol)? Wellicht nogal doelredenerend, maar toch opvallend dat je dit van beide sommen kunt maken als je de opdrachttitel letterlijk opvat.

Gevonden op deze site bij het zoeken in onder andere aflevering titels. Vond hem wel goed gevonden.   

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #51 Gepost op: 24-01-2022, 07:58:39 »
Nog eentje gevonden in de hints titels etc.

Deze keer niet zoveel aanvullingen op mijn palindroom/gespiegeld theorie gezien als in Afl. 1/2/3 maar wel eentje aan het einde (om ook echt letterlijk te nemen?)

Thomas zegt na zijn vragen invullen "Let Op Mijn Woorden" - omgedraaid W.M.O.L. ?

Offline Proudtobeanurse

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #52 Gepost op: 24-01-2022, 08:03:53 »
Aan het eind van aflevering 3 zagen we een vooruitblik op aflevering 4. Fresia riep toen: "De mol is in ons midden!" Aflevering 4 duurt 1:02:31 - 1 uur, 2 minuten en 31 seconden. Het midden van aflevering 4 zit op 31 minuten en 16 seconden. Op dat moment zien we Thomas die zegt: "Ja, ik kan niet anders zeggen." Hij kan niet anders zeggen dan dat hij de Mol is?

De afleveringstitel is 'Stemmen'. In Studio Snugger, dat Thomas presenteerde, mogen kinderen altijd stemmen of ze denken dat een verhaal wel of geen kletspraat is.

Dit is door Blip ook in de hints bij aflevering titels gevonden! Met daarin ook de video fragmenten op pagina 12.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #53 Gepost op: 24-01-2022, 12:24:35 »
Nog eentje gevonden in de hints titels etc.

Deze keer niet zoveel aanvullingen op mijn palindroom/gespiegeld theorie gezien als in Afl. 1/2/3 maar wel eentje aan het einde (om ook echt letterlijk te nemen?)

Thomas zegt na zijn vragen invullen "Let Op Mijn Woorden" - omgedraaid W.M.O.L. ?

Ja, als in w=23ste MOL.
Laten we jabberen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #54 Gepost op: 26-01-2022, 11:42:03 »
Hier wat opvallende zaken mbt Thomas (ik kijk graag per kandidaat vanuit een tunnel, ik zeg niet dat hij het is).

De T ijd zal het L eren (Thomas Luyn?)

Thema: rood, rode loper, trap: het intro bij programma studio snugger is steevast een rode loper met een shot van de zon, een compleet rode studio, Thomas die van een trap afloopt de studio in.

Afl 1, opdracht 1: Thomas wacht totdat Laetitia haar joker laat zien en laat zelf als tweede zijn Joker zien.

Ballon prikken: Thomas probeer nog als laatste te komen, zegt tegen Arno ‘zijn wij de langste’? Wordt overrruled en laat het erbij.
Doet vervolgens een rare actie met het proefrondje.

Binnen/buiten bereik: Thomas wil direct in ‘buiten bereik’, en becommentarieerd de anderen. Wordt zelf aardig buiten beeld gehouden.

Afl 2: biecht: ‘even executietje doen en óp naar de volgende dag’

Nietszeggend; bij katapult schieten zegt hij over Arno: “Helemaal niks”

Nietszeggend: Thomas opent het zwarte slotje, schakelt hij hiermee tijdelijk de andere kistjes uit? Hij zegt ‘take one for the team’. Hila zegt alle kistjes geprobeerd te hebben maar kon niets openen (door Thomas uitgeschakeld?). Hierop trekt Thomas in een biecht alleen een maf hoofd zonder iets te zeggen, waarmee hij bedoelt “huh, niets? Tuuurlijk”

Bij huisonthouden noemt hij een fout antwoord.

Bij hoog spel zegt hij te spijt te hebben van zijn keuze qua kistjes, ‘hij had het anders willen doen’ (weet het niet meer letterlijk). Ook van te voren afgesproken wat hij gaat doen zodat hij zeker weet dat hij de jokers krijgt van Laetitia.

Laat hij zijn zakje vallen omdat Everon hem als mol ziet en gunt hij Everon daarom niets (hem eruit zien te werken omdat hij Thomas verdenkt)?

Al met al lijkt het dat de mede kandidaten hem soms per ongeluk sturen, waardoor hij minder kan mollen (lichtopdracht, lasergame).
Als je oplet wil Thomas altijd als eerste, let goed op reacties van anderen en sluit daar vervolgens op aan).

Ik zou hem een leuke mol vinden! Iemand nog aanvullingen?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #55 Gepost op: 26-01-2022, 11:48:54 »
Ik zou hem ook een leuke Mol vinden, maar je vroeg om aanvullingen. Hier dan maar deze:
Bij het katapult schieten probeert Thomas op het laatst nog de bal uit de -€250 te tikken. Toen viel hij bij mij wel door de mand of moet ik zeggen het netje.

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #56 Gepost op: 26-01-2022, 11:49:45 »
Goedemorgen, als ik via de Ziggo box mijn bewaarde opnames van Wie Is De Mol op zoek, dan zie ik deze afbeelding met een gek Mol-logo (in de vorm van een lamp).

Is dat een hint naar Thomas?

Offline Emmel

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #57 Gepost op: 26-01-2022, 12:13:17 »
Dit zal vast niets zijn, maar Thomas zit tijdens iedere keer executie naast de afvaller van die aflevering.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #58 Gepost op: 26-01-2022, 13:30:04 »

Ik zou hem een leuke mol vinden! Iemand nog aanvullingen?
Het eerste wat Thomas bij terugkomst in NL postte was "Het is volbracht."

De biecht van hem die in de 1e promo zat "Troeven, troeven, troeven..." leek geacteerd. Viel me toen op.


Dit zal vast niets zijn, maar Thomas zit tijdens iedere keer executie naast de afvaller van die aflevering.
Hmmm ja, verdacht. De 1e keer zaten ze alfabetisch op voornaam. Mooi, weer iets dat we kunnen checken!

Weet iemand of de productie de stoelen aanwijst bij de executie? (op die ene aflevering in het Renaissance-seizoen na)

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Kandidaat] Thomas van Luyn
« Reactie #59 Gepost op: 26-01-2022, 13:44:16 »
Bij de lasergame. Thomas is wel een minuut of 7 alleen geweest. Daar had hij al wat slotjes kunnen saboteren.  Kreeg uiteindelijk doordat Hila hem in de gaten hield een kistje open. En werd weg geleid door haar. Hij steekt vaak als eerste zijn vinger omhoog als er rollen verdeeld moeten worden.  Hij is stiekem wel mijn mol.

Thomas is zeker geen 7 minuten alleen geweest. Als we de 2 dames bij de rest zien , is er nog geen 7 minuten gespeeld en Thomas is dan al lang terug met zijn geld. Zelf zegt hij ook maar een paar minuten in het veld te zijn geweest. De edit kan wat anders, maar dat hij eerder terug was dan de anderen is gewoon een feit.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.