Auteur Topic: Het Wie is de Mol Off-topic Topic  (gelezen 16462 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #100 Gepost op: 22-01-2022, 22:11:19 »
Niet zeuren, Sanmol! ::rofl::

De volgende keer doen ze gewoon stoelendans hoor! ::heks::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #101 Gepost op: 23-01-2022, 09:41:41 »
De opdrachten zijn dit seizoen (nog) niet zo sterk. Maar ik heb het gevoel dat de makers dit jaar echt naar de kritiek uit het verleden hebben gekeken. Veelgehoorde klachten / verbeteringen waren dat opdrachten haalbaar moesten zijn voor kandidaten, begrijpelijk moesten zijn voor de kijkers en molbaar voor de mol. Misschien is het daarom logisch dat dit het gevolg is.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #102 Gepost op: 23-01-2022, 13:30:38 »
Ik zit in een groepsapp met vrienden die ook WIDM volgen, maar geen die-hard molloten zijn. Zij vinden dit seizoen het beste seizoen in jaren. We moeten denk ik wel afstappen van een ideaal-plaatje omdat die voor iedereen anders kan zijn.

Ik vind het een prima seizoen tot nu toe. Sfeer, beelden en kandidatengroep vind ik erg sterk. De opdrachten vond ik vorig jaar wel beter dan dit jaar (tot nu toe natuurlijk). Al vind ik dit jaar ook dat er goede opdrachten tussen zitten (executie aflevering 1, foto's reconstrueren, lasergame, vakverbondje, hoog spel spelen en huisonthouden).

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #103 Gepost op: 23-01-2022, 14:18:55 »
Ik vind het tot nu toe ook een zeer vermakelijk seizoen, hoor. Vooral de kandidatengroep maakt het voor mij; er zitten veel meer interessante figuren in dan in het vorige seizoen. De sfeer is ook helemaal top.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #104 Gepost op: 24-01-2022, 00:05:06 »
De opdrachten zijn niet heel sterk, maar de kandidaten zijn vastbesloten om er een topseizoen van te maken ;D. Dus wat dat betreft maakt de groep het wel écht.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #105 Gepost op: 1-02-2022, 09:24:40 »
Nog even over de overdaad aan troeven dit seizoen.

Toen ik het Molboekje las dacht ik, heel naïef, dat het wel mee zou vallen.

Rik: "We moeten ons steeds blijven afvragen wat de toegevoegde waarde is van troeven. Is voorkennis niet interessanter? Of een hint naar de identiteit van de Mol? Wat wij doen, moet niet voorspelbaar worden. Dus ik sta altijd open voor nieuwe ideëen."


Kan dat Rik er zelf ook geen fan van is en je dit moet lezen als impliciete kritiek op o.a. het huidige seizoen. (Of ze in het spel met voorkennis of hints naar de Mol moeten gaan strooien is een ander verhaal.)

Uit het gesprek dat Splinter met Hila had maak ik op dat zij de Mol eerder wel meenam in haar spreiding, maar zich door de wildgroei aan troeven gedwongen voelde om te gaan tunnelen. Hila had zelf geen jokers, laat staan een vrijstelling.

Ik weet dat widm geen eerlijk spel is, met de exit van Josh Nolet als bekend voorbeeld, maar als mijn onderbuikgevoel klopt verdient ook dit geen schoonheidsprijs.

Het hangt er een beetje vanaf. Het is vooral zuur voor Hila als Fresia de Mol is, omdat ze haar denk ik als enige nog echt verdacht.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #106 Gepost op: 1-02-2022, 11:35:51 »
De volgende keer doen ze gewoon stoelendans hoor! ::heks::

Of blad steen schaar tegen Rik. Per overwinning 500 euro in de pot, per verloren spelletje 500 euro uit de pot.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #107 Gepost op: 2-02-2022, 08:45:18 »
Wat ik mooi zou vinden dat de mol een keer niet verdacht wordt en dat iedereen stom verbaasd is. Zou geweldig beelden opleveren maar  gaat nooit gebeuren.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #108 Gepost op: 2-02-2022, 09:46:40 »
Wat ik mooi zou vinden dat de mol een keer niet verdacht wordt en dat iedereen stom verbaasd is. Zou geweldig beelden opleveren maar  gaat nooit gebeuren.

In het seizoen van Thomas is het heel dicht daartoe gekomen, maar net niet. Hij blijft voor mij ook daarom een van de beste mollen ooit. Dat hij op tv makkelijk te ontdekken was, was niet zijn fout.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #109 Gepost op: 2-02-2022, 14:44:16 »
En het is nog wel vaker bijna gebeurt. Frédérique twijfelde op het laatst nog en Roderick had een hint nodig om tot de goede Mol te komen. In seizoen 7 had de enige die ooit op de Mol stemde eigenlijk al in aflevering 3 moeten zijn afgevallen. En als niet Patrick vlak voor de finale eruit was gevlogen, maar Regina, hadden Patrick en Edo waarschijnlijk op elkaar gestemd. In de Vlaamse Mol is ook wel eens zoiets voorgekomen ::jaja::
...óf niet!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #110 Gepost op: 2-02-2022, 14:49:54 »
En het is nog wel vaker bijna gebeurt. Frédérique twijfelde op het laatst nog en Roderick had een hint nodig om tot de goede Mol te komen. In seizoen 7 had de enige die ooit op de Mol stemde eigenlijk al in aflevering 3 moeten zijn afgevallen. En als niet Patrick vlak voor de finale eruit was gevlogen, maar Regina, hadden Patrick en Edo waarschijnlijk op elkaar gestemd. In de Vlaamse Mol is ook wel eens zoiets voorgekomen ::jaja::

Mooie samenvatting ::bravo:: ::ok:: ::ok:: allemaal goede voorbeelden inderdaad. Was het bij Jan ook niet dat enkel Ruben goed zat? Wel al een tijdje, maar goed, wel ook als enige.

We zullen maar even on-topic gaan. Ik maak wel graag een theorie op basis van deze topic, maar het enige wat ik voorlopig hieruit en uit andere topics afleiden is dat er vaak (bijna) all-in wordt gegaan op Sahil.


Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #111 Gepost op: 2-02-2022, 15:24:33 »
Voor de liefhebber, twee voorbeelden uit de Vlaamse Mol:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En dan vergeet ik vast nog wat :D
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #112 Gepost op: 2-02-2022, 15:58:18 »

Was het bij Jan ook niet dat enkel Ruben goed zat? Wel al een tijdje, maar goed, wel ook als enige.

Simone zat eerder wel op Jan. In afl. 2 & 3 werd dat getoond, geloof ik. Ik denk dat Jan altijd in haar top-2 is gebleven, maar op een gegeven moment moet je een keuze maken.


Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #113 Gepost op: 4-02-2022, 14:46:31 »
In het tweede seizoen ooit (Spanje, 2001) viel iedereen (!!!) af op dezelfde kandidaat, terwijl die kandidaat als enige de mol juist had.
klaar voor de strijd

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #114 Gepost op: 4-02-2022, 15:22:58 »
Voor de liefhebber, twee voorbeelden uit de Vlaamse Mol:
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
En dan vergeet ik vast nog wat :D
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #115 Gepost op: 6-02-2022, 12:41:34 »
Het lijkt erop dat er weer een live finale zal komen met publiek.   :-\\
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #116 Gepost op: 6-02-2022, 12:56:20 »
Het lijkt erop dat er weer een live finale zal komen met publiek.  :-\\
Ugh nee  ::niet-ok:: Alsjeblieft niet zeg. Tenzij het met een beperkt studiopubliek is live. Dan is het oke. En de mol krijgt in Moltalk gelukkig ook extra ruimte om te praten.

Waar heb je dit gelezen?

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #117 Gepost op: 6-02-2022, 13:05:53 »
In de weekmail van avrotros. Je kan tickets winnen, dus denk wel dat het beperkt zal zijn gelukkig.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #118 Gepost op: 6-02-2022, 13:09:41 »
Ah ja. Ik had eigenlijk de hoop dat aflevering 10 dan ook gewoon op locatie in Tirana op het gekostumeerd molbal opgenomen zou zijn.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Het Wie is de Mol Off-topic Topic
« Reactie #119 Gepost op: 6-02-2022, 13:45:44 »
Ah ja. Ik had eigenlijk de hoop dat aflevering 10 dan ook gewoon op locatie in Tirana op het gekostumeerd molbal opgenomen zou zijn.
Vreemd inderdaad. Alles wijst erop dat de ontknoping op in Albanië plaats heeft gevonden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)