Auteur Topic: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren  (gelezen 25038 keer)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #240 Gepost op: 28-02-2022, 08:48:46 »
En een subtiele verwijzing naar GTST?

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - De tijd zal het leren
« Reactie #241 Gepost op: 1-03-2022, 14:50:35 »
Ik heb nog eens naar de eerste twee opdrachten gekeken en opgelet in hoeverre Kim, Everon en Fresia hun best deden om bij hun medekandidaten (en het publiek) onverdacht over te komen, mocht een van hen de mol zijn om zo 5000 euro uit de pot te spelen.

In Aftroeven zien we Everon fanatiek het spel spelen, misschien fanatieker dan in andere opdrachten, waarbij hij Sahil uitfoetert als deze het kistje in de jenga toren laat vallen. Ook bij het kistje in de touwen oogt hij erg ongeduldig.

In Avondklok stelt hij voor om 1:05 minuut af te ronden op 1 minuut, misschien is dit een molactie, want dat verschil van 5 seconden keer 120 minuten zou precies de 10 minuten marge zijn. Verder zegt hij over de grote zandloper "dat is gewoon een uur", waarop Thomas hem corrigeert, "nee dat is een half uur."
 
Kim gedraagt zich in beide opdrachten kandidaats, maar wat me bij haar opvalt is dat ze alleen in een tent slaapt en dat in haar pleidooi verwerkt, wat volgens mij de kans om door het publiek als minst verdacht te worden gekozen eerder verkleint.

Fresia neemt de leiding in de groep Aftroeven, als een militair stuurt ze de anderen aan aldus Glen, en ze is het er niet mee eens dat de jokers van de andere groep worden afgekocht. In Avondklok is ze daarentegen wat meer op de achtergrond en bemoeit zich weinig met de gesprekken die vooral tussen Sahil en Welmoed gaan. Tijdens die opdracht zijn Welmoed en Fresia even samen, waarin Welmoed vraagt Of Fresia de mol is, die daarop  ontkennend antwoordt.

Na de uitslag van Avondklok de volgende dag stelt Fresia zich tegenover Hila kandidaat als penningmeester en zegt: "Ik denk dat ik wel heb laten zien dat ik heel fanatiek echt voor het geld ga, en dat kan ik van Hila tot nu toe niet echt zeggen." Mocht Fresia de mol zijn, dan is dit natuurlijk een welbewuste poging om bij de groep onverdacht over te komen.

Al met al vind ik Fresia het meest consistent overkomen. Ze speelt het spel fanatiek en noemt dit ook in haar pleidooi als reden waarom niemand haar verdenkt en dat lijkt met wat we van de verdenkingen hebben gezien ook te zijn uitgekomen.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2022, 15:00:10 door Delightz »