Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 39638 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #60 Gepost op: 23-01-2022, 19:44:32 »
Als de testvraag die we bij Arno in beeld zien klopt dan is hij niet op Sahil afgevallen.

" Wat deed de mol in het kistje ondersteboven tijdens de opdracht "Hoog spel spelen?"

Arno klikt aan 2 jokers. Fresia, Laetitia en Everon legden  2 jokers in het kistje.  Hila, Thomas en Kim-Lian deden er geld in en Sahil niets. Hierdoor stond Arno met lege handen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #61 Gepost op: 23-01-2022, 19:51:40 »
Verdorie ja, het slaat helemaal niet op Kim-Lian ook kom ik nu pas achter. ::dom::

Dat Arno op Kim-Lian eruit is gegaan kan dus helemaal de prullenbak in. (Was al heel onwaarschijnlijk.)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #62 Gepost op: 23-01-2022, 20:01:08 »
 ::rofl:: we zijn er ingetuind (ik ook)

De kans is groot dat zijn verdachte dan Laetitia is geweest, die hij al eerder als verdachte heeft genoemd.

We worden in de war gebracht door zijn biecht dat zijn mol als enige geld heeft verdiend. Het zit gemonteerd achter de luidspreker-opdracht, maar wellicht hoort het bij een andere opdracht.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2022, 20:03:46 door tureluurs »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #63 Gepost op: 23-01-2022, 20:09:59 »
We worden in de war gebracht door zijn biecht dat zijn mol als enige geld heeft verdiend. Het zit gemonteerd achter de luidspreker-opdracht, maar wellicht hoort het bij een andere opdracht.

Nee dat kan niet want hij noemt de 134. "Het opvallendste aan deze opdracht was dat het enige bedrag dat verdiend is, 134 euro, verdiend is door het duo waar de Mol in zit."

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #64 Gepost op: 23-01-2022, 20:14:00 »
Hmm ja, klopt inderdaad. Goed nieuws voor de KL verdenkers.
Misschien bedoelde hij in zijn biecht toch Sahil maar is hij finaal wel van hem afgestapt.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #65 Gepost op: 23-01-2022, 20:15:02 »
Dan denk ik toch dat hij de vraag verkeerd geinterpreteerd/gelezen heeft en toch op Sahil is gegaan. (wat "kreeg" de mol i.p.v. wat "deed" de mol) Kan in de snelheid zeker gebeuren. En Kim-Lian kreeg ook geen 2 jokers, dus ook daar slaat het niet op haar.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #66 Gepost op: 23-01-2022, 20:28:15 »
Kim-Lian doet toch net alsof ze er geen geld in heeft gelegd ::rofl::.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #67 Gepost op: 23-01-2022, 20:29:47 »
Tekst  van Arno bij de vorige test:

Welmoed. Vanaf de eerste test is zij mijn voornaamste Mol-kandidaat.Bij de laseropdracht heeft Welmoed geen geld ingebracht. Mollenstreek. Maar er waren vier anderen die dat ook niet hadden gedaan. Ik moet niet in die tunnelvisie op Welmoed blijven.

De vier die geen geld binnen brachten waren Hila, Fresia, Kim- Lian en Everon. Overeenkomsten met testvraag 4 zijn Everon en Fresia.

Een fout maken kan maar dit zijn ingemonteerde  beelden en gezien het vertrouwen dat hij had in Sahil ( lasergame en vakbondje) denk ik niet dat hij bewust is afgevallen op Sahil.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #68 Gepost op: 23-01-2022, 20:35:50 »
Het kan ook dat Arno's biecht over het duo met de Mol stelliger was dan hij eigenlijk meende. Arno houdt wel van mooie oneliners.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #69 Gepost op: 23-01-2022, 20:57:38 »
Ik denk dat Arno gewoon gegokt heeft. Rik had gezegd dat er 750 euro was verdiend, en 8 jokers. Dus was bekend dat er 3 mensen met geld waren, en 4 met jokers, en 1 met niks (dat was hij zelf). Grotere kans dus dat het antwoord '2 jokers' goed was.

Als hij daar zat bij die test en nog verder wilde redeneren werd het al gauw ingewikkeld. Zijn Mol was waarschijnlijk niet zijn duomaatje Sahil (vanwege het onderlinge vertrouwen inderdaad, en zijn antwoord op vraag 11). En van de anderen kon hij alleen afleiden wat Thomas en Kim erin hadden gestopt. Laetitia en Hila hadden namelijk geld laten zien. Als al bekend was dat iedereen ondersteboven naar beneden was gekomen (ook dat is een aanname die je moet doen), zal hij Thomas en Kim dan mogelijk niet hebben verdacht. En van de rest wist hij het simpelweg niet, want niemand liet jokers zien en er zat nog ergens 250 euro, bij wie was niet bekend.

Volgens mij kost dit zoveel tijd en stress om te beredeneren tijdens de test, dat je als kandidaat Arno gewoon denkt: grotere kans dat het antwoord '2 jokers' goed is --> ik kruis dat aan. En door naar de volgende vraag.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2022, 21:05:28 »
Vorig jaar klopten de getoonde verdenkingen ...ze lieten alleen dingen weg. Als dat weer zo is kan er door Hila, Thomas en Sahil een dikke potloodstreep.

Dat hoeft nu niet zo te zijn, maar stel ...kunnen jullie dan iets met de verdenkingen van de andere 4?




Everon

afl. 1 Sahil (hoofdverdachte), Hila
afl. 2 Kim-Lian, Sahil, Thomas (spreiden tussen die 3)
afl. 3 Thomas (hoofdverdachte)
afl. 4 Thomas, Kim-Lian is erbij gekomen


Fresia

afl. 1 Sahil (hoofdverdachte), Glen
afl. 2 Sahil - dubieus ..onduidelijk of Sahil haar hoofdverdachte nog is)
afl. 3 Sahil - dubieus ^ ^ ^
afl. 4 - vult vraag in op Fresia, Everon

- Fresia zegt in een biecht in afl. 4 dat ze Everon verdenkt. Ze probeert steeds in groepjes met hem te komen. Zegt tegen de groep dat Everon de enige is die ze niet verdenkt.

- in afl 3 & 4 zegt ze dat ze Kim-Lian en Hila verdacht vindt / niet vertrouwt.


Kim-Lian

afl. 1 Everon (onduidelijk of Everon haar hoofdverdachte is)
afl. 2 -
afl. 3 Everon (hoofdverdachte)
afl. 4 Everon ...tunnelt op Everon, neemt Sahil nog een klein beetje mee


Laetitia

afl. 1 -
afl. 2 Sahil, Thomas, Kim-Lian, ? (aan haar intonatie merk ik dat ze nog iemand wilde noemen)
afl. 3 Sahil (hoofdverdachte) , Kim-Lian, ? (haar zin was weer niet af)
afl. 4 - "de Mol is een man"

mijn onderbuikgevoel zegt dat er in ieder geval een bij-molletje van Leatitia wordt weggehouden uit de edit.


Everon toch wel verdacht als je uitgaat van een luie edit  :-\\

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2022, 21:46:49 »
Als de testvraag die we bij Arno in beeld zien klopt dan is hij niet op Sahil afgevallen.

" Wat deed de mol in het kistje ondersteboven tijdens de opdracht "Hoog spel spelen?"

Arno klikt aan 2 jokers. Fresia, Laetitia en Everon legden  2 jokers in het kistje.  Hila, Thomas en Kim-Lian deden er geld in en Sahil niets. Hierdoor stond Arno met lege handen.

Het is natuurlijk wel zeer de vraag wat Arno weet. Enkel de duo's weten
van elkaar het echte antwoord. En aangezien er gelogen is over €250 is er waarschijnlijk weinig duidelijk over wat wel klopt.

In dat geval heeft Arno mogelijk gegokt of op basis van verkeerd info een antwoord gegeven bij deze vraag. Interessant is in dat geval waarom zien we deze vraag.

Als Arno inderdaad getunneld heeft en deze vraag heeft moeten gokken, kan het zijn dat hij deze vraag "toevallig" goed had, terwijl hij volledig getunneld heeft op een kandidaat. In dat geval lijkt de mol minder verdacht, want Arno vloog er uit terwijl hij een vraag beantwoorde op de mol. Iets waar de makers gebruik van hebben kunnen maken. In dat geval zijn Fresia, Laetitia en Everon wellicht toch extra verdacht.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2022, 22:52:07 »
Vorig jaar klopten de getoonde verdenkingen ...ze lieten alleen dingen weg. Als dat weer zo is kan er door Hila, Thomas en Sahil een dikke potloodstreep.

Dat hoeft nu niet zo te zijn, maar stel ...kunnen jullie dan iets met de verdenkingen van de andere 4?




Everon

afl. 1 Sahil (hoofdverdachte), Hila
afl. 2 Kim-Lian, Sahil, Thomas (spreiden tussen die 3)
afl. 3 Thomas (hoofdverdachte)
afl. 4 Thomas, Kim-Lian is erbij gekomen


Fresia

afl. 1 Sahil (hoofdverdachte), Glen
afl. 2 Sahil - dubieus ..onduidelijk of Sahil haar hoofdverdachte nog is)
afl. 3 Sahil - dubieus ^ ^ ^
afl. 4 - vult vraag in op Fresia, Everon

- Fresia zegt in een biecht in afl. 4 dat ze Everon verdenkt. Ze probeert steeds in groepjes met hem te komen. Zegt tegen de groep dat Everon de enige is die ze niet verdenkt.

- in afl 3 & 4 zegt ze dat ze Kim-Lian en Hila verdacht vindt / niet vertrouwt.


Kim-Lian

afl. 1 Everon (onduidelijk of Everon haar hoofdverdachte is)
afl. 2 -
afl. 3 Everon (hoofdverdachte)
afl. 4 Everon ...tunnelt op Everon, neemt Sahil nog een klein beetje mee


Laetitia

afl. 1 -
afl. 2 Sahil, Thomas, Kim-Lian, ? (aan haar intonatie merk ik dat ze nog iemand wilde noemen)
afl. 3 Sahil (hoofdverdachte) , Kim-Lian, ? (haar zin was weer niet af)
afl. 4 - "de Mol is een man"

mijn onderbuikgevoel zegt dat er in ieder geval een bij-molletje van Leatitia wordt weggehouden uit de edit.


Everon toch wel verdacht als je uitgaat van een luie edit  :-\\
Waarom een streep door Hila, Thomas en Sahil? Zaten de afvallers op hen?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #73 Gepost op: 24-01-2022, 00:07:39 »

Hila, Thomas en Sahil? Zaten de afvallers op hen?
Haha dat is de vraag, maar ik vond de biechten van Suus, Glen & Welmoed betrouwbaar overkomen, ja. Ik heb vandaag alle testen opnieuw bekeken omdat ik het spoor naar de Mol helemaal kwijt ben. Kan dat ze soms zitten te klooien met verdenkingen uit andere afleveringen en zo, maar ik denk het niet.

Vorig jaar klopten alle testbiechten ...werden er alleen dingen weggelaten. Daar ga ik nu heel naïef misschien ook van uit. Ik luister naar wat ze zeggen. Bij Arno bijvoorbeeld ga ik ervan uit dat hij er niet op Fresia is uitgegaan. Dat werd wel gesuggereerd.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #74 Gepost op: 24-01-2022, 00:45:03 »
Haha dat is de vraag, maar ik vond de biechten van Suus, Glen & Welmoed betrouwbaar overkomen, ja. Ik heb vandaag alle testen opnieuw bekeken omdat ik het spoor naar de Mol helemaal kwijt ben. Kan dat ze soms zitten te klooien met verdenkingen uit andere afleveringen en zo, maar ik denk het niet.

Vorig jaar klopten alle testbiechten ...werden er alleen dingen weggelaten. Daar ga ik nu heel naïef misschien ook van uit. Ik luister naar wat ze zeggen. Bij Arno bijvoorbeeld ga ik ervan uit dat hij er niet op Fresia is uitgegaan. Dat werd wel gesuggereerd.
wie is er op Hila uitgegaan?

Offline Elliebellie

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #75 Gepost op: 24-01-2022, 02:14:24 »
wie is er op Hila uitgegaan?

Van wat wij hebben gehoord:
Afl 1 Suzanne: Hila
Afl 3 Welmoed: Thomas, Sahil, Kim-Lian en een beetje Hila

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #76 Gepost op: 24-01-2022, 13:43:22 »
::rofl:: we zijn er ingetuind (ik ook)

De kans is groot dat zijn verdachte dan Laetitia is geweest, die hij al eerder als verdachte heeft genoemd.

We worden in de war gebracht door zijn biecht dat zijn mol als enige geld heeft verdiend. Het zit gemonteerd achter de luidspreker-opdracht, maar wellicht hoort het bij een andere opdracht.
Ik schat die kans niet zo hoog in. Bij de Luid Sprekers opdracht was hij een duo met Laetitia. Arno heeft het bedrag 296 genoemd. Laetitia zegt dat ze wel een getal gehoord heeft maar niet meer weet wat dit was want ze was met een liedje bezig. Arno zei hierover in de biecht dat hij inderdaad geloofde dat Laetitia het getal echt niet meer wist.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #77 Gepost op: 25-01-2022, 14:17:32 »
Dan denk ik toch dat hij de vraag verkeerd geinterpreteerd/gelezen heeft en toch op Sahil is gegaan. (wat "kreeg" de mol i.p.v. wat "deed" de mol) Kan in de snelheid zeker gebeuren. En Kim-Lian kreeg ook geen 2 jokers, dus ook daar slaat het niet op haar.

"Ik ben redelijk overtuigd van wie de Mol is. Sahil en ik, wij gaan onze joker niet inzetten. Van Sahil weet ik het zeker, want ik heb zijn joker. Hij heeft 't bij mij in bewaring gegeven, omdat ik
*lacht* bij Everon op de kamer slaap ...en die is volledig te vertrouwen. Maar hij slaapt bij Fresia op de kamer ...en Fresia is niet te vertrouwen".

Zeg je dat als je op Sahil zit?  ???


Het vertrouwen was er een aflevering eerder al, bleek uit Niet de Mol.

M.a.w.: Arno zat vrijwel zeker op Kim-Lian na opdracht 4.1.


Maar goed, z'n Mol was toen net naar huis ...en het was toen nog ongeveer een dag tot de test. In widm is dat best lang.


De vraag die Arno niet op Kim-Lian invult is toevallig de vraag die over de +250 ging waar ze over heeft gelogen. Vind ik het niet vreemd dat Arno net die vraag 'verkeerd' zou hebben ingevuld.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2022, 14:35:49 door Amethyst »

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #78 Gepost op: 25-01-2022, 15:57:38 »
Ik denk dat Arno gewoon gegokt heeft. Rik had gezegd dat er 750 euro was verdiend, en 8 jokers. Dus was bekend dat er 3 mensen met geld waren, en 4 met jokers, en 1 met niks (dat was hij zelf). Grotere kans dus dat het antwoord '2 jokers' goed was.

Als hij daar zat bij die test en nog verder wilde redeneren werd het al gauw ingewikkeld. Zijn Mol was waarschijnlijk niet zijn duomaatje Sahil (vanwege het onderlinge vertrouwen inderdaad, en zijn antwoord op vraag 11). En van de anderen kon hij alleen afleiden wat Thomas en Kim erin hadden gestopt. Laetitia en Hila hadden namelijk geld laten zien. Als al bekend was dat iedereen ondersteboven naar beneden was gekomen (ook dat is een aanname die je moet doen), zal hij Thomas en Kim dan mogelijk niet hebben verdacht. En van de rest wist hij het simpelweg niet, want niemand liet jokers zien en er zat nog ergens 250 euro, bij wie was niet bekend.

Volgens mij kost dit zoveel tijd en stress om te beredeneren tijdens de test, dat je als kandidaat Arno gewoon denkt: grotere kans dat het antwoord '2 jokers' goed is --> ik kruis dat aan. En door naar de volgende vraag.

Dat lijkjt me het meest logische. Het antwoord op de testvraag moet natuurlijk wel naar Fresia verwijzen die hij dan zojuist in een afgebroken(?) biecht noemt. Ik meen me te herinneren dat we Ron ook eens een  antwoord in zijn test hebben zien aanwijzen dat niet bleek te kloppen met zijn verdenking.
Ik heb sterk het vermoeden dat we moeten denken dat  Arno er op Fresia is uitgegaan, maar dat geloof ik dus niets van.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2022, 17:37:33 door Niké Spits »
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.

Offline Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #79 Gepost op: 29-01-2022, 21:46:59 »
Test aflevering 5:

Everon: Kim-Lian
zet 1 joker in

Fresia: Everon (spreidt op 2)
zet 1 joker in

Hila: niet Everon & Laetitia (vult 'nee' in op de vraag of de mol penningmeester is, is ze zelf)

Kim-Lian: Everon & Sahil

Laetitia: niemand
zet 1 joker in

Sahil: Kim-Lian (7 vragen) & Thomas (13 vragen)

Thomas: niemand (vult 'vier' in op de vraag hoeveel zwanen achter de sup van de mol zaten)

----------------------------------

Fresia, Laetitia en Sahil hebben hun groene vrijstelling nog
Echt bizar, dat 3 kandidaten het aandurven om een groene vrijstelling 3!!! afleveringen te bewaren...
« Laatst bewerkt op: 29-01-2022, 21:51:12 door Rinusoide »