Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 85527 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #120 Gepost op: 12-01-2022, 22:25:27 »
Ik weet niet of er nog steeds mensen zijn die zoeken naar hints die te maken hebben met 11, 22 etc...
Hier is er weer een:
Vergeet dat 11:22. Het leidt overal en nergens heen. Er zijn bijna geen hints meer. We hebben er al 100 gevonden. Als dit 11:22 een hint is dan zul je het  helaas pas achteraf horen.
De hint 11:22 kan in de...

Offline ThaStayFan

  • Winnaar WIDM-pool 2024
  • Forumlid
  • De blijvende WIDM-fan
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #121 Gepost op: 13-01-2022, 18:20:04 »
Tijdens de openingsscène van aflevering 1, het gemaskerd bal, horen we alleen muziek uit de serie Loki. Eerst het nummer Frigga, daarna Oshkosh 1985. Loki is de god van list en bedrog. In de serie komt de mannelijke Loki in aanraking met zijn vrouwelijke variant uit een andere tijdlijn. In het Marvel-universum heet zij Lady Loki, echte naam Sylvie Laufeydottir. Zowel Loki als Lady Loki dragen een gehoornde helm.

Wat opvalt is dat Fresia in de leader een pose aanneemt die erg lijkt op die van het officiële Lady Loki-actiefiguur van Marvel. Voordat Fresia in de leader verschijnt, zien we het decor van een opdracht die we in aflevering 3 gaan zien. Het shot lijkt heel erg op die van het gemaskerd bal, waar de Mol in een rood gewaad bovenaan een trap met rode loper staat. In het shot uit de leader staat een gehoornde buste aan het einde van de loper.

Fresia = Loki = de Mol?



Tel daarbij op dat er vóór Fresia geen verborgen masker in de leader verschijnt (dank, DRenziboy!). Als dit een afvallershint is (voor Suzanne en Glen was een masker te zien), kan ze er wel eens lang inblijven.

Interessant!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #122 Gepost op: 13-01-2022, 20:35:46 »
De openingsmuziek uit de serie Loki van aflevering 1 blijft me bezighouden.  :)

De hoofdpersoon is Loki, god van list en bedrog. Het thema is tijdreizen. In de serie heeft de Time Variance Authority (TVA) de taak om tijdlijnen zuiver te houden. Dit doen ze door actief te zoeken naar variants: personen die afwijken van hun voorbestemde tijdlijn. Deze varianten worden vervolgens gearresteerd en kaltgestellt. Ik heb eens gekeken of er kandidaten zijn die aan dit profiel voldoen en kwam het volgende tegen:

  • Op de officiële website worden alle voorstelfilmpjes van de kandidaten muzikaal ondersteund met het nummer The Alkenny People van Bear McCreary uit de serie See. Bij alle filmpjes start de muziek exact op hetzelfde moment, met een soort hoorngeschal, behalve bij Laetitia. Bij haar filmpje start het hoorngeschal later.
  • Aan het einde van de leader zien we altijd een groepsfoto van de resterende kandidaten. Dan volgt steevast een korte 'flits' en zien we de groepsfoto nogmaals. Wat opvalt is dat Laetitia op de foto's van zowel aflevering 1 als 2 een andere pose aanneemt. Op 1A kijkt ze recht in de camera, op 1B zien we haar schuin van voren. Op 2A Kijkt ze recht in de camera, op 2B hangt haar rechterarm veel meer achter haar lichaam en heeft ze haar kin omhoog, waardoor ze er wat hooghartiger uitziet. Toegegeven, ook Glens gezicht is een klein beetje anders als je 1A en 1B met elkaar vergelijkt. Maar op 2A en 2B ziet hij er hetzelfde uit. Bij Laetitia lijkt het bewuste variatie in haar houding te zijn.
  • Rik zei aan het begin van aflevering 1 tegen de kandidaten dat ze hun oren (muziek voorstelfilmpjes) en ogen (groepsfoto's) goed open moesten houden.
Tel daarbij op dat - naast Arno - alleen Laetitia op de officiële website een pleidooifilmpje heeft van 1:22 minuten (het welbekende thema 1-1-22) én ze ook opdrachtmatig steeds meer op is gaan vallen. Ik begin zo zachtjesaan richting Laetitiatunnel op te schuiven. Ben benieuwd naar de groepsfoto van zaterdag.

Is Laetitia een variant? De tijd zal het leren. ;)
« Laatst bewerkt op: 13-01-2022, 21:03:30 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #123 Gepost op: 14-01-2022, 00:32:07 »
Ik heb de verborgen internetsite gevonden van Wie is de Mol. Ik zat in eerste instantie te twijfelen, maar toen ik het verhaal begon te lezen kon de schrijfster onmogelijk alle kennis bezitten voordat de livestream en dus ook uiteindelijk Wie is de Mol uitgezonden werd. Het is echt lachen gieren brullen. Het vergt nog veel tijd om alles uit te zoeken. Ze zetten ons echt aan het werk. Ga ook zoeken en lach mee.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #124 Gepost op: 14-01-2022, 01:08:56 »
Heeft die site ook nog een adres (URL)?

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #125 Gepost op: 14-01-2022, 01:36:27 »
Ik heb de verborgen internetsite gevonden van Wie is de Mol. Ik zat in eerste instantie te twijfelen, maar toen ik het verhaal begon te lezen kon de schrijfster onmogelijk alle kennis bezitten voordat de livestream en dus ook uiteindelijk Wie is de Mol uitgezonden werd. Het is echt lachen gieren brullen. Het vergt nog veel tijd om alles uit te zoeken. Ze zetten ons echt aan het werk. Ga ook zoeken en lach mee.

Je bedoelt vast deze website :P. Heel informatief hoor. Ik geloof best dat ze "inside sources" hebben, want ze wonen daar en kennen de plekken. Maar veel spoilers zult je niet vinden. Wel leuke achtergrond informatie over de locaties, maar ik ga niet haar boek daarvoor aanschaffen. 

https://travellingalbania.com/blog/

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #126 Gepost op: 14-01-2022, 14:01:20 »
Heeft die site ook nog een adres (URL)?
Natuurlijk vertel ik niet wat de geheime site is. Ik vind dat jullie ook moeten gaan speuren wat ik ook heb gedaan. Voor aflevering 10 zet ik het hier op het forum.

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #127 Gepost op: 14-01-2022, 14:10:14 »
Natuurlijk vertel ik niet wat de geheime site is. Ik vind dat jullie ook moeten gaan speuren wat ik ook heb gedaan. Voor aflevering 10 zet ik het hier op het forum.

Wat een onzin ::rofl::

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #128 Gepost op: 14-01-2022, 14:43:52 »
Wat een onzin ::rofl::
Wie het laatst lacht lacht het best.  ::rofl::

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #129 Gepost op: 14-01-2022, 16:13:16 »
Natuurlijk vertel ik niet wat de geheime site is. Ik vind dat jullie ook moeten gaan speuren wat ik ook heb gedaan. Voor aflevering 10 zet ik het hier op het forum.

Hoezo natuurlijk niet? Dat is toch juist waar dit forum om draait: samen zoeken naar de mol?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #130 Gepost op: 14-01-2022, 16:15:35 »
Nu weer terug naar andere hints die we wel willen delen graag. yessie heeft al een apart topic geopend over die onbekende website, daar mag er verder over gepraat worden - als je er niet voor kiest het topic te negeren wat natuurlijk ook kan.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #131 Gepost op: 14-01-2022, 17:14:53 »

Aan het einde van de leader zien we altijd een groepsfoto van de resterende kandidaten. Dan volgt steevast een korte 'flits' en zien we de groepsfoto nogmaals. Wat opvalt is dat Laetitia op de foto's van zowel aflevering 1 als 2 een andere pose aanneemt. Op 1A kijkt ze recht in de camera, op 1B zien we haar schuin van voren. Op 2A Kijkt ze recht in de camera, op 2B hangt haar rechterarm veel meer achter haar lichaam en heeft ze haar kin omhoog, waardoor ze er wat hooghartiger uitziet. Toegegeven, ook Glens gezicht is een klein beetje anders als je 1A en 1B met elkaar vergelijkt. Maar op 2A en 2B ziet hij er hetzelfde uit. Bij Laetitia lijkt het bewuste variatie in haar houding te zijn.[/q]

Is Laetitia een variant? De tijd zal het leren. ;) 

Mooi Blip
Dit is precies wat ik zo opvallend vond bij de eerste groepsfoto [ikwoudatikwisthoeikhiereenlinknaarmijnpostkonzetten] dus ik ben benieuwd of dit nog vervolg gaat krijgen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #132 Gepost op: 14-01-2022, 17:59:35 »
[ikwoudatikwisthoeikhiereenlinknaarmijnpostkonzetten]
Eerst [ en daaraan vast: url=... En daar weer aan vast: ]nieuwe naam[/url]
Alles aan elkaar! Gewoon zonder kleur, maar hier rood voor de duidelijkheid.
Op de puntjes komt de link uit je adresbalk, als je op je post klikt.

Deze bedoel je, toch?
link naar post van Mollem


Offline Shenzi26

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #133 Gepost op: 14-01-2022, 18:52:41 »
Zaten er gouden munten in de honingpot? Honing is trouwens ook goudkleurig. Misschien is dat de gouden aanwijzing.

Of stuivers misschien? Kim-Lian heeft "de Gouden Stuiver" immers een  keer gewonnen. Ook heeft zij een keer het grote "Gouden Televizier-Ring Gala" en "5 Golden Rings" gepresenteerd. Iets boeiender vond ik haar duo presentatie met Kees Tol (!) voor "De Nationale Tweelingtest"  i.v.m. het 1-1-22 thema.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #134 Gepost op: 15-01-2022, 11:02:37 »
Eerst [ en daaraan vast: url=... En daar weer aan vast: ]nieuwe naam[/url]
Alles aan elkaar! Gewoon zonder kleur, maar hier rood voor de duidelijkheid.
Op de puntjes komt de link uit je adresbalk, als je op je post klikt.

Deze bedoel je, toch?
link naar post van Mollem

wow dank je wel!  ::ok:: (inderdaad die post)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #135 Gepost op: 15-01-2022, 13:34:49 »
Dubbele post, want achteraf gezien zoals in het extra beeldmateriaal topic al gezegd hebbende, grenst dit ontzettend aan hints ipv speculeren over voorstukjes en extra beelden die we te zien krijgen. Enfin:

En wat nu als het een afvallershint is? Elk masker zit voor 1 kandidaat. (Glenn, Thomas, Arno, Suzanne, Laetitia, Welmoed) Daarvan zijn Suzanne en Glen al naar huis. Kunnen we dus nog vier mensen wegstrepen? Hou je vijf namen over om tussen te kiezen.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Delightz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #136 Gepost op: 15-01-2022, 14:34:25 »
In het begin van aflevering 1 stapt volgens mij Fresia als eerste uit de auto. Ze is kleiner dan Rik als ze naast hem staat, draagt sportschoenen met dikke witte zolen en loopt wat waggelend weg. Is dit een aanwijzing dat Fresia de mol is? Dan is de figuur in het rood wellicht Rik of iemand anders.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #137 Gepost op: 15-01-2022, 15:58:48 »
Misschien is de figuur in het rood de winnaar, en staat de mol tussen de zwarte figuren, met het gouden masker?

In het begin van aflevering 1 stapt volgens mij Fresia als eerste uit de auto. Ze is kleiner dan Rik als ze naast hem staat, draagt sportschoenen met dikke witte zolen en loopt wat waggelend weg. Is dit een aanwijzing dat Fresia de mol is? Dan is de figuur in het rood wellicht Rik of iemand anders.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #138 Gepost op: 15-01-2022, 21:39:41 »
De aflevering heet 'Nietszeggend'. Wellicht dat het pakken van geld 'nietszeggend' is, omdat de Mol dit ook deed?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #139 Gepost op: 15-01-2022, 21:41:26 »
Opvallend dat het wel erg op "zwijgen" lijkt, de titel van aflevering 2.