Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 84543 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #480 Gepost op: 12-02-2022, 22:09:38 »
Coulissen =>

Spoiler: maskerhint (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2022, 22:24:17 door Sanmol »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #481 Gepost op: 13-02-2022, 00:44:08 »
Voor het allereerst is er deze serie een opdracht geëindigd met een negatief bedrag

zou de titel 'coulissen' een verwijzing zijn naar de enige andere keer in het spel dat er een opdracht een negatief eindresultaat opleverde? Die keer daar in de coulissen van het theater  ::vergroot::
-€5000 voor de heer Everon
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #482 Gepost op: 13-02-2022, 14:22:24 »
 ;)iDat rode gevaarte houdt me nog steeds bezig. Wat een enorm gevaarte is dat. Van voor naar achter is een behoorlijke afstand. Ik krijg sterk de indruk dat het twee personen zijn die op een plankje met hun voeten met elkaar verbonden zijn. Het tikt ook zo op het marmer. Aan de achterkant zie je ook duidelijk nog een muts/kap net zoals het gevaarte zelf ook al op heeft. Het lijken wel twee personen achter elkaar, niet per se met de rug tegen elkaar maar gewoon achter elkaar. Wordt die mantel van voren opengegooid en kruipt er iemand onder vandaan of zo.

De tweede foto laat ons iemand zien met twee gedaantes [1] en [2] en dan is dat kleine persoontje daartussen in [3]. Teken aan de wand?
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 16:10:02 door foxhunter »

Offline Q_TALPA_E

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #483 Gepost op: 13-02-2022, 16:04:58 »
Deze afleveringstitel, 'Coulissen', vind ik wat lastig om over te speculeren. Drie van de vier kandidaten hebben een carrière in het theater. De hint naar Fresia is wel redelijk sterk en aan de aflevering zelf verbonden.

Kim-Lian is voor mij nog steeds het meest verdacht wat betreft de afleveringstitels. Alleen zag ik in haar reactie op het groene scherm in aflevering 6 geen 'golfbeweging'.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 16:07:06 door Q_TALPA_E »

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #484 Gepost op: 13-02-2022, 16:14:21 »
Deze afleveringstitel, 'Coulissen', vind ik wat lastig om over te speculeren. Drie van de vier kandidaten hebben een carrière in het theater. De hint naar Fresia is wel redelijk sterk en aan de aflevering zelf verbonden.

Kim-Lian is voor mij nog steeds het meest verdacht wat betreft de afleveringstitels. Alleen zag ik in haar reactie op het groene scherm in aflevering 6 geen 'golfbeweging'.

Ik dacht dat afleveringstitel altijd over wie is mol gaat en niet wat de mol buiten wie is de mol doet.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #485 Gepost op: 13-02-2022, 16:16:28 »
Ik dacht dat afleveringstitel altijd over wie is mol gaat en niet wat de mol buiten wie is de mol doet.

Nee, het slaat ook wel eens op het beroep van de mol. Was bij Margriet toen ook.



Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #488 Gepost op: 13-02-2022, 16:34:09 »
Ik had "Coulissen" opgevat als: de Mol vaart langs en wordt niet gezien op de achtergrond, terwijl de kandidaten op de voorgrond druk bezig zijn met hun opdracht. Wel aan de Mol gekoppeld, maar nog niet te zeggen aan wie van de vier.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #489 Gepost op: 13-02-2022, 17:08:53 »
Dit is de aflevering waar de klokkentoren uit de leader zit (opdr 3)

Dit kan betekenen dat we in deze afl een hint kunnen vinden hierin

Op de tijdstippen die de klok aangeeft zien we Everon

Op 8:33 is Everon ook te zien. Dan is het verschil in tijd 33 min .. laat dat nou net t shirt zijn wat hij vaak aanheeft

« Laatst bewerkt op: 13-02-2022, 17:13:13 door FS »

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #490 Gepost op: 13-02-2022, 17:12:15 »
Dat Everon in beeld is in de afleveringen op die tijden vind ik lastig. Maar de 33 minuten tijdsverschil zou ik wel een leuke hint vinden.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #491 Gepost op: 13-02-2022, 18:00:20 »
Credits moeten naar mijn vrouw (die Fresia verdenkt), maar zij zag in "Coulissen" de rok die KL tijdens de eerste opdracht droeg.

Offline Molmama

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #492 Gepost op: 13-02-2022, 18:32:38 »
Ik ga meer en meer richting een F tunnel.
Wie kon er wachten (In de) Coulissen, dankzij de vrijstelling?
Cou(tinho)
Wie is er geboren in het chinese jaar van de schaap/geit?
1991…
En is volgens westerse astrologie een ram? (Mannetjesschaap)

En dan die opmerking van Thomas nog..
“De mol is een ander, iemand die onder de radar vliegt”
Wie vloog er vorige aflevering behalve Sahil?

En manschap kun je ook nog opvatten als hint naar t duitse voetbalelftal…(die mannschaft)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #493 Gepost op: 13-02-2022, 19:45:35 »
Dit is de aflevering waar de klokkentoren uit de leader zit (opdr 3)

Dit kan betekenen dat we in deze afl een hint kunnen vinden hierin

Op de tijdstippen die de klok aangeeft zien we Everon

Op 8:33 is Everon ook te zien. Dan is het verschil in tijd 33 min .. laat dat nou net t shirt zijn wat hij vaak aanheeft

Hierbij moet ik eerder denken aan de begin en eindtijd van gtst.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #494 Gepost op: 14-02-2022, 12:53:08 »
Coulissen =>

Spoiler: maskerhint (klik om te tonen/verbergen)

Dit, en de uitdrukking met coulissen is als iemand nog even uit het zicht wordt gelaten.. wat je ook als onder de radar kan opvatten.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #495 Gepost op: 14-02-2022, 12:56:21 »
Als er iemand niet onder de radar is is het Kim  ::rofl::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #496 Gepost op: 14-02-2022, 13:01:27 »
En dan die opmerking van Thomas nog..
“De mol is een ander, iemand die onder de radar vliegt”


Maar dat gaat een kandidaat natuurlijk nooit zeggen! Waarom zou je als kandidaat je medekandidaten helpen door zoiets te zeggen?
Nee, dit was volgens mij de opmerking van een zeer zelfverzekerde Mol die weet dat er niemand op hem zit en dacht 'laat ik ze dan nu maar een klein beetje helpen, de sukkels'.

 ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Nemi

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #497 Gepost op: 14-02-2022, 13:29:23 »

Maar dat gaat een kandidaat natuurlijk nooit zeggen! Waarom zou je als kandidaat je medekandidaten helpen door zoiets te zeggen?
Nee, dit was volgens mij de opmerking van een zeer zelfverzekerde Mol die weet dat er niemand op hem zit en dacht 'laat ik ze dan nu maar een klein beetje helpen, de sukkels'.

 ;D

Hierdoor twijfel ik ook of Thomas misschien toch de mol is. Want zat hij niet deels op Kim-Lian? Als er íemand niet onder de radar zit is zij het wel. Hoe kan Thomas dan zoiets zeggen, als hij op haar zit?

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #498 Gepost op: 14-02-2022, 14:20:28 »
Hierbij moet ik eerder denken aan de begin en eindtijd van gtst.

Knap gevonden! Hmmzz ik wil m’n fresia tunnel niet uit..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #499 Gepost op: 14-02-2022, 14:28:48 »
Hierdoor twijfel ik ook of Thomas misschien toch de mol is. Want zat hij niet deels op Kim-Lian? Als er íemand niet onder de radar zit is zij het wel. Hoe kan Thomas dan zoiets zeggen, als hij op haar zit?

Inderdaad. Als Thomas kandidaat was en een onder de radar vliegende Mol op het oog zou hebben, dan zou hij eerder op Fresia hebben gezeten. Maar de Mol kan natuurlijk op iedereen zitten die hij of de productie naar wil. En voor deze aflevering was het ideaal als iedereen op Kim-Lian zou zitten. Bovendien ondersteunt dat het narratief dat Kim-Lian de Mol is (die dus de finale ongetwijfeld haalt) en kan dan straks heel Nederland vol verbazing zijn als de echte Mol onthuld wordt.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!