Auteur Topic: Wie is de Mol 2.0  (gelezen 2621 keer)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #20 Gepost op: 6-02-2022, 12:28:08 »
Ik vind het wel onbestaanbaar hoeveel kandidaten dit jaar geld achterhouden uit de pot. Bij de eerste opdracht is geld verdwenen, Sahil heeft 100 euro niet ingeleverd bij het lasergamen en Kim Lian heeft 250 euro achtergehouden. Rik heeft het bij de laatste opdracht voorkomen door als presentator in te grijpen. Dit moet echt geen gewoonte worden, want hoe kun je de echte mol dan vinden? Hier moeten ze iets op vinden volgend jaar (kan me ook niet herinneren dat  dit eerder op zo'n schaal is gebeurd).

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #21 Gepost op: 6-02-2022, 12:43:35 »
Ik wel...seizoen 9, Sebastiaan...(maar dat deed hij juist om het geld veilig te stellen)

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2022, 21:36:43 »
Ik vind troeven voor goede prestatie enzo heel leuk en zeker een toegevoegde waarde, maar wat nu als we troeven achterwegen halen en er een veel spannendere beloning tegenover zetten:

Voor elke verdiende euro kunnen ze een stukje dichter bij de identiteit van de mol komen. Soort van de foto van de mol staat op de achterkant van het geld, maar dan een soort puzzel van x stukjes waarbij ze elke y euro een nieuw stukje kunnen toevoegen.

Dit veroorzaakt 2 dingen:
er is een doel om voor te werken en dus een rede voor de mol om harder te mollen.

Daarnaast kan er kans ontstaan op dilemma's die niet meer om geld of troeven draaien (nou ja eigenlijk wel :P) maar meer om wil je een hint naar de mol of zekerheid.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Demolition

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2022, 22:09:24 »
Dit veroorzaakt 2 dingen:

Het zal helaas ook veroorzaken dat de kandidaten die al vrij zeker van hun mol zijn, juist geen geld in de pot willen, uit angst de rest daarmee wijzer te maken. Want je wil het liefst als enige op de goede mol zitten.

Denk daarom dat deze aanpassing averechts zou werken, want je introduceert juist nog een extra motief om te mollen, in plaats van het motief weg te nemen.

EDIT: Ik dacht even dat je bedoelde dat de hele groep een aanwijzing zou krijgen. Maar als het maar om een kandidaat gaat dan gaat bovenstaande niet op en is het een prima idee.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2022, 22:14:44 door Demolition »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2022, 22:20:04 »
Doe mij maar de oude stijl met topito’s verzamelen voordat je een hele hebt van n vrijstelling.. met verschillende kleuren.

Zorgt sowieso voor wat meer mindfuck binnen de groep.. onderhandelingen.. jatten..

Je kan die partjes gewoon toevoegen aan geld voor de pot zodat het geen keuze wordt tussen vrijstellingen/jokers en geld.
En zo worden ze ook wat zeldzamer.

Dit seizoen konden we door de troeven t bos niet meer zien

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2022, 22:34:47 »
Doe mij maar de oude stijl met topito’s verzamelen voordat je een hele hebt van n vrijstelling.. met verschillende kleuren.

Zorgt sowieso voor wat meer mindfuck binnen de groep.. onderhandelingen.. jatten..

Je kan die partjes gewoon toevoegen aan geld voor de pot zodat het geen keuze wordt tussen vrijstellingen/jokers en geld.
En zo worden ze ook wat zeldzamer.

Dit seizoen konden we door de troeven t bos niet meer zien
Hier ben ik het wel mee eens eigenlijk. Maar ik ben bang dat er wel een seizoen over heen moet gaan met wat minder troeven voordat de topito's weer echt als waardevol zouden worden gezien. Drie kandidaten die een vrijstelling maar een beetje bewaren, laat het Patrick niet horen ::fluit::
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #26 Gepost op: 10-02-2022, 00:54:06 »
Ik dacht dat dit topic ging over het getal 2, over het WIDM 2.0 gehalte ::rofl::

Namelijk over de totaal andere edit die er deze keer inzit. Dat de mol WEL verdacht in beeld gebracht wordt, zelfs trolmol genoemd wordt.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #27 Gepost op: 10-02-2022, 11:21:30 »
Misschien moeten we naar de oorzaak van het probleem kijken om een oplossing te vinden. Die is volgens mij dat geen van de kandidaten naar huis wil. Dus de oplossing is dat je elke aflevering wel een test laat maken, maar niemand gaat naar huis. Aan het eind tel je de resultaten van alle tests bij elkaar op en wie de meeste goede antwoorden heeft die is de winnaar. Troeven zijn er alleen in de vorm van jokers, want vrijstellingen hebben geen nut meer. Een bijkomend voordeel is in mijn beleving dat je interessantere opdrachten kan blijven maken. Met meerdere kandidaten is er nu eenmaal meer dynamiek en heb je veel meer mogelijkheden om gelaagdheid --een gevleugeld woord op dit forum -- in de opdrachten te brengen. Het is m.i. niet voor niets dat ze de laatste opdrachten alles uit de kast trekken (bijvoorbeeld duizenden lichtjes) om er met het gering aantal kandidaten toch nog wat leuks van te maken.
Ook voor het milieu is het ook beter, want we hebben dan niet meer van die instortende tunnels  :)

Mocht dit wat al te drastisch zijn dan zou je ook kunnen denken aan een tussenvorm. Halverwege de serie maak je de balans op en gaan bijvoorbeeld de 3 minst scorende kandidaten naar huis. Dat is ongeveer hetzelfde aantal dat er bij een normaal seizoen na 4 afleveringen naar huis gaat.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2022, 11:27:42 door MartinJ »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #28 Gepost op: 10-02-2022, 15:26:00 »
Dat de BN'ers die meedoen lang niet zo rijk zijn als men denkt is waarschijnlijk waar, alleen hebben BN'ers natuurlijk ook indirecte belangen. Hoe langer ze meedoen in het programma des te meer promotie het voor hun carrière is, wat indirect weer centjes kan opleveren ;). Wat voor mijn gevoel ook echt werkt, want als ik iemand leuk vond tijdens widm denk ik ook sneller na over of ik naar een optreden van ze wil.

In die zin zijn onbekende Nederlanders dus alsnog wel een betere optie, maarja ;D.

Wat MollenvangR noemt is denk ik in dit geval de oplossing mét BN'ers. Ik heb in een online seizoen geld ophalen beloond met troeven. Je krijgt daardoor de onderlinge competitie tussen kandidaten die geld proberen op te halen en een meer gelijk dilemma tussen spelen voor geld & troeven of jezelf verdacht maken. De keuze is dan meer in balans.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Online DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #29 Gepost op: 10-02-2022, 16:27:05 »
Het zal helaas ook veroorzaken dat de kandidaten die al vrij zeker van hun mol zijn, juist geen geld in de pot willen, uit angst de rest daarmee wijzer te maken. Want je wil het liefst als enige op de goede mol zitten.

Denk daarom dat deze aanpassing averechts zou werken, want je introduceert juist nog een extra motief om te mollen, in plaats van het motief weg te nemen.

EDIT: Ik dacht even dat je bedoelde dat de hele groep een aanwijzing zou krijgen. Maar als het maar om een kandidaat gaat dan gaat bovenstaande niet op en is het een prima idee.

Ah ja, dus wat nu als we dit principe omdraaien? Voor elke x aantal euro uit de pot wordt een stukje aanwijzing gegeven. Dan zal er in het begin veel gemold worden, maar naarmate mensen zekerder worden over hun mol, meer geld gaan verdienen.

Enigste probleem is dat je de mol gaat aanleren om geld binnen te halen om hints weg te spelen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol 2.0
« Reactie #30 Gepost op: 22-02-2022, 18:11:35 »
Zijn we dit moment vergeten? Het is vandaag 2/22/22 en precies nu telt WIDM.com af;
 
Nog 2 dagen, 2 uur, 22 minuten, 22 seconden

<< Praat mee op het forum! >>
Ingelogd als: Lo

Dit kan alleen betekenen vanuit een tweeletterige molloot Lo: degene met 2 woorddelen is de mol...... Kim-Lian!!!!!! :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)