Auteur Topic: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover  (gelezen 8794 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2022, 22:52:09 »
Jammer dat de opdracht niet haalbaar was. Zei Rik nu echt dat de mol de onderdelen zelf heeft begraven? Lijkt me mooie beelden voor de laatste aflevering!
En hij had het al zo druk om een heel bal te organiseren ::rofl::
...óf niet!

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2022, 22:56:37 »
Hier vallen twee uitspraken op:
Kim zegt "flashbacks" te hebben en Everon zegt op een gegeven moment al "zo hard te hebben moeten werken". Moet nog eens terugkijken wat ze precies zeggen.

Everon die Kim commandeert: "Je moet dieper graven!"
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2022, 23:03:58 »
Jammer dat de opdracht niet haalbaar was. Zei Rik nu echt dat de mol de onderdelen zelf heeft begraven? Lijkt me mooie beelden voor de laatste aflevering!

Volgens mij wel ja!  ::jaja::
Dat vind ik een mooi element aan deze opdracht.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #23 Gepost op: 19-02-2022, 23:06:42 »
Zou de mol de meeste onderdelen ondiep hebben begraven maar de wielen juist heel diep zodat er verder wordt gegaan voordat deze gevonden worden. Dat zou de actie van Kim-Lian om te vragen hoe diep Fresia de step had gevonden mogelijk een zeer uitgekiende molactie maken.

Offline B-mol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #24 Gepost op: 19-02-2022, 23:09:23 »
Zo leek het wel, daarnaast is er weer 500 op haar conto...  :-\\


Ze “miste” anders steeds dat onderdeel dat Everon voor haar had opgespoord en ze groef erg veel kuilen….
Graven, graven, graven...

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #25 Gepost op: 19-02-2022, 23:15:09 »
Volgens mij wel ja!  ::jaja::
Dat vind ik een mooi element aan deze opdracht.
Ik zag het meer als een grapje naar de graafgrage mol. Maar als we hem in aflevering 10 ook echt aan het werk zien is het wel vet ja ::bravo::
...óf niet!

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #26 Gepost op: 19-02-2022, 23:16:09 »
Ik zag het meer als een grapje naar de graafgrage mol. Maar als we hem in aflevering 10 ook echt aan het werk zien is het wel vet ja ::bravo::
Je bedoelt "haar" ;-)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #27 Gepost op: 19-02-2022, 23:17:53 »
Je bedoelt "haar" ;-)
Laten we die discussie ergens anders voeren ;D
...óf niet!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #28 Gepost op: 20-02-2022, 01:08:58 »
Ik zag het meer als een grapje naar de graafgrage mol. Maar als we hem in aflevering 10 ook echt aan het werk zien is het wel vet ja ::bravo::

O, dat zou ook kunnen inderdaad. Misschien wat te letterlijk genomen.
Vanuit de Everon-tunnel beredeneerd, zou het wel verklaren waarom hij zegt dat hij zo hard heeft moeten werken.  ::rofl:: Maar misschien toch iets te mooi om waar te zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #29 Gepost op: 20-02-2022, 09:41:18 »
Het duurde lang totdat het eerste onderdeel van de step werd gevonden. Tegen het einde vond Fresia 'opeens' opvallend veel. Zou het kunnen dat zij als mol - die weet waar alles ligt - er toch voor zorgt dat er iets wordt gevonden? Zij lijkt zo niet verdacht, vindt veel, maar brengt geen/amper geld binnen.

Deze opdracht zonder een hele step op het eind zou ook wel erg jammer zijn geweest. En, €500 van de maximaal €2000 betekent dat er toch maar weer mooi €1500,- uit de pot blijft!

EdAnt

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #30 Gepost op: 20-02-2022, 10:45:41 »
Het is nog effectiever mollen als je zorgt dat er mensen te laat binnen zijn. Dit levert nl. mingeld op en niet zo'n beetje. Laat in het spel onderdelen opgraven, zorgen dat er laat nog gesleuteld wordt in de hoop dat mensen te laat komen. Niet gelukt voor de mol, omdat Thomas goed bezig was om het café te vinden en mensen mee te sleuren.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Grabmill

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #31 Gepost op: 20-02-2022, 11:46:12 »
Inderdaad, eigenlijk ging deze opdracht om 4000 euro, namelijk variërend van -2000 tot +2000.
Plus 500 lojkt dan een redelijke score voor de mol, immers is er 1500 niet in de pot gekomen, maar er had dus nog een keer 2500 extra weggesluisd kunnen worden. Niet dat het heel realistisch is dat dit zou gebeuren overigens.

Offline Mit

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #32 Gepost op: 20-02-2022, 12:35:22 »
Ik denk dat KL bewust bij haar mol Everon blijft, en dat ze het niet erg vindt dat ze telkens op de verkeerde plek graaft. Dit zal voor haar verdere bevestiging zijn dat hij de mol is.

Offline rubes

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #33 Gepost op: 20-02-2022, 12:44:35 »
Ik denk dat KL bewust bij haar mol Everon blijft, en dat ze het niet erg vindt dat ze telkens op de verkeerde plek graaft. Dit zal voor haar verdere bevestiging zijn dat hij de mol is.

Kim zit in tunnel Everon en Everon zit in tunnel Kim. Zou toch geweldig zijn dat het allebei niet is.

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #34 Gepost op: 20-02-2022, 13:10:11 »
Hebben we enig idee hoe ver het terrasje van de step-zoeklocatie was? En wisten de kandidaten ook hoe ver dit zou zijn?

Ik kreeg het idee dat het echt maar 100 meter verderop was.

Hoe moeilijk kan het nou zijn om te investeren in wat overzicht plaatjes. Het wordt met de jaren steeds onoverzichtelijker tot het punt dat het gewoon in geen enkele opdracht meer te volgen is hoe en wat.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #35 Gepost op: 20-02-2022, 13:43:33 »
Die voorwielen lagen vermoedelijk op precies dezelfde plekken als daar waar de frames met stuur en achterwiel lagen, maar dan nog 20 centimeter dieper. Natuurlijk niemand die op het idee kwam om op dezelfde plek nog even dieper te graven. 
 ;)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #36 Gepost op: 20-02-2022, 14:35:35 »
Citaat
Ik kreeg het idee dat het echt maar 100 meter verderop was.
Je zit aardig in de buurt. Ik kom op zo'n 120 meter uit.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #37 Gepost op: 20-02-2022, 15:32:45 »
Wat mij opviel was dat Fresia een paar keer wat vond waar ze niks aan hadden (dubbele stukken) net op het moment dat Everon/Kim Lian iets leken te vinden. Afleidingsmanoeuvre om zo min mogelijk complete steps te krijgen en ondertussen wel fanatiek te lijken?

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #38 Gepost op: 20-02-2022, 16:52:58 »
Hebben we enig idee hoe ver het terrasje van de step-zoeklocatie was? En wisten de kandidaten ook hoe ver dit zou zijn?

Ik kreeg het idee dat het echt maar 100 meter verderop was.

Hoe moeilijk kan het nou zijn om te investeren in wat overzicht plaatjes. Het wordt met de jaren steeds onoverzichtelijker tot het punt dat het gewoon in geen enkele opdracht meer te volgen is hoe en wat.

Er mag ook nog wel iets te speuren zijn, toch?

Offline Vensterbank

  • Forumlid
Re: [Aflevering 8] Opdracht 3 - Zand erover
« Reactie #39 Gepost op: 20-02-2022, 17:06:50 »
Er mag ook nog wel iets te speuren zijn, toch?

Aan je plaatje te zien ben je ook fan van De Mol. Daar zijn ze erg goed in overzicht, daar is genoeg te speuren toch?

Je mag toch wel enig vorm van overzicht verwachten van een productie die al 22 jaar meegaat?