Auteur Topic: [Algemeen] Wie is de mol 2023  (gelezen 129290 keer)

Offline TIMuitroepteken

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #240 Gepost op: 7-07-2022, 22:20:05 »
Ja, volgens widm_pro was dat 24 juni.

Jeroen heeft daarna nog 3 keer getweet, waarvan een (dubbele) reactie op een tweet van Fleur Wallenburg op 28 juni

https://twitter.com/jeroengortworst/status/1541898705384738816

Max van den Broek heeft onlangs gevraagd aan Jeroen Gortworst of die meedoet aan widm en heeft reactie teruggekregen.

Offline TIMuitroepteken

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #241 Gepost op: 7-07-2022, 22:20:53 »
Ben toch benieuwd welke post er gebruikt is voor de ip grab, vind het een sterk verhaal namelijk. Een ip zegt niet zo heel veel namelijk tegenwoordig. Ik kan ook posten alsof ik in Frankrijk zit maar eigenlijk in het Vondelpark loop.

Met het programma wat ik gebruik kan ik zien of iemand VPN of Proxy gebruikt. Bij Momo was dit in geen geval zo.

Offline PieterBasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 1/8e finalist WidMO 2022
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #242 Gepost op: 7-07-2022, 22:21:15 »
Volgens mij wordt De Slimste Mens altijd ergens in mei opgenomen, dus ze kan best aan beide programma's meedoen. Was de vorige keer ook zo met Hila.

Ging meer om de post dan dat ze echt meedoet  ::tandpastasmiley::
'Ze noemen me ook wel Duracell konijn'

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #243 Gepost op: 8-07-2022, 21:42:41 »
Met het programma wat ik gebruik kan ik zien of iemand VPN of Proxy gebruikt. Bij Momo was dit in geen geval zo.

Ik wil eigenlijk wel meer uitleg, een kant interesse andere kant ongeloof. Zoals je misschien wel zult snappen.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #244 Gepost op: 9-07-2022, 08:32:22 »
Nogmaals: Momo is juist 1 van degenen die wéét dat mensen op deze manier achter locaties kunnen komen. Ga er maar vanuit dat hij professioneel genoeg is om dat niet te laten gebeuren. 

Offline GerritDeBloempot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #245 Gepost op: 10-07-2022, 10:19:38 »
Nogmaals: Momo is juist 1 van degenen die wéét dat mensen op deze manier achter locaties kunnen komen. Ga er maar vanuit dat hij professioneel genoeg is om dat niet te laten gebeuren.

En inderdaad, het schijnt dat momo dit jaar niet mee is op reis, maar in Zuid-Afrika zit voor een ander programma. Wat hier waar van is is ook maar de vraag.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #246 Gepost op: 10-07-2022, 11:13:32 »
Als hij daar zit voor een ander programma, en zijn aanwezigheid ter plekke is opgemerkt (waardoor de link naar die locatie is gelegd), zóu je kunnen concluderen dat het dit jaar dus geen Zuid-Afrika wordt voor WIDM.

Wat ik dan wel raar vind, waarom zou ie de zorgvuldigheid van het afschermen van zijn locatiegegevens loslaten voor dat andere project? Wellicht omdat absolute geheimhouding daarbij geen vereiste is?

Om wat voor programma het dan gaat? Is ZA al aan de beurt geweest met De Gevaarlijkste Wegen? Een ander projekt valt me niet zo snel in.

Offline WieIsUt

  • Forumlid
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #247 Gepost op: 11-07-2022, 11:36:38 »
Wat ik dan wel raar vind, waarom zou ie de zorgvuldigheid van het afschermen van zijn locatiegegevens loslaten voor dat andere project? Wellicht omdat absolute geheimhouding daarbij geen vereiste is?

Dat denk ik dan ook, dat het niet belangrijk is dat mensen het weten. Ik heb trouwens laatst zijn ip gecheckt en toen kwam Ashburn, Virginia, VS als locatie naar voren. Geen idee, waarom. Ik gok dat dit een VPN locatie is maar time will tell.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #248 Gepost op: 11-07-2022, 12:15:38 »
Ik heb, gewoon om te kijken hoe dat werkt, ook eens wat accounts via die methode gecheckt. Het is echt heel verschillend, hoe de instellingen zaken als de locatie prijsgeven. Van sommigen weet je bijvoorbeeld 100 procent zeker dat ze nu in Engeland zitten vanwege het EK (ik heb me juist om die reden op de groep gericht), en toch staat er in de meeste gevallen Nederland aangegeven, ALS de info al wordt prijsgegeven.

Je kunt het ook omdraaien, gebruik maken van dat gegeven om locaties te kunnen afstrepen: iedereen in de crew geeft een ander land op. Nou ja, als je dan bij een crewlid dat land aangegeven ziet staan, dan weet je dat ze DAAR in elk geval niet zitten.

Overigens, uitgaand van 1 van de 2 genoemde begindatums (13 juni), zou 1vandaag weer in de gaten gehouden kunnen worden. De 17 draaidagen plus wat reserve, zijn gerekend vanaf die datum inmiddels ruim verstreken.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #249 Gepost op: 11-07-2022, 18:59:20 »
Rik reageerde een paar nachtjes terug op een tweet van Jasper van Kuijk:

https://twitter.com/rikvdwestelaken/status/1545556513539985409

Toch denk ik dat ze nog aan het filmen zijn.

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #250 Gepost op: 11-07-2022, 21:11:30 »
Rik reageerde een paar nachtjes terug op een tweet van Jasper van Kuijk:

https://twitter.com/rikvdwestelaken/status/1545556513539985409

Toch denk ik dat ze nog aan het filmen zijn.

Wel een opvallend tijdstip, 1:52 ‘s nachts. Tenzij hij toen nog wakker was kan het zijn dat ze in een land zitten waar het een stuk vroeger of later is dan in Nederland.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #251 Gepost op: 11-07-2022, 22:41:31 »
Wel een opvallend tijdstip, 1:52 ‘s nachts. Tenzij hij toen nog wakker was kan het zijn dat ze in een land zitten waar het een stuk vroeger of later is dan in Nederland.
Scherp gezien  ::ok:: ::vergroot:: Hij was vandaag in ieder geval nog niet bij EenVandaag te zien.

Dan wat betreft dat tijdstip
- Kan zijn dat Rik wakker was op dat moment op locatie

- Kan zijn dat Rik in het vliegtuig zat (nachtvlucht met minder kansen gespot te worden? weet ik veel :P) / of dat Rik een jetlag heeft waardoor hij thuis nog wakker was (want de 3/4 weken zijn nu wel om zoals Bodejos aanhaalde)

- 1.52 min een uurtje is 00.52, voor Europa (dichtbij) blijven dan alleen Portugal / Wales/ Ierland over. En een aantal landen in (Noord)-Afrika waar het een uurtje eerder is. Om 00.52 na lange draaidag nog even je Twitter beantwoorden kan dan prima

- Logischer is inderdaad echter dat hij dit lokale tijd in de ochtend heeft gedaan (dan kom je in Azië uit bij landen als Maleisië, Nepal, India), of lokale tijd eind van de middag/begin van de avond (etenstijd?) en dan kom je op het Amerikaanse continent terecht, wat mij op de een of andere manier het meest toegankelijke alternatief lijkt met reizen in coronatijd.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #252 Gepost op: 12-07-2022, 08:00:48 »
- 1.52 min een uurtje is 00.52, voor Europa (dichtbij) blijven dan alleen Portugal / Wales/ Ierland over. En een aantal landen in (Noord)-Afrika waar het een uurtje eerder is. Om 00.52 na lange draaidag nog even je Twitter beantwoorden kan dan prima

En IJsland, de Faeröer Eilanden en de Azoren.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #253 Gepost op: 12-07-2022, 11:56:36 »
IJsland heeft in de zomer GMT-1, waar wij GMT+1 hebben.

In gewone mensentaal: daar zit 2 uur tijdsverschil in.

Aldus de ervaringsdeskundige.....

Online Rinusoide

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #254 Gepost op: 13-07-2022, 14:36:06 »
Ze moeten onderhand ook wel bijna terug zijn toch? Stel dat ze inderdaad rond 24 juni zijn vertrokken, dan zouden de opnames nu zo'n beetje wel klaar zijn.
Jeroen Gortworst is nog steeds stil. Steven Brunswijk heeft gisteravond een video gepost die volgens mij onmogelijk van tevoren gemaakt kan zijn. Tenzij ze al terug zijn, doet hij niet mee. Verder heb ik geen zicht op wie er eventueel mee zouden kunnen doen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #255 Gepost op: 13-07-2022, 14:41:51 »
Verder heb ik geen zicht op wie er eventueel mee zouden kunnen doen.
Dzifa Kusenuh, die ik al eerder noemde is al 4 weken stil. Of ze zit in Robinson, of ze zit in De Mol (of ze is offline ;D)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #256 Gepost op: 13-07-2022, 21:02:22 »
Ze moeten onderhand ook wel bijna terug zijn toch? Stel dat ze inderdaad rond 24 juni zijn vertrokken, dan zouden de opnames nu zo'n beetje wel klaar zijn.

Als ze zo lang wegblijven als vorig jaar zijn ze pas in het weekend weer terug.


Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #257 Gepost op: 14-07-2022, 07:20:45 »
Als ik veel van de namen die hier genoemd worden zo zie, zou het best wel weer eens een WIDM met onbekenden kunnen worden ::jaja:: Ik ken werkelijk nauwelijks iemand die op dit moment genoemd worden ::rofl:: (zoals die Dzifa en Jeroen)
Ich bin ein Bärliner!

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #258 Gepost op: 14-07-2022, 10:49:15 »
Als ik veel van de namen die hier genoemd worden zo zie, zou het best wel weer eens een WIDM met onbekenden kunnen worden ::jaja:: Ik ken werkelijk nauwelijks iemand die op dit moment genoemd worden ::rofl:: (zoals die Dzifa en Jeroen)
;D dat is vaak de kern van WIDM, eerst ken je ze niet, daarna ga je ze waarderen. Al was de cast van S22 echt vol bekenden/grotere namen. Ik ken haar van 3 op reis (wat ook al aantal keer een kandidaat heeft geleverd voor een seizoen). En jij keek toch GTST? Ze heeft daarin blijkbaar een gastrolletje gespeeld dit jaar nog.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Wie is de mol 2023
« Reactie #259 Gepost op: 15-07-2022, 07:38:46 »
Anne-Mar Zwart is ook al bijna een maand stil op de socials….you never know haha…ze zullen nu toch wel terug komen?
Meer L