Auteur Topic: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?  (gelezen 19774 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #80 Gepost op: 13-03-2023, 17:26:47 »
Van de meest recente jaren, vind ik Jurre misschien wel de beste: weinig verdacht, volop gemold ::joehoe::
Van de jaren die ik gevolgd heb, waren Dennis en Jan mijn favorieten ::zon::
Van de jaren die ik achteraf heb teruggekeken, waren George en Milouska de absolute grootmeesters ::respect::
...óf niet!

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #81 Gepost op: 13-03-2023, 18:33:30 »
In het verleden heb ik voor mezelf een lijstje gemaakt met criteria voor een goede mol. Dit lijstje citeer ik maar weer eens.

Citaat
Ik kijk om de beste mol te vinden voornamelijk naar actieve molacties en de hoeveelheid geld die een mol wel / niet in de pot heeft gebracht. Ik vind een mol echt goed als hij/zij zelf en actief geld uit te pot weet te spelen in plaats van te profiteren van fouten van andere kandidaten. Directe beïnvloeding van het spel door de crew (door bijvoorbeeld een mol dingen te laten afluisteren) vind ik minder leuk. Ook heb ik een gruwelijke hekel aan opdrachten waarbij de hele pot wordt verspeeld, want in de praktijk blijkt dat het de kandidaten vrijwel nooit lukt om de pot te behouden (en zo hoeft de mol van tevoren niet echt zijn best te doen). Natuurlijk speelt ook nog een deel persoonlijke voorkeur mee; als een mol mij een hele serie niet weet te boeien (o.a. Kim en Anne-Marie) vind ik ze minder goede mollen. En het is ook wel fijn als de kandidaten de mol niet meteen vanaf de eerste aflevering door hebben gehad.

Hoe scoort Jurre op dit lijstje? Met Jurre hebben we voor het eerst in tijden een mol die er vol voor durft te gaan, die werkelijk elke kans aanpakt om geld te laten verdwijnen en die steeds brutaler werd en ongelofelijke risico's nam (o.a. bij die kerkopdracht door doodleuk zijn eigen outfit te beschrijven). Dat is super om te zien! In de groep werd Jurre weinig verdacht, wat heel knap is. Dat hij alleen door Daniël is ontmaskerd is echt knap.

Als kijker had ik moeite met het slechte acteerwerk en het meermalen tonen van voorkennis (heel de groep reageert verbaasd behalve Jurre). Ook vond ik het jammer dat hij wel heel veel voordeeltjes wist te winnen, volgens de programmamakers geheel toevallig maar het werd wel heel veel (geen eliminatiestoel, telefoongesprek met de mol met als klapstuk die finalevrijstelling).

Mijn top-24 is nu:
1 Dennis
2 George
3 Milouska
4 Rob
5 Kees
6 Elise
7 Margriet
8 Jan
9 Jurre
10 Thomas
11 Yvon
12 Klaas
13 Jeroen
14 Merel
15 Deborah
16 Everon
17 Nico
18 Jon
19 Inge
20 Patrick
21 Kim
22 Susan
23 Renee
24 Anne-Marie

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #82 Gepost op: 13-03-2023, 19:33:53 »
(enkel bners)

******: Charlotte
*****: Milouska, Dennis, Jan, Thomas, Jurre
****: Kees, Patrick, Jeroen, Merel
***: Kim, Klaas, Jon, Inge, Yvon, Susan
**: Margriet
*: Anne-Marie, Rob, Everon, Renée
« Laatst bewerkt op: 13-03-2023, 19:36:07 door Belgian Mol »

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #83 Gepost op: 13-03-2023, 21:10:21 »
(enkel bners)

******: Charlotte
*****: Milouska, Dennis, Jan, Thomas, Jurre
****: Kees, Patrick, Jeroen, Merel
***: Kim, Klaas, Jon, Inge, Yvon, Susan
**: Margriet
*: Anne-Marie, Rob, Everon, Renée

Charlotte als de mol die nooit is geweest   :P

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #84 Gepost op: 21-03-2023, 14:17:10 »
niet sympathiek
Ik vind het toch vreemd van meerdere molloten te lezen dat ze dat meenemen in hun molranking. Voor mij is zo'n eigenschap juist extra, want je werkt tegen de haren in en we hebben al heel vaak gezien dat er dan het risico is dat kandidaten een hekel aan je krijgen en juist jou als mol nemen. Heel knap dus van Jurre dat hij ondanks deze eigenschap onbekend is gebleven, Milouska had precies hetzelfde trekje, iedereen werd stapeldol van haar, en heb ik ook heel hoog staan.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #85 Gepost op: 21-03-2023, 14:24:07 »
Ik denk vooral dat er nog een nuance zit in hoe goed een mol op papier is en hoe vermakelijk een mol is. Ik zou bijvoorbeeld zeggen dat Thomas door veel mensen beschouwt is als een betere mol dan Jon. Maar Jon bracht wel meer vermaak in zijn rol als mol waarbij ik Thomas wel goed vond maar verder niet super exciting. Anne-Marie is ook best vermakelijk als mol, juist omdat het zo slecht ging ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #86 Gepost op: 23-03-2023, 17:03:40 »
Ik doe hier niet meer aan mee. Nadat ik vorig jaar op mijn eigen mening ben afgefikt was ik er wel klaar mee.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #87 Gepost op: 23-03-2023, 17:12:20 »
Dat lijkt me een misverstand. Doel je op reactie #33 van Jezet? Die reageert namelijk niet op jouw lijstje maar heeft zo te zien per ongeluk jouw quote laten staan. Het lijstje zelf is anders. (Of bedoel je mijn opmerking direct na jouw bericht? Dat lijkt me toch moeilijk affikken te noemen.) :)

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #88 Gepost op: 25-03-2023, 01:18:33 »
Ik geef mijn mening en "dat kan natuurlijk niet".
Noem dat maar niet affikken.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #89 Gepost op: 25-03-2023, 07:39:17 »
Zo had ik het echt niet bedoeld. Als je de hele post leest (inclusief dat oordelen over andermans lijstje zinloos is en de knipoogsmiley na de strenge "nee"-smiley ziet) had dat volgens mij duidelijk moeten zijn. (Of als je mijn postgedrag een beetje kent.) Jammer dat dit niet zo was. Voortaan gewoon even zeggen. :)

Edit: Je nam het ook precies zo op als ik bedoelde destijds:

Over smaak valt ook in dezen niet te twisten.  ::jaja::  ;)
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 07:42:52 door Heinz »

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #90 Gepost op: 25-03-2023, 10:49:57 »
Weet je Heinz, ik had er toen (echt) op terug moeten komen en/of nu niet meer moeten reageren. Dat was niet handig van mij.

Feit is dat ik er toen redelijk door geraakt was en het toen met een knipoog heb afgedaan. En toen dit topic nu weer kwam opborrelen kwam dat gevoel weer terug. Maar dan nog is mijn reactie van eergisteren niet handig.

Genoeg meegemaakt met het aangevallen worden op je eigen mening. En dan echt en niet zoals jij het vorig jaar deed. Dat kwam er even uit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #91 Gepost op: 25-03-2023, 10:59:00 »
Ik begrijp het. Als je nog eens het gevoel krijgt aangevallen te worden dan kan je ook kiezen voor het sturen van een pb/drukken op de moderator knop/een van de andere actieve leden benaderen.

Terug on-topic vind ik het steeds moeilijker worden dat ranken van mollen. Helemaal in het geval van Jurre die het enerzijds perfect deed (veel mollen, onverdacht blijven bij kandidaten) maar anderzijds te makkelijk vindbaar was voor ons.

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #92 Gepost op: 25-03-2023, 11:17:48 »
Het lag meer aan de opdrachten zelf en de kandidaten (die zich minder verdacht gedroegen) dan aan de mol dat hij door de molloten op dit forum vrij snel ontmaskerd werd. Niettemin vond ik Jurre een prima mol: veel gemold en slechts door één kandidaat verdacht.

« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 11:24:17 door Luc »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #93 Gepost op: 25-03-2023, 11:19:30 »
Inderdaad, het lag ook niet aan hem. Maar het is wel lastig om een Mol hoog te ranken als je eigen speurtocht alles behalve spectaculair was. Alhoewel, ik had Dennis ook meteen door.

Kortom: het enige zinnige wat er over te zeggen valt is dat er niks zinnigs over de persoonlijke lijstjes te zeggen valt. ::) :P

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #94 Gepost op: 25-03-2023, 11:24:26 »
Dennis en Milouska verdacht ik al na de eerste aflevering en reken ik toch tot de beste mollen. Terwijl ik Anne-Marie tot de minste reken omdat zij door alle kandidaten werd verdacht en weinig heeft gemold (om die reden verdacht ik haar nauwelijks).

Veel liever een mol die risico's durft te nemen en bij de kandidaten toch onder de radar blijft (George, Dennis, Milouska, Kees, Jurre) dan een mol die op veiligheid speelt (Nico, Inge, Anne-Marie).
« Laatst bewerkt op: 25-03-2023, 11:28:57 door Luc »

Offline Paarseorka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #95 Gepost op: 4-05-2023, 12:09:43 »
Ik kijk pas kort, maar heb wel wat seizoenen teruggekeken.
1. Kees
2. Jan
3. Margriet
4. Jeroen
5. Merel
6. Rob
7. Susan
8. Jurre
9. Anne-Marie
10. Renée
Marit Daphne Sigrid Bella Robèrt Lakshmi Laetitia Jip

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: Ranking van mollen - Wie is de beste mol ooit?
« Reactie #96 Gepost op: 4-05-2023, 18:02:29 »
George
Dennis, Kees, Milouska, Jon
Jan, Jurre, Elise, Patrick
Everon, Deborah, Susan, Margriet, Jeroen, Rob, Klaas, Thomas
Nico, Inge, Yvon, Kim, Anne-Marie, Merel, Renée

oppermol - fantastische mollen - zeer goede mollen - goede mollen - oké mollen. ;D