Poll

Wie is de Mol?

Daniël
39 (14.4%)
Jurre
218 (80.4%)
Ranomi
14 (5.2%)

Totaal aantal stemmen: 271

Auteur Topic: [Poll] Wie is de Mol?  (gelezen 91330 keer)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1060 Gepost op: 11-03-2023, 22:30:38 »
Jurre! Geen verrassing… voor ONS.

Maar hij heeft het wel heel goed gedaan onder de kandidaten, zeg! En ik moet zeggen dat het zeker een mol uniek in z’n soort was; opzichtig en zonder teveel concessies mbt geld. Ik kan het wel enigszins waarderen (niet zo teleurgesteld als ik verwacht had) en ik denk dat het voor het “normale” publiek ook wel leuk was om hem wat langer op het spoor te zijn. Ook al voelt het wat dubbel. 
En hij heeft daadwerkelijk ook echt veel GELUK gehad! Het enige tenenkrommende vond ik de acteerprestatie na de safari-opdracht, hahaha! Daniël is de terechte winnaar, imho. Al met al, tof gedaan, leuke groep kandidaten en nu… nu toch weer Het Grote Zwarte Gat.

Op naar volgend jaar!
Gefeliciteerd voor de molloten die hem extra snel door hadden (ik heb echt nog veel te lang getwijfeld, pas voor aflevering 5 serieus punten op hem gezet en pas na het vertrek van Anke de mééste punten)!
Laten we jabberen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1061 Gepost op: 11-03-2023, 22:39:29 »
Ruim 80% op Jurre, Kees closed ::)
De juiste sentimenten, alleen vind ik het "wel verrassend" dus 1000 voudig hoger  ;D. Het zou wel wat zijn als ik niet in de Anke tunnel ten onder ga maar in de Jurre tunnel, ik ga voor de eeuwigheid Jurre als avatar nemen dan ::rofl::

Tja, waarom Ranomi verkeerd zit..... dit is enkel ten voordele van de mol. In onze lijstjes Mol aller tijden hoort Jurre daarom wel wat hoger te staan. Goed gemold, onverdacht gebleven. Je kunt ook zeggen: wat een domme kandidatengroep, die begonnen al vanaf afl. 2 te klungelen met Froukje, daarna elke week een kandidaat eruit die ging tunnelen ipv spreiden: Beginnersfout.

Ranomi (en Daniel) hebben tenminste steeds gespreid. Heel slim. Ranomi heeft het de finale gebracht. Dat ze dan alsnog fout zit is alle credits naar Jurre ::bravo::

Over Ranomi werd steeds gezegd dat ze zo slim is, en zo dol is op spelletjes, en op spelletjes binnen spelletjes. De Daniël-tunnelaars zagen dat als extra argument waarom het dus Daniël moest zijn. Blijkbaar heeft Jurre haar slim om de tuin geleid. Misschien al vanaf het telefoontje, nog in Nederland?

Maar hij is het dus echt. Er waren geen nieuwe molacties te zien volgens mij, dus weinig verrassend.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1062 Gepost op: 11-03-2023, 22:55:00 »
Over Ranomi werd steeds gezegd dat ze zo slim is, en zo dol is op spelletjes, en op spelletjes binnen spelletjes. De Daniël-tunnelaars zagen dat als extra argument waarom het dus Daniël moest zijn. Blijkbaar heeft Jurre haar slim om de tuin geleid. Misschien al vanaf het telefoontje, nog in Nederland?

Maar hij is het dus echt. Er waren geen nieuwe molacties te zien volgens mij, dus weinig verrassend.

Haha, ja dat klopt!  ;D
Dat Jurre de mol is, verbaast me dan niet. Ik bleef maar twijfelen tussen hem en Daniël (en bleef tunnelen op de winnaar).
Ik denk dat Ranomi en Soy beide best verkeerd zaten? En ook beide heel veel geluk hebben gehad dat ze zover zijn gekomen. Dat denk ik nu.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1063 Gepost op: 11-03-2023, 22:58:34 »
Ja, best veel kandidaten zaten mis. Dan kan je dus de finale halen, of die net missen. Dat blijkt maar weer. Compliment voor Jurre die goed onverdacht is gebleven in de groep.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1064 Gepost op: 12-03-2023, 08:25:55 »
Klopt. Jurre 45, Daniël 30 en Ranomi 25%. Dat Ranomi nog zoveel wordt verdacht, verbaasd me wel!
Ik sprak gister een groot fan van het programma, maar die geen forums leest. Die zat nog vol op Ranomi. Hij vond Jurre er te dik bovenop liggen en geloofde niet dat Anke echt op haar er uit was gevlogen, omdat het dan weggeven was dat een finalist niet de mol was. Kortom, geen vertrouwen in de edit. Dan nog begreep ik het niet, maar die mensen bestaan dus ;)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1065 Gepost op: 12-03-2023, 09:16:27 »
Geen groots gevoel van geluk bij de ontknoping.
Dat heb je als je al weken weet wie de mol is.
Hier en daar wat extra context bij de molacties, maar eigenlijk ook daar geen echte verrassingen meer.

Jurre heeft veel beter gemold dan Everon vorig jaar, het gekke is dat het hierdoor erg duidelijk en dus minder spannend was. Een paradox in het programmaconcept.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1066 Gepost op: 12-03-2023, 09:58:11 »
Ik sprak gister een groot fan van het programma, maar die geen forums leest. Die zat nog vol op Ranomi. Hij vond Jurre er te dik bovenop liggen en geloofde niet dat Anke echt op haar er uit was gevlogen, omdat het dan weggeven was dat een finalist niet de mol was. Kortom, geen vertrouwen in de edit. Dan nog begreep ik het niet, maar die mensen bestaan dus ;)

Er zijn er zat, zo ook mijn twee collega’s: een vol op Ranomi (zonder doordachte reden maar gewoon omdat ze haar vanaf afl 1 verdacht vond) en een collega die het niet wist, ze konden het alle drie zijn.
Landelijke staat Jurre ook niet op 80% of hoger hè, dus het valt allemaal best wel mee. Hier op het forum lees je veel hints die je anders wellicht gemist had, ben benieuwd waar de meesten op hadden gezeten zonder de hints hier. Ik denk een stuk minder op Jurre.
Heerlijke Mol, naast Jan een van de beste wat mij betreft!! Doordat de anderen duidelijk kandidaten waren viel hij op, terwijl hij eigenlijk briljant en onopvallend molde en zeer kandidaats kon kijken!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1067 Gepost op: 12-03-2023, 10:16:05 »
Er waren geen nieuwe molacties te zien volgens mij, dus weinig verrassend.
En de hints gaan weer als vanouds als een nachtkaars uit. Pokerface was poker dus geluk en had niks met face te maken. Badeend want Guus Geluk...... terwijl we hier op het forum elkaar in de haren vlogen want Guus zou een halve gans zijn dus mocht de hint niet  ::rofl::.

Ik was in ieder geval blij dat ik al die hints links heb laten zitten na het debacle vorig jaar van de Maskerhint. Jurre een goede mol, de edit was helaas niet top. Kan hij niks aan doen dus ik zal hem eens hoog neerzetten in de Aller Tijden ranglijst.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1068 Gepost op: 12-03-2023, 11:10:02 »
En de hints gaan weer als vanouds als een nachtkaars uit. Pokerface was poker dus geluk en had niks met face te maken. Badeend want Guus Geluk...... terwijl we hier op het forum elkaar in de haren vlogen want Guus zou een halve gans zijn dus mocht de hint niet  ::rofl::.


Nou inderdaad. De (hack)hints naar Daniël waren een stuk beter, vond ik! En geen fysiek geld in het begin, daar zou toch wel iets mee moeten zijn? Nou, nee dus.
Zelfs het badeendje als hint was sterker geweest bij Daniël en Ranomi dan bij Jurre.  ???

Ik vind ook dat Jurre het goed gedaan heeft als mol, maar de hints naar hem toe vind ik maar raar en niet echt doordacht. Ik ga volgend jaar ook maar alle hints negeren geloof ik en puur kijken naar (mollen)acties. Dat is beter.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1069 Gepost op: 12-03-2023, 11:13:05 »
Voor de liefhebbers nog even alle polluitslagen onder elkaar, beginnend bij schot-voor-de-boeg:


















Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1070 Gepost op: 12-03-2023, 15:36:51 »
Volgens mij is dat fysieke geld gewoon omdat nog niet alle opdrachten in welke aflevering definitief geweest zouden zijn (bijv door afvallerloze aflevering) en dat wel op het geld gedrukt stond… dat heb ik iig altijd gedacht. + dan zouden zeker alle kandidaten de hints ontdekken.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1071 Gepost op: 12-03-2023, 15:41:28 »
Hier op het forum lees je veel hints die je anders wellicht gemist had, ben benieuwd waar de meesten op hadden gezeten zonder de hints hier. Ik denk een stuk minder op Jurre.
Heerlijke Mol, naast Jan een van de beste wat mij betreft!! Doordat de anderen duidelijk kandidaten waren viel hij op, terwijl hij eigenlijk briljant en onopvallend molde en zeer kandidaats kon kijken!

Hints? Ik heb Jurre juist gevonden door niet naar hints te kijken, maar puur naar molposities en molacties. De hints naar Daniël waren veel beter, de hackerhints, zoals Tunneltelevisie ook al zegt. Helaas te mooi om waar te zijn. ;)

Nee, ik kijk niet meer naar hints, tenzij het Priesterhints of Klaascfmol hints zijn. De maskerhint vorig jaar heeft me doen twijfelen, maar heb ik links laten liggen.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1072 Gepost op: 12-03-2023, 15:43:43 »
Volgens mij is dat fysieke geld gewoon omdat nog niet alle opdrachten in welke aflevering definitief geweest zouden zijn (bijv door afvallerloze aflevering) en dat wel op het geld gedrukt stond… dat heb ik iig altijd gedacht. + dan zouden zeker alle kandidaten de hints ontdekken.

Ik denk dat het veel minder mysterieus is dan wij denken. Uit ervaring weet ik dat drukwerk soms vertraging kan hebben. Ik denk dat het gewoon nog niet op tijd klaar was, en ze moesten improviseren.  ::jaja::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1073 Gepost op: 12-03-2023, 16:11:17 »
Al was het een nadeel dat de mol al vroeg te ontdekken was, geweldig goede en leuke mol! Nu weer een jaar wachten helaas.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1074 Gepost op: 12-03-2023, 17:51:37 »
Ik denk dat het veel minder mysterieus is dan wij denken. Uit ervaring weet ik dat drukwerk soms vertraging kan hebben. Ik denk dat het gewoon nog niet op tijd klaar was, en ze moesten improviseren.  ::jaja::


Proest! Dan leef je wat dat betreft nog in het stenen tijdperk. Wel eens van digitaal drukwerk gehoord? Als ik daar nu een opdracht voor geef, kan het morgen al klaar liggen.
Een stuk of honderd bankbiljetten is echt geen klus die dagen of zelfs weken hoeft te duren. Nee, dit was duidelijk zo gepland.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1075 Gepost op: 12-03-2023, 18:33:06 »
Hints? Ik heb Jurre juist gevonden door niet naar hints te kijken, maar puur naar molposities en molacties. De hints naar Daniël waren veel beter, de hackerhints, zoals Tunneltelevisie ook al zegt. Helaas te mooi om waar te zijn. ;)

Nee, ik kijk niet meer naar hints, tenzij het Priesterhints of Klaascfmol hints zijn. De maskerhint vorig jaar heeft me doen twijfelen, maar heb ik links laten liggen.

Haha, ik meende zelfs een mooie priesterhint naar Daniël te zien; Altaar Ego en ook nog eens de A dragen als 'priester' bij de portretten.  ::ok::
Maar inderdaad: te mooi om waar te zijn dus. Jammer dat de makers Daniël niet tot mol hebben gemaakt. Niets ten nadele van Jurre verder hoor. Goed om te zien dat de echte mol ervoor ging, openlijk durfde te mollen en toch alleen verdacht werd door Daniël.

Note to myself: hints links laten liggen voortaan. ::rofl:: (dat is vorig jaar wel gelukt met de maskerhint, maar dit jaar heb ik mij toch teveel laten meeslepen door de mooie (hacker)hints). Dat Daniël een nepmol-actie had met de pakbonnen, hielp trouwens ook niet echt. Ach ja, het was een mooie tunnel.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Poll] Wie is de Mol?
« Reactie #1076 Gepost op: 14-03-2023, 00:58:58 »

Proest! Dan leef je wat dat betreft nog in het stenen tijdperk. Wel eens van digitaal drukwerk gehoord? Als ik daar nu een opdracht voor geef, kan het morgen al klaar liggen.
Een stuk of honderd bankbiljetten is echt geen klus die dagen of zelfs weken hoeft te duren. Nee, dit was duidelijk zo gepland.

Jazeker heb ik daarvan gehoord. En dat kan inderdaad snel. Maar het moet ook nog in Zuid-Afrika terecht komen. Tenzij het daar gedrukt is, maar dan heb je met lokale bedrijven te maken. Kan best dat er wat in het proces mis is gegaan.