Auteur Topic: Extra beeldmateriaal (promo's etc.)  (gelezen 26918 keer)

Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Gepost op: 28-11-2022, 11:07:37 »
Ik weet niet of dit de juiste plek is, maar kan me even geen andere bedenken voor nu! Ik heb na het maken van mijn eerste twee video's dit afgelopen weekend nog eens de video met de bekendmaking van de locatie van zaterdag teruggekeken, daar viel me iets op rondom het shot van het standbeeld van Mandela (zie onderstaande foto)

Ik heb hier ook een video over gemaakt, waarin alle losse frames (11 stuks) ieder 5 seconden volledig in beeld zijn. Ik vond het een gek moment, gezien de rest met andere visual effects aan elkaar was ge-edit, deze paar frames sprongen er voor mij heel erg uit.

Normaal vind ik dit soort dingetjes ver gezocht, maar ik weet dat de Mol België al vaker 'codes' op deze manier heeft verstopt in beelden op voorhand.

P.S. de volledige video waarin alle shots te zien zijn vind je hier ;
https://youtu.be/ZzAyTm_Pp3g

(als deze link niet mag, laat het even weten, dan edit ik mijn bericht)
« Laatst bewerkt op: 21-12-2022, 22:50:19 door Heinz »
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #1 Gepost op: 28-11-2022, 11:38:04 »
Het bovenstaande gaat over dit filmpje:



Dit is nu het topic om over al het extra beeldmateriaal te praten.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #2 Gepost op: 28-11-2022, 11:46:39 »
Is het niet zo dat dit alleen opvalt als je je (semi-)professioneel met editting bezighoudt?


Offline presentatortje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #3 Gepost op: 28-11-2022, 11:58:13 »
Is het niet zo dat dit alleen opvalt als je je (semi-)professioneel met editting bezighoudt?

Ik edit inderdaad meerdere items per dag, zowel voor werk als ook privé. Maar dit was met het blote oog ook overduidelijk te zien, viel me erg op in ieder geval. En dit lijkt mij (mede als editor) een te random afwijking van de rest van het nieuwe videodesign (wat ik er tof uit vind zien overigens, kijk bijv. naar het shot van de leeuw)
RATATATATATATATATA - Imanuelle Grives

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #4 Gepost op: 28-11-2022, 16:43:54 »
Zouden de achtergrond kleuren van de foto's van de kandidaten iets hiermee te maken kunnen hebben?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #5 Gepost op: 28-11-2022, 19:19:53 »
Dit doet een editor in elk geval niet per ongeluk. Dus: bewust. En dan, ja dan betekent het iets. En kunnen we ons opmaken voor steeds meer van deze afwijkende edits gaandeweg de afleveringen. En als we de code kraken weten we in aflevering 7 wellicht al wie de mol moet zijn.
Vreemde edits rond Mandela: de mol is een Man (en de DELA is sponsor 😂).

Offline Kristel1976

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Oppermolloot
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #6 Gepost op: 28-11-2022, 20:11:15 »
Ik vond in alle IG filmpjes ook rare gekleurde flikkeringen zitten  ::jaja::

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #7 Gepost op: 28-11-2022, 21:05:42 »
Dit doet een editor in elk geval niet per ongeluk. Dus: bewust. En dan, ja dan betekent het iets. En kunnen we ons opmaken voor steeds meer van deze afwijkende edits gaandeweg de afleveringen.

Ja, het zit er bewust in. Maar nee, dit hoeft echt niets te betekenen. Vaak is zo'n glitch gewoon een mooi visueel effect om het er wat spannender/geheimzinniger en gewoon mooier uit te laten zien. Dat het 'maar' 1 keer erin zit, tja... het hoeft niet altijd hetzelfde te zijn.

Sowieso, kijkende naar de hints van de afgelopen jaren lijkt het me sterk dat het iets is. te kort en te onduidelijk om voor het grote publiek uit te leggen. Ik kan me overigens sowieso niet herinneren dat er ooit een hint in de editing zelf heeft gezeten (muziek niet meegerekend)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #8 Gepost op: 28-11-2022, 23:20:45 »
Ik meende in de omtrekken van de getoonde landen in de promo met Nelson iets op te merken met de groene lijnen rondom de buurlanden, maar dat was wishfull thinking.

Offline Enigma TV

  • Forumlid
  • ENIGMA | De Uitverkorene
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #9 Gepost op: 29-11-2022, 07:50:04 »
Was de vaste editor van Wie Is De Mol ook niet gestopt na afgelopen seizoen? Nic Vegter? Ik kan me voorstellen dat een nieuwe editor het net wat anders doet, met dus ook andere effectjes.

Online Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #10 Gepost op: 29-11-2022, 19:45:14 »
Vorig jaar waren toch die maskers in het materiaal verstopt? Kan wat zijn, maar kan ook net als vorig jaar niks zijn...

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal
« Reactie #11 Gepost op: 29-11-2022, 21:17:59 »
Door Guido op YT geplaatst:



Goed bedacht!

Offline melkvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #12 Gepost op: 30-11-2022, 00:03:06 »
Waaaait a minute! De Mol krijgt dit seizoen dus niet echt een klaarstoom cursus?!  ::oink::
En je moet on the spot kunnen reageren op het nieuws (teleurstelling/blijdschap verbergen), dat is wel ziek!

Offline Doctor WidM?

  • Forumlid
  • Brilliant!
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #13 Gepost op: 30-11-2022, 10:02:40 »
In 2009 was men geloof ik nogal sceptisch of de mol toen écht ter plekke werd gekozen en onvoorbereid was. Ik moet bekennen dat ik nu dezelfde scepsis voel.  :-X

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #14 Gepost op: 30-11-2022, 10:08:01 »
In 2009 was men geloof ik nogal sceptisch of de mol toen écht ter plekke werd gekozen en onvoorbereid was. Ik moet bekennen dat ik nu dezelfde scepsis voel.  :-X

Dan alsnog is dit een mooie twist, want de mol moet op z’n eerste dag acteren ten overstaande van al z’n 9 medekandidaten. Doen alsof je de mol niet bent, terwijl 9 anderen op al je mimieken en bewegingen let.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #15 Gepost op: 30-11-2022, 10:46:38 »
Ik wil niet negatief doen, maar vind die korte promo helemaal niet spannend eigenlijk. Heb die eergister bij onze buurvrouw gekeken (ook een fan) en die had ook zoiets van: oké dan. Heb m nu vaker gezien, maar het raakt me nog niet.

Hoop dat het seizoen zelf spannender en mysterieuzer is gefilmd en geëdit dan dit.

Maar ik zie dat bijna iedereen er enthousiast over is. Dusssss

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #16 Gepost op: 30-11-2022, 11:30:02 »
In de pupillen van Everon zie je twee blauwe schermen op het moment dat hij zegt: 'Ben je er klaar voor?'. 
De persoon bij de telefoon staat in het licht. Daniël Verlaan had -als enige - een blauw T-shirt aan, dat deze kleur kan verklaren.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #17 Gepost op: 30-11-2022, 11:59:10 »
Wacht ze nemen op met zo'n draaitelefoon, maar Everon belt ze met een mobiele telefoon. Hoe werkt dat dan ::rofl::.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #18 Gepost op: 30-11-2022, 12:00:19 »
In de pupillen van Everon zie je twee blauwe schermen op het moment dat hij zegt: 'Ben je er klaar voor?'. 
De persoon bij de telefoon staat in het licht. Daniël Verlaan had -als enige - een blauw T-shirt aan, dat deze kleur kan verklaren.

De ruimte is blauw verlicht ...ik denk dat je dat in Everons pupillen ziet. Zou eventueel een hint naar Daniël kunnen zijn.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [WIDM 23] Extra beeldmateriaal (promo's etc.)
« Reactie #19 Gepost op: 30-11-2022, 12:00:51 »
Wacht ze nemen op met zo'n draaitelefoon, maar Everon belt ze met een mobiele telefoon. Hoe werkt dat dan ::rofl::.
Gewoon met je mobiel het nummer van de draaitelefoon bellen? :)