Auteur Topic: [Kandidaat] Anke de Jong  (gelezen 31672 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2023, 19:28:27 »
Nog iets onlogisch bij de demarche van Anke om haar hoog bedrag aan Soy te geven.
Daarmee redt ze Soy, maar weet ze (wellicht, assumptie) ook dat Annick eruit gaat. Voor nul euro.
Die net gezegd heeft dat ze op 1 lijn met Nabil zit. Beiden verdenken allicht Ranomi.
Niet handig voor een mol dat Nabil een naam kan gaan schrappen, en ook nog eens die van Annick die hij eerder ook verdacht. En dus wellicht op zoek moet naar een nieuwe mol … zit een mol niet op te wachten.

Ook niet erg slim van haar (als mol dan) om Annick (en Jurre) te noemen als meest waarschijnlijke afvaller.
Als ze Annick niet noemt, maar bvb Jurre en Nabil dan kan ze de kleine bedragen bij hen krijgen en zo 750 euro bij Annick. Dat zou niet eens erg opvallen vermits ze haar dan niet eens een groot bedrag geeft.

« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 19:35:21 door Molekule »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2023, 19:47:42 »
Ik ben slechts een geitenpaadje aan het maken waardoor Anke de mol nog kan zijn,
Geitenpaadje? Als ik dit allemaal lees meer een 5-baans snelweg.

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2023, 19:58:08 »
Geitenpaadje? Als ik dit allemaal lees meer een 5-baans snelweg.

Met heel veel spookrijders dan toch.  ::rofl::

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #163 Gepost op: 29-01-2023, 20:38:00 »
In België hebben wij een gelijkaardige situatie gehad in seizoen 6 ( Seizoen waarin Pieter De Mol is, nog te zien op play 4).
De presentator gaf door het woordje 'nu' anders te plaatsen in de zin door aan de mol wie de afvaller was. Dat is bij ons wel mislukt omdat een andere kandidaat de mol op dat moment doorhad en heeft gedwarsboomd.

Dus bv als de eerste kandidaat afviel zou het zijn: Nu ..
De tweede kandidaat: En nu..
de derde kandidaat: daarmee is nu..


Bij ons was het wel met zitposities en niet met schermen kijken, maar stel dat het hier ook een gelijkaardige strategie is toegepast dan was nabil de afvaller want Rik zei het woordje "nu" als derde.

Als mol wil je de afvaller dan toch wat geld meegeven maar zeker niet het hoogste lijkt me.
« Laatst bewerkt op: 29-01-2023, 20:39:37 door Deluxenite »

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #164 Gepost op: 30-01-2023, 05:51:04 »
De mol kon hier weinig meer doen omdat Anke de taak kreeg om te verdelen.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #165 Gepost op: 30-01-2023, 10:08:36 »
Ik vind het heel knap Lo dat je dit nog probeert te verklaren, maar toch serieuze minpunten voor Anke hier. Ik zou haar toch zeker +2000 geven in FMT. Nu is de traditie in Nederland wel zo dat de mol in FMT niet onderaan mag staan. Dus ik houd de optie Anke zeker open, zeker als er volgende week veel geld kan verspeeld worden.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2023, 10:13:33 »
In België hebben wij een gelijkaardige situatie gehad in seizoen 6 ( Seizoen waarin Pieter De Mol is, nog te zien op play 4).
De presentator gaf door het woordje 'nu' anders te plaatsen in de zin door aan de mol wie de afvaller was. Dat is bij ons wel mislukt omdat een andere kandidaat de mol op dat moment doorhad en heeft gedwarsboomd.

Dus bv als de eerste kandidaat afviel zou het zijn: Nu ..
De tweede kandidaat: En nu..
de derde kandidaat: daarmee is nu..


Bij ons was het wel met zitposities en niet met schermen kijken, maar stel dat het hier ook een gelijkaardige strategie is toegepast dan was nabil de afvaller want Rik zei het woordje "nu" als derde.

Als mol wil je de afvaller dan toch wat geld meegeven maar zeker niet het hoogste lijkt me.

Ik heb dit destijds gezien en afgelopen week deze opdracht teruggekeken.
In de Duitse serie(2020) zat deze opdracht ook, hiervan heb ik het verloop op het forum opgezocht. Het verschil met de buitenlandse series is dat het voor iedereen belangrijk was om een koffer met geld te hebben om de testuitslag nog te kunnen beïnvloeden.. De presentator vertelde dit vooraf maar vertelde niet dat  er na de keuze van koffer een aanbod kwam om jokers te kopen. Er waren daar 2 koffers met 0 euro die uiteraard niemand wilde hebben. Het belang van de mol was in dit geval om de afvaller met geld naar huis te laten gaan. Als dit niet lukte kon hij met geld iig nog jokers kopen. In beide buitenlandse series waren het kandidaten die de impasse doorbraken en uiteindelijk de afvallers met 0 euro naar huis gingen.

Het dilemma was nu anders maar ik kan me niet voorstellen dat de mol zich bemoeit met wie mag blijven en wie afvalt en dus bepaalt wie welke koffer krijgt. Aangezien er geen optie was om jokers te kopen was de enige mogelijkheid ( tot mollen)  hier om de afvaller met geld naar huis te laten gaan. Dit is niet gelukt en m.i. was het ook hier  een kandidaat, Anke, die de impasse doorbrak.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2023, 10:16:12 »
Tsja... ik had Rob eerder ook weggestreept om het inkoppen van het dure theeservies.
 :-X

Ik blijf op Anke letten.
1. Omdat niet duidelijk is of zij hier wel alle voorkennis had.
2. Omdat nog niet duidelijk is wat er volgende week nog met het speelgeld gebeurt.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2023, 10:41:11 »
Tsja... ik had Rob eerder ook weggestreept om het inkoppen van het dure theeservies.
 :-X

Ik ook, en dat was nog kostelijker. Of Renée die 750 euro verdient in een opdracht waar je tot ferm mingeld kon gaan.

In opdracht 1 en 2 was Anke ook by far weer het meest mols.

Edit: Anke haar zet is makkelijk te verklaren. Ranomi heeft haar door, geeft haar verantwoordelijkheid, en vervolgens speelt Anke geen geld weg. Nu moet Ranomi wel gaan twijfelen terug. Je hebt heel sterke analyses gemaakt Lo, maar deze simpele uitleg is gewoon de sleutel
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 10:44:04 door Belgian Mol »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2023, 11:46:26 »
Tsja... ik had Rob eerder ook weggestreept om het inkoppen van het dure theeservies.
 :-X


Je bent niet de enige.  ::jaja:: Ik had hetzelfde toen!

Ik blijf het heel vreemd vinden dat Anke Annick wegstuurde met 0 euro. Dat verhaal dat Annick afstak dat 'ze het zo goed deed met de test'; daarmee gaan toch alle alarmbellen af dat ze de test misschien toch niet zo heel fantastisch heeft gedaan?  ;D Als mol zou ik haar dan toch 500 toebedelen, geloof ik.
Aan de andere kant: de biecht van Anke erbij kwam supermols op mij over. En dat Rik het bij haar heeft over 'pokerface' geeft dan ook wel te denken.

Hm, Anke staat bij mij niet meer op 1, maar ik ga wel (opnieuw  ;D ) op haar letten, geloof ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2023, 11:52:16 »
In opdracht 1 en 2 was Anke ook by far weer het meest mols.


Vertel mij dan alsjeblieft wat voor mols Anke deed in opdracht 1 en 2, want kennelijk had ik zand in mijn ogen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2023, 11:55:07 »

Vertel mij dan alsjeblieft wat voor mols Anke deed in opdracht 1 en 2, want kennelijk had ik zand in mijn ogen.

Daarin vond ik Anke niet mols. Geen handige positie bij 1 (hoewel ze geen geld inbracht) en geen rol innemen bij wel/niet de envelop openen. Sowieso onzichtbaar bij 2.
Bij 3 natuurlijk wel een hele mooie rol.  ::jaja:: Wát een zelfvertrouwen daar! Maar ik twijfel of dat voldoende is om de mol te kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 11:56:46 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #172 Gepost op: 30-01-2023, 12:10:17 »
Dat is precies mijn punt @Tunneltelevisie. Bij opdracht 1 zou ze gemold kunnen hebben, maar dan was dat wel volledig buiten beeld. En dan geldt dat je hetzelfde over vrijwel alle andere kandidaten bij die opdracht kunt zeggen. Bij opdracht 2 was ze passief.

Dus @Belgian Mol: enlighten ons!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #173 Gepost op: 30-01-2023, 12:15:56 »
Opdracht 1 was zij eigenlijk de enige die buiten beeld kon mollen. Ze drukte de laatste knop niet in waardoor ze vrij spel had in het derde deel. Daniel had ook kunnen mollen, maar die is het niet. Nabil kan, daar valt iets voor te zeggen. Jurre is aantoonbaar veel te kort in het speelveld.

Opdracht 2 staat ze aan de kant van de platte band. Doet geen moeite om te bellen en gaat akkoord met de enveloppe open te maken. Veel meer moest ze niet doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2023, 13:38:51 »
Geitenpaadje? Als ik dit allemaal lees meer een 5-baans snelweg.
Dan denk jij dus dat de kans reusachtig is dat Anke de mol is ::). Ik denk zelf nog aan een geitenpaadje, zoals er ook nog maar een geitenpaadje over is voor Jurre om de mol te zijn want hoe valt de exit van Froukje te verklaren?!

Ik ben het wel met je eens dat het nu nog een snelweg is voor Anke om de mol te zijn maar dan moet wel die ene voorwaarde volbracht worden, en dat weten we al na 10 minuten in de komende uitzending. Anke heeft de macht gegrepen en nu moet dat speelgeld uit de pot, anders is ze de mol niet. Ik ben van Extinction Rebellion en sluit de A12 dan hoogstpersoonlijk af ::jaja::!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2023, 14:04:04 »

Ik ben het wel met je eens dat het nu nog een snelweg is voor Anke om de mol te zijn maar dan moet wel die ene voorwaarde volbracht worden, en dat weten we al na 10 minuten in de komende uitzending. Anke heeft de macht gegrepen en nu moet dat speelgeld uit de pot, anders is ze de mol niet. Ik ben van Extinction Rebellion en sluit de A12 dan hoogstpersoonlijk af ::jaja::!

Ik dacht echt dat je zou doorgaan tot je bij de oorsprong van de E40 was.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2023, 14:06:05 »
Ik heb dit destijds gezien en afgelopen week deze opdracht teruggekeken.
In de Duitse serie(2020) zat deze opdracht ook, hiervan heb ik het verloop op het forum opgezocht. Het verschil met de buitenlandse series is dat het voor iedereen belangrijk was om een koffer met geld te hebben om de testuitslag nog te kunnen beïnvloeden.. De presentator vertelde dit vooraf maar vertelde niet dat  er na de keuze van koffer een aanbod kwam om jokers te kopen. Er waren daar 2 koffers met 0 euro die uiteraard niemand wilde hebben. Het belang van de mol was in dit geval om de afvaller met geld naar huis te laten gaan. Als dit niet lukte kon hij met geld iig nog jokers kopen. In beide buitenlandse series waren het kandidaten die de impasse doorbraken en uiteindelijk de afvallers met 0 euro naar huis gingen.

Het dilemma was nu anders maar ik kan me niet voorstellen dat de mol zich bemoeit met wie mag blijven en wie afvalt en dus bepaalt wie welke koffer krijgt. Aangezien er geen optie was om jokers te kopen was de enige mogelijkheid ( tot mollen)  hier om de afvaller met geld naar huis te laten gaan. Dit is niet gelukt en m.i. was het ook hier  een kandidaat, Anke, die de impasse doorbrak.

Precies, ik denk dat Anke doorheeft wie de mol is en hem/haar heeft gedwarsboomd deze opdracht. Zij kon niet weten dat de koffers later nog zouden gebruikt worden. En ze wint het vertrouwen door dat bommetje met het geld te laten vallen. Sterk gespeeld.

Ik gok dat zij haar mol 1 van de drie grote bedragen heeft gegeven ( Dus Nabil, Daniel of Soy). Of dat zou ik toch doen als ik in haar positie als kandidaat zat.

Ik zie anke  eigenlijk wel als potentiële winnaar.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2023, 14:08:45 door Deluxenite »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2023, 14:07:02 »
Ik dacht echt dat je zou doorgaan tot je bij de oorsprong van de E40 was.
Nou ik weet zeker dat het hele forum op alle snelwegen van Europa zit als inderdaad straks ruim de helft uit de pot verdwijnt. Dan is het opeens weer als vanouds "Anke is de mol" ::tandpastasmiley::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2023, 14:26:11 »
Misschien de randzaken eens oplijsten:
1) Sliep met felle kandidaat Ranomi op 1 kamer (aflevering 3)
2) Bondje met felle kandidaat Daniël
3) Bij de fruitkisten 1700 euro niet verdiend
4) Bij de eend 3000 euro niet verdiend.
5) Wordt niet tot weinig verdacht
6) De aanloop hier naar toe vanuit de opdracht bij het schip. De perfect getimede vraag daar was: wie gaat er naar Rik, nadat Daniël als held was aangewezen.

Kan me zo voorstellen dat deze opdracht - weer zon wespennest als bij de staalfabriek - lastig is en verstandig om er onbeschadigd uit te komen. Degenen die beweren dat ze hier een kans laat liggen hebben gelijk, dat klopt. Misschien wat lichte verdenkingen weggespeeld, ook mooi, dat dan weer wel.
Je kan Anke hierom niet afschrijven. Al was het maar vanwege de logische verhaallijn. Al helemaal niet vanwege de twist met de twee duurste koffers. Eerlijk gezegd denk ik dat ook daarvan de schade wel mee zal vallen volgende week en er nog steeds twijfel blijft over Anke, ook volgende aflevering.

Ik puzzel verder met Soy. Die kwam tenslotte in de stuurhut uit, terwijl ze op zoek waren naar het noodaggregraat.  ::rofl:: En ik heb geen rood scherm voor Soy gezien, maar een acteur.

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Anke de Jong
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2023, 22:56:32 »
De kofferopdracht zorgt voor zoveel ophef en theorieën. Iedereen heeft zn vergrootglas erbij gepakt. Als ik hier lees hoeveel mensen Anke hierdoor als Mol afstrepen, kan ik me niet voorstellen dat de kandidaten in het spel dit ook niet doen. En als Mol is het ontzettend waardevol om niet verdacht te worden en de groep zand in de ogen te strooien.

Anke weet dat de groep haar enorm vertrouwt en dit test ze. Ze krijgt zonder al teveel gemopper de touwtjes in handen en mag een voorstel voor de verdeling doen.
Alle ogen zijn op haar gericht.
Stel dat Anke Soy een laag bedrag had gegeven was hij nooit akkoord gegaan met de verdeling. Dan was Anke de controle kwijt.
Annick een hoog bedrag geven was gek geweest gezien Annick niet gespreid had en iedereen dit wist. Met max -750,- was dit niet heel verdacht, maar dan had niemand haar weggestreept.

Als je dan als Mol de keuze hebt om in ruil voor die max 750,- een totale non-molactie uit te halen, op zo'n cruciaal moment voor de hele groep. Het lijkt me heel waarschijnlijk dat Anke door deze actie daalt op de verdachtenlijstjes.

De beste mollen hebben vrijwel altijd wel een moment waarop ze zoiets on-mols doen dat ze compleet worden afgeschreven. En daarna gaan ze los.