Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 64278 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #240 Gepost op: 5-02-2023, 21:01:08 »
Inderdaad, ruim zeseneenhalf duizend euro weg door nepmollen, dat zou werkelijk ongekend zijn. Wat moeten ze dan bij de slotuitzending zeggen: "XXXXX is de Mol en we hebben de laagste pot aller tijden dankzij nepmol Jurre." Nee, dat kan gewoon niet.
 ::ohno::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #241 Gepost op: 5-02-2023, 21:08:34 »
Ligt er een beetje aan wat je allemaal aan Jurre toeschrijft.

Die 2000 van de boot kan je ook aan Nabil of Soy of Daniel toeschrijven.

Die roze kerk enveloppen kan je ook gedeeltelijk aan Anke en Soy en Nabil toeschrijven.

Zelfs de 450 van Nabil in de maze hoeft niet Jurre zijn schuld t zijn geweest. Hij lijkt daar echt naar doodlopende weg te worden gestuurd
Sowieso zijn er zeker wel eens kandidaten geweest die veel hebben weggespeeld volgens mij.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 21:18:02 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #242 Gepost op: 5-02-2023, 21:13:07 »
Hij is in ieder geval aantoonbaar bij alles betrokken. Soms iets meer passief (schip... knikt tegen Soy: "zeg jij het maar" terwijl het besluit al was genomen), soms behoorlijk actief (badeendenvelop, de 450 van Nabil, de envelop met de joker gisteren). Dat is van geen ander te zeggen.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #243 Gepost op: 5-02-2023, 21:19:27 »
Ja ik vind dat dus juist ook van Nabil dat die overal bij betrokken is waar geld verloren wordt. 😉Daarom zit ik op Nabil en als 2de op Jurre.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline JijBentDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #244 Gepost op: 6-02-2023, 10:25:05 »
Na een tijdje geforceerd op zoek te zijn geweest naar een vrouwelijke mol, omdat in mijn hoofd dat statistisch het meest logisch klonk, verdwijn ik nu steeds verder en verder in de Jurre tunnel.
Na vorige aflevering de enveloppe open te hebben getrokken, maar wel eerst te wachten tot iemand roept dat het moet ( waardoor hij wederom kan zeggen dat de groep het er mee eens was, net zoals bij het foto's maken in de prop room ).
Is hij deze aflevering wederom zeer aanwezig bij het verliezen van geld.
Hij zorgt er niet alleen voor ( denk ik ) dat Ranomi haar kistje niet krijgt, door het verkeerd vertalen van Daniel zijn morse code, hij kiest
ook voor de joker onder het mom dat Soy niet eerlijk is geweest tegen hem, en als klap op de vuurpijl gedraagt hij zich ook nog als duiveltje op de schouder van Anke, door haar in te fluisteren dat ze Nabil en Soy niks moet gunnen, waardoor er nogmaals 1250€ uit de pot verdwijnt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #245 Gepost op: 6-02-2023, 10:55:56 »
en als klap op de vuurpijl gedraagt hij zich ook nog als duiveltje op de schouder van Anke, door haar in te fluisteren dat ze Nabil en Soy niks moet gunnen, waardoor er nogmaals 1250€ uit de pot verdwijnt.


Dat klopt. En zoals ik elders al meldde: iedere kandidaat zal volgens de speltheorie zelf voor een joker gaan, maar als hij die eenmaal heeft veiliggesteld, hopen dat andere kandidaten de pot spekken. Omdat er sowieso een joker in het spel zou komen - ongeacht wat Anke zou kiezen - had Jurre als kandidaat moeten willen dat Anke voor het geld zou gaan, zeker nadat hij juist zelf al veel geld uit de pot had gehaald voor een joker. Maar wat doet 'Kandidaat Jurre'? Hij adviseert Anke voor de joker te gaan. Dat is zeer onkandidaats en dus zeer mols!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #246 Gepost op: 6-02-2023, 12:25:37 »
Het is als kandidaat idd ook gewoon echt niet logisch (al is t in dit geval natuurlijk wel zo dat er hoe dan ook een joker in t spel zou komen)

Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #247 Gepost op: 6-02-2023, 12:30:29 »
Nee, niet bepaald logisch. Het ligt er ook zo dik bovenop dat mensen van hem afstappen als mol, wat ik wel kan begrijpen. Misschien dat hij in de volgende aflevering wat minder verdacht lijkt.
Ik denk ook dat alle kandidaten nu op hem gaan zitten, dat is ook niet zo handig.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #248 Gepost op: 6-02-2023, 12:34:09 »
Ja, maar juist omdat er hoe dan ook een joker in het spel komt (en je die zelf nota bene al hebt!) zou je dan altijd op het geld moeten aansturen. Aangenomen dat je kandidaat bent, verder wilt komen en de pot wilt winnen, ben je een dief van je eigen portemonnee als je een andere kandidaat gaat aanmoedigen om het geld te laten lopen.

Dus zeer mols gedrag van Jurre. De enige andere verklaring is dat Jurre een kandidaat zou zijn die per ongeluk aflevering vijf gehaald heeft, maar eigenlijk het spel niet echt snapt. Dat zou in theorie kunnen, maar het lijkt mij stug.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #249 Gepost op: 6-02-2023, 12:42:24 »
Eens: zeer mols. Maar bijna TE mols  ;D
Ik moet hierbij  denken aan dat akkefietje (duel) tussen Everon en Thomas, hierna wist ik dat Everon de mol moest zijn.
Maar ondanks dat het er best bovenop ligt, ik vind het erg vermakelijk.
Een mol in your face.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #250 Gepost op: 6-02-2023, 14:09:05 »
Ik zie in de mol altijd de persoon die niet onnodig veel geld binnenlaat, of laat liggen. Bij de koffertjes opdracht is hij net zo schuldig als Anke voor de 0 bij Annick, nu weten we uit de afgelopen seizoen dat de mol soms een groot bedrag moet binnenhalen. Maar dus buiten dat inderdaad geen grote verdiensten. Sleutelposities, zenuwachtig gedrag, nog niet mijn nummer een, maar ik zie het wel Jurre als mol.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #251 Gepost op: 6-02-2023, 14:09:16 »
In theorie zou het natuurlijk nog kunnen dat hij Anke verdenkt en liever heeft dat de mol een joker heeft dan een tegenkandidaat.
(Maar ik denk t zomaar niet)

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #252 Gepost op: 6-02-2023, 15:11:15 »
Ik verwacht dat kandidaat Jurre het hier gewoon niet zo slim speelt. Hij heeft nu eenmaal de beslissing genomen voor zichzelf dat hij geen geld wil, maar voor de joker gaat. Dat is de attitude waarmee hij aan tafel zit. Vervolgens zit er een onzekere kandidaat/mol die dat speelt naast hem en die geeft hij goedbedoeld advies: kom voor jezelf op, laat je niet door die twee van de leg brengen. Ze bespelen je gewoon. Hij rechtvaardigt daarmee zijn eigen actie ook een beetje. Anders is hij de enige die tegen de stroom ingaat. Hoewel dit mols zou kunnen zijn, denk ik echt dat hij dit als kandidaat doet en niet helemaal doorheeft wat daar de gevolgen van zijn. Anke, als mol of kandidaat, maakt hier handig gebruik van en kan wederom zonder kleerscheuren rechtvaardigen wat ze doet dankzij een kandidaat.

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #253 Gepost op: 6-02-2023, 16:05:50 »
Sinds afgelopen aflevering (5) denk ik echt dat hij het is. Hij heeft mooi Ranomi buitenspel gezet, samen met Daniël, zodat hij (op termijn) hem nog de schuld kan geven. Hij heeft het bij de ronde tafel ook goed gespeeld en Anke vanuit mol-oogpunt 'goed' geadviseerd (als ik het me goed herinner).

Zijn mollicitatie was ook wel sterk, ik vond hem eigenlijk als enige echt sterk. Veel kwamen onvoorbereid over, maar dat had ik al eens ergens gezegd.

Aan het begin verdacht ik hem totaaaaal niet, nu is hij mijn nummer 1

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #254 Gepost op: 6-02-2023, 21:34:16 »
Citaat
En zoals ik elders al meldde: iedere kandidaat zal volgens de speltheorie zelf voor een joker gaan, maar als hij die eenmaal heeft veiliggesteld, hopen dat andere kandidaten de pot spekken. Omdat er sowieso een joker in het spel zou komen - ongeacht wat Anke zou kiezen - had Jurre als kandidaat moeten willen dat Anke voor het geld zou gaan, zeker nadat hij juist zelf al veel geld uit de pot had gehaald voor een joker.

Eens. Hij trekt het geld uit de pot. Een kandidaat hoeft niet nog iemand met een voordeel. Toch stuurt hij Anke richting die joker. Punt is wel, dat hij niet zeker kan weten waar die zit. Maar de rekensom blijft dat hij meer geld wegspeelt dan een mol ooit zal kunnen. Als hij niet de Mol is, is het spel wat Nederland betreft failliet. Dan doen er mensen mee die alleen willen winnen en door de productie zoveel kansen krijgen om geld weg te spelen, dat een Mol erbij verbleekt.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #255 Gepost op: 6-02-2023, 21:42:44 »
Ja, daar heb je wel een punt. Een slotuitzending waarbij een van de kandidaten verantwoordelijk is voor de laagste pot aller tijden en niet de Mol, dat kan gewoon niet. Tenzij er de komende afleveringen duizenden en nog eens duizenden euro's weggespeeld gaan worden door Anke, Daniël, Nabil, Ranomi of Soy, moet Jurre het gewoon wel zijn. Dan hebben we een 'in your face' Mol gehad, die kennelijk lange tijd gewoon zijn gang kon gaan.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #256 Gepost op: 6-02-2023, 21:48:15 »
Er zijn letters verwisseld in de eerste muziekopdracht. Jurre was daar niet bij.
Als Soy Everon gesproken heeft horen we Jurre zeggen ‘hij moet hem wel even wegslikken’. Dat zou enorm gewaagd zijn voor een mol. Hij zegt ongeveer ‘ ik weet dat jij het niet bent’ terwijl er meerderen vol lof waren over Soy s pokerface.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #257 Gepost op: 6-02-2023, 21:49:07 »
Dan is het principe "kandidaten proberen geld te verdienen en de Mol probeert dat te voorkomen" toch ook totaal weg? Dat geldt óók als Jurre wel de Mol is. Het gaat tegenwoordig meer om de pot leegtrekken dan om die niet te spekken. Twee dilemma's met jokers, een envelop met een vraagteken. Allemaal opdrachten die gewoon gelukt zijn, maar niets opleveren door een envelop op het eind. Staat voor mijn gevoel ver af van het eerste idee.

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #258 Gepost op: 6-02-2023, 22:13:38 »
Ik vind Jurre wel erg acterend overkomen tijdens het spel waarbij gekozen moet worden tussen geld en jokers. Volgens mij hebben meerdere mensen dat wel? Hij is eigenlijk de enige BN´er die ik redelijk kende voordat het seizoen begon door zijn werk ook, ik heb best wat afleveringen gezien van Jurre´s date en voor mijn gevoel komt hij soms in WIDM wel anders over (lees: minder oprecht) dan in de afleveringen van Jurre´s date waarin ik hem heb gezien. Als hij de mol is heeft hij wel lef om zich aan de tafel zo bloot te geven door in your face te mollen voor de gehele groep en Anke te beïnvloeden. Het zou erg tof zijn en hij is eigenlijk ook wel mijn wensmol omdat ik hem een fijn persoon vind en hij het goed lijkt te doen als mol. Toch begint me langzaam aan ook wel een beetje een gevoel van teleurstelling te bekruipen mocht hij het toch blijken te zijn, want dan lijkt de montage bij 5.1 weinig moeite te doen om hem uit de wind te houden bijvoorbeeld waardoor hij nu al door Nederland massaal wordt verdacht. Is het dan echt zo duidelijk dit jaar?

Offline OkeBenMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #259 Gepost op: 6-02-2023, 22:29:45 »
Hij is in ieder geval aantoonbaar bij alles betrokken. Soms iets meer passief (schip... knikt tegen Soy: "zeg jij het maar" terwijl het besluit al was genomen), soms behoorlijk actief (badeendenvelop, de 450 van Nabil, de envelop met de joker gisteren). Dat is van geen ander te zeggen.

Strikt genomen zou je de meeste van deze acties ook nog wel aan Soy kunnen toeschrijven toch? Niet dat ik Soy echt verdenk...