Auteur Topic: [De Mol] Jurre Geluk  (gelezen 64187 keer)

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #80 Gepost op: 27-01-2023, 23:22:57 »
Drie Acht redenen waarom Jurre niet de mol is:
1) We horen Jurre vals zingen, maar dat was de stem van een andere zanger.
2) Froukje noemde Jurre als hoofdverdachte in aflevering twee en ging naar huis.
3) Jurre versprak zich amateuristisch bij de uitslag met min 200 in de staalfabriek.
4) Jurre wilde wel wisselen met Nabil bij luisterend oor of dans en zang.
5) maakte in goed overleg fotos bij de props
6) wil doorgaan met de buggy opdracht terwijl ze worden teruggeroepen en de meerderheid vertrekt om het bord aan te tikken
7) verdient samen met Annick het meeste geld in de bibliotheek.
‘8) vindt de gym waar een kistje staat en noemt het sleutelwoord schip.

Goede punten, foxhunter, probleem is dat je op dit moment nog bij iedereen kan plussen en minnen op dit moment.

Ik vind het bijv niet raar als de mol ‘schip’ noemt en hiermee stuurt.

Froukje noemde hem als een van de verdachten, ze heeft gespreid en eerlijk gezegd laat ik die verdenkingen voor wat het is aangezien daar enorm gerommeld wordt.

Verdiend het meeste geld met Annick maar zorgt er dus tegelijk ook voor dat de anderen weinig verdienen door met hele knappe woorden te komen. Misschien iets te knap om zo snel te verzinnen? En hij heeft nog een kandidaat naast zich hè.

Wat is er kandidaats aan willen doorgaan met de opdracht en risico nemen dat je te laat bent? Kan je net zo goed als mols zien.

Jurre wilde wisselen met nabil? Dat moet ik terug kijken om te kunnen beoordelen . Toevoeging: gekeken (vertraagd) maar hoor nergens dat Jurre wil ruilen of dit aanbiedt. Ze zitten beide in hetzelfde groepje.

Overleg bij props: dat vind ik nu juist mols (hij had verdenkingen en moest wel even de goede kandidaat spelen), grappig dat we dat zo anders zien.

Vals zingen: ik zal het nog een keer terug luisteren, als het Jurre echt niet is dan heb je een goed punt (qua verdacht neerzetten door de makers)
Toevoeging: knap dat je kunt horen of dat Jurre wel of niet is. Ik ga hier geen oordeel over geven, ik weet het echt niet. Wel vind ik Soy hier ook heel verdacht!

-200 noemen, ik zal terug kijken want ik vond het klinken als ‘200 te weinig’ .

Dus tja, you never know he!
Zoals je weet staat Soy qua gedrag en alle verdachte gifjes op nr 2, dus wie weet ga ik toch nog naar een andere tunnel (en eindig ik bij Annique 🤣)

Al met al twijfel ik nog teveel, wil mezelf dan weer overtuigen maar eigenlijk kan niemand het nog zeker weten.

Groetjessss


« Laatst bewerkt op: 27-01-2023, 23:34:41 door Rozz75 »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #81 Gepost op: 28-01-2023, 00:58:00 »
Ik denk ook dat je heel veel van die punten kunt weerleggen en is hier volgens mij ook al gedaan. Maar ik wil graag even terugkomen op punt 2.
Is het niet een bekende "wet" dat bij de eerste test en executie eliminatie heel vaak één van twee geldt:
a) de mol werd door niemand genoemd
b) de mol werd genoemd door de afvaller
Edit
Ik denk nog steeds dat ze bij testbiechten aan elke kandidaat vragen om van zoveel mogelijk kandidaten zaken te noemen die zij verdacht vinden en waarom die kandidaat de mol zou kunnen zijn. Na afloop van het seizoen, als ze weten wie wanneer afvalt, maken ze hier dan zodanige keuzes uit deze beelden dat wij er als kijkers zo min mogelijk uit op kunnen maken, dan wel precies de verkeerde conclusies trekken.
We hebben dit jaar ook kunnen zien dat de volgorde van de schermen die wij te zien krijgen niet hoeft te kloppen, dat wil zeggen dat er schermen kunnen zijn weggelaten.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 01:05:45 door MartinJ »

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #82 Gepost op: 28-01-2023, 01:37:32 »
Dat Froukje Jurre verdacht zegt inderdaad niks. Het jammere is dat WIDM altijd heel erg monteert bij de test wie op wie zit. Vooral aan het begin is dat heel erg, verder in het spel krijg je vaak wel door wie nou op wie zit (like afl. 8 / finale). De eerste afvaller heeft vaak de mol genoemd. Hoe het kan dat diegene dan afvalt zijn vragen die nooit worden beantwoord. Regisseur Rick heeft ooit gezegd dat dát voor hem deel is van de magie van WIDM: vragen die onbeantwoord blijven. Ik vind het weird. Soms ben ik meer bezig met het zoeken naar de mol op basis van montagetrucs dan op basis van molacties. Jurre zou nog zeker de mol kunnen zijn blijft de conclusie denk ik, haha.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #83 Gepost op: 28-01-2023, 12:35:30 »
De eerste afvaller heeft vaak de mol genoemd. Hoe het kan dat diegene dan afvalt zijn vragen die nooit worden beantwoord. Regisseur Rick heeft ooit gezegd dat dát voor hem deel is van de magie van WIDM: vragen die onbeantwoord blijven.
Deel is van de psychologie van WIDM, er zit niet veel magisch bij. De eerste klap is een daalder waard, de kijker meteen op het verkeerde spoor brengen en dan hopen dat die op dat spoor blijft zitten.
Maar de makers beseffen niet dat het een beetje doorzichtig begint te worden, net zoals het gegeven dat na ongeveer 3 of 4 afleveringen nog niemand op de mol blijkt te zitten.  8)
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 13:25:50 door Run »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #84 Gepost op: 28-01-2023, 16:53:15 »
We hoeven niet langer te zoeken   ::rofl::

Jurre in een biecht nadat hij door het jurylid eruit is gehaald: "Dit is 'm"  ::rofl::

Die blik in zijn ogen  ;D

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #85 Gepost op: 28-01-2023, 17:01:50 »
Daar had ik ook een avatar van gemaakt. (Voor de avatargalerij.)

;D

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #86 Gepost op: 28-01-2023, 18:24:02 »
We hoeven niet langer te zoeken   ::rofl::

Jurre in een biecht nadat hij door het jurylid eruit is gehaald: "Dit is 'm"  ::rofl::

Die blik in zijn ogen  ;D

Geweldig 🤩

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #87 Gepost op: 28-01-2023, 18:37:16 »
Ik heb Jurre als afvaller vanavond. Geloof niet in hem als MOL.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #88 Gepost op: 28-01-2023, 20:04:58 »
Dat hoort onder topic ‘wie is de afvaller’  :P

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #89 Gepost op: 28-01-2023, 21:36:14 »
Lekker bezig, Molletje ::joehoe:: Met veel geld je laten pakken in het doolhof, nét te snel de envelop open willen maken, lekker onzeker aan die tafel zitten zodat hij een klein bedrag zou krijgen (en de afvaller hopelijk een hogere).
...óf niet!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #90 Gepost op: 28-01-2023, 21:39:39 »
Ja, alles ademde Mol aan Jurre in aflevering 4.

Maar ik ben bekend met het fenomeen tunnelvisie dus ik blijf voorzichtig. ;D

Edit: Ook dat momentje over de jokers. Toch nog even zeggen dat hij twijfelde over die beslissing. Hij wil wel héél graag onschuldig overkomen.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #91 Gepost op: 28-01-2023, 21:42:03 »
Ik kom me melden in deze tunnel  ::zwaai::

Offline Esvin0210

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #92 Gepost op: 28-01-2023, 21:47:12 »
Wat mij opviel is dat hij ontzettend zenuwachtig was tijdens die testopdracht. Nagelbijten, friemelen, constant bewegen. En dat terwijl hij zoals we weten geen rood scherm heeft gezien. Wat kan dit betekenen?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #93 Gepost op: 28-01-2023, 21:49:49 »
Het zou de ideale Moltactiek zijn. Anke dacht nu dat hij misschien de afvaller was, dus werd de kans groter dat ze de (oorspronkelijke of nieuwe) afvaller een groter bedrag zou geven.
...óf niet!

Offline Esvin0210

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #94 Gepost op: 28-01-2023, 22:36:47 »
Dat klinkt logisch ja!  :)
Bij opdracht 2 vond ik het verdacht van Jurre dat hij, naast pushen om het kistje open te maken, tegelijkertijd door de telefoon heen zat te praten met nog zo weinig tijd op de klok. Lekker de andere kandidaten afleiden van wat Annick te zeggen had zodat hij de envelop kon openmaken voordat zij haar boodschap kon overbrengen.

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #95 Gepost op: 28-01-2023, 22:54:15 »
Is al sinds het begin (schot voor de boeg) mijn mol (dat was puur op gevoel).Deed vandaag zeker verdachte dingen. Ging als derde het doolhof in (en stuurde daar ook actief in) en verloor daarbij ook geld. En heeft misschien ook wat pakbonnen weg kunnen moffelen. Er heel erg op aandringen boven te komen met de eend en uiteindelijk de envelop openmaken. Zijn tactiek lijkt inderdaad om de schuld een beetje bij anderen te leggen.

Hij wordt wel na vandaag flink veel verdacht op dit forum. Dat brengt mij dan wel weer aan het twijfelen haha.

Online MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #96 Gepost op: 28-01-2023, 22:55:54 »
Jurre: "We moeten doorlopen naar het eind om die 3000 euro te halen!"

Waar ik zei "3000 euro te halen" bedoel ik "envelop open te maken", stop de tijd... :P
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #97 Gepost op: 28-01-2023, 23:05:24 »
Ook dat momentje over de jokers. Toch nog even zeggen dat hij twijfelde over die beslissing. Hij wil wel héél graag onschuldig overkomen.

Precies, in werkelijkheid stelde hij de beslissing niet in vraag maar stelde hij ze voor.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #98 Gepost op: 28-01-2023, 23:46:04 »
Is al sinds het begin (schot voor de boeg) mijn mol (dat was puur op gevoel).Deed vandaag zeker verdachte dingen. Ging als derde het doolhof in (en stuurde daar ook actief in) en verloor daarbij ook geld. En heeft misschien ook wat pakbonnen weg kunnen moffelen. Er heel erg op aandringen boven te komen met de eend en uiteindelijk de envelop openmaken. Zijn tactiek lijkt inderdaad om de schuld een beetje bij anderen te leggen.

Hij wordt wel na vandaag flink veel verdacht op dit forum. Dat brengt mij dan wel weer aan het twijfelen haha.

In de landelijke verdenkingen staat Jurre dan weer vrijwel onderaan. Dat pleit weer voor hem als Mol.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jurre Geluk
« Reactie #99 Gepost op: 28-01-2023, 23:48:41 »
Is al sinds het begin (schot voor de boeg) mijn mol (dat was puur op gevoel).Deed vandaag zeker verdachte dingen. Ging als derde het doolhof in (en stuurde daar ook actief in) en verloor daarbij ook geld. En heeft misschien ook wat pakbonnen weg kunnen moffelen. Er heel erg op aandringen boven te komen met de eend en uiteindelijk de envelop openmaken. Zijn tactiek lijkt inderdaad om de schuld een beetje bij anderen te leggen.

Hij wordt wel na vandaag flink veel verdacht op dit forum. Dat brengt mij dan wel weer aan het twijfelen haha.

Wat het toch allemaal wel weer erg opvallend maakt. Maar goed, je kan gelijk hebben. Ik had het mis, hij was mijn afvaller. :\'(