Auteur Topic: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad  (gelezen 18319 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #80 Gepost op: 30-01-2023, 15:34:05 »
Mijn Nabil tunnel

2.2
- Zit op de plek waar foto's gemaakt moeten worden, heeft daar ook vast zijn invloed uitgeoefend, alleen kan ik me dat nu even niet helemaal voor de geest halen


Komt iig last minute met een blauwe doek waardoor Daniel de schildering  juist herkende........(man met duif)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #81 Gepost op: 30-01-2023, 16:15:56 »
Maar Soy zegt i.i.t tot test 3 (neigen naar Nabil tunnel) dat hij deze test over 4 gaat spreiden, Jurre te vertrouwen en zet in op iedereen die niet fysiek het kistje open maakte (Nabil, Annick, Daniël, Anke en Ranomi? die stond erbij, telt die?).

Of de montage knoeit met ons (dat is sowieso natuurlijk vaak met verdenkingen) of Soy heeft niet goed gespreid richting Nabil? al denk ik op basis van gezichtsuitdrukking dat Soy wel het rode scherm had.

Soy neigde bij het "invullen van" de 4e test weer naar een "bepaalde tunnel". Ik denk dat dat nog steeds Nabil was, maar sluitend is het idd niet.

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #82 Gepost op: 30-01-2023, 18:57:42 »
Maar als Nabil de mol is, waarom laten ze dan zo duidelijk in beeld zien dat hij de portofoon uit had staan. Dat deden ze in vorige seizoenen toch nooit als het de mol was. Bij een nep-mollende kandidaat dan weer wel.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #83 Gepost op: 30-01-2023, 19:01:48 »
Maar als Nabil de mol is, waarom laten ze dan zo duidelijk in beeld zien dat hij de portofoon uit had staan. Dat deden ze in vorige seizoenen toch nooit als het de mol was. Bij een nep-mollende kandidaat dan weer wel.
Hmm ja, goed punt. Al denk ik meteen terug aan Everon en Laetitia bij het zwanenmeer. Daar kwam: 'de porto doet het niet' het ook best duidelijk in beeld toch? (of dit had in ieder geval een red flag kunnen zijn dat het of bij Everon of Fresia lag). Nu was het of bij Nabil of Soy.

Komt iig last minute met een blauwe doek waardoor Daniel de schildering  juist herkende........(man met duif)

Oeh, dat zou dan weer tegen Nabil pleiten.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #84 Gepost op: 30-01-2023, 20:03:12 »
Maar als Nabil de mol is, waarom laten ze dan zo duidelijk in beeld zien dat hij de portofoon uit had staan. Dat deden ze in vorige seizoenen toch nooit als het de mol was. Bij een nep-mollende kandidaat dan weer wel.

Is niet helemaal waar. Tijdens de parkeeropdracht in China kwam bijvoorbeeld pontificaal het kaartje in beeld met de volgorde van de route, waardoor de kijker gemakkelijk kon zien dat de Mol de verkeerde volgorde doorgaf.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #85 Gepost op: 31-01-2023, 23:23:53 »
Ik zit zo diep in een tunnel dat ik alles wat Nabil zegt link aan iets wat hij als mol doet.

Aflevering 4 Weglopen. Verklaring is misschien heel simpel: de mol liep over de weg.

4.1 Nabil is de Padvinder met zijn ‘heitje voor een karweitje’ pakbonnen pakken voor Jurre. Zegt ‘die €450 waar ik voor gewerkt heb is weg’. En zegt ‘…en ik maar rennen in het doolhof’, ‘en ikke drukken, drukken, drukken’, 3x. Zegt hij hier dat hij heeft lopen rennen om 3 extra pakbonnen ergens weg te werken/ergens in te drukken? Daar had hij tijd genoeg voor.

4.2 ‘Een(d)zame hoogte’ verwijst naar de kleurcodes op de eendjes (geel 123 en blauw 145). Over het telefoonnummer zegt hij '594 6032 eindigt het op’, maar het eindigt op 5032’. De code 6032 is de Pantone kleur putting green. Nabil is overal te linken aan geel en blauw, staat daarmee op eenzame hoogte (kisten, props, toonhoogte, fabriek). Nabil spoort aan om snel te lopen, zonder alle pech waren ze vast voor het vliegtuig bij de kist geweest.

4.3 Bij de koffers gaat Nabil bij €2500 zitten om het snel te pakken voor de volgende aflevering. Wordt door veel kandidaten vertrouwd. Hoopt dat Anke zelf een lage koffer neemt, je kan het maar gezegd hebben. De kans dat hij een hoog bedrag krijgt is dan groter. Gooit nog even in de groep dat Sander en hij wel eerlijk waren door de jokerbrief vrij te geven.
En 2 uitspraken die we bij de onthulling terug kunnen zien:
-   Annick: verstandig als we de mol het hoogste bedrag geven. Nabil: Ja.
 (Want hij heeft het nodig als speelgeld).
-   Nabil: ik heb absoluut geen rood scherm gehad

Heeft iemand al naar het geld gekeken? €1000 is geel, €250 is blauw en €100 groen? Is er ook een briefje van 500? Of zijn de 2 hoogste briefjes geel en blauw?
Ik dacht te zien dat er in Nabils koffer van €2500 alleen geel blauw rood en groen zit, de primaire kleuren en groen. Nabil heeft een rode achtergrond bij zijn foto. Deze 4 kleuren zijn heel vaak aan wat Nabil zegt en doet te linken.

Ook denk ik dat ik alle titels aan Nabil kan linken. Mijn lijstje heb ik bij Titels van de afleveringen staan, ik dacht dat het daar thuis hoorde.

« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 23:31:27 door Crapuleke »

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #86 Gepost op: 31-01-2023, 23:29:43 »
Het kijken (of ja dat hij nog eens een keer naar zijn scherm keek) van Nabil hebben we al eens eerder gezien bij het 'weglopen', namelijk wanneer hij wegloopt van de telefoon in aflevering 1  ::vergroot:: Het zal niks zijn en ik oordeel vanuit mijn tunnel, maar ik vind dit wel een grappige overeenkomst.

« Laatst bewerkt op: 31-01-2023, 23:31:57 door MollenvangR »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #87 Gepost op: 31-01-2023, 23:33:23 »
Het kijken (of ja dat hij nog eens een keer naar zijn scherm keek) van Nabil hebben we al eens eerder gezien bij het 'weglopen', namelijk wanneer hij wegloopt van de telefoon in aflevering 1  ::vergroot:: Het zal niks zijn en ik oordeel vanuit mijn tunnel, maar ik vind dit wel een grappige overeenkomst.

Dat was mij ook opgevallen. Toen (afl 1) de reden om Nabil als hoofdverdachte te hebben samen met zijn aparte reactie bij zijn eliminatie scherm.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #88 Gepost op: 3-02-2023, 16:36:53 »
Bij Toonaangevend slaat de 4e toon b-mol aan op de gele citroen en Nabil komt toevallig (?!) ook als 4e persoon het spel binnenlopen. Nabil slaat 6x de toon F op groene stukjes speelgoed op tafel. Hexadecimaal #FFFFFF geeft het totaal aantal kleuren aan dat je met RGB kan maken. En #FFFFFF is de kleurcode voor wit. Nabil liep in een groepje met een blauwe, gele en witte helm in de fabriek.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #89 Gepost op: 4-02-2023, 11:34:06 »
De foto zag ik net bij Siem. Nabil vindt beide woorden met als laatste letter N en M, Nabil Mol.
Stoom IN het schip (Lower engine room) en Peren op de brug.
Dus Mol ondergronds en Nabil aan het roer.

Misschien wilde Nabil daarom het kistje niet zien, hij wil zichzelf niet bekend maken, laat dat een ander maar doen

« Laatst bewerkt op: 4-02-2023, 11:37:18 door Crapuleke »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #90 Gepost op: 4-02-2023, 14:01:07 »
Ik zit zo diep in een tunnel dat ik alles wat Nabil zegt link aan iets wat hij als mol doet.


Beste Crapuleke, het is dat je het zelf zegt!
Geloof dat ik al eerder op het forum heb gelezen, en daar sluit ik mij bij aan, dat de hele kleurentoestand teveel van het goede is. Je moet er wel rekening mee houden dat de serie wordt bekeken door een doorsnee publiek en dat hints, als die er al zijn, ook opgemerkt moeten kunnen worden door hen.
Als je geel/blauw kunt linken aan een voetbalclub kan iedereen dat wel uitvinden, maar de rest gaat echt te ver.
Eén troost, hoop ik, Nabil is ook mijn MOl.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #91 Gepost op: 5-02-2023, 01:09:37 »
Wat me deze aflevering opviel. Nabil lijkt wederom voorkennis te hebben. Dit keer was hij koploper bij de escape room. Leek te weten waar sleutel was. Waar ze heen moesten etc. Dat ze op schilderijen moesten zoeken naar locaties.

Soy is hier heel duidelijk een kandidaat. Die wil derde schilderij nog scheef gaan hangen terwijl de sleutel al gevonden is. Die zegt ja maar ze zijn buiten toch? Als Nabil over geld en studentenkamer begint.
Nabil stuurt hier heel duidelijk alles de kant van de roze kerk op.

En wat weer opvalt is dat er op een begeven moment weer porto contact verbroken is en dat ook Nabil daar weer bij betrokken lijkt te zijn.
Als Anke en Soy geen contact krijgen met buiten hoor je Nabil door de porto wel reageren. Misschien was ie daar net bezig met iets te doen waardoor de code van Ranomi de mist in ging ofzo. (Vertragen had geen zin want was toch niet op tijd)
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #92 Gepost op: 5-02-2023, 16:14:32 »
Als Rik zegt ‘maak je klaar voor de test’ knikt Nabil eerst ja en schudt dan nee. Weet Nabil dat er wel een test aankomt, maar geen executie?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #93 Gepost op: 5-02-2023, 16:39:25 »
Waarom neemt Nabil Ranomi in vertrouwen
En raakt zij uitgerekend haar positie/geld kwijt
Zou Nabil vanuit binnen de morse verstoord kunnen hebben?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #94 Gepost op: 5-02-2023, 16:49:07 »
Waarom neemt Nabil Ranomi in vertrouwen
En raakt zij uitgerekend haar positie/geld kwijt
Zou Nabil vanuit binnen de morse verstoord kunnen hebben?

De mol die vertrouwen creëert bij zijn latere slachtoffer, aan wie hij het grootste bedrag zal toekennen.
Hij neemt haar wel in vertrouwen en Daniel niet.
Zo was hij aan Daniel ook niets verschuldigd en kon ie die nog meer richting eigen gewin (joker) drijven, wat (verrassend genoeg) niet lukte.

Nabil was op een bepaald moment alleen, en kan toen de morse code aangepast hebben.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 17:13:57 door Molekule »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #95 Gepost op: 6-02-2023, 02:12:37 »
Ergens gelezen dat Nabil de enige is die met 2 personen in de auto zit. Dus even teruggeluisterd naar de 3e opdracht waar “Ik wil dat mijn zusje EN BROERTJE ELKAAR IN de entree van het hotel kunnen aankijken” op de spiegel stond.
Gezamenlijk lezen ze de zin voor, Nabil krijgt het voor elkaar om alleen het stukje  ‘en broertje elkaar in’ voor te lezen. Bedoelt hij dat Nabil en broertje elkaar in de auto kunnen aankijken? Alweer toeval? Ik denk natuurlijk van niet 

Offline JanneMol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #96 Gepost op: 6-02-2023, 09:02:12 »
De mol die vertrouwen creëert bij zijn latere slachtoffer, aan wie hij het grootste bedrag zal toekennen.
Hij neemt haar wel in vertrouwen en Daniel niet.
Zo was hij aan Daniel ook niets verschuldigd en kon ie die nog meer richting eigen gewin (joker) drijven, wat (verrassend genoeg) niet lukte.

Nabil was op een bepaald moment alleen, en kan toen de morse code aangepast hebben.

Maar waarom heeft hij het dan 50/50 verdeeld tussen Ranomi en Daniel? Dan had hij ook kunnen zeggen dat hij haar zoveel vertrouwt dat ze 80% krijgt en Daniel minder omdat hij al eerder voor een joker heeft gekozen. Even met de morse klooien en boem een groot bedrag sowieso kwijt.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #97 Gepost op: 6-02-2023, 09:44:09 »
Ergens gelezen dat Nabil de enige is die met 2 personen in de auto zit. Dus even teruggeluisterd naar de 3e opdracht waar “Ik wil dat mijn zusje EN BROERTJE ELKAAR IN de entree van het hotel kunnen aankijken” op de spiegel stond.
Gezamenlijk lezen ze de zin voor, Nabil krijgt het voor elkaar om alleen het stukje  ‘en broertje elkaar in’ voor te lezen. Bedoelt hij dat Nabil en broertje elkaar in de auto kunnen aankijken? Alweer toeval? Ik denk natuurlijk van niet

Hij zit niet met 2 personen in de auto en ook niet als enige met meerdere personen op de foto.
En als dat wel was dan nog snap ik niet wat dan de achterliggende gedachte van die zin uitspreken moet zijn?
Als er ergens een hint in zit dan moet het wel naar of de mol wijzen of naar een kandidaat.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #98 Gepost op: 6-02-2023, 12:15:53 »
Ik heb een mogelijke moltactiek voor Nabil ontdekt. Wat nou als mol Nabil bij het verdelen van de kandidaten voor de koffers zelf de twee "eerlijke" kandidaten (Ranomi en Daniël) heeft gehouden en Soy de twee kandidaten die waarschijnlijk voor de jokers zouden kiezen (Jurre en Anke)?
Hij overtuigt vervolgens Soy om alle enveloppen eerlijk te vullen, dus niets om te draaien. Hij maakt hem op de één of andere manier wijs dat die kandidaten zo eerlijk voor het geld zouden kiezen, of dat Soy ze wel zal kunnen overtuigen. Zo gezegd, zo gedaan. Dus alle bedragen zitten in de goede enveloppen.

Dat Ranomi ook echt voor het geld gaat is een redelijk zekerheidje, dus daar moet even een stokje voor gestoken worden. Op het moment dat Nabil alleen rondloopt in dat huis is hier gemold.

Als Soy en Nabil mogen zeggen wie het eerste zijn kistje open maakt, kiest Nabil heel resoluut Daniël. Als Daniël geld pakt is dat niet zo erg, dan lijkt Nabil kandidaats. Zo niet, ook prima (vandaar het gebrek aan overtuiging van Nabil's kant). Maar vervolgens zien die andere twee dat de enveloppen niet gewisseld zijn. Dan is het een gegeven dat ze allebei de joker envelop pakken. Nabil blijft zo volledig buiten schot in een situatie die hij zelf heeft gecreëerd.

Ik denk dat ik voorlopig nog even in deze tunnel blijf.  :)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Nabil Aoulad Ayad
« Reactie #99 Gepost op: 6-02-2023, 12:28:38 »
Dit is exact wat ik ook denk dat hij gedaan heeft.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy