Auteur Topic: [Kandidaat] Soy Kroon  (gelezen 27186 keer)

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #100 Gepost op: 13-02-2023, 21:42:46 »
In dat geval is de finale flik verkloot, want dan gaat het nog maar tussen twee mensen...     :-\\
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #101 Gepost op: 13-02-2023, 21:51:16 »
In dat geval is de finale flik verkloot, want dan gaat het nog maar tussen twee mensen...     :-\\

Dan gaan er nog mensen hun baan verliezen, maar andere mensen dan die jij eerder nog dacht...  >:D (geintje hè ;) )

Hopelijk loopt ook deze weer met een sisser af.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #102 Gepost op: 14-02-2023, 18:52:36 »
Okee Ranomi is het niet duidelijk. Maar het wil er bij niet in dat we nu al braaf gaan kijken naar Jurre is de mol, Daniël verdenkt hem en gaat nepmollen en spelletje gaat met een nachtkaars uit. Ik geloof het niet. Ga weer terug op mijn oude vertrouwde spoor en moet tegen een heel forum in gaan zwemmen. Lekker dan. Het commentaar zal wel niet van de lucht zijn. Maar Soy en zijn lijdensweg? begon natuurlijk met het verraad in de wijnkelder (bijbel: hof van getsemane). Met een judaskus. Judas verraadde Jezus met een kus op de wang. Het Bijbelse thema begon met Judas die Jezus verraadde met een kus in de hof van gethsemane, hij kreeg daarvoor 30 zilverlingen, kreeg wroeging en volgens onofficiële bronnen verhing hij zich aan de judasboom. De lijdensweg begon dat hij werd voorgeleid aan de leider destijds Pilatus. Soy en Nabil mogen proberen hun huid te redden aan tafel, maar Soy doet dat niet. (Jezus deed dat ook niet.) Hij verteld de waarheid en geeft daarmee zijn tribunaal de kans om voor eigen gewin te gaan, zoals Pilatus ook deed (als het volk tevreden is). Zijn vriend Jurre verraad hem zelfs door een joker te pakken. Soys verraad bestond hier uit het vertellen van de waarheid. In aflevering 6 zien we de lijdensweg? Het sjouwen met planken (kruis), met een harten Aas van geluk en liefde voor zijn volgelingen. En geld verdienen om nog eens lekker onverdacht de finale te halen. Wederom moet Soy sjouwen met hout, de kisten. Onderweg met Soy op dag twee zien we de boom die door moet gaan voor de Judasboom. Drie keer Ben je zeker van je zaak? bij de kisten. Hij baalt dat Daniël geen kist pakt, nou wordt zijn lijdensweg nog erger omdat hij pijlen raak moet schieten om Daniël af te schudden.  Dat drie keer zeker dat klinkt als de voorbereiding op de sterfscene in de grot. Dat is zijn lijdensweg, de twijfel of hij het wel moet doen. Daniël nepmolt met dat ei onder zijn voet, Soy zijn reactie is zo overdreven dat moet Anke zien. Weer een verdenking weggespeeld. Hij sjouwt zijn stoel naar zijn einde (Cangoo grotten Golgotha). Soy zal na dag 1 geweten hebben dat de andere groep niets verdiend had. Rik is opvallend streng in de grot voor de vier kandidaten met stoel. Door een stoel te kiezen verlost Soy Daniel van de eliminatie. Daniël oprecht blij. Hij wordt beloond voor zijn nepmolgedrag. Uit de woorden van Rik kun je opmaken: 'jullie hebben je eigen graf gegraven' , zo klinkt het. Bij de eliminatie weer: 'de mol in het andere groepje' net zoals in opdracht 1.2. Het spel van Soy in de grot is gewoon te opvallend. Eindigt met Neeee. De oneindig empathie van Soy, dit keer voor Nabil. Die empathie zag je ook bij Sarah. Zijn harten Aas liefde voor de afvallers. Bij het verlaten van de grot, dat symboliseert dan de opstanding (na 3 minuten). Overtuigend gespeeld.

Daniël had het rode scherm. Dat met die 2000 euro koffer maskeert iets rondom Daniël dat wij niet mochten zien. Maar zijn angst, zijn schuldgevoel, ja Daniel had het rode scherm. Soy speelde het blijkbaar zeer overtuigend.
Bij de buggy opdracht zag je de acht tijdpaaltjes staan, toen dacht ik ook al dat zijn kruizen.

Wel allemaal je pool omgooien he! (behalve de Soy verdenkers natuurlijk).
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 18:58:59 door foxhunter »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #103 Gepost op: 14-02-2023, 19:05:19 »
En dan zijn er nog mensen die klagen dat WIDM niet gelaagd genoeg is.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #104 Gepost op: 14-02-2023, 19:16:06 »
En God zag dat het goed was.  ;D
« Laatst bewerkt op: 14-02-2023, 19:24:03 door Dusss »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #105 Gepost op: 14-02-2023, 20:34:11 »
Twee geloven op een kussen, daar slaapt de Mol tussen.    ;D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #106 Gepost op: 15-02-2023, 09:03:37 »
Je blijft ons verbazen fox. Pluspunten voor al je passie en overtuiging die in deze tunnel gaat.

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #107 Gepost op: 15-02-2023, 09:49:34 »
Kan toch ook niet want de afvaller had bij de schermen één van de 2 hoogste bedragen gekregen. En dat waren Soy en Nabil.

Gezien Nabil niet van Mol veranderd is, was Soy dus diegene die het rode scherm heeft gekregen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #108 Gepost op: 15-02-2023, 09:58:55 »
Kan toch ook niet want de afvaller had bij de schermen één van de 2 hoogste bedragen gekregen. En dat waren Soy en Nabil.

Gezien Nabil niet van Mol veranderd is, was Soy dus diegene die het rode scherm heeft gekregen.
Zie draadje Daniël. Net een bijdrage geleverd.

Soy speelde dat hij de rode koffer had om de waarheid over de inhoud van de koffers te kunnen vertellen in de volgende opdracht, zodat de kandidaten wisten waar het geld zat, maar vooral waar de joker zat. Hij had onder vier ogen ook Jurre verteld dat hij niet zou liegen, geld is geld 100%. Hierbij de jokers aangeboden door Soy Kroon. Maar Daniël wist dat Jurre het niet was door zijn rode scherm. In aflevering 6 zegt Daniël tijdens de test, minder spreiden, over twee personen, maar ik verdenk alleen Jurre. Wat hij zegt is: Ik had een rood scherm, vermoedelijk op Jurre, maar ik heb geen idee wie het dan wel is. Hij zal over twee andere personen gespreid hebben, bijv. Anke en Soy, die hij uittest met het ei onder zijn voet.

Je blijft ons verbazen fox. Pluspunten voor al je passie en overtuiging die in deze tunnel gaat.
Het is definitief. Het is volbracht.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2023, 10:01:11 door foxhunter »

Offline Deluxenite

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #109 Gepost op: 15-02-2023, 10:05:21 »
Zie draadje Daniël. Net een bijdrage geleverd.

Soy speelde dat hij de rode koffer had om de waarheid over de inhoud van de koffers te kunnen vertellen in de volgende opdracht, zodat de kandidaten wisten waar het geld zat, maar vooral waar de joker zat. Hij had onder vier ogen ook Jurre verteld dat hij niet zou liegen, geld is geld 100%. Hierbij de jokers aangeboden door Soy Kroon. Maar Daniël wist dat Jurre het niet was door zijn rode scherm. In aflevering 6 zegt Daniël tijdens de test, minder spreiden, over twee personen, maar ik verdenk alleen Jurre. Wat hij zegt is: Ik had een rood scherm, vermoedelijk op Jurre, maar ik heb geen idee wie het dan wel is. Hij zal over twee andere personen gespreid hebben, bijv. Anke en Soy, die hij uittest met het ei onder zijn voet.
Het is definitief. Het is volbracht.
Je maakt de fout door te veronderstellen dat de 3 hoogste bedragen de afvaller kon redden. Dat is niet het geval. Dat waren enkel de hoogste 2 bedragen.

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #110 Gepost op: 15-02-2023, 10:11:30 »
Zeker niet waar. De drie hoogste koffers konden de afvaller redden. De twee hoogste koffers gingen mee met Rik. Jij haalt dit nu door elkaar.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #111 Gepost op: 15-02-2023, 11:18:43 »
Is de laatste aflevering op Eerste Paasdag? Dan ga ik mee in deze tunnel!

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #112 Gepost op: 15-02-2023, 12:20:31 »
Eerste Paasdag is zondag 9 april. De uitzendingen zijn altijd op zaterdag, aflevering 7 is op 18 februari, aflevering 8 op 25 februari en aflevering 9 op 4 maart. Dus wanneer zou aflevering 10 dan zijn? You do the math!
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #113 Gepost op: 15-02-2023, 12:47:32 »
Hahaha  ::rofl:: Dank voor het reageren op mijn ironische bijdrage! ;)  :o

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #114 Gepost op: 16-02-2023, 07:52:31 »
De eerste aflevering had een opdracht met een gospelkoor. Mooie aankondiging van de lijdensweg van mol Soy. Hij wordt toegezongen en nog even moed ingezongen.
De executie aflevering was in een fort in de vorm van een kroon, van boven gezien met een kleine letter s erin. Een helm / kroon met een s, dat was weer die scooterrijder in Deventer.
En er komt nog een fotoshoot volgens het papiergeld. (Perfecte plaatje).
Maar ja, je moet geloven om het te zien. Ga in door de enge poort dat Daniël het rode scherm had bij de bijzondere eliminatie.
En wie was die monteur snachts bij de voordeur van het hotel Lord Milner? Met een petje op, dat zou voor het eerst zijn. En dat sleuteltje aan zijn nekketting, waar zou dat voor zijn?
Toen Daniël ging klooien met de struisvogels onder de grond, deed Soy met hem mee. Toen Daniël pijlen ging vangen, ging Soy ze raak schieten. Toen Daniël ging nepmollen met een ei onder zijn voet, maakte hij Daniël verdacht door zijn reactie van ‘Oooh’ ( wat doet ie nou). Anke zal Daniël weer op haar lijstje zetten. Voor nu zijn Anke en Daniël de afvallers, want Ranomi is lang uit de edit gehouden, Jurre is retelang verdacht neergezet, en Soy heeft in afl. 6 bij Daniël en Anke verdenkingen weggespeeld. Wie van de twee gaat er af vallen zaterdag?

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #115 Gepost op: 16-02-2023, 13:18:01 »
Het portret van Soy...De 1e die ze vonden in kamer 18, in aflevering 5.
18-5= 13 (M)

Ik blijf het vreemd vinden dat er naar een bank wordt verwezen omdat er stapeltjes munten(?) op de foto staan.
Ik speel regelmatig poker.
En op deze manier stapel ik ook mijn fiches op.
Op de foto kan ik het niet voor 100 procent uit opmaken dat dit munten zijn.

En laat Soy op deze foto zijn pokerface aan ons zien?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #116 Gepost op: 16-02-2023, 14:20:28 »
Het is ook niet Katie's room, het is Katie's Card Room.


https://www.matjiesfontein.com/blog/post/a-matjiesfontein-ghost-story-kate/

Who was Kate?

Kate, as the story goes, was a young nurse who used to enjoy playing cards in this room with convalescent patients.  Whether this was in the days of the British officers’ hospital, which seems unlikely if it was a lookout, or later when the hotel was popular as a health resort, is not clear.  But play cards Kate did, as part of the therapy for the people she was looking after.

Then Kate, aged 19, died mysteriously.  And strange things have happened in the turret room and below it ever since.  One young hotel guest saw a woman floating around one of the lower passages at about 7.45 one evening.  A few minutes after that the guest and her friend went up the narrow steps to the card room.  “I felt that there were people in there”.  And as they walked into the room, which was empty after all, the locked door leading to the roof started rattling and carried on for about a minute.

One of our housekeepers had another experience, a woman not given to hysteria or over-imaginativeness, who went into the card room at the hour of 12.30pm.  Something brushed past her.  She turned around and saw a woman in a long white dress or a nurse’s uniform.  Almost immediately the apparition faded away.  The housekeeper also scuttled down to the other members of staff, gasping out her story while her hair, she said “stood on end”.  Kate, looking for her patients or perhaps a game of cards?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #117 Gepost op: 16-02-2023, 15:16:46 »
Ik blijf het vreemd vinden dat er naar een bank wordt verwezen omdat er stapeltjes munten(?) op de foto staan.Ik speel regelmatig poker. En op deze manier stapel ik ook mijn fiches op.

Op de foto kan ik het niet voor 100 procent uit opmaken dat dit munten zijn.

Scherp opgemerkt. Zouden poker chips kunnen zijn.

Heeft iemand een link naar het origineel? Benieuwd naar de titel van die foto.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #118 Gepost op: 16-02-2023, 17:11:54 »
Heeft iemand een link naar het origineel? Benieuwd naar de titel van die foto.
Volgens mij is dit 't origineel: https://www.alamy.com/stock-image-victorian-miser-upset-with-money-count-160190425.html?imageid=6CEC35C0-889B-4640-83D8-54B57BDC46A9

Er lijkt wel wat extra geld bij geshopt te zijn.

De eerder geposte link in het opdrachttopic is een andere uit dezelfde serie.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Soy Kroon
« Reactie #119 Gepost op: 16-02-2023, 17:28:32 »
Volgens mij is dit 't origineel: https://www.alamy.com/stock-image-victorian-miser-upset-with-money-count-160190425.html?imageid=6CEC35C0-889B-4640-83D8-54B57BDC46A9

Er lijkt wel wat extra geld bij geshopt te zijn.

De eerder geposte link in het opdrachttopic is een andere uit dezelfde serie.
Top, dankjewel : )

Het muntgeld(?) dat erbij is geshopt ziet er vreemd uit, maar zal wel niks zijn dan.