Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend  (gelezen 14511 keer)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #100 Gepost op: 13-01-2023, 22:58:24 »
Wat ik voelde bij de eerste zowel als de tweede opdracht was veel nervositeit en/of onwennigheid bij alle kandidaten inclusief MOl, die ik trouwens nog niet ontdekt heb. Het leek wel of niemand zichzelf was, voor zover je dat kunt zijn in dit spel. Jullie begrijpen wel wat ik bedoel, hoop ik? Ik zag geen echte (nep)mollenstreken (behalve misschien van Jurre), niemand sterke invloed uitoefenen bij het indelen van groepjes, geen echte kritiek op elkaar of wijzen op fouten.
Het leek of iedereen nog moest wennen. Mogelijk jetleg?
Ik zie dit ook terug in de post van jullie. De meningen zijn, geloof ik, nog nooit zo verdeeld geweest.

Sarah rood scherm, maar (voorlopig) geen afvaller ben ik sowieso geen fan van. Ook niet te verdedigen in de Pool voor mijn gevoel van rechtvaardigheid. Dan zou er niet; "Wie is de afvaller ?" moeten staan maar; "Wie krijgt een rood scherm?".

Ben heel nieuwsgierig of er volgende aflevering meer duidelijkheid komt.







Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #101 Gepost op: 14-01-2023, 13:25:49 »
Zojuist een heel verhaal getypt en verzonden... vind ik het nergens meer terug. Nog maar eens dan.

In de opdrachten waar ze koorleden konden wegspelen komt het getal 5 veel terug. 5 kandidaten spelen dit, 5 titels raden, 5 ontbrekende woorden raden, 5 fragmenten op volgorde zetten, 5, 10 en 15 sec toonhoogte aanhouden. Alleen bij de vingerdrums zie ik de 5 niet terug. Even nagedacht wat de 5 dan kan betekenen. Enige waar ik, tot nu toe op kom, is  Jurre Geluk... 2 keer 5 letters.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #102 Gepost op: 14-01-2023, 15:32:48 »
Misschien ingetypt op het fan forum?

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #103 Gepost op: 14-01-2023, 15:38:45 »
Staat bij kandidaat Jurre

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #104 Gepost op: 14-01-2023, 16:52:09 »
Schrok Stefan Lombard nou ergens van, en glimlachte hij vervolgens, toen Soy langs kwam?

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #105 Gepost op: 14-01-2023, 17:13:41 »
Schrok Stefan Lombard nou ergens van, en glimlachte hij vervolgens, toen Soy langs kwam?

Dit meende ik inderdaad ook gezien te hebben. Nu jij het zegt komt het weer terug. Hij leek even uit zijn concentratie te zijn

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #106 Gepost op: 14-01-2023, 19:01:27 »
Dat vond ik een ook. Daarbij noemt hij ook het verkeerde Lady Gaga liedje en zei hij The Beatles bij het nummer van Harry Styles.

Nabil zei bij Pokerface ‘Bad Romance’ en hier de ‘Beatles’. Vast niet voor niets, Nabil is Nederlands kampioen Beatboxen geweest. Bad Beat is een pokerterm (veel betere hand en toch verliezen) en die pokerface komt vaker terug deze aflevering.
Verder is Nabil ‘toonaangevend’ met zijn vingerbeat. Het nummer dat hij speelt is As as g bes as g f g / g g f as g f des f. De vierde noot is de bes, b-mol, b is het muziekteken voor een mol. Op zijn box stond N348, Nabil, 38 jaar en mol in het midden. Ook weer een hint naar Gulden middenweg? Afleveringstitel Verbinden kan verbinding tussen de opdrachten betekenen.

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #107 Gepost op: 24-01-2023, 20:33:31 »
Weet niet of dit al ergens benoemd is maar zit net deze opdracht terug te kijken en hoor Mister  Lombard zeggen... i was hoping for a little luck. Hint naar mol Geluk....?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2023, 02:15:11 »
Goed gevonden!

Ik heb de opdracht nog even terug gekeken.

Vooraf zegt Rik tegen Mister Lombard:
"I wish you all the luck".

En achteraf zegt Mister Lombard tegen Rik:
"A littlebit of a stroke of luck".

Twee keer opvallend gebruik van het woord luck.

Dus wie weet, een hint naar Jurre Geluk.



Weet niet of dit al ergens benoemd is maar zit net deze opdracht terug te kijken en hoor Mister  Lombard zeggen... i was hoping for a little luck. Hint naar mol Geluk....?
« Laatst bewerkt op: 25-01-2023, 02:49:22 door mastermol »

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2023, 07:47:30 »
Goed gevonden!

Ik heb de opdracht nog even terug gekeken.

Vooraf zegt Rik tegen Mister Lombard:
"I wish you all the luck".

En achteraf zegt Mister Lombard tegen Rik:
"A littlebit of a stroke of luck".

Twee keer opvallend gebruik van het woord luck.

Dus wie weet, een hint naar Jurre Geluk.

Dankjewel voor de exacte zinnen. Wist t niet meer precies🙈

Offline Kriekendiek

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2023, 14:59:14 »
“It is music and dancing that make me at peace with the world.” ― Nelson Mandela

Deze quote haalt Rik aan bij het begin van de opdracht. Verwijzing naar Jurre die musicalopleiding heeft gedaan?

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #111 Gepost op: 2-02-2023, 19:32:36 »
We zijn gewend geraakt aan Daniëls hyperactiviteit tijdens het oplossen van de muziekraadsels. Daar was het raar, maar hij deed het zo goed.

Tijdens het zingen vonden we het blijkbaar acceptabel dat hij zich zo raar gedroeg in de bankjes in het theater. Tijdens het zingen heeft hij niet stilgezeten. Meebewegen met de muziek, dansend op zijn stoel. Hyperactief, o dat is Daniël, die is zo. Hebben we net gezien bij de muziekraadsels, maar joh hij deed het zo goed. Hij vermomt het ook nog door goed op de anderen in het bankje te letten.

Is Daniël hier bezig om de aandacht af te leiden bij de zangers, die een moeilijke melodie en tekst ten gehore moeten brengen. Op het moment dat de zangers over het podium lopen voor hun act zit er een stoorzender in de zaal.

Bij Daniël verwacht je geniepige of doordachte acties, dit is zo in het openbaar dat je het bij hem niet verwacht.

Kan ook geen materiaal vinden waarin hij ook ZO druk is, dit is eerder een flinke uitvergroting van zijn onrust.

Is dit de (mislukte) openingsknaller van Rick?
« Laatst bewerkt op: 2-02-2023, 19:37:16 door foxhunter »

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #112 Gepost op: 2-02-2023, 23:25:01 »
Bij toonaangevend is de 4e toon de bes/mol de gele citroen. Nabil kwam toevallig ook als 4e persoon bij opdracht 1 binnen. Als blauw kan je de blauwe helm nemen, die hij ook in de fabriek droeg. Maar ik miste nog groen. Nu staan er een aantal groene voorwerpen op tafel voor hem, waar hij 6 keer op slaat. De toonhoogte is bij alle 6 gelijk, een F. En als je dat als hexadecimaal getal #FFFFFF ziet en omzet naar een decimaal getal komt daar 16777215 uit. En dat is precies het aantal kleuren dat je kan maken bij RGB. De converter geeft wel eentje (eendje?) lager aan, maar 000000 is ook een mogelijkheid en dat is een 0.
Met zoveel hints naar kleuren wordt het misschien tijd voor een apart topic over kleuren ::jaja::

Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #113 Gepost op: 3-02-2023, 00:22:53 »
Wat gebeurt er toch allemaal met dat roze balletje???

1. Aan het begin van de opdracht ligt hij rechts van het midden van de haard tussen de oranje en rode bekers.

2. Duikt vervolgens aan de linkerkant van de haard op.

3. Opeens heeft Ranomi hem vast en legt hem - als de overige kandidaten een  andere kant op kijken - in een mok (why???).

4. Om uiteindelijk weer bovenop de haard uit te komen, nu weer een stuk verder naar links...

5. ...waar Daniel - met nog maar 4 sec op de klok - hem oppakt om hem bij het spel te gebruiken.

Heeft iemand geprobeerd deze, voor de melodie bruikbare, toon bij Nabil weg te houden?


Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #114 Gepost op: 3-02-2023, 16:27:19 »
Het 6x dat Nabil op de groene spullen met de toon F slaat kan je zien als het hexadecimale getal #FFFFFF, dat is ook de kleurcode voor wit. Dat verklaart voor mij waarom Nabil bij de fabriek in een groepje loopt met een blauwe, gele en witte helm. Een groene helm was te obvious.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 2: Toonaangevend
« Reactie #115 Gepost op: 3-02-2023, 16:56:45 »
Crapuleke, hoe leuk gevonden ook allemaal, Ik ben bang dat je iets teveel met kleuren en kleurcodering bezig bent, overal zijn kleuren maar jouw brein probeert het nu continue te linken aan nabil. Echter, de gewone kijker kijkt niet op die manier, en daar is het programma wel op gericht. Je zult het dus uit eenvoudiger dingen moeten halen, dit soort dingen zijn nooit officiële hints geweest.

Het roze balletje is heel grappig gevonden, de reis van het balletje en indd waarom? Misschien toch gewoon steeds iets mee geprobeerd door denkandidaten en steeds iemand anders die het dan weer pakt en terug legt. Zijn er geen andere voorwerpen die ook op die manier op reis zijn geweest  :)?