Auteur Topic: De leader  (gelezen 8453 keer)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
De leader
« Gepost op: 7-01-2023, 14:18:26 »
« Laatst bewerkt op: 9-01-2023, 11:43:53 door foxhunter »

Offline Vermoljoen

  • Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: De leader
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2023, 18:54:27 »
Lijken wel weer leuke dingen tussen te zitten!  ::vergroot::
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De leader
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2023, 20:10:11 »
Mij valt op dat we een rinkelende telefoon zien en dan meteen Soy. De mol wordt via een telefoontje door de afgelopen mol ingelicht. Wijst dit naar Soy als mol? Ik denk overigens wel dat dit te makkelijk is. Maar ik wilde het wel even delen.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: De leader
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2023, 20:19:10 »
Iemand misschien die 'm vertraagd kan neerzetten hier?

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #4 Gepost op: 7-01-2023, 23:22:15 »
Op YouTube staat een versie die je zelf kunt vertragen, Mollem, tot een kwart van de normale afspeelsnelheid:



Ik vind het een leuk detail dat het citaat van Mandela, dat Rik aanhaalde in het stadhuis, verwerkt is in de leader: ‘It is music and dancing that make me at peace with the world.’

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De leader
« Reactie #5 Gepost op: 7-01-2023, 23:42:37 »
Hmmm ik heb toch het idee dat ik bij het shot met de quads wat kandidaten kan herkennen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: De leader
« Reactie #6 Gepost op: 7-01-2023, 23:55:29 »
Op YouTube staat een versie die je zelf kunt vertragen, Mollem, tot een kwart van de normale afspeelsnelheid:

ja, youtube, dank. Hopelijk binnenkort iemand hier met hd beelden...

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: De leader
« Reactie #7 Gepost op: 8-01-2023, 00:24:31 »
Op YouTube staat een versie die je zelf kunt vertragen, Mollem, tot een kwart van de normale afspeelsnelheid:



Ik vind het een leuk detail dat het citaat van Mandela, dat Rik aanhaalde in het stadhuis, verwerkt is in de leader: ‘It is music and dancing that make me at peace with the world.’

Music and Dancing
M D
MOL DANIËL

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #8 Gepost op: 8-01-2023, 01:02:18 »
Music and dancing, een musical acteur?

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #9 Gepost op: 8-01-2023, 18:17:47 »
Wat frames uit de trailer, ik zou nog niet iemand definitief kunnen herkennen:






Ik vind wel die figuur tussen die kisten apart, met zn bewegingen en capuchon. Zou dat de mol zijn? Lijkt geen kandidaat die een opdracht doet.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2023, 18:19:26 door Theovv »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #10 Gepost op: 8-01-2023, 18:41:04 »
Vertraagd filmpje van de figuur tussen de kisten, uit de leader:

https://i.imgur.com/Vh3wLgZ.mp4

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De leader
« Reactie #11 Gepost op: 8-01-2023, 18:47:08 »
Als ik het zo zie lijkt het een soort bewegend doolhof (met muren die zich gaan verplaatsen). Maar wie  die muren laat bewegen (mol? lokale bevolking?)
Lijkt me wel een leuke opdracht te gaan worden.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: De leader
« Reactie #12 Gepost op: 8-01-2023, 18:53:27 »
Ik denk dat ze hier de inspiratie vandaan haalden:

Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De leader
« Reactie #13 Gepost op: 8-01-2023, 21:04:39 »
Ik vind wel die figuur tussen die kisten apart, met zn bewegingen en capuchon. Zou dat de mol zijn? Lijkt geen kandidaat die een opdracht doet.

Zal dit niet gewoon een jager zijn voor die opdracht?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De leader
« Reactie #14 Gepost op: 8-01-2023, 21:33:45 »
Ik had bij die kisten opdracht eerder een soort Sobokan game gevoel, waarbij je kisten dmv schuiven op een bepaald punt moet zetten . Maar bij herbekijken lijkt het inderdaad of niet de persoon in beeld de kist laat bewegen maar iets of iemand van een andere kant .
Maar dat maakt de persoon in kwestie niet herkenbaarder. ( ben er eigenlijk wel overtuigd dat het een man is en als het een kandidaat is, zie ik hier geen Sander, jurre of soy in maar eerder een nabil of Daniël )


Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De leader
« Reactie #15 Gepost op: 8-01-2023, 21:58:54 »
Zie de vertraagde leader (ik vond hem hier: https://youtu.be/mTu4HFXr5c4).

Op 7:43 is het volgens mij een overview van een doolhof.

Die spooky figuur op 6:09 is ook bijzonder trouwens.

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #16 Gepost op: 12-01-2023, 22:37:00 »
Hoi allemaal,

In de leader is een graffiti kunstwerk te zien van digital to analog van Stefan Smit. Ik zat daardoor op Daniel in het begin, maar als je naar het origineel (boven) en de leader (onder) kijkt. Dan zie je dat sommige cijfers een andere kleur hebben gekregen. Dit is het binaire alfabet en dus staat waarschijnlijk de naam van de mol in de leader ;).. ik moet het nog uitwerken..
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. veel puzzel plezier
« Laatst bewerkt op: 12-01-2023, 22:39:16 door FardoNL »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: De leader
« Reactie #17 Gepost op: 12-01-2023, 22:45:04 »
Hoi allemaal,

In de leader is een graffiti kunstwerk te zien van digital to analog van Stefan Smit. Ik zat daardoor op Daniel in het begin, maar als je naar het origineel (boven) en de leader (onder) kijkt. Dan zie je dat sommige cijfers een andere kleur hebben gekregen. Dit is het binaire alfabet en dus staat waarschijnlijk de naam van de mol in de leader ;).. ik moet het nog uitwerken..
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
. veel puzzel plezier

Dat zou echt bizar zijn! Is het een bekend werk? Want ik neem niet aan dat daar dingen op veranderd mogen worden, of het moet digitaal aangepast zijn. Overigens zijn de blauwe cijfers wel te kort voor een binaire code, maar misschien bedoel je dat ze allemaal achter elkaar moeten? Goed bezig en puzzel ze!!

Edit: het kan ook morse zijn of een andere code, mocht je er niet uitkomen met de binaire code.
« Laatst bewerkt op: 12-01-2023, 22:48:08 door Nijntjelief »

Offline FardoNL

  • Forumlid
Re: De leader
« Reactie #18 Gepost op: 12-01-2023, 22:50:55 »
Ja het is een bekend werk het is van Stefan Smit https://baz-art.co.za/what-we-do/online-art-gallery/the-artists/stefan-smit een fine art kunstenaar. De cijfers zijn digitaal veranderd.. ik zal ze morgen omcorcelen.. de kleur is veranderd van Geel naar Wit. Het is geschreven in het binaire alfabet

Ik denk dat het digitaal is aangepast

Edit 2: nee ik ben er van overtuigd dat het binair to analog is (dus binaire code naar naam) ik heb de
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 12-01-2023, 22:58:47 door FardoNL »

Offline Nijntjelief

  • Forumlid
  • We mogen weer!
Re: De leader
« Reactie #19 Gepost op: 12-01-2023, 23:01:11 »
Goed gespot! Ik ben heel benieuwd naar je uitkomst morgen!

Ik bedoelde trouwens dat stél dat je niet uitkomt met het binaire alfabet, er natuurlijk ook een ander soort code in verstopt kan zijn als je bijvoorbeeld niet voldoende eentjes en nullen hebt om er meerdere letters van te maken. Sommige verschillen die ik zie lijken vier-cijferig, dus te kort voor binair (maar ik kijk op een telefoon, dus misschien zie ik het niet goed). Dan zou je de gevonden cijfers ook bijvoorbeeld als morse kunnen nemen (1 als lang en 0 als kort of andersom).