Auteur Topic: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol  (gelezen 14961 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Gepost op: 14-01-2023, 17:13:34 »


Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 22:18:36 door Heinz »
So like a boat on the ocean I'll rock with the waves

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #1 Gepost op: 14-01-2023, 21:35:56 »
Iedereen die Daniël wantrouwt, terwijl hij de enige leek te zijn die niet als volledige kip zonder kop rondliep.   ::)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #2 Gepost op: 14-01-2023, 21:36:46 »
De letters M O L stonden vol in beeld in de props ruimte, is dat een hint dat de mol één van de vijf daar was?

Verder Soy: te obvious
Daniël deed best wat dingen goed
Anke die stuurde heel erg op foute foto's en lijkt er nog mee weg te komen ook.
Froukje ligt eruit ging wel lekker mee met iedereen 

In de props ruimte lag de nadruk wel heel erg op Jurre volgens mij met foto's maken. Wie daar dominant was moet ik nog eens terugzien.

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #3 Gepost op: 14-01-2023, 21:42:26 »
Er werd zó enorm de nadruk gelegd op het slechte handelen van de fotomaak-groep, dat ik vermoed dat de Mol bij de andere 5 in de props-ruimte was. Jurre kreeg daar inderdaad erg de nadruk waardoor ik hem ook wat minder verdenk, ondanks dat ik ook vond dat hij op een rare manier de foto's maakte.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #4 Gepost op: 14-01-2023, 21:44:07 »
Het lastige van foto's van de vloer maken, is dat je telefoon vaak niet goed weet wat boven of onder is. Hierdoor draaien de foto's automatisch heel vaak. Dit is mij ook echt al vaak genoeg overkomen.

En jammer wel dat de Rebus een beetje in het water viel. De makers hadden ook niet verwacht dat de kandidaten zó slecht zouden zijn.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2023, 21:46:19 door Brtdm »
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #5 Gepost op: 14-01-2023, 21:46:01 »
De groep in de props ruimte kiest echt de raarste manier uit om die foto’s te maken .  Of het nu gaat om de hoek waarin jurre ze maakt, maar ook de gebruikte props ( een reclame voor een drankje omdat er toevallig klein een olifant op staat ).

Ik denk dat ook zonder mol bij de zoekers er niet veel geraden zou worden .maar het feit dat de zoekers bepalen hoeveel vakjes er van de rebus opengaan is een geniale laag extra die me doet vermoeden dat we de mol bij de zoekers gaan vinden

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #6 Gepost op: 14-01-2023, 21:46:25 »
Als Mol wil je volgens mij graag graffiti zoeken daar kun je me meer verpesten

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #7 Gepost op: 14-01-2023, 21:47:47 »
9 minunten per foto. 4,5 om te maken, 4,5 om te maken. Niet te doen. Recept voor chaos. Later maar terugkijken, maar gedoemd te mislukken.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #8 Gepost op: 14-01-2023, 21:50:12 »
Ze hadden het in de props ruimte anders moeten aanpakken, ze gaan nu en groupe foto voor foto zoeken, is niet de handigste manier .

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #9 Gepost op: 14-01-2023, 21:50:45 »
Ja zo vulden ze het in, maar je kan ook gewoon 35 min rond lopen om alle graffiti te vinden en dan in 10 min de 6 beste te kiezen. Dan is het volgens mij prima te doen!

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #10 Gepost op: 14-01-2023, 21:53:47 »
Ja zo vulden ze het in, maar je kan ook gewoon 35 min rond lopen om alle graffiti te vinden en dan in 10 min de 6 beste te kiezen. Dan is het volgens mij prima te doen!
Dit is inderdaad al een veel beter geplande aanpak dan wat de zoekers doen . Of navragen waar er graffiti’s zijn en dan een route bepalen, nu lopen ze eigenlijk als kip zonder kop rond, zomaar wat foto’s te maken waar nooit iedereen achter stond

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #11 Gepost op: 14-01-2023, 21:57:53 »
Bij welke groep zou de mol willen zitten?
Niets is wat het lijkt...

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #12 Gepost op: 14-01-2023, 22:02:35 »
Wat ik mij heel erg afvroeg: wist de Mol in welk busje diegene moest stappen om in de gewenste groep te komen? Was er bepaald door de crew dat het busje van 5 personen sowieso naar de props-shop zou gaan en het busje met 4 sowieso naar de graffiti? Of had de crew bepaald dat het voorste busje sowieso (ongeacht het aantal kandidaten) naar de graffiti zou gaan en het achterste busje naar de props-shop? Dat maakt namelijk nogal uit voor de invloed die de Mol heeft om in een bepaalde groep te komen.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2023, 22:02:51 »
Ik denk dat in deze opdracht in beide groepen goed gemold kan worden. Ik kan mij voorstellen dat de mol hier kiest om in de ene of in de andere groep te gaan, slechts gebaseerd op datgene wat de mol leuker vind om te doen.

Wat ik mij heel erg afvroeg: wist de Mol in welk busje diegene moest stappen om in de gewenste groep te komen? Was er bepaald door de crew dat het busje van 5 personen sowieso naar de props-shop zou gaan en het busje met 4 sowieso naar de graffiti? Of had de crew bepaald dat het voorste busje sowieso (ongeacht het aantal kandidaten) naar de graffiti zou gaan en het achterste busje naar de props-shop? Dat maakt namelijk nogal uit voor de invloed die de Mol heeft om in een bepaalde groep te komen.

Ik kan me ook voorstellen dat de mol heeft aangegeven in welke groep hij wil zitten en dat de groepen op basis daarvan naar de opdrachten gaan.

Offline MolJ

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #14 Gepost op: 14-01-2023, 22:04:32 »
Het lijkt mij dat de mol bij de zoekers wil zitten aangezien daar veel meer chaos is door al het rondrennen. De mol is gebaat bij chaos, dan kun je namelijk sneller een fout voorstel doen waar niet veel tegenin komt omdat de andere kandidaten minder helder kunnen nadenken vanwege de tijdsdruk en het feit dat overal tekeningen te vinden zijn wat de chaos compleet maakt.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #15 Gepost op: 14-01-2023, 22:05:08 »
Wat mij opviel was dat de zoekers nauwelijks de wijk zijn doorgelopen. Ze hebben bijna geen schilderingen gezien, waardoor er ook weinig te kiezen was. Ook opvallend dat ze de overduidelijk goede foto niet wat beter hebben geanalyseerd (bijv. dat de kleuren goed kloppen en er gedraaid is gefotografeerd). De zoekers hebben niet goed gezocht, maar de andere groep was ook wel echt slecht bezig. Ik had geen enkele schildering herkend als ik eerlijk ben.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #16 Gepost op: 14-01-2023, 22:18:19 »
Bij de zoekers was er ineens het idee dat het wel puur om de kleuren moest gaan. En er werden op die basis behoorlijk wat foute foto's verstuurd. Dat vind ik nu echt iets voor de mol om zo'n idee te opperen.

Offline Femke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Waarom duurt een week altijd zo lang?
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #17 Gepost op: 14-01-2023, 22:23:12 »
Vond het trouwens onverdacht dat Sander en Annick voor de derde kist wilden gaan bij de rebus. Hier stond namelijk het woordt 'levert', en dat lijkt me een van de belangrijkste woorden in de zin om eventueel nog tot een oplossing te kunnen komen.
Niets is wat het lijkt...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #18 Gepost op: 14-01-2023, 22:24:07 »
Iedereen die Daniël wantrouwt, terwijl hij de enige leek te zijn die niet als volledige kip zonder kop rondliep.   ::)

Mja. Viel duidelijk op. Sowieso kan je op meerdere manieren mollen. Ala Soy lekker meegaan in vage foto's en doe maar wat fotograferen. En terug bij de props afdeling ala ja en dan is dit een baard en deze zwaardvis een vogelsnavel  :P

Klassiek wie is de mol. Leuk in opzet, om zeep gehaald door nepmollerij.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 2] - Opdracht 2: Propvol
« Reactie #19 Gepost op: 14-01-2023, 22:51:40 »
Het lijkt mij dat de mol bij de zoekers wil zitten aangezien daar veel meer chaos is door al het rondrennen.
Aan de andere kant, als mol wil je aanwezig zijn bij veel geldmomenten. Als propsgroep heb je invloed op hoe iets wordt uitgebeeld, mocht de zoekgroep het dan goed doen, kun je bij de rebus nog voorkomen dat er dubbel geld verdiend wordt? Dat was enkel en alleen voor die groep.