Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte  (gelezen 10863 keer)

Online Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Gepost op: 28-01-2023, 14:52:16 »
Bespreek hier de tweede opdracht van de aflevering.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 20:56:19 door D*N »
I will follow my inner gold

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2023, 20:59:16 »
Wat is Daniël slim!! Dit is duidelijk voorkennis. Briljant.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2023, 21:01:37 »
Overduidelijk voorkennis van Daniel of gewoon een hele slimme jongen.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2023, 21:07:10 »
Prachtig! Zo veel lagen ::bravo::

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2023, 21:08:04 »
Jurre en Soy verdacht. Jurre wilde wel heel graag heel snel naar de top. En misschien ook wel Annieck die zo langzaam praatte en zich eerst nog voor ging stellen.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 21:10:26 door Feodora »

Offline Molow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2023, 21:11:30 »
Hahah wat een fantastisch einde van de opdracht. Dat hadden ze niet veel spannender kunnen scripten.

Annick vond ik ook wel licht verdacht, waarom niet na het opnemen gelijk 'ENVELOP NIET OPEN MAKEN' schreeuwen?
Het is lastig om uit een ingestorte tunnel te komen...

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2023, 21:36:52 »
Ik denk dat Daniël als slimme kandidaat weet dat je in zo’n klein groepje vaak een interessante positie krijgt. Ik denk dat de mol bij de eend wil zitten.

Verder lijkt Jurre intens te pushen om op de berg op te komen, en probeert erg om de verantwoordelijkheid voor de beslissing om de envelop te openen te spreiden. Dat doet hij wel vaker en is Mols in mijn ogen (want je gooit een balletje op en laat de andere smashen)

Offline Miem

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2023, 21:40:57 »
Fijne opdracht met meerdere goede molposities.
Daniël zou het vliegtuigje extra hoog of snel kunnen laten vliegen.
Bij de andere groep ben ik benieuwd of er een wiel is lekgeprikt of de mol heel hard zn best heeft gedaan om niet mee te duwen.
En als er een envelop met een vraagteken in het spel komt maak je die open, daar hoef je als Mol niet eens veel voor te doen

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2023, 21:42:15 »
Waren het Anke en Nabil die zo snel mogelijk weer verder wilden toen de anderen het vliegtuigje zagen? Vond Nabil hier het verdachtst door zo fanatiek iedereen aan te sporen.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2023, 21:43:52 »
annick haalde het bloed onder mijn nagels vandaan.
soy was erg verdacht mbt de envelop

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2023, 21:45:09 »
Waren het Anke en Nabil die zo snel mogelijk weer verder wilden toen de anderen het vliegtuigje zagen? Vond Nabil hier het verdachtst door zo fanatiek iedereen aan te sporen.

Maar als ze niet boven kwamen was er ook niks in de pot en de tijd was ook bijna om

Offline mollien

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2023, 21:46:00 »
Had het idee dat Soy af en toe even sneaky naar de lucht keek (of het vliegtuig er al was). En dat shot van hem voorop bij de eend deed me denken aan The Passion en het kruis tillen, ook al heb ik dat nog nooit gekeken  ::rofl::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2023, 21:46:21 »
Maar als ze niet boven kwamen was er ook niks in de pot en de tijd was ook bijna om
Ja, maar betere televisie he en de verdenking op andere mensen krijgen (in dit geval Soy, Jurre en Annick)
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #13 Gepost op: 28-01-2023, 21:48:06 »
Mol in het duo hoeft niets te doen, 5 enthousiaste kandidaten komen boven aan en openen zonder twijfel de enveloppe met het vraagteken

Mol bij de eend kan twee tactieken volgen of niet boven komen ( zie de tactiek met de band) of wel zorgen dat ze boven geraken en daar de speladrenaline het werk laten doen , die zorgt er wel voor dat de enveloppe geopend wordt . Enige nadeel voor mol bij de eend kan het vliegtuig zijn, dus zal een mol mogelijk sneller naar boven willen en niet al teveel aandacht geven aan vliegtuig ( iets waar ik jurre het meest in herken)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #14 Gepost op: 28-01-2023, 21:55:52 »
Als mol wil je met de eend naar boven. Ik denk dat de mol het ventiel los heeft gedraaid voor ze vertrokken en dat het ventiel halverwege ineens uit de band schoot.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2023, 22:01:10 »
Annick deed me aan de telefoon sterk denken aan Lottie Hellingman die vanaf een rijdende trein een vraag stelde aan iemand bij de spoorwegovergang: "Hellooo! What is the name of the villaaaage... ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 22:03:43 door Michmol »
Woosie down?

Offline lunatic1985

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2023, 22:02:22 »
Als mol wil je met de eend naar boven. Ik denk dat de mol het ventiel los heeft gedraaid voor ze vertrokken en dat het ventiel halverwege ineens uit de band schoot.

 ::ok:: Dat zou mooi zijn, een mol die WEL een fietsband kan manipuleren, en ook nog zonder punaise!

Offline Soes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2023, 22:06:16 »
Annick deed me aan de telefoon sterk denken aan Lottie Hellingman die vanaf een rijdende trein een vraag stelde aan iemand bij de spoorwegovergang: "Hellooo! What is the name of the villaaaage... ::rofl::
Inderdaad. Heerlijk fragment  ::rofl:: ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2023, 22:06:38 »
Annick deed me aan de telefoon sterk denken aan Lottie Hellingman die vanaf een rijdende trein een vraag stelde aan iemand bij de spoorwegovergang: "Hellooo! What is the name of the villaaaage... ::rofl::

 ::rofl:: idd

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Een(d)zame Hoogte
« Reactie #19 Gepost op: 28-01-2023, 22:07:19 »
Als mol wil je die eend naar boven sleuren lekke band of niet. Of het wiel volledig krom geslagen is of niet. En wie zat zo te pushen: Jurre en Nabil vlak voordat ze er waren. Wie zat te pushen openen dat vraagteken: Jurre. Daniel wilde gewoon zijn Daniel Boissevain stoer doen momentje hebben.

Ik denk niet dat de mol inspiratie heeft gehaald bij onze Vlaamse collega's door een punaise door de band te jagen. Het maakt het enkel lastiger om tijdig het kistje open te krijgen en dat vraagteken te ontrafelen.

Annick had gewoon een MAND opening kunnen krijgen. Of dipsaus is klaar momentje ;) VRAAGTEKEN DICHT/NEGEREN/Niet openen ::megafoon::
« Laatst bewerkt op: 28-01-2023, 22:08:51 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan