Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning  (gelezen 27607 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #120 Gepost op: 5-02-2023, 17:32:53 »
Wel gek, voor het oog, dat die koffertjes dicht bleven. Mooier was geweest als Nabil en Soy die papieren biljetten in de enveloppen gepropt hadden en we lege koffertjes zagen. Natuurlijk, bij de daadwerkelijke opdracht komt dan alles op een A4tje te staan. Want anders zie je de dikte. Maar puur voor het visuele effect vond ik dit wat minder uitgewerkt. Ik had Soy en Nabil wel willen zien spelen met het speelgeld.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #121 Gepost op: 5-02-2023, 17:36:29 »
De tekst in de spiegel is een font. Dus voor mij zit daar geen hint in.  Misschien wel in de tekst zelf maar niet in de vormen van het font zeg maar.
Yep, ik zie nu wat je bedoelt. Maar ze kunnen de G natuurlijk aangepast hebben.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #122 Gepost op: 5-02-2023, 17:43:43 »
Yep, ik zie nu wat je bedoelt. Maar ze kunnen de G natuurlijk aangepast hebben.

Dat had gekund idd. Maar is gewoon bestaand font met die g.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #123 Gepost op: 5-02-2023, 17:52:39 »
Deze opdracht had wat mij betreft gesplitst mogen worden in twee opdrachten: het gedeelte bij het spookhuis waarbij dan met de eigenschappen geld verdiend kan worden, mogelijk met een kortere tijdslimiet en het gedeelte bij de kistjes en enveloppen apart.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #124 Gepost op: 5-02-2023, 18:32:18 »
Wat bij mij is blijven hangen dat ze alleen de keuze hadden hoe ze het geld over de enveloppen verdelen. Dus dat al het geld moest worden ingezet. Anders hadden ze ook wel veel minder geld ingezet denk ik.
Dit is wel een cruciaal punt wat me ontgaan is bij het kijken. Als ze niet per se alles in hoeven te zetten maakt het Nabil wel erg verdacht omdat hij begint over strategie en hoe de bedragen te verdelen. Ook bij de uiteindelijke keuzes bij de kistjes was hij erg actief aan het sturen waar Soy relatief passief was.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #125 Gepost op: 5-02-2023, 18:40:13 »
Nog teruggekeken, maar daar is niet over gesproken. In wat wij zien zegt Rik alleen dat dit het speelgeld is. Tijdens de intro geeft hij aan dat het geld uit de koffers is ingezet, maar dat is alleen een constatering.

En aangezien Soy en Nabil ook een kistje bij zich hadden staan, lijkt het alsof niet alles ingezet had hoeven te worden. Als hun eigenschap niet geraden was waren ze die kistjes lijkt mij kwijt.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #126 Gepost op: 5-02-2023, 18:52:49 »
Jep exact zo interpreteer ik het ook en dat zou inderdaad die 2 kistjes van hun kunnen verklaren.
Wel jammer dat dat zo onduidelijk is. 
Want dat maakt nogal een verschil voor hun positie.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #127 Gepost op: 5-02-2023, 18:53:44 »
Onduidelijk waarvoor die kistjes bij Nabil en Soy eigenlijk dienden. Het kan ook zijn dat wanneer hun eigenschap niet gevonden werd ze niet meer deelnamen aan het spel. Ik gok daarop, was met Ranomi ook zo.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #128 Gepost op: 5-02-2023, 18:55:50 »
Rik zegt iig wel iets van zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, hebben Soy en Nabil het geld uit hun koffers ingezet in deze opdracht.
Alsof het hun keuze was.
Zou Rik andere niet gezegd hebben dat ze dat geld moesten inzetten van hem.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #129 Gepost op: 5-02-2023, 19:01:18 »
Goed opgemerkt. Het sturen op het inzetten van al het geld zou, in combinatie met zijn gedrag bij het openen van de kistjes, een goede molactie kunnen zijn van Nabil die een beetje onder het tapijt wordt gemoffeld door de productie.  ::vergroot::
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Vonne1968

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #130 Gepost op: 5-02-2023, 19:01:53 »
In eerste instantie dacht ik ook dat ze alles moesten inzetten. Daarom vond ik na de aflevering Nabil en Soy minder verdacht omdat die een spel gingen missen. Maar na de opmerkingen hierover en het terugkijken vind ik ze beiden toch wel verdacht. Met name Nabil omdat hij als eerste begint te sturen op het hele bedrag inzetten.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #131 Gepost op: 5-02-2023, 19:05:50 »
Goed opgemerkt. Het sturen op het inzetten van al het geld zou, in combinatie met zijn gedrag bij het openen van de kistjes, een goede molactie kunnen zijn van Nabil die een beetje onder het tapijt wordt gemoffeld door de productie.  ::vergroot::

Thanks.
Ja het is lastig want in eerste instantie had ik ook de indruk dat ze weinig keuze hadden. Maar pas toen ik het vanmiddag terug keek dacht ik ja maar hoe hij het zo uitlegt aan de kandidaten lijkt het alsof ze een keuze hebben gehad. En dat kan dan idd ook de kistjes verklaren. 
Ze zouden dan bv ook hebben kunnen liegen over het bedrag wat ze ingezet hadden. Heeft de opdracht wel veel meer dimensie.
Overigens brengt Nabil het ook wel meteen na de uitleg van Rik zo over aan Soy van ow dan splitten we het bedrag eerlijk door midden en verdelen we het over 2.
Dus misschien dat ze het daarom ook beetje in het midden laten idd.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #132 Gepost op: 5-02-2023, 19:31:00 »
Rik zegt iig wel iets van zoals jullie waarschijnlijk al gemerkt hebben, hebben Soy en Nabil het geld uit hun koffers ingezet in deze opdracht.
Alsof het hun keuze was.
Zou Rik andere niet gezegd hebben dat ze dat geld moesten inzetten van hem.
Als ze hadden mogen kiezen hoeveel geld, dan had Rik ongetwijfeld het woordje "het" weggelaten. 'Het geld' is voor mij synoniem met 'al het geld'. Ook het feit dat er geen enkele discussie is over hoeveel geld en dat Nabil het meteen heeft over gelijk verdelen zegt mij ook dat ze alles moesten verdelen.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 19:55:06 door MartinJ »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #133 Gepost op: 5-02-2023, 19:36:05 »
Kan zijn dat ie zelfs al het geld zegt. Moet ik even weer terug kijken. 
Maar ik vond dat juist spreken voor dat ze dus niet al het geld hadden hoeven in te zetten.

Edit hij zegt:

Het zal jullie niet ontgaan zijn maar Soy en Nabil hebben de inhoud van hun 2 geldkoffers ingezet voor deze opdracht. In totaal 4750 euro en ze hopen dat vanavond hier te verdubbelen.


Nabil en Soy hebben zelf bepaald wat ze in welke envelop hebben gedaan.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 19:41:16 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #134 Gepost op: 5-02-2023, 19:44:11 »
Als ze hadden mogen kiezen hoeveel geld, dan had Rik ongetwijfeld het woordje "het" weggelaten. 'Het geld' is voor mij synoniem met 'al het geld'.
Ja, toch?
Daarbij, als ze konden kiezen of ze een gedeelte konden bewaren, zou dat toch ook zo worden gezegd. In dat geval zou het ook de discussie kunnen aanwakkeren dat het geld dat opzij wordt gehouden niet meer kon verdubbelen, en of dat nu wel of niet mols is.

Offline Dusss

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2023, 19:48:03 »
Aangezien de productie meestal meerdere dingen met een titel bedoelt, zal 'verschijning' ook wel op 'ver schijnen' slaan. Grote kans dus dat de mol bij de binnenblijvers zat, want die 'schenen ver.'

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #136 Gepost op: 5-02-2023, 19:54:13 »
Ja dat is dus de vraag. Wij hebben dit soort dingen eerder gezien o.a in het seizoen met Merel waar het soms ook niet helemaal duidelijk was hoe en wat.
 
Het is voor mij zo best een lastige opdracht voor Soy en Nabil. Het heeft weinig meerwaarde en het is een beetje een nondillema waar ze dan andere van moeten “overtuigen” wat ook niet echt gebeurd en dan nog waarom hebben ze zelf 2 koffertjes? En daar hebben ze dan een hele middag over na moeten denken en ook nog eens een opdracht voor moeten missen wat niet eens hun eigen keuze was. Wel allemaal best naadje dan, want echt veel leken ze niet te kunnen.


Het zou voor mij persoonlijk allemaal wel ineens een stuk logischer voelen als ze dus niet alles hadden hoeven in te zetten. Dan is er veel meer tactisch spel mogelijk en dat zou ook een verklaring voor de koffertjes kunnen zijn en waarom ze zo lang de tijd kregen en daar een andere opdracht voor gemist hebben.


« Laatst bewerkt op: 5-02-2023, 19:55:49 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #137 Gepost op: 5-02-2023, 20:28:35 »
Heeft iemand kunnen ontcijferen wat de karaktereigenschap van Ranomi moest zijn?

Ik denk “link”.
Het volstaat om met de verkeerde letter (de “k”) te beginnen en een punt (de “e”) toe te voegen om tot klein te komen.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2023, 20:29:27 »
Aangezien de productie meestal meerdere dingen met een titel bedoelt, zal 'verschijning' ook wel op 'ver schijnen' slaan. Grote kans dus dat de mol bij de binnenblijvers zat, want die 'schenen ver.'

Voor zover ik weet, en op basis van jarenlang kijken, heeft alleen de afleveringstitel een link naar de mol (niet de losse opdrachttitels).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Verschijning
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2023, 20:36:25 »
Voor zover ik weet, en op basis van jarenlang kijken, heeft alleen de afleveringstitel een link naar de mol (niet de losse opdrachttitels).

Het is weleens gebeurd. Vrij recent volgens mij. Ik kan het zo snel niet terugvinden maar het moet hier ergens staan: https://www.wieisdemol.com/widm-archief-hints/