Auteur Topic: [Aflevering 7] - Inzichtelijk  (gelezen 10611 keer)

Offline JeaNinja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #40 Gepost op: 19-02-2023, 09:09:06 »
Opmerkelijk dat Anke en Daniel een bondje hebben sinds de eerste aflevering, maar een verschillende mol hebben.

Montage lieverd, montage.

Daniel zit ook gewoon op Ranomi, net als Jurre & Soy.

Alsof een bondje automatisch betekent dat je ook op dezelfde mol zit en op dezelfde stemt. Dat hoeft helemaal niet. Het siert naar mijn mening zowel Anke als Daniël dat ze voor zichzelf blijven nadenken, en hun eigen oordeel houden over wat er gebeurt. Het bondje is puur voor uitwisseling van informatie. Dan hoef je het niet eens te zijn over de mol. Sterker nog, als er één van de twee er uit gaat, heeft de ander nog meer informatie. Gewoon goed geregeld van beiden.  ::ok::

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #41 Gepost op: 19-02-2023, 09:21:13 »
Nou we weten iig 100% zeker dat Daniel en Jurre niet op Ranomi zitten. 

Montage doet soms veel. Maar het zou gewoon plat liegen zijn als iedereen zogenaamd op Ranomi zou zitten. Dat doen ze natuurlijk niet. 
Ik zou overigens best wel teleurgesteld zijn als het Ranomi is. Ze is te passief voor mij. Heb geen molactie gezien bij haar. Dus ik vind haar de minst leuke optie als mol van wie er nu over zijn.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 09:22:51 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #42 Gepost op: 19-02-2023, 10:34:45 »
Jurre krijgtdoor de telefoon al 1 finalevraag te horen. Die vraag gaat over de karskteteigenschap van de mol bij een eerdere opdracht. Ranomi kreeg haar karakter eigenschap bik die opdracht toen niet te horen. Als zij deol zou zijn, dan kam je die vraag niet beantwoorden. Dus kan zij de mol niet zijn.
Voor Ranomi zal hier 'klein' staan. Dat deze uiteindelijk niet klopte doet er niet toe.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #43 Gepost op: 19-02-2023, 12:50:28 »
Nou we weten iig 100% zeker dat Daniel en Jurre niet op Ranomi zitten. 

Montage doet soms veel. Maar het zou gewoon plat liegen zijn als iedereen zogenaamd op Ranomi zou zitten. Dat doen ze natuurlijk niet. 
Ik zou overigens best wel teleurgesteld zijn als het Ranomi is. Ze is te passief voor mij. Heb geen molactie gezien bij haar. Dus ik vind haar de minst leuke optie als mol van wie er nu over zijn.

Als ze de mol is, ze heeft opvallend weinig verdiend en wordt door ons niet verdacht, doet ze het dus heel erg goed juist.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #44 Gepost op: 19-02-2023, 12:53:43 »
Als ze de mol is, ze heeft opvallend weinig verdiend en wordt door ons niet verdacht, doet ze het dus heel erg goed juist.

Nou Ranomi werd juist mega veel verdacht door zowel de kandidaten  als de kijkers.
Ik heb haar heel lang in top 3 gehad en zowat iedereen die ik ken zat op haar.
Juist omdat ze zo op de achtergrond was. Heb haar pas 2 afl geleden ofzo afgeschreven.

Maar ze kan het nu sowieso niet meer zijn. Want als Ranomi het geweest was dan was niet Anke maar Daniel afgevallen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #45 Gepost op: 19-02-2023, 13:01:48 »
Daar ben ik niet zo zeker van. We hebben 6 Anke antwoorden gezien op Ranomi, dat bewijst mij veel te weinig. In afl.7 zijn we echt nog niet uitgespeeld.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #46 Gepost op: 19-02-2023, 13:05:13 »
Daar ben ik niet zo zeker van. We hebben 6 Anke antwoorden gezien op Ranomi, dat bewijst mij veel te weinig. In afl.7 zijn we echt nog niet uitgespeeld.

Het is afl 7. Heel eerlijk dit jaar zat ik voor mijn gevoel pas laat op de juiste. Ik had Jurre wel al paar afl op mijn lijstje maar niet op 1. De meeste seizoenen was ik al eerder “uitgespeeld” er zijn seizoenen geweest waarbij de mol al na 2/3 afl vrij duidelijk was. voor mijn gevoel moet ik meestal zo rond afl 5 toch wel op juiste spoor zitten.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #47 Gepost op: 19-02-2023, 13:08:25 »
Nou Ranomi werd juist mega veel verdacht door zowel de kandidaten  als de kijkers.
Ik heb haar heel lang in top 3 gehad en zowat iedereen die ik ken zat op haar.
Juist omdat ze zo op de achtergrond was. Heb haar pas 2 afl geleden ofzo afgeschreven.

Maar ze kan het nu sowieso niet meer zijn. Want als Ranomi het geweest was dan was niet Anke maar Daniel afgevallen.
maar er is duidelijk bewijs dankzij niet de mol, dat de meeste afvielen, omdat hun hoofdverdachte: Nabil of Anke was. Misschien hadden ze Ranomi meegenomen, maar niet goed gespreid. Maar met wat je zegt dat anders Anke niet zou afvallen ben ik mee eens.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #48 Gepost op: 19-02-2023, 13:11:00 »
Ow ja maar dat zei ik ook niet. Ik reageerde op dat er gezegd werd dat Ranomi niet verdacht werd. Terwijl Ranomi juist als een van de meeste verdacht werd volgens mij in het begin en over het geheel genomen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #49 Gepost op: 19-02-2023, 13:22:24 »
Ow ja maar dat zei ik ook niet. Ik reageerde op dat er gezegd werd dat Ranomi niet verdacht werd. Terwijl Ranomi juist als een van de meeste verdacht werd volgens mij in het begin en over het geheel genomen.
ja misschien bij molloten, maar niet bij de kandidaten. Ze werd inderdaad genoemd door de afvallers, maar toch hadden ze blijkbaar te weinig gespreid, of fouten gemaakt omdat ze niet wisten. Voor mijn gevoel was zeker in het begin Ranomi een gesloten boek, je krijgt ook persoonlijk vragen over de mol, maarja als de mol zo gesloten is heb je als kandidaat niks als zij de mol is.

Margriet was in 2015 ook volgens iedere kandidaat de mol, maar dat hadden de makers niet laten zien. Als Ranomi de mol is word ze wel verdacht door de makers, want de afvallers verdenken haar, maar in de afvallershotel krijg je weer een ander beeld te zien. Dat bedoel ik gewoon te zeggen, dat niet alles klopt. Maar denk Jurre hoor, maar Ranomi zou wel leuk zijn.

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #50 Gepost op: 19-02-2023, 13:26:01 »
Note: volgens de molapp, stond Soy heel lang op 1, Jurre nu al een tijdje en Ranomi bundelt volgens mij altijd onderaan, misschien in het begin even in het midden en nu op plek 2. Dus zo verdacht valt ook wel mee 😉

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #51 Gepost op: 19-02-2023, 13:26:13 »
Ja ik begrijp wat je bedoeld maar ik heb dat meer bij Jurre. Ranomi werd wel vaak genoemd door kandidaten. Jurre vreemd genoeg nooit. Pas nu wordt duidelijk dat Daniel en Soy en Ranomi hem dus wel verdenken.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #52 Gepost op: 19-02-2023, 13:31:16 »
Ja ik begrijp wat je bedoeld maar ik heb dat meer bij Jurre. Ranomi werd wel vaak genoemd door kandidaten. Jurre vreemd genoeg nooit. Pas nu wordt duidelijk dat Daniel en Soy en Ranomi hem dus wel verdenken.
ik heb laatst aflevering 1 t/m 3 gekeken. Froukje en Nabil noemen beide Jurre in aflevering 2. Froukje viel af en ze nam ook Ranomi en Nabil mee, achteraf vooral Nabil. Verder weet ik het niet meer, maar hij wordt zeker genoemd misschien wel minder dan haar. Maar het gaat om deze aflevering dus ik stop deze discussie in deze map
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 13:32:57 door Mol1991 »

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #53 Gepost op: 19-02-2023, 13:44:14 »
Ja klopt. In afl 2 jurre idd wel. Ik heb laatst ook terug gekeken en lijstjes gemaakt. Maar ik reageerde juist op iemand die zei dat Ranomi bijna niet verdacht werd. Terwijl die juist wel heel vaak genoemd is door zowel kandidaten als door kijkers.
Ik denk dat Soy en Ranomi door de kandidaten het vaakst genoemd zijn als verdachten bij de biechten. Maar ja hoe ze dan precies spreiden dat weet je natuurlijk niet.

En volgens mij in de app juist ook altijd vrij hoog.
Staat nu ook tweede en in het begin stond ze ook best hoog dacht ik. Ik heb tot en met afl 5 op haar ingezet en toen stond ze bij mijn vriendinnen etc ook allemaal in de top 3.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 13:49:27 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #54 Gepost op: 19-02-2023, 13:51:24 »
Het was misschien niet de beste aflevering, maar ik vond het een zeer vermakelijke aflevering! Eerste opdracht waren vooral mooie plaatjes, en een interessant verloop. Opdracht 2 een leuk idee om de mol te mogen ontmoeten. Alleen jammer dat Jurre zo makkelijk geld mocht weghalen uit de pot voor een voordeeltje. Dat had denk ik wel anders gekund. Opdracht 3 gewoon heel goed bedacht!
Ich bin ein Bärliner!

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #55 Gepost op: 19-02-2023, 13:51:34 »
Ja klopt. In afl 2 jurre idd wel. Ik heb laatst ook terug gekeken en lijstjes gemaakt. Maar ik reageerde juist op iemand die zei dat Ranomi bijna niet verdacht werd. Terwijl die juist wel heel vaak genoemd is door zowel kandidaten als door kijkers.
Ik denk dat Soy en Ranomi door de kandidaten het vaakst genoemd zijn als verdachten bij de biechten. Maar ja hoe ze dan precies spreiden dat weet je natuurlijk niet.
Weet ik maar wilde ook iets zeggen hierop. 😊door kandidaten ben ik eens door kijkers ben ik oneens, ik hoor bijna niemand zeggen dat ze Ranomi verdenken. De minst verdachte die kijkers tegen mij noemen zijn vanaf het begin: Soy, Ranomi en Daniël. Daniël vond ik zelf wel even verdacht. Ik had Ranomi ook niet eerst, maar pas na terug kijken zag ik haar als eventuele mol, naast dat het raar is inderdaad veel kandidaten haar noemde.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #56 Gepost op: 19-02-2023, 14:04:08 »
Ow wat grappig. Dat zijn in mijn omgeving juist de meest verdachten bij de kijkers. Ranomi, Soy en Daniel. En die scoorde ook altijd wel hoog in de app volgens mij.

Wie ik zelf bv nooit gehoord heb zijn b.v Froukje en Sander.
Nabil en Anke ook minder.  (Die verdacht ik zelf wel)

Ik heb zelf lang gespreid op Nabil Daniel, Jurre, Ranomi en Anke.

Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Mol1991

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #57 Gepost op: 19-02-2023, 14:11:51 »
Ow wat grappig. Dat zijn in mijn omgeving juist de meest verdachten bij de kijkers. Ranomi, Soy en Daniel. En die scoorde ook altijd wel hoog in de app volgens mij.

Wie ik zelf bv nooit gehoord heb zijn b.v Froukje en Sander.
Nabil en Anke ook minder.  (Die verdacht ik zelf wel)

Ik heb zelf lang gespreid op Nabil Daniel, Jurre, Ranomi en Anke.
ja heel grappig dat het zo verschillend kan zijn. Maar voorbeeld bij Moltalk heeft Marlijn naast de aflevering van gisteren al heel lang gezegd vergeet Ranomi niet, omdat zij steeds onderaan bundelt en sinds dien dacht ik wat nou als zij wel het is. En sommige afleveringen bewezen het ook, maar misschien onzin hoor 😅

Bij mij waren de verdachten vooral: Anke (stipt op 1, maar zij was mijn wens/gevoelsmol), Nabil, Daniël en na aflevering 4 Jurre. En had Ranomi pas later dan Jurre
« Laatst bewerkt op: 19-02-2023, 14:14:22 door Mol1991 »

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #58 Gepost op: 19-02-2023, 15:08:38 »
Net de aflevering teruggekeken. Ik vond het eerlijk gezegd een fantastische aflevering! De eerste opdracht vond ik geweldig in zijn eenvoud. Heerlijk dat gekonkel  ::bravo::

De tweede opdracht zat heel goed in elkaar. De koppeling tussen de afvalrace en de molontmoeting in het theater was heel leuk.

De test vond ik ook ontzettend leuk en origineel bedacht. Heel verhelderend om de testantwoorden zo van de kandidaten te zien.

Genoten ::bravo::

Offline DanielleHaarman

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Inzichtelijk
« Reactie #59 Gepost op: 19-02-2023, 19:01:32 »
Net de aflevering teruggekeken. Ik vond het eerlijk gezegd een fantastische aflevering! De eerste opdracht vond ik geweldig in zijn eenvoud. Heerlijk dat gekonkel  ::bravo::

De tweede opdracht zat heel goed in elkaar. De koppeling tussen de afvalrace en de molontmoeting in het theater was heel leuk.

De test vond ik ook ontzettend leuk en origineel bedacht. Heel verhelderend om de testantwoorden zo van de kandidaten te zien.

Genoten ::bravo::

Het is elke week genieten vind ik  ::tandpastasmiley:: maar de analoge test vond ik te gek. En ook weer een leuke hint naar de digitaal georiënteerde Daniël. Analoge test, ouderwetse analoge telefoon opnieuw, pc in beeld als Jurre terug komt van de mol ontmoeting. Heerlijke bevestiging van mijn tunnel deze aflevering ;-)