Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers  (gelezen 7898 keer)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2023, 09:46:37 »
Klopt deze 3 vragen https://www.realitynet.org/forum/?topic=72640.msg2512008#msg2512008 zagen we in beeld.

Daniel vertelt over de vragen: "Hoeveel levens had de Mol nog bij het lasergamen."
Soy zegt in een biecht: " Ik heb ingevuld in de test. De Mol houdt nul levens over."

De 5e vraag hebben we niet gezien. Wie begint er over de kistjes?

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #61 Gepost op: 11-03-2023, 10:04:44 »
Klopt deze 3 vragen https://www.realitynet.org/forum/?topic=72640.msg2512008#msg2512008 zagen we in beeld.

Daniel vertelt over de vragen: "Hoeveel levens had de Mol nog bij het lasergamen."
Soy zegt in een biecht: " Ik heb ingevuld in de test. De Mol houdt nul levens over."

De 5e vraag hebben we niet gezien. Wie begint er over de kistjes?

Daniël begon daarover volgens mij, bij het openen van de kist met de €1000. Soy hakte de knoop door en toen zei Daniël iets in de trant van dat dat goed was voor z’n test, want Jurre mocht geen kistje open maken

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2023, 10:59:35 »
Jurre en Daniel noemen allebei blauw, de mol zou weten dat in blauw nog 1000 euro zit... Waarom zou je dan blauw noemen??? Vragen vragen... ::zwaai::
Omdat Ranomi zegt de 3 eerste vragen te hebben gehoord, bij deze was groen al uitgesloten. Dan kan je als mol maar beter hinten naar blauw als je weet dat rood het goede antwoord is om 2000euro te verdienen.

Offline Ariaantje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2023, 13:08:23 »
Het zou me niet verbazen als naast de €2000 in het rode kistje, verder in alle andere €1000 zat. Dit door de vage aanduiding van Rik over de bedragen. En het is ook wel leuk de laatste afl. nog wat geld te verdienen (en bij die boot was dat sowieso kansloos). Dan maakt het ook voor de mol niet uit welk kistje er verder open gaat, als het maar niet de rode is.

Offline Molshoop_

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #64 Gepost op: 11-03-2023, 13:31:05 »
Jurre zegt letterlijk: "Er is geen één keer het woord blauw genoemd."
En dat is correct. Dus moest iedereen naar de berichten hebben geluisterd, dan zou nooit een blauw kistje zijn gekozen.

Zou leuk zijn moest hij, terwijl de rest aan het abseilen was, de 2000€ over 2 blauwe kistjes heeft zitten verdelen.
En dan heeft de mol wel een kistje opengemaakt.

« Laatst bewerkt op: 11-03-2023, 13:42:33 door Molshoop_ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #65 Gepost op: 11-03-2023, 15:20:42 »
Daniël begon daarover volgens mij, bij het openen van de kist met de €1000. Soy hakte de knoop door en toen zei Daniël iets in de trant van dat dat goed was voor z’n test, want Jurre mocht geen kistje open maken

Op een YT filmpje hoorde ik de suggestie dat Jurre als vierde en dus laatste wilde. Hij kon  hierdoor teruglopen naar de kistjes en het geld verdelen.

Ik weet niet of dat überhaupt mogelijk was, dat ligt iig aan de afstand en waarom de mol dat zou doen. Om risico te spreiden? Voor het geval het niet zou lukken om van het juiste kistje af te leiden? Het was in deze opdracht wel 3 tegen 1.

In dat geval heeft de mol een kistje geopend. ;D

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 1: Abvallers
« Reactie #66 Gepost op: 11-03-2023, 16:11:58 »
Of met de kistjes kon gesjoemeld worden hangt er van af waar ze zich bevonden. Als ik het goed heb zien we ze pas op het eind als iedereen al beneden is.
Als daar iemand heeft kunnen wisselen zou het Ranomi kunnen zijn, die was eerst beneden.