Auteur Topic: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen  (gelezen 7592 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #20 Gepost op: 4-03-2023, 22:50:54 »
In de beelden zie je ook tot 2x toe dat jurre de blauwe tas heeft. Een fel blauwe, je kan het zo terugzien.

Op de plaatjes zag ik echter ook een ander soort blauwe tas. Zagen jullie dat ook?
Meer L

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #21 Gepost op: 4-03-2023, 22:52:43 »
Ja, er waren twee blauwe tassen, dat werd ook in Moltalk getoond. Een lichtblauwe en een donkerblauwe. Daniel had de lichtblauwe tas eerst nog wel, die moesten ze volgens mij hebben. Later was hij hem kwijt.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #22 Gepost op: 4-03-2023, 22:56:22 »
Ja, er waren twee blauwe tassen, dat werd ook in Moltalk getoond. Een lichtblauwe en een donkerblauwe. Daniel had de lichtblauwe tas eerst nog wel, die moesten ze volgens mij hebben. Later was hij hem kwijt.

Ah super. Moltalk niet gezien, die had Daniël idd op een gegeven moment op beeld, wapperend en al.
Meer L

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #23 Gepost op: 4-03-2023, 23:31:36 »
Jurre verraadde zich (weer) bij de uitleg van de opdracht. Waar Daniël en Ranomi bij de uitleg meteen in de lach schieten vanwege de rariteit reageert Jurre helemaal niet. Hij toont geen verrassing of überhaupt iets.

Ja dat gevoel had ik dus ook. Hij verbeterde zich daarna nog wel door de reactie van Ranomi en Daniël te kopiëren, maar dat was in mijn ogen secundair

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #24 Gepost op: 5-03-2023, 00:15:35 »
Ja, er waren twee blauwe tassen, dat werd ook in Moltalk getoond. Een lichtblauwe en een donkerblauwe. Daniel had de lichtblauwe tas eerst nog wel, die moesten ze volgens mij hebben. Later was hij hem kwijt.
Het is zelfs in beeld te zien dat het tasje wegvliegt. Heel subtiel, maar het is te zien, hier wappert de tas weg.

Edit:


Op 35.28 vliegt ie weg. Jurre kijkt nog achterom. Kijk het fragment vanaf 35.25 in de aflevering. Jurre zat ook perfect achterin de boot  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 5-03-2023, 00:22:06 door MollenvangR »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #25 Gepost op: 5-03-2023, 00:34:11 »
Dit is toch de verkeerde tas of heb ik moltalk verkeerd begrepen? Feit blijft wel dat Daniël het blauwe hoedje laat kwijt raken. Ik denk dat Jurre het is, maar hier molt Daniël het meest.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #26 Gepost op: 5-03-2023, 00:37:43 »
Ja meerdere blauwe tassen idd. Bij moltalk hadden ze het over een andere. Dat Daniel blauwe hoedje kwijt heeft gemaakt heb ik ook effe gemist. Maar lastig te volgens sowieso met al dat gelach. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #27 Gepost op: 5-03-2023, 00:43:00 »
Jurre tactisch aan de achterkant van de boot
Klopt. Deed me meteen denken aan die opdracht in de trein waar Margriet van der Linden geld uit de trein gooide zonder dat de andere kandidaten het konden zien.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #28 Gepost op: 5-03-2023, 00:45:57 »
Dit is toch de verkeerde tas of heb ik moltalk verkeerd begrepen? Feit blijft wel dat Daniël het blauwe hoedje laat kwijt raken. Ik denk dat Jurre het is, maar hier molt Daniël het meest.
Ohhh... hmm dan krijgen we sowieso volgende week te zien wat hier is gebeurd.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #29 Gepost op: 5-03-2023, 01:33:38 »
Ohhh... hmm dan krijgen we sowieso volgende week te zien wat hier is gebeurd.

Het probleem zit er volgens mij in dat de tas grijs is die ze moeten hebben en Daniël roept dat de tas blauw is. Ik ga morgen nog eens goed kijken wat nou precies de kleur was van alles en wat er is gezegd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #30 Gepost op: 5-03-2023, 09:29:07 »
Ze hadden deze opdracht ook Huilen Zonder Pet Op kunnen noemen.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #31 Gepost op: 5-03-2023, 10:21:33 »
Het is zelfs in beeld te zien dat het tasje wegvliegt. Heel subtiel, maar het is te zien, hier wappert de tas weg.

Edit:


Op 35.28 vliegt ie weg. Jurre kijkt nog achterom. Kijk het fragment vanaf 35.25 in de aflevering. Jurre zat ook perfect achterin de boot  ::vergroot::
Opvallend dat Daniël dat toestaat, maar ook gewiekst, daarmee krijgt Ranomi het idee dat Jurre niet verdacht wordt. het gaat Daniël duidelijk niet meer om de pot te spekken, maar om te winnen hoe dan ook.

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #32 Gepost op: 5-03-2023, 11:16:53 »
Dit is toch de verkeerde tas of heb ik moltalk verkeerd begrepen? Feit blijft wel dat Daniël het blauwe hoedje laat kwijt raken. Ik denk dat Jurre het is, maar hier molt Daniël het meest.
Ja je hebt gelijkt dit is de verkeerde tas

Offline molLin

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #33 Gepost op: 5-03-2023, 12:39:04 »
De lichtblauwe tas die nodig was om de opdracht te doen slagen heeft Daniël. Hij houdt 'm in het begin tussen hem en Ranomi in maar gaandeweg verschuift de tas steeds meer naar de zijkant van de boot, naast de knie van Daniël. Volgende shot is de tas weg.

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #34 Gepost op: 5-03-2023, 13:11:08 »
Even met wat foto's erbij wat er nou precies is gebeurt:

Voor de 1000 euro is een grijze tas nodig


Daniël doet het blauwe petje in de grijze tas en zet hem aan de zijkant


Daniël roept: ''waar is de blauwe tas?'' terwijl ze een grijze tas nodig hebben. Diezelfde grijze tas is opeens verdwenen samen met de blauwe tas, want we zien Jurre op camera de blauwe tas weggooien (zie MV zijn screenshot). Vermoedelijk heeft Daniël de grijze tas samen met het blauwe petje erin weggegooid.


Vervolgens gaat Jurre zich kleden voor 500 euro, want de grijze tas is verdwenen. Op de foto staat een blauw hoedje. Het blauwe hoedje is al weg, maar dat heeft nu nog niemand door. Daniël roept dat Jurre een zwart hoedje moet dragen. Dit is natuurlijk fout, want het gaat om een blauw hoedje dat al verdwenen is door Daniël.

Bonus:

Daniël gooit ook nog even een zonnebril weg

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #35 Gepost op: 5-03-2023, 13:16:51 »
Mooie opsomming Sanmol.  ::ok::


Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #36 Gepost op: 5-03-2023, 14:34:31 »
Het kan ook nepmollen zijn geweest om Ranomi nog even op het verkeerde spoor te zetten. Effectief blijkbaar, gezien haar keuze als mol. ;)

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #37 Gepost op: 5-03-2023, 14:49:31 »
Op het moment waar Daniël het petje in de turquoise tas doet heeft hij nog een blauwe jas aan en bevind het witte hoedje zich nog bij Ranomi. Wanneer hij vraagt waar de turquoise tas is gebleven heeft hij de gele jas van ranomi aan en het witte petje op.

Op een later moment komt er nog een scene voorbij waar Jurre het witte hoedje op heeft. Hier hebben ze met zijn driëen de turquoise tas vast. Waar deze uiteindelijk eindigt komt niet in beeld.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #38 Gepost op: 5-03-2023, 15:22:34 »
Vermoedelijk is dit het moment dat ie van Daniel naar Jurre gaat waarna hij daarna ineens verdwijnt.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Molloat

  • Forumlid
Re: [Aflevering 9] - Opdracht 2: Van Ruilen Komt Huilen
« Reactie #39 Gepost op: 5-03-2023, 15:43:15 »
Vermoedelijk is dit het moment dat ie van Daniel naar Jurre gaat waarna hij daarna ineens verdwijnt.

Het is dan alsnog wel vreemd dan dat Daniël die tas niet gewoon de hele tijd bij zich heeft gehouden. Hij had deze namelijk al toen hij zelf besloot dat hij de outfit met die tas aan moest. Ik ben benieuwd.