Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 368078 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #1060 Gepost op: 3-03-2024, 13:45:01 »
Dat vind ik erg vreemd, bij de laser zeg je dat de mol van niks wist, terwijl hij toch een half uur alleen zit te niksen dus alle berichten door kan krijgen zonder risico. Maar bij het speeddaten wist ie alles wel? Erg subjectief.
Als Anna de mol is, dan geef ik je €100 ::tandpastasmiley::
Nice, geef je die ook aan mij dan?  ::)

Maarre.... credits?? Sor is niet voor niks gekozen als meest vertrouwde, daar stap je hier dik overheen. Van de meest vertrouwde wordt verwacht dat hij geld doorlaat. Dat deed ie ook, dus kandidaat, zoals de anderen ook verwachten.

Stel hij was de mol, dan had ie er op los kunnen schieten. Hij is toch het meest vertrouwd, waarom nog meer krediet kopen voor 2000 euro? Slaat nergens op. We zijn daar in het stadium dat de mol eens keihard moet gaan mollen, waarom zit je anders in WIDM? Je kunt niet tot en met het einde maar krediet blijven kopen.

De Blondine is de Mol :)

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1061 Gepost op: 3-03-2024, 13:45:44 »
Natuurlijk doen ze dat niet.

Maar dan schiet je als kandidaat toch zonder twijfel iedereen af??
Kans op jokers, geen risico dat een andere kandidaat jokers heeft, én je maakt jezelf verdacht.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1062 Gepost op: 3-03-2024, 13:47:23 »
Ze vertrouwen de meest vertrouwde toe dat ie geld doorlaat....

Offline bris

• Forumlid
« Reactie #1063 Gepost op: 3-03-2024, 13:51:12 »
Als Rosario de mol was hadden de makers echt wel gezegd schiet iedereen maar af om toch beetje verdacht te worden.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1064 Gepost op: 3-03-2024, 13:57:25 »
Dat vind ik erg vreemd, bij de laser zeg je dat de mol van niks wist, terwijl hij toch een half uur alleen zit te niksen dus alle berichten door kan krijgen zonder risico. Maar bij het speeddaten wist ie alles wel? Erg subjectief.

Maarre.... credits?? Sor is niet voor niks gekozen als meest vertrouwde, daar stap je hier dik overheen. Van de meest vertrouwde wordt verwacht dat hij geld doorlaat. Dat deed ie ook, dus kandidaat, zoals de anderen ook verwachten.

Stel hij was de mol, dan had ie er op los kunnen schieten. Hij is toch het meest vertrouwd, waarom nog meer krediet kopen voor 2000 euro? Slaat nergens op. We zijn daar in het stadium dat de mol eens keihard moet gaan mollen, waarom zit je anders in WIDM? Je kunt niet tot en met het einde maar krediet blijven kopen.

Dat blijft natuurlijk altijd een discussie: hoeveel voorkennis mag een mol hebben?
De mol was zelf aanwezig op de eerste avond, dus weet natuurlijk wie een vrijstelling heeft.
Maar een mol die schutter wordt is natuurlijk totaal onverwacht.
Het lijkt me eerlijker en vooral ook leuker als hij dan niet weet wat er in de koffers zit. Zou het jammer vinden als hem dat wel is verteld, zeker na die min €3000.
Keihard mollen heeft hij sowieso gedaan, hij heeft VEEL meer geld uit de pot gehouden dan Anna en Fons.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1065 Gepost op: 3-03-2024, 13:59:13 »
Nice, geef je die ook aan mij dan?  ::)

Haha, jij weet toch allang dat ik dat nooit hoef te betalen?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1066 Gepost op: 3-03-2024, 14:01:15 »
Ik zit pas een week op Fons dus met die tunnelvisie valt het nog wel mee.
Same here. Ik zou een mol Sor of Anna ook leuk vinden hoor. Alleen dan is het topic wie-verdenkt-wie failliet, dat zou ik toch jammer vinden.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1067 Gepost op: 3-03-2024, 14:01:23 »
Maar dan schiet je als kandidaat toch zonder twijfel iedereen af??
Kans op jokers, geen risico dat een andere kandidaat jokers heeft, én je maakt jezelf verdacht.

Ja, ik vond Sor ook erg kandidaats tijdens de lasergame-opdracht. Maar de productie zal de mol niet verplichten om iets wel of niet te doen.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1068 Gepost op: 3-03-2024, 14:06:05 »
Haha, jij weet toch allang dat ik dat nooit hoef te betalen?

Ik heb echt geen last van tunnelvisie op Sor en zou er ook geen geld op inzetten. Maar Anna's acties krijg ik op basis van alle feiten (zoals we die te zien krijgen) op geen enkele manier gematched met een mol.
Fons iets minder, maar lijkt me toch ook onwaarschijnlijk. Dus op basis van wegstrepen kan het bijna niet anders dan dat het Sor is.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1069 Gepost op: 3-03-2024, 14:08:35 »
Ja, ik vond Sor ook erg kandidaats tijdens de lasergame-opdracht. Maar de productie zal de mol niet verplichten om iets wel of niet te doen.

Was dat kandidaats? Hij zag Rian niet als mol, dus stel dat zij twee jokers had gehad?
Ik bedoelde als productie de schutter (wie dat ook zou zijn) verplichten iemand door te laten. Want als kandidaat zou je geen risico nemen en gewoon iedereen afschieten?

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1070 Gepost op: 3-03-2024, 14:09:33 »
Fons iets minder, maar lijkt me toch ook onwaarschijnlijk. Dus op basis van wegstrepen kan het bijna niet anders dan dat het Sor is.
OK dus ik concludeer dat je alleen de Anna verdenkers 100 euro stort als zij de mol blijkt te zijn :\'( ?

Als Anna de mol is, dan geef ik je €100 ::tandpastasmiley::

Nou dan mag je toch de hand op de knip houden, je komt goed weg ::rofl:: ::bravo::

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #1071 Gepost op: 3-03-2024, 14:14:00 »
Was dat kandidaats? Hij zag Rian niet als mol, dus stel dat zij twee jokers had gehad?
Ik bedoelde als productie de schutter (wie dat ook zou zijn) verplichten iemand door te laten. Want als kandidaat zou je geen risico nemen en gewoon iedereen afschieten?

Als Rosario de mol is en besloten had tenminste één kandidaat door te laten, zou hij niet moeten wachten op de laatste kandidaat want die had waarschijnlijk het hoogste bedrag. Hij had ook kunnen inschatten dat Rian van alle kandidaten het meest waarschijnlijk voor geld zou gaan en hij kon op het moment zelf ook afleiden dat Rian waarschijnlijk 2.000 euro had (omdat het minder waarschijnlijk was dat Fons als eerste naar het verste punt was gegaan en hij de inhoud van de andere twee koffers had gezien). Dus hij had als mol moeten schieten.

Vanuit de Rosariotunnel had ik wel het gevoel dat hij probeerde toe te werken naar een verklaring dat Rian jokers had (door te zeggen dat hij zag dat ze loog), maar dat het hem niet lukte dat realistisch voor elkaar te krijgen. Op basis van deze opdracht schreef ik Rosario daarom zeker nog niet af. Maar wie-verdenkt-wie maakt Rosario erg onwaarschijnlijk.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #1072 Gepost op: 3-03-2024, 14:25:19 »

Als je kandidaat bent laat je je overtuigen door iemand die zegt dat ze geld in de koffer heeft, als je de mol bent niet. Rian was ook erg overtuigend (ik zat in de Rian-tunnel en zelfs ik begon hier te twijfelen), ik had hetzelfde gedaan als kandidaat. Zeker als Rian niet op mijn verdachtenlijst stond. Als mol zou ik hier de smoes 'voor hetzelfde geld had je jokers gepakt' gebruikt.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #1073 Gepost op: 3-03-2024, 14:26:57 »
1.2 Anna’s plan om op eerste gesprekspartner te stemmen (erg onmols - leverde waarschijnlijk c 2.000 extra op).
Akkoord. Heeft me 5 afleveringen van Anna als mogelijke mol gehouden.
Citaat
1.3 Anna zegt getallen warrig en verkeerd terug naar Kees, waarmee ze zichzelf onnodig verdacht maakt (ze had ook de juiste getallen kunnen zeggen) licht onmols maar tel ik niet mee
Het loopt hier wel behoorlijk fout, en ze is de enige van de 3 overblijvende kandidaten die op deze zeer molse positie staat.
Citaat
3.1 Anna komt als enige met la cucaracha antwoord en overtuigt de rest (onmols).
Hier is duidelijk geknipt - nog voor Anna het antwoord geeft, is Jeroen al aan het juichen en Anna wijst ook nog eens naar hem. Ruikt naar suggestieve editing, verdacht.
Citaat
3.2  Anna verdwaalt aan het einde
Hier ben ik zeer benieuwd naar het (mogelijke) verhaal van de envelop.
Citaat
7.3 Anna kijkt niet, biedt te laag en kost dus geen geld (onmols)
De mol hoeft hier enkel risico te nemen als degene met het hoogste bod een foute kandidaat aanduidt, of als het hoogste juiste bod niet hoger zou gaan dan 2x 500 euro. Het màg natuurlijk (remember de totaal onverdachte Lennart) maar het moet niet.
Citaat
8.1 Anna pakt geld maar schat mogelijk in dat ze wordt afgeschoten (mols/onmols? Tel ik niet mee)
De (weliswaar mislukte) strategie om zelf voor het geld (2000 euro) te gaan en de anderen voor jokers, categoriseer ik zelf onder mols.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2024, 14:32:47 door Molekule »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #1074 Gepost op: 3-03-2024, 14:31:44 »
Vanuit de Rosariotunnel had ik wel het gevoel dat hij probeerde toe te werken naar een verklaring dat Rian jokers had (door te zeggen dat hij zag dat ze loog), maar dat het hem niet lukte dat realistisch voor elkaar te krijgen. Op basis van deze opdracht schreef ik Rosario daarom zeker nog niet af. Maar wie-verdenkt-wie maakt Rosario erg onwaarschijnlijk.

Ja, misschien wel.
Maar de lijst met verdachte dingen vind ik lang bij hem. En er zijn ook onverdachte dingen bij Sor, maar dat lijkt voor mij wel mee te vallen.

Maar ja, als Sor het is, dan krijgen we wel een gekke afl. 10 met Rik die zegt: "Kandidaten, de mol is niet geraden."  ??? (of zou Anna stiekem toch op Sor zitten?)
Zou dan wel heel grappig zijn als de laatste 3 dan toch nog opnieuw de test moeten maken.  ;D

Alledrie kunnen wat mij betreft de mol zijn en ondanks dat Sor het minst verdacht lijkt te worden, blijf ik hem het meest verdenken.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1075 Gepost op: 3-03-2024, 14:44:52 »
Het gaat niet om de mol raden, maar om de test het beste te maken. En er is altijd iemand die de test het beste maakt. Door fouten te maken die toevallig goed zijn, en anders wel door de tijd.

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1076 Gepost op: 3-03-2024, 14:45:50 »
Als Rosario de mol is en besloten had tenminste één kandidaat door te laten, zou hij niet moeten wachten op de laatste kandidaat want die had waarschijnlijk het hoogste bedrag. Hij had ook kunnen inschatten dat Rian van alle kandidaten het meest waarschijnlijk voor geld zou gaan en hij kon op het moment zelf ook afleiden dat Rian waarschijnlijk 2.000 euro had (omdat het minder waarschijnlijk was dat Fons als eerste naar het verste punt was gegaan en hij de inhoud van de andere twee koffers had gezien). Dus hij had als mol moeten schieten.

Maar als het nou niet had gewaaid en het kaartenhuis makkelijker was geweest, was Rian dan voor geld gegaan?? Ze wist dat Anna al geld had, en ze besproken dat ze vier jokers wilden. Als Sor niet wist wat er in de koffers zat, en niet hoe moeilijk het kaartenhuis was, dan verwacht na je twee bedragen toch juist jokers?

Offline skip030

• Forumlid
« Reactie #1077 Gepost op: 3-03-2024, 14:50:10 »
OK dus ik concludeer dat je alleen de Anna verdenkers 100 euro stort als zij de mol blijkt te zijn :\'( ?

Nou dan mag je toch de hand op de knip houden, je komt goed weg ::rofl:: ::bravo::

Dat is inderdaad wel een beetje laf haha.
Weet je wat, €100 voor jou als Fons de mol is. Want ik geloof daar ook echt helemaal niets van.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #1078 Gepost op: 3-03-2024, 14:55:48 »
Ik vind het wel leuk, die verdeeldheid hier zo aan het einde, is ook weleens verfrissend ;)

Wat ik ook vind: van deze drie hebben allen meerdere malen kandidaatse reacties laten zien. Dus de mol is wat mij betreft heel goed, wie het ook is….

Zou het zelf wel leuk vinden dat ik weer eens vanaf aflevering 1 juist zit (Anna). Laatste keer was met Rob.
Meer L

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #1079 Gepost op: 3-03-2024, 14:58:08 »
Hihi nou doneer die maar aan een goed doel, de bescherming van de Mexicaanse lagune bijvoorbeeld. En als Sor de mol is stuur ik jou ECHT geld, de Bitcoin doet het erg goed dus je krijgt dan 100 Satoshi's van me (Bitcoincenten hihi).

Maar als het nou niet had gewaaid en het kaartenhuis makkelijker was geweest
Zo moeilijk was het blijkbaar niet.... Fons kreeg een heel hoog kaartenhuis voor elkaar. Hmmmm hoe zou dat toch komen.... oefening wellicht ::trots:: ::joehoe::