Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 304432 keer)

Offline NVR_95

• Forumlid
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #880 Gepost op: 27-02-2024, 21:07:53 »
Ook in dit topic is er kennelijk verwarring over, maar Rian zei in haar biecht heel duidelijk dat ze op twee personen zou inzetten en dat waren Fons en Kees.

Ook prima. Dan kijken we alleen naar deze aflevering. Kees zette vooral op Rian in. Als Fons de mol is dan was Rian er dus niet uit gegaan. Fons kan het gewoon echt niet zijn.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #881 Gepost op: 27-02-2024, 21:16:32 »
Als ze allebei deels op Fons hebben ingezet is het om het even wie van de twee eruit gaat. De cruciale vraag is op wie Sor heeft ingezet.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #882 Gepost op: 27-02-2024, 21:17:15 »
Ook prima. Dan kijken we alleen naar deze aflevering. Kees zette vooral op Rian in. Als Fons de mol is dan was Rian er dus niet uit gegaan. Fons kan het gewoon echt niet zijn.

Anna zit op Fons. Sor onbekend. Bij Kees wordt gesuggereerd dat de test op Rian heeft ingevuld, maar hij zegt het niet. Hij zegt dat ie in z'n hoofd heeft geplant dat Rian de mol is en dat ie twijfelt. Waarom vindt ie Anna en Sor niet verdacht? Over Fons zegt ie niets. Hij kan ook best gespreid hebben op Rian en Fons. Rian op Kees en Fons. In dat geval zitten er 3 en misschien wel 4 mensen op Fons en valt degene die de test het slechtst gemaakt heeft af. Dit is theoretisch mogelijk en dus kunnen we niet concluderen dat Fons de mol niet kan zijn.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #883 Gepost op: 27-02-2024, 21:20:15 »
Het gaat dit seizoen echt meer om wat er niet gezegd wordt, dan om wat er wel gezegd wordt. Als seizoenen een titel zouden hebben, dan had ik dit seizoen 'Nietszeggend' genoemd.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #884 Gepost op: 27-02-2024, 21:24:10 »
Rosario

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #885 Gepost op: 27-02-2024, 23:47:29 »
Anna zit op Fons. Sor onbekend. Bij Kees wordt gesuggereerd dat de test op Rian heeft ingevuld, maar hij zegt het niet. Hij zegt dat ie in z'n hoofd heeft geplant dat Rian de mol is en dat ie twijfelt. Waarom vindt ie Anna en Sor niet verdacht? Over Fons zegt ie niets. Hij kan ook best gespreid hebben op Rian en Fons. Rian op Kees en Fons. In dat geval zitten er 3 en misschien wel 4 mensen op Fons en valt degene die de test het slechtst gemaakt heeft af. Dit is theoretisch mogelijk en dus kunnen we niet concluderen dat Fons de mol niet kan zijn.

Ik denk dat we dat wel kunnen concluderen. 100%, nee, maar wel 98%.

Er zijn twee scenario’s:

(1) Rian spreidt over Fons en Kees, of
(2) Rian zat nu (en eerder) volledig op Kees.

In geval van (1) zou zij er niet uit zijn gegaan als Fons de mol is. Kees gaat er dan uit.

In geval van (2) zou zij er al eerder zijn uit gegaan in plaats van Tooske of Jeroen. Dit geldt eigenlijk ook voor Kees.

Kijk, je kan altijd de productie en “knippen en plakken” als argumenten gebruiken om te zeggen dat het toch allemaal wel kan. Een discussie over “theoretisch uitsluiten” heeft altijd zulke disclaimers. Het is weinig interessant om dat altijd maar toe te voegen.

Ik durf wel te stellen dat de waarheid erg veel geweld aangedaan is als blijkt dat Fons de mol is. Zo ken ik het programma niet. Suggestief editen, sure, maar deze manier van manipulatie, nee.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #886 Gepost op: 27-02-2024, 23:56:39 »
In geval van (1) zou zij er niet uit zijn gegaan als Fons de mol is. Kees gaat er dan uit.
(...)
Ik durf wel te stellen dat de waarheid erg veel geweld aangedaan is als blijkt dat Fons de mol is. Zo ken ik het programma niet. Suggestief editen, sure, maar deze manier van manipulatie, nee.
Er is op geen enkele manier de suggestie gewekt dat Kees volledig op Rian de test heeft ingevuld en geen enkele vraag op Fons. Dat hij ook op Fons heeft ingezet is gewoon prima mogelijk en dan is de waarheid helemaal geen geweld aangedaan.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #887 Gepost op: 28-02-2024, 00:00:33 »
Natuurlijk heeft Kees ook op Fons ingezet, dat is nogal wiedes.
zou zij er niet uit zijn gegaan als Fons de mol is. Kees gaat er dan uit.

In geval van (2) zou zij er al eerder zijn uit gegaan in plaats van Tooske of Jeroen.
Hier ga je de mist in. Hoezo zou Kees er dan uit hebben moeten gaan? Die vulde gewoon minimaal 1 vraag meer op Fons in. Simpel.

Hetzelfde geldt voor Tooske en Jeroen. Die hadden gewoon net een vraag te weinig op Fons. Of de tijd. Of pech (verkeerd ingevuld, ze dachten op Fons maar was fout).

De strepen door Fons zijn echt boterzacht als je ervan uitgaat dat hij enorm verdacht werd. En dat werd hij, dat bleek wel uit de laser.

Terwijl de strepen door de andere 3 met dikke markeerstift zijn. Die kunnen echt niet meer.

Het grote verschil is dus dat op Fons iedereen wel zat. Op de anderen niet iedereen, en DAAR kun je bij gaan strepen.
De Blondine is de Mol :)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #888 Gepost op: 28-02-2024, 00:07:14 »
Wél bij Rian maar níét bij Kees laten zien dat ze op Fons hebben ingezet zou trouwens wel een typisch montagetrucje zijn om te doen geloven dat Fons het niet meer kan zijn.

Offline NVR_95

• Forumlid
« Reactie #889 Gepost op: 28-02-2024, 00:18:48 »
Er is op geen enkele manier de suggestie gewekt dat Kees volledig op Rian de test heeft ingevuld en geen enkele vraag op Fons. Dat hij ook op Fons heeft ingezet is gewoon prima mogelijk en dan is de waarheid helemaal geen geweld aangedaan.

Als jij vindt dat “ik heb in m’n hoofd geplant dat Rian de mol is” dat niet suggereert dan kijken we blijkbaar allebei een ander programma.

Rian zegt duidelijk Fons mee te nemen. Kees zegt dat niet. Natuurlijk alles kan. Maar dan is dat erg bewust gedaan door de productie om ons op het verkeerde been te zetten. In eerdere seizoenen is dat nooit zo laat op dit niveau gebeurd.

En zoals ik al eerder zei: dit is nog buiten alle andere argumenten waarom Fons het niet is. Alleen puur op basis van verdenkingen.

Ik wil niemand z’n tunnel ontzeggen natuurlijk. We weten het snel genoeg. Denk dat mijn argumenten inmiddels wel duidelijk zijn. Iedereen mag daar mee doen wat ie wil.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #890 Gepost op: 28-02-2024, 00:22:55 »
Wél bij Rian maar níét bij Kees laten zien dat ze op Fons hebben ingezet zou trouwens wel een typisch montagetrucje zijn om te doen geloven dat Fons het niet meer kan zijn.
Helemaal waar. Kijk, dit is nu het rijtje:

Fons: weer 80% op zelfde hoofdverdachte afl. 7
Rian: Fons, Kees, Mol-vraag: Kees, (niet Anna, Sor)
Kees: 'in hoofd geplant dat Rian de mol is', zegt niet op wij hij invult (niet Anna, Sor, maar twijfel)
Anna: vooral Fons
Sor: vol op 1 persoon (1 joker)

Het zou toch wat zijn als ze hier al laten zien dat zowel Sor als Kees ook Fons meenemen. Dan is het 100%, dat gaan ze niet doen, daar is een noodgreep van de montage bij nodig.

Ik vind het te billijken hoor, anders hadden we het immers allemaal geweten, en nu zijn er dus nog steeds mensen die eraan twijfelen. Mooi toch 8)
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 00:43:54 door Lo »

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #891 Gepost op: 28-02-2024, 00:26:57 »
Als jij vindt dat “ik heb in m’n hoofd geplant dat Rian de mol is” dat niet suggereert dan kijken we blijkbaar allebei een ander programma.
Dat is wel selectief quoten wat je nu doet. Er is duidelijk vertwijfeling in zijn stem te horen, en hij zegt ook dat ze "misschien wel" de rol van haar leven speelt, "Ik zit er een beetje mee", en "Ik ben er een beetje van in de war". Dat klinkt niet per se als overtuigde tunnelvisie

Offline ruben67

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #892 Gepost op: 28-02-2024, 00:32:04 »
Kijk dan eens naar bijv. Anna. Ze hadden gerust kunnen zeggen dat Sor op haar tunnelde als dat zo was geweest. Want ze zeggen nu bij niemand dat ze op Anna zitten. Er wordt wel 2x niet Anna gezegd.

Ik zie het totaal andersom. Als Fons de mol en Sor zit vol op Fons dan kan Fons nog steeds de mol zijn want dan zit iedereen op Fons en dan gaat Rian eruit omdat ze nog gedeeltelijk heeft gespreid (ook Kees maar die heeft de test niet iets beter gemaakt).

Maar als Sor vol op Anna zit en ze dat laten zien dan weten we zeker dat Fons niet de mol is want anders was Rian er niet uit gegaan. Dus het feit dat ze niet laten zien op wie Sor zit vind ik eerder bewijs tegen het feit dat Fons de mol is.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #893 Gepost op: 28-02-2024, 00:48:53 »
Ja je hebt gelijk dat ze het dan van Sor niet kunnen laten zien. Maar ik zie in het totaal wel een typisch montagetrucje net als Sander.

Het valt ook op dat bij de laser we niet precies het vertrouwen van Fons en Anna weten, daar staat 2x een Fons/Anna. Ook weer een montagetrucje. Tussen deze twee minst vertrouwde kandidaten moeten we de mol dan ook zoeken denk ik.

Offline ruben67

• Winnaar WIDM-pool 2023
  • Forumlid
« Reactie #894 Gepost op: 28-02-2024, 01:14:03 »
Ja je hebt gelijk dat ze het dan van Sor niet kunnen laten zien. Maar ik zie in het totaal wel een typisch montagetrucje net als Sander.

Het valt ook op dat bij de laser we niet precies het vertrouwen van Fons en Anna weten, daar staat 2x een Fons/Anna. Ook weer een montagetrucje. Tussen deze twee minst vertrouwde kandidaten moeten we de mol dan ook zoeken denk ik.

Ja daar ben ik het zeker mee eens dat dat best een montagetrucje kan zijn om Fons minder verdacht te maken. Alleen moet Sor dan ook op Fons zitten zodat Fons nog steeds de mol kan zijn maar ik weet niet of dat zo is want ik heb daar nog geen enkele aanwijzing voor gezien.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #895 Gepost op: 28-02-2024, 01:16:54 »
Sor heeft tegen Babs gezegd Fons te verdenken. Of dat ook betrouwbaar is, kun je je natuurlijk afvragen

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #896 Gepost op: 28-02-2024, 07:55:41 »
Mollenstreken heeft al een paar dagen “tunnelinstorting” op de socials op de agenda staan. Lavezzi: Rian zat op Kees en Fons. Betekent dat, dat ze allebei niet de mol zijn?

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #897 Gepost op: 28-02-2024, 09:39:26 »
Dat is wel selectief quoten wat je nu doet. Er is duidelijk vertwijfeling in zijn stem te horen, en hij zegt ook dat ze "misschien wel" de rol van haar leven speelt, "Ik zit er een beetje mee", en "Ik ben er een beetje van in de war". Dat klinkt niet per se als overtuigde tunnelvisie

Precies. (wat Kees betreft)

Rian geeft aan dat het invullen van de test erg lastig was en ze bij de eliminaties geen goed gevoel had. Dit is wat ze zegt over het spreiden bij de vragen:

"Ik raakte steeds de tel kwijt bij het spreiden. Dan denk je van tevoren: vier op Kees (van der Spek, red.) en vier op sor (Rosario Mussendijk, red.). Maar dan komt er een vraag voorbij waarvan je zeker weet dat je die op Fons (Hendriks, red.) moet invullen en ben je het kwijt."

De kans dat je dan net een fout meer maakt dan je medekandidaten is groot, ook al heb je dezelfde verdenkingen.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #898 Gepost op: 28-02-2024, 10:59:53 »
Precies. (wat Kees betreft)

Rian geeft aan dat het invullen van de test erg lastig was en ze bij de eliminaties geen goed gevoel had. Dit is wat ze zegt over het spreiden bij de vragen:

"Ik raakte steeds de tel kwijt bij het spreiden. Dan denk je van tevoren: vier op Kees (van der Spek, red.) en vier op sor (Rosario Mussendijk, red.). Maar dan komt er een vraag voorbij waarvan je zeker weet dat je die op Fons (Hendriks, red.) moet invullen en ben je het kwijt."

De kans dat je dan net een fout meer maakt dan je medekandidaten is groot, ook al heb je dezelfde verdenkingen.

Ja, dit las ik ook. En ik dacht nog 'Goh, zou ze dan toch nog op 3 mensen hebben gespreid?'. Ze zegt niet dat het over haar laatste test gaat, maar Fons had het na de test over 2 á 3 personen waarop Rian nog zat.

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #899 Gepost op: 28-02-2024, 17:34:12 »
Mollenstreken heeft al een paar dagen “tunnelinstorting” op de socials op de agenda staan. Lavezzi: Rian zat op Kees en Fons. Betekent dat, dat ze allebei niet de mol zijn?
Ja zo denk ik er ook over. Voor mij kan het alleen Anna en Sor nog zijn en misschien vooral Anna.