Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 243379 keer)

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #240 Gepost op: 21-01-2024, 10:01:56 »
Ik blijf bij Fons, Anna zakt wat weg en Kees komt erbij
Meer L

Offline Rubmol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #241 Gepost op: 21-01-2024, 11:24:49 »
Fons.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #242 Gepost op: 21-01-2024, 11:28:52 »
Ik stem Justin.
Hij kan het komende spel beter spelen vanaf de afvallerskant en komt daarna weer bij de deelnemers. Alles voor de poen (en de eerzucht van een regisseur?)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #243 Gepost op: 21-01-2024, 13:09:09 »
Ik blijf bij Kees.  ::jaja::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Online Molest

• Forumlid
« Reactie #244 Gepost op: 21-01-2024, 14:41:59 »
Ik houd het voor nu nog even op Tooske. In opdracht 2 viel het makkelijkst en voor het meeste geld te mollen. Ze vond een plaatsnaam niet, waardoor automatisch ook de puzzel niet compleet gemaakt kon worden. Resultaat: 950 euro al zeker niet verdiend. Daarnaast is zij betrokken bij het vreemde koppel Marseille - Parijs, dat veel verder uit elkaar ligt dan de andere steden waartussen moest worden gekozen. Daar kan ook wel eens iets gebeurd zijn.

De te verwachten opbrengst bij de andere opdrachten was zo laag, dat ik niet verwacht dat de Mol daar heel stevig aan het mollen was.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #245 Gepost op: 21-01-2024, 14:43:40 »
Ik blijf bij Jeroen.

Deze aflevering heel veel kandidaatse/onmolse punten voor heel veel kandidaten. Voor Jeroen in eerste instantie ook, erg fanatiek met de pubquiz en meeste vragen goed. Maar ik denk dat hij hier vertrouwen wilde winnen, hij was ook heel anders dan in alle andere opdrachten, bijna out of character. En omdat hier toch steeds eerst geld uit de pot moest om uberhaupt een liedje te krijgen en je bij maar 1 goed antwoord geen geld kreeg, durfde hij dat risico waarschijnlijk wel te nemen omdat de opbrengst nooit heel hoog zou worden. Ook omdat anderen hier niet veel vragen wilde spelen.

Waarom staat Rian zo extreem hoog? heb ik iets gemist?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 14:46:06 door Theovv »

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #246 Gepost op: 21-01-2024, 14:53:11 »
Dus Rik zal hier wel een woordje aan wijden als het moment daar is. Zal inderdaad zeggen dat die vraag 20 een tijdje 'loos' is geweest, maar om een goede reden, namelijk het geheim houden van de terugkeer. Prima uitleg, en voort met het spel.... inclusief een aantal afvallers.
Maar er is toch niet alleen bij vraag 20 een probleem?
De vragen zijn toch heel vaak in welk groepje de mol zat. Als Babs of Jip de mol is dan zat de mol toch in geen groepje en zijn alle antwoorden dus fout. Dan zou je dus altijd een antwoord moeten hebben in de trant van "de mol heeft zus en zo niet gedaan" waarbij hij onderdeel wordt van een ander groepje ook als zat hij hier niet fysiek bij.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #247 Gepost op: 21-01-2024, 16:30:03 »
Het ging over een alibi.
Misschien niet eens zo heel gek. Zou dat de reden zijn waarom er veel de nadruk lag deze week (ook in het extra beeldmateriaal) dat de test heel erg ging over persoonlijke feitjes (en dus minder over de opdrachten?). En dat zou dan weer kunnen zijn omdat de mol (mogelijk) niet bij de opdrachten aanwezig was. Lijkt me toch wel vergezocht en niet helemaal in de geest van het spel, maar het viel wel op dat Rik het juist deze aflevering benoemt.
Ik reageerde ook op Leendert, wij hebben op zich geen bezwaar tegen testvragen zonder goede antwoorden.

Waar ik wel groot bezwaar tegen heb is dat de mol ook maar 1 opdracht zou missen. Die moet altijd kunnen mollen.

Het is dus alleen in theorie het alibi dat de redactie erin wil breien. Zo van "ja hoor, Babs kan nog wel de mol zijn, Jip ook". In theorie klopt dat, in de praktijk geef ik het zelf 0 kans. Ik zie alleen kans als de mol eruit gaat en direct weer terugkomt.

In het geval van Justin zou hij dus direct weer uit de kist moeten stappen. Wat alweer meteen onmogelijk is gezien de previews. En onmogelijk omdat Babs en Jip dan voor spek en bonen die topito hebben gekregen.

Kortom, ik verwacht helaas toch niet dat dit jaar de mol een rood scherm krijgt. Die kisten uit de preview verpesten het. Blijf het gek vinden dat met 3 topito's er al een slotsom komt. Dus toch wel benieuwd naar zaterdag, de uitleg. Ik denk dat ik zelf een leukere uitleg had in het mol-roodscherm-topic ::rofl:: ;D
De Blondine is de Mol :)

Offline keesisdemol

• winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
« Reactie #248 Gepost op: 21-01-2024, 17:48:43 »
Anna of Tooske

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #249 Gepost op: 21-01-2024, 19:46:14 »
Ik blijf nog bij mijn schot voor de boeg mol Fons. Is hij de wat chaotische/nerveuze  kandidaat mol? Volgens mij is de echte Fons veel slimmer.

Ik vond hem gespannen aan het begin de pubquiz. Hij komt kandidaats over door zand in de motor te strooien, een vraag goed te beantwoorden terwijl dat wellicht niet nodig was en een goed antwoord te claimen (voortvluchtige) maar een mol die veel foute antwoorden geeft valt toch juist op? Ik denk dat het gewoon een opdracht voor de fun was waarbij niet teveel geld verdiend moest worden. hij hield dat in samenspraak met Justin goed in de gaten.

Bij "Stad en Land aflopen" stuurde hij Tooske de verkeerde richting uit, laat haar ook alleen op pad gaan terwijl hij de opdracht juist met haar wilde doen om haar in de gaten te houden. Ze zijn al ruim over de helft van de tijd  en hebben nog geen enkele juiste tafel en enveloppe gevonden. Daarna verdwijnt Fons uit beeld, komt laat op het eindpunt, ziet dat de puzzel fout is maar doet (samen met Justin) geen enkele poging om de fout te herstellen.

Bij het worstelen viel op dat hij afwachtend was, niet meeging met de kandidaten die de arena in wilden en pas daarna meteen koos voor de hotelkamer. Uiteindelijk worden hier de definitieve matches gemaakt. Verder viel op dat hij meeging met een voorstel om één Spaans sprekende kandidaat in de arena te krijgen wat totaal overbodig was. Helaas gingen de anderen hier niet mee akkoord.

Kees is al verdacht in beeld gebracht bij de trailer, nog voordat de eerste aflevering uitgezonden was. Hij is sindsdien hoofdverdachte in de app samen met Anna, Tooske en Jeroen. Ook deze kandidaten werden in de trailer verdacht in beeld gebracht. Als de acties van Kees beter geanalyseerd worden op diverse fora/ podcasts blijkt dat hij best veel goed doet. Dat geldt overigens ook voor Jeroen/Tooske. Ik houd ze in de gaten maar geen van deze vier staan voorlopig bovenaan.

Nog een hele week tegaan om nader te analyseren.... ;D

Offline JaccoS

• Forumlid
  • 🌴🌴🌴
« Reactie #250 Gepost op: 21-01-2024, 20:37:36 »
Rosario ::jaja::

Offline Enermol

• Forumlid
« Reactie #251 Gepost op: 21-01-2024, 20:44:39 »
Punten staan op Rian,
Jeroen en Rosario staan toch ook nog op mijn lijstje.

Offline Nieky

• Aanspreekpunt Sport, Winnaar Bestemming X Pool 2025
  • Actief Lid
  • Wielergek
« Reactie #252 Gepost op: 21-01-2024, 20:52:35 »
Geen reden om van Kees af te stappen.

Anna ook verdacht. Tooske een beetje.
You'll never walk alone

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #253 Gepost op: 21-01-2024, 21:05:13 »
Ik had eerst Anna op het oog maar ben daar snel vanaf gestapt temeer omdat ze veel verdacht wordt in de peilingen en door de andere kandidaten en dat wil de productie niet. Ik ben steeds meer van overtuigd dat zij kandidate is en ver zal komen.
Momenteel twijfel ik tussen Rian en Tooske maar Kees durf ik nog niet af te strepen hoewel hij erg verdacht wordt neergezet. Jeroen is ook een twijfelgeval, doet zowel onmolse als molse dingen.
Rosario ... lijkt mij wat te inactief voor een mol. Fons is het wellicht niet (zijn schilderij als enige herkend, meeste antwoorden juist als waaghals, wilde het juiste antwoord 'sport' doordrukken).
« Laatst bewerkt op: 21-01-2024, 21:10:55 door Luc »

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #254 Gepost op: 21-01-2024, 21:27:50 »
Wie kan vertellen waarom Rian zo hoog staat/verdacht is? Ben wel nieuwsgierig.

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #255 Gepost op: 21-01-2024, 21:29:19 »
Wie kan vertellen waarom Rian zo hoog staat/verdacht is? Ben wel nieuwsgierig.
Me too….ik vind haar (te) passief overkomen voor een mol.
Meer L

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #256 Gepost op: 21-01-2024, 21:42:26 »
Ik ga het lijstje af:
Anna: heel fanatiek, tactisch sterk, laat zich door anderen op een zijspoor zetten wat ik een mol niet zo snel zie doen
Fons: van Fons zien we niet zoveel, heb hem nog niet veel bijzonders zien doen
Jeroen: ik zie in Jeroen wel een mol, de eerste twee afleveringen was hij redelijk passief, de derde aflevering opeens erg aanwezig
Kees: hij is of heel goed of heel slecht bezig, zou prima een mol kunnen zijn
Rian: chaotisch, lijkt weinig invloed te hebben binnen de groep
Rosario: ook van hem zien we weinig
Tooske: zou ik een leuke mol vinden, is echt bezig met het spel maar niet altijd even goed

Offline bmol

• Forumlid
« Reactie #257 Gepost op: 21-01-2024, 21:50:33 »
Me too….ik vind haar (te) passief overkomen voor een mol.
Misschien juist daarom. Dat ze de anderen de fout laat maken. Je ziet haar kijken bij de kruiswoordpuzzel. Maar ze zegt niet zo veel! En juist bij de foto's en het schilderij is ze dan wel weer opzichtig aan het mollen. Door het molgedrag van de rest kan zij dus passief zijn. Maar daarmee kan dus eigenlijk ook nog iedereen de mol zijn  ;)

Ik neig zelf dus ook naar Rian. Om Rosario te citeren: Ik vertrouw haar niet
« Laatst bewerkt op: 22-01-2024, 01:24:33 door bmol »

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #258 Gepost op: 21-01-2024, 22:05:18 »
Anna of Jeroen. Heel misschien Kees nog.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Rozz75

• Forumlid
« Reactie #259 Gepost op: 21-01-2024, 22:32:22 »
Misschien juist daarom. Dat ze de anderen de fout laat maken. Je ziet haar kijken bij de kruiswoordpuzzel. Maar ze zegt niet zo veel! En juist bij de foto's en het schilderij is ze dan wel weer opzichtig aan het mollen. Door het molgedrag van de rest kan zij dus passief zijn. Maar daarmee kan dus eigenlijk ook nog iedereen de mol zijn  ;)

Ik neig zelf dus ook naar Rian. Om Rosario te citeren: Ze komt op mij onbetrouwbaar over.

Tot nu toe is er vaker de vraag geweest bij passieve kandidaten of ze de mol waren, maar volgens mij was dat nooit het geval. Ook omdat je van een mol mag verwachten dat ze er wel om strijden en niet alles van anderen gaan laten afhangen. Ik zou het in ieder geval heel jammer vinden, een mol moet wel wat te brengen hebben.