Poll

Wie is de mol?

Anna
184 (63.9%)
Fons
47 (16.3%)
Rosario
57 (19.8%)

Totaal aantal stemmen: 288

Auteur Topic: [Poll] Wie is ... de Mol?  (gelezen 238850 keer)

Offline Cornelis

• Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Poll] Wie is ... de Mol?
« Reactie #480 Gepost op: 8-02-2024, 17:25:27 »
Nou het is niet de productie die nephints verstopt. Het zijn de molloten die allerlei hints zien, die de productie niet eens voorzien of bedacht had. Daar kan je de productie niet de schuld van geven, maar de rijke fantasie van ons allen!  ::bravo::

Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat al die 'overduidelijke' hints naar Sor uiteindelijk niet naar de mol wijzen  ::oink::
Zei je nou Kiev? Wij zijn niet in Kiev, vriend!

Offline Contraspion

• Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
« Reactie #481 Gepost op: 9-02-2024, 12:17:29 »
Ik blijf bij Tooske ondanks dat ik dat niet kan uitleggen  ::rofl::

Same here. Bij mij vooral omdat ik het bij de anderen niet zie.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #482 Gepost op: 9-02-2024, 14:11:46 »
Heb Rian losgelaten, zij is zo passief, dat kan de MOL niet zijn.
Ben overgestapt naar Anna. Wijst onmiddellijk naar anderen, is vaak op MOL posities, haar lichaamstaal.
Tooske kan het niet zijn. In de eerste aflevering is zij prominent in beeld bij binnenkomst op het feest en bij de waarzegster krijgt zij, als enige, de uitgebreide uitleg. Dat zou niet zo gedaan zijn als zij de MOL zou zijn.
Babs kan volgens mij niet meer.
De heren sluit ik allemaal uit.

Offline Airysuit

• Forumlid
« Reactie #483 Gepost op: 9-02-2024, 15:44:32 »
Mogelijk wel: Rosario, Fons, Anna, Kees

Denk ik niet, maar geen idee: Rian, Tooske

Waarschijnlijk niet: Babs

Geen flauw benul dit jaar, teveel hints, te weinig acties om mensen definitief weg te strepen

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #484 Gepost op: 9-02-2024, 17:14:55 »
Ik zit precies in hetzelfde spoor Airysuit.  ::ok::

Ik houd het hier nog steeds op Kees, maar als ik eerlijk ben zou dat toch raar zijn, omdat hij landelijk nogal hoog staat (vanaf het begin) en laatst ook in Moltalk veel verdacht werd. Lijkt me in deze fase van het spel geen goed teken eigenlijk.  ???

Hints probeer ik zoveel mogelijk te negeren, omdat mij dat vorig jaar niet goed bevallen is. Los daarvan zie ik wel wat verdachte dingen, van iedereen eigenlijk wel (behalve van Babs en ik blijf erbij: Rian te passief), maar ook teveel 'knips' in montage. De echte mollenacties zijn volgens mij bewaard voor aflevering 10.

Hopelijk lukt het om na morgen (pft, aflevering 6 alweer) écht een tunnel in te duiken. Eigenlijk ben ik van niemand echt overtuigd. Kees dus.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #485 Gepost op: 9-02-2024, 18:31:55 »
Ik blijf ondanks aanhoudende twijfels maar weer gewoon bij Tooske. Die af en toe kandidaats lijkt, maar in afl. 5 ook zeker weer niet onverdacht was met haar 3 jokers. Toch al een saaie opdracht, en dan ook nog niemand met troeven? Dat kan natuurlijk niet.
Zeker denkbaar dat Sor de Mol is. Maar fanatieke Anna wordt ook steeds verdachter, met haar eeuwige proberen te redden wat er te redden valt, en anderen de schuld geven. En dan hebben we geheimzinnige Fons nog. Ik sta open voor een andere Mol, maar ik weet nog niet welke. Als dat aflevering na aflevering zo blijft, eindig ik dus gewoon met Tooske. ;D

Offline Vermoljoen

• Aanspreekpunt De Mol, Winnaar WIDM-pool 2021
  • Global Moderator
« Reactie #486 Gepost op: 9-02-2024, 19:11:26 »
Rosario, de stille en onopvallende jongen lijkt steeds meer rare dingen te doen. Anna en Tooske als back-up, de rest is uitgesloten.
Kwartfinalist Mol Online 2020 | Halve finalist Discord Mol Online 2020 | Halve finalist Mol Online All Stars 2021 ::hypocriet::

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #487 Gepost op: 9-02-2024, 20:10:42 »
Heb Rian losgelaten, in de eerste paar afleveringen was ze best wel actief en stond ze op MOLposities, maar helaas niet meer. Lijkt wel of ze erg vermoeid is, geen initiatief, slechts meepraten.
Ben overgestapt naar Anna. Bij het terugkijken zijn mij meer zaken opgevallen (zoals het verstoppen van een enveloppe onder haar shirt) waardoor ik nu denk dat zij de MOL is.
Tooske en Babs vallen sowieso ook af. Ik verdenk geen van de heren.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #488 Gepost op: 9-02-2024, 20:34:22 »
Ik vind het ook lastig Rian vol te houden.
Maar juist afl5 wel weer wat verdachte zaken:
Opdr 1 Goede positie in de koets, met pen en papier in handen. Probeert het optellen zo lang mogelijk uit te stellen.
Opdr 2 Loopt voorop en snel! richting een telefoon.
Opdr 3 Kiest onopvallend 2 jokers en 0 eur. Vind ik een logische keuze voor de mol.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Lo-expert
« Reactie #489 Gepost op: 10-02-2024, 00:06:54 »
Blij dat toch veel molloten overstappen naar Anna, op wie ik zit vanaf het eerste uur (al zit ik altijd op de knapste dame  ;D). Tooske en Kees vind ik te verdedigen. Voor de integriteit van het programma hoop ik niet Rosario. Rian en Fons zijn het sowieso niet.

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #490 Gepost op: 10-02-2024, 15:57:40 »
-€3000 trekken en meteen fier aan kop, nee, zo makkelijk is het niet. De mol heeft het mingeld bij zijn favoriete kleur gelegd.
Nu toch weer terug naar Anna, of durf ik bij Fons te blijven..? Of is het toch maar Kees?
« Laatst bewerkt op: 10-02-2024, 22:20:40 door Mollem »

Online Pac

• Global Moderator
« Reactie #491 Gepost op: 10-02-2024, 15:59:21 »
-€3000 trekken en meteen fier aan kop, nee, zo makkelijk is het niet.
Hij lijkt er toch aardig mee weg te komen in de groep. Ik blijf deze week bij Sor ::jaja::
...óf niet!

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #492 Gepost op: 10-02-2024, 18:41:52 »
Ik zit vanaf aflevering 1 op Kees, maar de laatste twee afleveringen vind ik hem toch wel érg ontspannen, dus ik ben ook naar andere mogelijkheden gaan kijken. Tegelijkertijd blijft Kees wel hoog op mijn lijst, want de eerdere argumenten gelden nog steeds en hij heeft nu ook niets gedaan om hem echt uit te sluiten.

Sor is dan een logisch alternatief. 3000 euro uit de pot halen, de molik-hint. Het is allemaal erg voor de hand liggend en ik sluit hem zeker niet uit, maar ook deze aflevering zijn er toch ook wat dingetjes bij gekomen die me niet lekker zitten als hij de mol is. Afvaller Jeroen die Sor als eerste in de gaten wilde houden, Sor die bij de tweede opdracht terecht zegt dat ze bij een bezienswaardigheid moeten zijn wat (als ze de juiste keuze maken) de opdracht kan redden.

Aflevering 5 ben ik ook nog eens gaan bekijken met de bril dat Fons de mol is:

- In de eerste opdracht pakt hij wat mij betreft toch een goede positie. Juist bij de bordjes zit er altijd een medekandidaat die kan zeggen: het is niet €125 maar €126. Het aantal vlaggetjes zie je niet in één oogopslag dus dat is minder makkelijk controleerbaar. En je hoeft maar één ding te doen als mol: zorgen dat de juiste kleuren niet bij de andere kandidaten doorkomen. En dat is precies wat Fons doet: hij neemt het initiatief en noemt maar twee juiste kleuren, waardoor de opdracht nooit kan lukken.
- In de tweede opdracht kan Fons voorstellen om alle piñata's stuk te slaan voor maximaal mingeld (daar was uiteindelijk niet genoeg tijd voor, maar -€1750 is geen slechte score), wetende dat hij als penningmeester in de auto de eindbestemming toch niet op tijd gaat halen
- In de derde opdracht moet je aannemen dat de mol geen kennis heeft wat in welk bakje ligt. Het maximale dat je dan als mol kunt doen is voor de topito gaan en dat is wat Fons doet (neem je aan dat de mol wel voorkennis heeft, dan is Sor uiteraard het meest verdacht, maar dat zou ik wel erg makkelijk 3000 euro uit de pot halen vinden)
- Wat tegen Fons als mol spreekt is dat het allemaal wel erg opzichtig is wat hij doet, en dat het zou betekenen dat inmiddels de hele groep op Fons zit, want het lijkt me duidelijk dat afvaller Jeroen daar in ieder geval deels op gespreid heeft. Als je kijkt naar hoe er bijvoorbeeld gereageerd wordt op zijn penningmeesterschap lijkt dat laatste me ook niet zo heel onwaarschijnlijk.

Ik heb mezelf al bijna omgepraat naar Fons merk ik, maar om consistent te blijven met mijn eerdere verdenkingen houd ik het toch nog maar even bij Kees.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2024, 18:43:58 door SanderFMC »

Offline B-mol

• Forumlid
« Reactie #493 Gepost op: 10-02-2024, 19:22:19 »
De naam van de mol begint met een R (wat mij betreft).
Graven, graven, graven...

Offline MoleBuster

• Forumlid
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
« Reactie #494 Gepost op: 10-02-2024, 19:39:24 »
Tooske
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline D*N

• Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014, Winnaar Bestemming X Pool 2024
  • Global Moderator
  • I'm the bad guy, dúh
« Reactie #495 Gepost op: 10-02-2024, 19:52:14 »
Resultaat voor de aflevering:
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joost2

• winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
« Reactie #496 Gepost op: 10-02-2024, 21:33:09 »
Nou Lo daar gaat je Toos de mol  ;)

Ik blijf twijfelen tussen Anna en Sor. Zit al wekenlang Anna te stemmen, maar door het mingeld, penningmeester en vanaf het begin op de achtergrond gebleven is Sor/Rosario zeker een typisch mol profiel.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Tunnelgraver

• Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
« Reactie #497 Gepost op: 10-02-2024, 21:34:26 »
Anna dan toch?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #498 Gepost op: 10-02-2024, 21:37:42 »
Mogelijk wel: Rosario, Fons, Anna, Kees

Tja, dat denk ik nu ook nog steeds.  ;D
Ik vraag me nu wél af of ik Kees nog als hoofdverdachte moet houden. Ik denk er (voor de zoveelste keer) nog even over na.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #499 Gepost op: 10-02-2024, 21:39:25 »
Het was wel wéér heel opzichtig van Fons, met die sluitsteen. Toch begin ik steeds meer te denken dat hij het toch wel echt is.