Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 47280 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #520 Gepost op: 11-03-2024, 10:50:43 »
Officieel wel.
Er is een verschil tussen "het aantal dagen waarop je in leven bent" en "het aantal dagen dat je in leven bent". Bij het eerste kijk je naar welke dag het is. Bij het tweede kijk je naar het verschil tussen begin en eind datum. Het eerste is eentje meer dan het tweede.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #521 Gepost op: 11-03-2024, 12:22:54 »
Misschien toch nog twee vieren die een negen moeten zijn.
Om dat te checken heb ik screenshots gemaakt van detailopnames van het schilderij en die samengevoegd met de uitgezoomde beelden (foto). Er zijn 4 getallen die eindigen op een 4: 534, 564, 684 en 734. Bij al deze getallen is de 4 geen 9. Er is hooguit een getal met een 9 op het eind wat een 4 zou kunnen zijn: 829.
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 12:32:32 door MartinJ »

Offline Ronaldanius

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #522 Gepost op: 11-03-2024, 17:20:52 »
Citaat
Er is hooguit een getal met een 9 op het eind wat een 4 zou kunnen zijn: 829.

Die had ik als 824 genoteerd, dat moet volgens mij 829 zijn. Het laaste cijfer van getal 534 zo onduidelijk, dat ik daar over twijfel.

Offline Crapuleke

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #523 Gepost op: 11-03-2024, 17:33:23 »
Er is een verschil tussen "het aantal dagen waarop je in leven bent" en "het aantal dagen dat je in leven bent". Bij het eerste kijk je naar welke dag het is. Bij het tweede kijk je naar het verschil tussen begin en eind datum. Het eerste is eentje meer dan het tweede.
Maar het gaat toch om het aantal dagen waarop Anna in leven is en dan telt haar geboortedag 6 januari toch mee? Dus jouw formule + 1 dag. Ik bereken het nog gewoon ouderwets: leeftijd x 365 + (dagen 6 januari tot 9 maart) + schrikkeldagen. En dan weer even nadenken of 2000 nu wel of niet een schrikkeljaar is.

Ik neem aan dat IDM bedoelt dat al wordt een baby om 23:59 geboren die dag als geboortedatum wordt gerekend. Dan maakt het meteen ook niet meer uit of de baby om 00:01 of 23:59 geboren wordt, de geboortedag is de eerste dag dat de baby leeft. Daar reken je mee en dan is de dag na de geboorte de 2e dag dat de baby leeft. Je rekent met dagen, niet met de 2 minuten dat de baby oud is. Dus bij ‘het aantal dagen dat Anna in leven is’, telt de geboortedag mee. Net als een 5-daagse vakantie, in de avond vliegen en in de ochtend vroeg naar huis voelt niet als 5 dagen maar telt wel als 5 dagen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #524 Gepost op: 11-03-2024, 20:52:08 »
Maar het gaat toch om het aantal dagen waarop Anna in leven is en dan telt haar geboortedag 6 januari toch mee?
Mijn punt was nu juist dat de formulering bij de hint luidt: "het aantal dagen dat Anna in leven is".
Als dit was geweest "het aantal dagen waarop Anna in leven is" dan tel je kalenderdagen i.p.v. een tijdsverschil. Dat reisorganisaties bij een vakantie de eerste dag van de vakantie en laatste dag allebei als volledige dagen tellen staat hier volgens mij los van. Die ronden alles in hun voordeel af. Bovendien vertrek je heel vaak met een vroege ochtendvlucht en ga je met een avondvlucht weer naar huis. Dan komt het aantal dagen al aardig overeen met de vakantieduur uit de folder.

Die had ik als 824 genoteerd, dat moet volgens mij 829 zijn. Het laaste cijfer van getal 534 zo onduidelijk, dat ik daar over twijfel.
Dat laatste cijfer van 534 is voor mij heel duidelijk een 4. Bij een 9 is de "stok" meestal een beetje gebogen terwijl die van een 4 echt recht is. Ook komen de bovenste takken heel duidelijk niet bij elkaar uit maar lopen behoorlijk parallel.

Offline Didier

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 😁😁
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #525 Gepost op: 11-03-2024, 23:06:24 »

Dat laatste cijfer van 534 is voor mij heel duidelijk een 4. Bij een 9 is de "stok" meestal een beetje gebogen terwijl die van een 4 echt recht is. Ook komen de bovenste takken heel duidelijk niet bij elkaar uit maar lopen behoorlijk parallel.

Zie afbeelding, voor mij staat hier duidelijk 539 ipv 534, vergelijk maar met de 4 in 246. En ook ik zie 829 ipv 824. Dit is precies het verschil van 10 samen

Edit: en een screenshot waar de 4 en 9 groot naast elkaar staan, namelijk het getal 13943 in de hints video

En in de video zegt ze 'het aantal dagen dat ik in leven ben,'. Niet hoeveel dagen oud ze is. De dag dat iemand wordt geboren is iemand in leven
« Laatst bewerkt op: 11-03-2024, 23:16:44 door Didier »

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #526 Gepost op: 15-03-2024, 13:58:07 »
Zo, die is wel erg vergezocht inderdaad.  ;D
Suf, die Mol die op de A staat... Het werd hier ergens gezegd, ik dacht: ja, dat is een goede.  ::ok:: En vervolgens deed ik daar dus niets mee.  ::rofl::

Dit was oprecht de hint die er voor zorgde dat ik haar in de gaten begon te houden.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #527 Gepost op: 15-03-2024, 23:44:00 »
Dit was oprecht de hint die er voor zorgde dat ik haar in de gaten begon te houden.

Die mol-A vind ik echt een goede aanwijzing.
Maar ja, dat vond ik ook van Molik.  ;D

Ik had al wel bedacht dat de mol bij de slotjes moest zitten (Kees) of op de markt (Jeroen). En ja, Anna was ook wel verdacht, maar uiteindelijk heb ik mij toch teveel laten afleiden door Rosario, Molik en mensen die niet de mol bleken, haha. Volgende keer beter.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)