Auteur Topic: [Kandidaat] Fons Hendriks  (gelezen 19142 keer)

Offline Miek1999

  • Aanspreekpunt Expeditie Robinson
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Kandidaat] Fons Hendriks
« Gepost op: 3-12-2023, 14:15:53 »
Fons Hendriks


Praat mee over Fons! Hier kun je meer informatie lezen.
I will follow my inner gold

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #1 Gepost op: 7-01-2024, 15:37:59 »
Ik ben het eens met wat Jurre in Moltalk zei, nl dat die actie in de auto een risico is dat je niet neemt als mol.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #2 Gepost op: 7-01-2024, 21:57:12 »
Geldt omgekeerd niet voor sor, die hem out als leugenaar.  Als mol wil je wel dat de aandacht gaat naar anderen .

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #3 Gepost op: 7-01-2024, 22:10:32 »
Geldt omgekeerd niet voor sor, die hem out als leugenaar.  Als mol wil je wel dat de aandacht gaat naar anderen .
Dacht ik ook. Sor was de enige die wist dat Fons loog, als kandidaat hou je je mond. Misschien heeft Fons iets gezien, a la Nikkie en Jeroen?
Fons bleef ook maar aandringen op die Topito bij die man, maar we zien niet of het logo klopt.

Offline Barry21

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #4 Gepost op: 8-01-2024, 14:34:16 »
Wat hem ook minder mol maakt in mijn ogen is het feit dat hij aan de correcte man een topito vraagt, maar die blijkt al opgehaald te zijn door de mol. Zou ik maar flauw vinden als hij als mol nog eens extra langsgaat en dat ze dat dan expres in de montage steken. Zou nog eerder verwachten dat het een foutje is van de montage en dat we dat eigenlijk niet hoefden te zien.

Ik las ook dat hij niet naar een topito vroeg, maar naar een 'topo' of iets dergelijks, maar dat kan je toch onmogelijk horen in dat feestgedruis, dus daaraan zal het wel niet gelegen hebben.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #5 Gepost op: 8-01-2024, 17:39:39 »
Ik ben het eens met wat Jurre in Moltalk zei, nl dat die actie in de auto een risico is dat je niet neemt als mol.
Waarom niet eigenlijk? Niets beters voor een Mol dan in aflevering 1 door de mand vallen met een onschuldige leugen, zodat niemand nog verwacht dat je een goede Mol kan zijn.
...óf niet!

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #6 Gepost op: 8-01-2024, 17:59:20 »
Dat je bekent/beweert dat je op dezelfde persoon stemde als een ander ook deed terwijl dat niet zo was (we weten natuurlijk niet of er nog iemand op Rian stemde) maakt dat je molser overkomt dus is logischer als kandidaat dan als mol

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #7 Gepost op: 9-01-2024, 10:36:26 »
Tja, Fons.....

Na het zien van de trailer zag ik redenen om Fons extra in de gaten te houden. Ik vond hem zo anders dan de Fons van het programma Radar. En dat is hij nog steeds.....het kan zijn dat hij als zichzelf ook anders is dan in zijn rol van presentator/journalist maar ik herken in aflevering 1 nog steeds niet de  Fons van Radar.

Hij lijkt zo kandidaats met ook nog dommige acties dat ik hem vooralsnog niet loslaat ook al is op dit moment Tooske mijn hoofdverdachte. Hij zit met een gespannen blik en in zijn handenwrijvend bij de executie. Lacht breeduit na het rode scherm van Babs en  op het moment als alle vrijstellingen uit het spel zijn. ( opgeluchte kandidaat?) Erg knullig zoals hij om de topito vraagt en het liegen in het busje.

Bij het schilderen geeft hij goede aanwijzingen (o.a. letten op de details) en juist zijn schilderij wordt goed gekoppeld. Dat benoemt hij ook als de groep weer bij elkaar is. Wil hij hier de nadruk leggen op wat een goede kandidaat hij is? De afleveringstitel kan ook hier op slaan. Uiteindelijk heeft hij een handje geholpen door het schilderen van het handje van de aap.
« Laatst bewerkt op: 9-01-2024, 10:38:56 door Marimol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #8 Gepost op: 9-01-2024, 16:43:40 »
Ja, inderdaad. Ik vind z'n shtick hilarisch als hij de Mol is. 

Volgens Fons is dat iemand die een karaktereigenschap van zichzelf uitvergroot en daarmee de eerlijkste deelnemer van de groep is. M.a.w. Good Guy Fons tussen de liegende en achterbakse kandidaten, die hun moeder nog zouden verlinken om een ronde verder te komen. Dat is, met gevoel voor overdrijving, het frame.

Wat zien we vervolgens? Fons als de - volgens hemzelf - ultieme anti-Mol. Hij liegt alles bij elkaar ::rofl::

Zo onnodig als Mol, zou je denken. Maar waarom zou iemand met zijn capaciteiten dat als kandidaat doen? Ligt ook niet per se voor de hand. Je kunt jezelf subtieler verdacht maken.

Hij wordt er natuurlijk mee geconfronteerd. Lijkt daar alleen maar van te genieten, met z'n uitgestreken ponem. Geen idee of hij de Mol is, maar deze guy heeft trol-Mol DNA in z'n genen, ben ik van overtuigd. Wat is er mooier voor Rick dan om met zo'n Mol af te sluiten?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #9 Gepost op: 9-01-2024, 23:13:56 »
Hm, ik weet het niet zo goed met die Fons.  ::rofl::

Ik had hem vlak voor de eerste aflevering als schot-voor-de-boeg mol, maar na afl. 1 voorzichtig weggestreept, omdat hij het in 1.3 wel goed leek te doen.
Maar ja, genoeg mollen uit het verleden die de eerste aflevering hard hun best leken te doen. Om dan later hard toe te slaan.
Als Fons de mol is, dan ben ik wel in die strategie getrapt.  ;)

Oké, hij gaat bij mij weer terug op het lijstje.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Martialis1

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #10 Gepost op: 10-01-2024, 00:14:29 »
Als Fons de mol is, dan is die glazen bol, die lijkt op een oog, zeker een hint.

Offline Rozz75

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #11 Gepost op: 11-01-2024, 21:22:44 »
Fons had ik als schot voor de boeg mol. Na de afl verdacht ik Justin, maar bij terug kijken komt Fons toch weer op m’n radar. Hij is nm heel zenuwachtig als hij voor Rik staat, hij stemt niet mee bij de penningmeester (mompelt wel iets als Justin naar voren stapt waardoor de anderen om hem heen gaan reageren) en in de exclusieve beelden is hij degene die weer begint over de penningmeester.

Ook lijkt hij wat af te wachten en doet dan mee met de rest.

Kan me voorstellen dat hij nu nog wat wil scoren om kandidaats over te komen en wat pech heeft gehad als mol deze afl.
Z’n  handje op het schilderij ‘heeft geholpen’. (Onbedoeld?)


Hij kan prima liegen zoals in de auto bleek (kwam als beginnersfoutje op me over).

Volg afl ga ik hem goed in de gaten houden, en oké, Justin ook ;-)

Toevoeging: zijn biecht nadat hij bij Rik is geweest vind ik opvallend. Dat hij het bijna in z’n broek deed (in die trant) omdat er 6 vrijstellingen waren. Kan je twee kanten op redeneren uiteraard, maar toch.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2024, 22:52:15 door Rozz75 »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #12 Gepost op: 13-01-2024, 23:39:37 »
Leuke vent, lijkt me gezellig om mee op pad te zijn.
Lijkt ook wel relaxt met het spel om te gaan, vind ik prettig om naar te kijken
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #13 Gepost op: 14-01-2024, 00:33:29 »
Hm, als hij de mol is, dan was hij deze afl. wel erg opvallend aan het mollen.  :-\\
Ik denk toch dat hij kandidaat is. Toch maar weer een potloodstreep erdoor.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Wilbert73

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #14 Gepost op: 18-01-2024, 19:48:16 »
In de eerste 2 afleveringen zijn er duidelijke aanwijzingen verborgen dat Fons de mol is dit jaar. Het valt mij op dat dit nog niet niemand gevonden heeft. Een beetje puzzelen en je bent er.


Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #15 Gepost op: 18-01-2024, 21:36:09 »
Heel duidelijk eigenlijk, inderdaad, nu ik erover nadenk, ja, je hebt gelijk, een beetje puzzelen, opvallend. Duidelijk. Je bent er.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #16 Gepost op: 18-01-2024, 23:20:05 »
In de eerste 2 afleveringen zijn er duidelijke aanwijzingen verborgen dat Fons de mol is dit jaar. Het valt mij op dat dit nog niet niemand gevonden heeft. Een beetje puzzelen en je bent er.
Vertel!
Meer L

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #17 Gepost op: 21-01-2024, 15:25:22 »
Hij zat op een cruciale positie, Justin is eruit dus hij blijft over. Mijn nr. 2 mol op dit moment.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #18 Gepost op: 22-01-2024, 15:07:38 »
Ik zie het eigenlijk echt niet in Fons. En dan nog zelf totaal onnodig over die sportevenementen beginnen? Stilletjes toch een potloodstreep door.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Kandidaat] Fons Hendriks
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2024, 15:13:33 »
Als je merkt dat iemand met zeer veel overtuigingskracht het antwoord een bepaalde kant op duwt (Kees: het is een wals!!) kun je zelfs als mol als heilig boontje het goede antwoord ten minste voorzichtig noemen, om na afloop heel verongelijkt te kunnen zeggen 'zie je wel ik zei het toch?'
Ik kan me een BMol herinneren die het goede antwoord groen zei maar ze gingen toch voor geel. was heel goed gedaan.