Auteur Topic: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger  (gelezen 14144 keer)

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Jeroen Spitzenberger
« Reactie #80 Gepost op: 25-01-2024, 01:33:51 »
Bij de pubquiz neemt hij een enorm actieve en leidende rol. En uiteindelijk levert dat gewoon veel geld op. Het zou voor een mol wel erg vreemd zijn.

Je kan altijd alles omdraaien met argumenten als “vertrouwen winnen”, maar als je het bekijkt zonder dubbele bodem was hij simpelweg erg onmols daar.

Zoveel goede antwoorden geeft hij daar niet. Dat wil de montage ons wel laten denken. Hij gaat vaak mee als andere al overtuigd zijn.

Ja dat nummer hoorde je als mensen gingen lopen. Voornamelijk Jeroen die ook veel liep en daarmee begon. Maar het kan dus een directe verwijzing zijn naar anoniem dus jeroen.
« Laatst bewerkt op: 25-01-2024, 01:36:14 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Luc

• Forumlid
« Reactie #81 Gepost op: 25-01-2024, 14:36:55 »
Jeroen had de eerste twee vragen juist maar dat kan zijn om vertrouwen te winnen zodat men doorgaat met het spel en Jeroen was degene die het meeste pusht om door te gaan.
De reden echter waarom ik sterk twijfel aan Jeroen als mol is omdat hij tijdens de speeddate tegen Kees zei dat hij een vrijstelling heeft waardoor Kees wellicht op hem stemt wat €1000 in de pot levert. Een mol zou juist staalhard ontkennen dat hij een vrijstelling heeft (als hij die genomen heeft) en dat is voor een mol niet moeilijk.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #82 Gepost op: 25-01-2024, 21:22:38 »

De reden echter waarom ik sterk twijfel aan Jeroen als mol is omdat hij tijdens de speeddate tegen Kees zei dat hij een vrijstelling heeft waardoor Kees wellicht op hem stemt wat €1000 in de pot levert. Een mol zou juist staalhard ontkennen dat hij een vrijstelling heeft (als hij die genomen heeft) en dat is voor een mol niet moeilijk.
Na het voorstel door Babs zegt Jeroen tegen Anna zegt hij dat hij geen vrijstelling heeft, tegen Kees later wel. Ik denk dat hij van tactiek veranderd is nadat hij van het voorstel hoorde om op de eerste gesprekspartner te stemmen. Als meer kandidaten op hem stemmen, ze weten zeker dat hij een vrijstelling heeft, is er een kans dat een vrijstelling niet ontdekt wordt. En dat betekent minder geld in de pot. Hij noemt dat on-the-spot reageren

Offline Mollem

• Forumlid
  • love and understanding
« Reactie #83 Gepost op: 25-01-2024, 21:33:47 »
Nogmaals des te meer reden om als mol geen topito te vinden en daar eerlijk over zijn.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #84 Gepost op: 25-01-2024, 23:37:29 »
Dat is waar. Maar iemand heeft muziek van opdracht 1 uitgezocht, tijdens Jeroen werd Red Herring gedraaid, dat kan een rookgordijn slaan. Dus dat Jeroen met opzet slecht molt en een vrijstelling pakt om verdenking te voorkomen. Misschien had hij de hoop dat hij vrijstelling uit de pot kon houden. Vandaar eerst proberen te acteren en als er een briljant geopperd wordt een andere tactiek toepassen. Helaas voor Jeroen finaal mislukt.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #85 Gepost op: 26-01-2024, 12:51:34 »
Ik zit steeds meer in de Jeroen-tunnel

- Zat als enige twee keer in de groep die op afstand stiekem de andere groep kon mollen (schilders en zwembadgasten). Los van dit goede molposities zijn, is dit een belangrijk en relatief nieuw spelelement. Zeker bij zwembadkasten kan mol als regie-assistent nodig zijn.

- Zit in het groepje hardlopers, waar gemold lijkt te zijn, maar wordt in de luwte gehouden door de montage

- Zit bij de worsteltekenaars, waar hij fanatiek lijkt door om aanwezige worstelaars te vragen, maar er worden bijna alleen maar niet-aanwezige worstelaars getekend en amper aanwezige.

- Is erg out of character bij de pubquiz, waar hij juist niet wil remmen maar de groep mee wil slepen naar meer vragen beantwoorden. Wellicht voor moeilijkere vragen aan het eind en regie-assistent, de band meerdere nummers laten spelen.

- Ziet P1 niet bij stedenspel waar ze vlak langs lopen en lijkt zicht Kees daarop te blokkeren.

- Neemt initiatief tot foute manier van oplossen eindpuzzel bij stedenspel.

- Maakt envelop open met stedenspel, maar telt waarschijnlijk niet omdat hij niet samen met medekandidaat is

- Wordt niet al te verdacht of kandidaats in beeld gebracht, redelijk neutraal en luw, maar niet zo erg dat het te passief wordt

- Geen overdreven kandidaatse acties die een streep rechtvaardigen. Meest in de buurt komt een vrijstelling pakken, maar kan gaan om vertrouwen winnen (iig richting kijker).

De andere kandidaten hebben bij mij meer kandidatenpunten en minder molpunten
« Laatst bewerkt op: 26-01-2024, 13:08:20 door Theovv »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #86 Gepost op: 26-01-2024, 14:29:04 »
Jeroen is het echt helemaal niet. Ik verwelkom je bij Anna.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #87 Gepost op: 26-01-2024, 14:31:27 »

- Ziet P1 niet bij stedenspel waar ze vlak langs lopen en lijkt zicht Kees daarop te blokkeren.
Hij leidt Kees daar ook opzettelijk af.

En is misschien teruggegaan naar tafeltje 3 om het te verzetten. Jeroen zegt dat hij terug gaat en Tooske kon het niet vinden.
- Maakt envelop open met stedenspel, maar telt waarschijnlijk niet omdat hij niet samen met medekandidaat is
Dat is ook nog eens de kaart Marseille, het verste weg van Amsterdam

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #88 Gepost op: 26-01-2024, 14:33:52 »
En is misschien teruggegaan naar tafeltje 3 om het te verzetten. Jeroen zegt dat hij terug gaat en Tooske kon het niet vinden.Dat is ook nog eens de kaart Marseille, het verste weg van Amsterdam
Tooske is drie straten te vroeg linksaf geslagen om bij P3 aan te komen. Anna en Sor hebben bijna tot aan het eind van de opdracht bij P3 gestaan dus daar is zeker niets verzet. Marseille was trouwens op P5.

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #89 Gepost op: 26-01-2024, 14:45:12 »
lol, goede argumenten ook  ::rofl::

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #90 Gepost op: 26-01-2024, 15:07:34 »
lol, goede argumenten ook  ::rofl::

Dankjewel, dat is mijn sterkte ::bravo::

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #91 Gepost op: 26-01-2024, 15:27:56 »
Dankjewel, dat is mijn sterkte ::bravo::
Gevoelsmatig vind ik Anna ook nog steeds erg verdacht en goed in het profiel passen, maar iets zegt me dat het te goed past en dat zij de bliksemafleider is. Dus daarom probeer ik het rationeel te bekijken en dan kom ik op Jeroen. Maar ik durf Anna zeker nog niet af te schrijven, als 1 van de weinigen.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
« Reactie #92 Gepost op: 26-01-2024, 15:44:50 »
Gevoelsmatig vind ik Anna ook nog steeds erg verdacht en goed in het profiel passen, maar iets zegt me dat het te goed past en dat zij de bliksemafleider is. Dus daarom probeer ik het rationeel te bekijken en dan kom ik op Jeroen. Maar ik durf Anna zeker nog niet af te schrijven, als 1 van de weinigen.

Ik snap je verdenkredenen voor Jeroen ook hoor en ben ook voorzichtig met afschrijven. Maar gevoelsmatig en rationeel streep ik net hem af. Hij heeft in mijn ogen de eerste twee afleveringen te weinig invloed gehad en te weinig fout gedaan. Zelfs in aflevering 3 waar hij meer aanwezig was, bleef hij dingen goed doen. Het is gewoon te veel goed voor mij. Te veel kandidatengevoel.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #93 Gepost op: 26-01-2024, 16:56:09 »

Justin zat vooral op de vrouwen (minder tooske) en is afgevallen, dus het kan al bijna geen vrouw meer zijn.

De actie van anna die net gepost is bij opdracht 2 is dan wel weer superverdacht.

Offline Crapuleke

• Forumlid
« Reactie #94 Gepost op: 26-01-2024, 20:14:43 »
Als je op de kaart van Europa een rechte lijn trekt tussen Bordeaux en Oslo gaat die lijn door Amsterdam en Parijs. Vlak langs Antwerpen, in het Frans Anvers en in het Spaans Amberes. Volgens het bord staat tafel P5 op hoekpunt Liverpool/Geneve, dat klopt niet, het is Liverpool/Antwerpen.
Dit dat doet mij weer denken aan het antwoord Vitorio dat goed gekeurd was bij de Pubquiz. Rik vond het ‘bijna goed’. En de lijn gaat bijna door Antwerpen, dus bijna goed. Als je met de auto naar Bordeaux gaat (de stad die Jeroen verkeerd opschreef op het bord) is de route Amsterdam, Breda, Antwerpen, Parijs, Bordeaux. En met al deze steden heeft Jeroen wat te maken.
Bij Bordeaux had Jeroen de stad Breda (80 minuten rijden), bij tafel P5 op Calle Amberes lag ook de kaart van Parijs, Jeroen had daar Marseille, de verste stad van Amsterdam.

En zo worden niet alleen steden, maar ook de landen Nederland, België en Frankrijk door Jeroen verbonden, oftewel ‘Stad en land aflopen’.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #95 Gepost op: 27-01-2024, 17:41:17 »
In de Privč staat een foto van Jeroen, na thuiskomst uit Mexico. Geen krullen meer, scheiding (voor hem rechts) in het haar en zonder baard.
Hij heeft de vuile was in Mexico gelaten zo wordt gezegd.

Offline Molleck

• Forumlid
« Reactie #96 Gepost op: 27-01-2024, 22:43:46 »
Deze aflevering toch wel erg kandidaats ::ohno::

Helemaal in de game wel, wist wel waar hij wilde zitten (nog voordat Rik klaar was met praten wilde hij al bij de big spenders) en wilde ook per se de sleutel kiezen en de kist openen. Maar ja, wat je daar voor reden voor kunt hebben  ???

We zien natuurlijk niet alles, maar wat heeft hij voor invloed gehad op de markt?

Op de boot lijkt hij de spelletjes aardig te doen. Hoewel hij het verkeerde antwoord geeft op de vierkantjes.

Oeff, voor deze aflevering was ik redelijk overtuigd, maar nu ga ik toch weer flink twijfelen!

Offline johan1973

• Forumlid
« Reactie #97 Gepost op: 27-01-2024, 22:49:51 »
Memo van de productie

Neem het initiatief weer, zorg dat jij degene bent die schrijft. Maak een fout (dat laten we niet in de montage zien) en bewaar de Q voor het laatst. Wacht even tot anderen op Qatar komen. Lukt dat niet, wees dan (niet te overdreven...) enthousiast wanneer je zelf met Qatar komt.

Kies de sleutel het dichtst bij de bewegende duim van Rik. Die sleutel past op de linker kist. Maar probeer eerst op 1 van de andere kisten, anders valt het op.

Succes!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 27-01-2024, 22:51:41 »
Ik geef toe: dit seizoen ben ik behoorlijk aan het mol-hoppen.  ;D
Jeroen verdacht ik erg na afl. 1. Vervolgens verdacht ik Justin en Kees.
Maar Justin kan het echt niet meer zijn en Kees heeft naar mijn idee teveel onmolse dingen gedaan deze aflevering.

Dus ik ga weer terug naar Jeroen. Ik vermoed dat de mol in 4.1. bij de 'kopers' moet zijn en misschien ook de aandacht heeft afgeleid van Jip, Justin en Babs.
En hoe mooi is het ook: de mol die een afvaller 'bevrijdt'?
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline joligmolletje

• Winnaar WIDM Streaming Pool 2024
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #99 Gepost op: 27-01-2024, 22:53:30 »
Hij nam wel heel nadrukkelijk de leiding bij het sleutels kiezen. Hij krijgt het vertrouwen van de groep en mag kiezen, maar vond het maar een rare situatie. Waarom wilde hij nu kiezen? Voor de groep was dit duidelijk iets wat logisch was of eerder besproken, waarom hebben we dat niet in beeld gezien? Of dit mols is, moet ik nog even over nadenken.