Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81839 keer)

Offline Lynneminneke

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #160 Gepost op: 18-01-2024, 12:44:13 »
Jawel hoor! Maar ik ben zo overtuigd dat ik hem eigenlijk nog niet wil delen hier. Wil geen klaas-hint debacle veroorzaken.
(Of ik heb extreme tunnelvisie, dat is het meest waarschijnlijk natuurlijk ::rofl::)
Ik vind niet hoe ik je via een privé bericht moet beantwoorden, dus dan maar even via hier…
We hebben helaas iemand anders voor ogen🙈

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #161 Gepost op: 18-01-2024, 17:06:07 »
 ::rofl::
We hebben denk ik wel hetzelfde pak op het oog, maar een andere mol.
Nou dan zal ik mijn tunnelvisie gewoon delen:

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #162 Gepost op: 18-01-2024, 17:28:23 »
Maar die dame is heel mager.

Ik had weer een ander. Dat loopje van de dame in zwart/wit met parasol is identiek aan dat van Tooske.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #163 Gepost op: 18-01-2024, 18:07:30 »
Oeh, lastig dit. Bij annebeestje vind ik het gezicht heel goed lijken.
Bij de beelden van foxhunter komt het postuur ook heel goed overeen (plus dat ik even moest zoeken naar het beeld  ;D wat misschien een teken is dat het nogal summier in beeld is gebracht door de makers --> verdacht dus. )

Beide dan toch wel verdacht.  ::vergroot::
Goed gespot trouwens!
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #164 Gepost op: 18-01-2024, 21:09:34 »
Hèhè... In ieder geval Rik gevonden... (min 08:00 youtube WIDM S24E01 english subtitles)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #165 Gepost op: 18-01-2024, 21:32:23 »
Hèhè... In ieder geval Rik gevonden... (min 08:00 youtube WIDM S24E01 english subtitles)

Kijk, dat is in ieder geval duidelijk!  ;D
 ::ok::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline HenkJan78

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #166 Gepost op: 19-01-2024, 01:01:11 »
::rofl::
We hebben denk ik wel hetzelfde pak op het oog, maar een andere mol.
Nou dan zal ik mijn tunnelvisie gewoon delen:

Ben het helemaal eens met Annebeestje. Dit moet wel Rianne zijn. Er waren nog 2 dingen waaraan ik moest denken:

1. Bij RTL Boulevard had Rian al aangegeven "vooraf geen strategie te hebben en er blanco in te gaan"
https://www.gids.tv/video/611276/actrice-rian-gerritsen-over-deelname-wie-is-de-mol-geen-tactiek-blanco-erin-video
Op zich geen heel bijzonder interview totdat je je realiseert dat BLANCO in het Spaans WIT betekend en dan deze beelden ziet.

2. De muziek die je tijdens deze opdracht hoorde was El Jarabe Tapatio beter bekend als: The Mexican Hat Dance. Dat zou zomaar naar iemand met een hoed kunnen verwijzen.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #167 Gepost op: 19-01-2024, 13:31:50 »
4 Felle kandidaten hebben geen vrijstelling. Toevallig zijn dit ook de kandidaten die in de volgende aflevering bij 'uitzitten actief zijn'bij de Via Ferrata. Er blijft iets knagen, waarom 4 felle kandidaten, hoezo zou de mol 4 felle/snelle kandidaten te snel af zijn, maar de 4 seniore tragere kandidaten niet? Dan is er gestuurd in een bepaalde richting. De 4 kandidaten zonder vrijstelling zijn bij ons meteen verdacht, maar dat slaat eigenlijk nergens op, de mol kan beter 6 kandidaten zonder vrijstelling zetten en er zelf wel 1 behouden. In deze opzet met het vervolg bij de Via Ferrata lijkt een keuze te zitten, nu worden de vier felle kandidaten nog verdachter gemaakt bij 'uitzitten', want waarom halen ze zo weinig geld binnen, dat moet de schuld van Justin zijn, zo krijgen we het vervolg binnen.  Na twee afleveringen ga je vermoeden dat de mol dan bij 'ga lekker zitten' zat, maar er is er 1 die hier weer tussendoor sneakt: Rosario. Zo gaan onze verdenkingen heen en weer, maar is Rosario buiten schot gebleven. Opmerkelijk.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #168 Gepost op: 20-01-2024, 14:31:19 »
Rik zei dit voorafgaand aan Speeddate:

"Elke weggestemde vrijstelling levert 1000 euro op. Daarom wilde de Mol gisteravond voorkomen dat er vrijstellingen in het spel kwamen."

Daaruit concludeer ik dat elke vrijstelling er een teveel was. Want potentieel 1000 euro in de pot. En dat de Mol echt geprobeerd heeft om er zo min mogelijk in het spel te krijgen. Ik denk daarom nog steeds dat de Mol Anna, Fons of Justin is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Theovv

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 20-01-2024, 18:23:00 »
Rik zei dit voorafgaand aan Speeddate:

"Elke weggestemde vrijstelling levert 1000 euro op. Daarom wilde de Mol gisteravond voorkomen dat er vrijstellingen in het spel kwamen."

Daaruit concludeer ik dat elke vrijstelling er een teveel was. Want potentieel 1000 euro in de pot. En dat de Mol echt geprobeerd heeft om er zo min mogelijk in het spel te krijgen. Ik denk daarom nog steeds dat de Mol Anna, Fons of Justin is.
In de simpele uitleg van het spel wil de mol altijd zo min mogelijk geld, maar dat wil niet zeggen dat in de praktijk de mol altijd voor het laagste geldresultaat gaat. Dan zou je al heel snel iedereen weg kunnen strepen.

Offline Blip

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 20-01-2024, 19:12:43 »
Eens, maar ik vind het risico op 1000 euro in de pot erg groot om jezelf misschien een heel klein beetje kandidaatser te laten lijken. Mol Jan verdiende ooit 1000 euro door te ziplinen, maar dat viel prima uit te leggen omdat hij bekend stond als durfal. Was raar geweest als hij dat niet had gedaan, daarmee had hij de aandacht op zich gevestigd.

Wel of niet een topito? Valt beiden prima uit te leggen. Onnodig het risico nemen dat jouw topito zorgt voor 1000 euro in de pot? Vind ik minder sterk als je de Mol bent. Ik sluit nog steeds niet uit dat de Mol een topito vond, maar ik acht de kans niet zo groot.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online wouterv

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 21-01-2024, 00:59:09 »
Klaas verdiende ooit 1000 in opdracht 1 als lening.

Je kunt daarom niet zeker zeggen wat een mol doet, want het is aflevering 1
klaar voor de strijd

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #172 Gepost op: 21-01-2024, 01:50:07 »
En als de mol een vrijstelling zou hebben gepakt. Dan is het misschien juist weer logischer dat de mol daar dan eerlijk over is zoals Jeroen en Kees. Als meerdere op dezelfde stemmen gaat er immers weer minder geld in de pot.
Dus dan wil je eigenlijk liefst dat iedereen op jou stemt. Dan is er maar 1000 euro verdiend ipv de 6000 euro door het plan van allemaal op Een verschillende.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 22-01-2024, 15:21:55 »
"You want to know the future?"

Wordt het ons al in de eerste seconden verteld van aflevering 1?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #174 Gepost op: 22-01-2024, 16:49:54 »
...meaning..?

Offline Sanmol

• Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
« Reactie #175 Gepost op: 22-01-2024, 20:58:21 »
...meaning..?

Dat is een paraplu ::rofl::.

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 22-01-2024, 22:21:24 »
...meaning..?

Future is Toekomst

TOEKOMST

TM TOOSKE - (T)he (M)ole (TOOSKE)

Tooske moest op zoek naar een paarse paraplu

Offline xania

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
« Reactie #177 Gepost op: 22-01-2024, 23:09:36 »
Ik zou het dan heel raar vinden dat haar foute antwoord bij de pubquiz goed werd gekeurd.

Ik denk eerlijk dat de mol niet teveel wil opvallen in 1.
Er kan best zijn afgesproken als je als mol x vrijstellingen uit het spel houdt pak je er geen. Lukt dat niet dan pak je er wel een.

Kan ook prima te verklaren zijn door straks te zeggen.

En de mol. Die had natuurlijk zijn  eigen symbool zo gevonden want die hoefde zichzelf niet te snel af te zijn.

Daarom vallen Kees en Jeroen ook op in de vrijstelling groep. Want die geven beide toe dat ze er een hebben. Je kan als mol ook proberen om zoveel mogelijk mensen jouw naam op te laten schrijven. Als iedereen op jou stemt dan wordt er ook minder geld verdiend.

En daarnaast vergeet ook niet dat dit de eerste opdracht was en wat voor een. Meteen als mol daar tussen je medekandidaten moeten gaan zoeken. Het kan ook gewoon zijn dat deze opdracht niet zo goed heeft uitgepakt voor de mol omdat het te lastig was en hij daarom uiteindelijk als enige optie nog had om er zelf een te pakken en te hopen dat hij iedereen op zichzelf kon laten stemmen.
Je moet vooral ook bij zo’n eerste opdracht soms ook je verlies nemen als het niet zo loopt als gepland om je zelf ook niet meteen te verdacht te maken.

Hebben we eigenlijk nog moldagboeken tegenwoordig?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Thiago

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 23-01-2024, 10:19:08 »
18 januari 2005:

Zanger-acteur Bastiaan Ragas en presentatrice Tooske Breugem gaan nog dit jaar trouwen.
Afgelopen kerstnacht, na de nachtdienst in Amsterdam, onder een paraplu in de regen, vroeg Ragas zijn vriendin om haar hand.
Ze hoefde er geen seconde over na te denken, verklapte ze woensdag.

"You want to know the future?"

Wordt het ons al in de eerste seconden verteld van aflevering 1?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 23-01-2024, 10:49:27 »
1... om haar hand.
::ok:: Heette de aflevering niet ook: 'Een handje helpen' (al is een link met dat huwelijksaanzoek misschien wat vergezocht).

Het parapluverhaal blijft wel intrigerend, vind ik. We zagen ze in afl. 3 ook weer, nota bene de enige karakteristiek die Rian noemt van het 'gezellige leuke wijkje' in opdracht 2. Sommigen linken de hint ook aan Anna.
Als de paraplu echt een hint is naar wie dan ook en geregeld terug moet komen, kan de regie wat een kandidaat moet doen of zeggen nog wel wat sturen.