Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81855 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #420 Gepost op: 26-02-2024, 20:27:31 »
Ik heb me dat ook al afgevraagd. Het loteria spel heeft maar 52 kaarten, maar er liepen veel meer mensen op dat plein. Dus moeten de meeste symbolen enkele keren op het plein hebben gestaan. Enkel van het symbool dat gekozen is door de kandidaat moeten de dubbels van het plein.
Gaan die personen met dubbels van het gekozen symbool dan eventjes gewoon van het plein af? Of moeten ze vlug even een ander symbool gaan aandoen? Dat lijkt me de ‘vlotste’ manier om niet heel die meute iedere keer naar binnen te moeten roepen en van nieuwe logo’s te voorzien. Dan moet de kandidaat misschien in realiteit even 5 á 10 minuutjes wachten voordat de zoektocht echt start.

En dan moet dat symbolen wisselen inderdaad gebeuren op een plaatsje op het plein waar afgesproken is dat extra kettingen liggen, maar wel uit het zicht van zowel kandidaat (die zit wel binnen) als van de mol.

Ja, ik denk dat er 10 geselecteerde figuranten waren die al van tevoren wisten wat de bedoeling was en die ook al een topito op zak hadden. Alle andere figuranten droegen de niet aan kandidaten toegewezen symbolen om hun nek en wat daar op stond en hoe vaak die voorkwamen maakt niet uit.

De figurant die gekoppeld was aan Fons droeg de hele tijd een (ik noem maar wat) maan om z'n nek en kreeg een seintje van de productie zodra ie die om moest wisselen voor de bel. Dus het symbool van de kandidaat kwam pas in het spel zodra die kandidaat z'n rondje moest gaan maken. Zo was de strijd met de mol ook gelijkwaardig.

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #421 Gepost op: 26-02-2024, 20:31:55 »
Het was me eerder al opgevallen dat de zelfde symbolen in verschillende kleuren aanwezig waren.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #422 Gepost op: 26-02-2024, 20:40:15 »
Het was me eerder al opgevallen dat de zelfde symbolen in verschillende kleuren aanwezig waren.

Dat had ik nog nergens gezien of gelezen. Misschien kreeg Fons daarom z'n topito niet, had ie de verkeerde kleur te pakken. Zou dat kunnen? Er is vast iemand die dat al weet.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #423 Gepost op: 26-02-2024, 20:58:07 »

O, interessant. Zo kun je inderdaad genoeg combinaties maken. En dan zitten de logo’s die ze in de kaarten kunnen kiezen er ook zeker maar 1 keer. Dat lijkt me inderdaad handig, dan moeten ze het spel niet stilleggen, kan het feest gewoon doorgaan.

Offline Ronaldanius

• Forumlid
« Reactie #424 Gepost op: 26-02-2024, 21:31:14 »
Citaat
Misschien kreeg Fons daarom z'n topito niet, had ie de verkeerde kleur te pakken.

Als ik naar het bewegende beeld kijk lijkt het mij een gele bel.

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #425 Gepost op: 26-02-2024, 23:24:35 »

Er is maar één shot terug te vinden met een persoon die rond loopt met een kroon tijdens het feest.
Op de achtergrond loopt een vrouw langs vanaf minuut 13 (M) : 53 (5+3= 8e seizoen Mexico)

De vrouw met felroze doek en gele bloemenkroon komt inderdaad heel weinig in beeld, interessant om eens te onderzoeken. Ik zie ze bij Rian, Jeroen, Justin, Kees, Jip en Fons. Ik zie ze ook bij Anna, maar eigenlijk slechts de bloemen op haar hoofd. Een stand-in is dus mogelijk. Ze heeft een beetje het figuur van Anna. Op ieder beeld waar ik ze spot, staat ze wel zeer stil of wandelt zeer traag en statig. Niet iemand die naarstig op zoek is naar de topito. Maar dat zou kunnen verklaren waarom er zoveel gevonden zijn door kandidaten.

En de persoon met bloemen en rode doek zie je het beste bij het begin van de run van Babs.

De persoon die je bij Babs ziet heeft een paars gezicht (zie foto 1). Diezelfde zie je op de foto eronder met Fons, dat is niet dezelfde als de vrouw met felroze doek en (enkel) gele bloemen. (Foto 2)

Net even dat shot teruggekeken. Het zou Fons kunnen zijn.

Ik zie ze ook lopen tijdens Fons’ zoektocht. (Foto 3) Dus waarschijnlijk toch niet Fons. Het zou een stand-in kunnen zijn, maar ze lijkt heel goed op de andere keren dat ze te zien is.

Ik merk nu dat zij eigenlijk 1 keer enorm duidelijk in beeld komt, tijdens Tooskes zoektocht. Ze toont duidelijk haar ketting. Daar staat een karrewiel op. Terwijl een karrewiel niet één van de logo’s is op loteria kaarten. (Foto 4)

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #426 Gepost op: 27-02-2024, 07:33:10 »
Foto 1 en 2 zijn degene die ik bedoel. Van die kleine afwijking wist ik.  ;D
1 en 2 zijn mogelijk de juiste, 3 en 4 niet want 4 te goed in beeld?

Konden we de oorbellen van foto 2 maar goed zien!
Op foto 1 in ieder geval de juiste lengte voor Anna.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 09:04:27 door foxhunter »

Offline Froky

• Forumlid
« Reactie #427 Gepost op: 27-02-2024, 09:03:28 »
Ik dacht wel dat je ze niet verwarde. Maar Thiago had het wel over deze vrouw denk ik. Heel vreemd dat ze die ene keer wel zo duidelijk in beeld komt, anders zien we ze niet veel. Misschien is diegene duidelijk in beeld de stand-in?

Ik zie ze ook duidelijk wanneer Babs binnenkomt op het plein en wanneer Fons binnenkomt op het plein. Bij Babs heeft ze een geniepige grijns, bij Fons lacht ze zelfs heel duidelijk recht in de camera als Fons gepasseerd is. Ze komt in beeld aan de linkerkant bij begin van de GIF. Kijkt bedeesd naar beneden als Fons passeert, maar achter zijn rug lacht ze naar de camera.
https://makeagif.com/i/8WtXTL (GIFje)

Als ik wat tijd heb, focus ik me eens op de vrouw die jij bedoelde. Uiteindelijk gaan we ongeveer iedere figuur 1 keer geanalyseerd hebben. Maar we moeten toch ergens de mol eens in beeld hebben?

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #428 Gepost op: 27-02-2024, 21:39:44 »
Hier is het tweede wiel
Twee wielen/raderen.
Toch een hint naar Radar/Fons?

Btw Als de mol op beeld staat dan blijven er niet veel mensen over. Alle overgebleven kandidaten zijn superlang vergeleken bij de locals.

Hier nog een foto van vrouw met roze jurk en gele bloemenkrans, die bij de deur stond, naast Anna. Ze is echt een stuk kleiner.

Een foto van de twee bloemenkransen due jullie eerder benoemden van dichtbij

Als laatste twee figuren die ik nog verdenk:
Links naast Anna lang persoon met witte sluier.
 Persoon in bruine jurk met hoed die met kind danst.
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 22:20:32 door molletje1985 »

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #429 Gepost op: 27-02-2024, 23:02:03 »
Nog ff hoor want heb deze screenshots nog niet voorbij zien komen.. wel dezelfde girl.
Dit is n moment waar Jip haar topito persoon vindt of zoekt en het gaat nogal los op de socials over deze persoon

Maar dit kan toch niet Anna zijn of ben ik nou blind.
Wel grappig hetzelfde armbandje

(Screenshot van widm tv)

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #430 Gepost op: 27-02-2024, 23:05:12 »

@FS: toch wel.  ;) (foto's staan bij deze post)
Het schijnt dat deze persoon ook bij Anna zelf stond, dacht ik. Complimenten voor degenen die dat hebben uitgezocht!  ::ok::

Edit: het lijkt zelfs alsof de foto's van Klimduin van hier zijn afgehaald?  ???
« Laatst bewerkt op: 27-02-2024, 23:07:34 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #431 Gepost op: 27-02-2024, 23:06:39 »
Oh gemist .. sorry!

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #432 Gepost op: 27-02-2024, 23:08:24 »
Nou, er is al veel over gezegd natuurlijk.  ;)

Ik ben zelf wel benieuwd of er ook ergens een mannelijke mol te herkennen is.  ;D

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #433 Gepost op: 27-02-2024, 23:13:29 »
Als Rosario Bread zegt. Links achter zijn schouders langs.
Afl. 1 Rond 12:15  De schaduw die er achter langs wegrend.
« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 01:05:32 door foxhunter »

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #434 Gepost op: 28-02-2024, 01:05:47 »
Als Rosario Bread zegt. Links achter zijn schouders langs, met een witte omslagdoek.
Afl. 1 Rond 12:15  De schaduw die er achter langs wegrend.

Oeh goed gevonden. Het lijkt alsof die persoon naar binnen kijkt over de schouder. Alleen het lijkt me niet een vermomd/geschminkt persoon.

https://ibb.co/wg0x84Y
https://ibb.co/5MX1J4P

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #435 Gepost op: 28-02-2024, 01:27:02 »
Persoon in bruine jurk met hoed die met kind danst.

Volgens mij heeft dit figuur een rood/zwart pak (en licht blauwe sluier met rood/roze strik). Deze komt geen enkele keer met gezicht in beeld  ::vergroot::

Dit zou een verwijzing kunnen zijn naar de schilderopdracht met het Frida Kahlo schilderij zonder gezicht.

Deze persoon komt voor in de achtergrond in beeld na het stukje met Rian en Babs ("nu moet je alert zijn" + "ik moet echt scherp zijn"). Met daarna het shot van Anna's handen op tafel met de witte nagellak.

Het lijkt er alleen op dat Justin een symbool bekijkt van deze persoon dus dat maakt het in mijn ogen minder waarschijnlijk dat dit de mol. Zou wel heel gewaagd zijn om de mol ook een ketting te laten dragen namelijk. Maar qua lengte wel verdacht.

Rest van de screenshots in de spoiler:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 01:32:59 door thomas92 »

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
« Reactie #436 Gepost op: 28-02-2024, 01:46:11 »
Wat een speurwerk op de late avond.  ::bravo::

Even mijn mening/conclusie voor de zekerheid in spoilertags (voor het geval dit de mol is  ;) ) over de afbeeldingen van thomas92

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 01:54:07 door Tunneltelevisie »

Online Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #437 Gepost op: 28-02-2024, 02:14:20 »
Komt wel met gezicht in beeld hoor. Bij Jip, op de achtergrond.

Wanneer Kees aankomt en door de groep mensen loopt, zie je rechts op het laatste frame ook een stukje wang van deze persoon.

Ik vind het ook opvallend dat die altijd samen is met die witte vrouw waarvan men beweerde dat het Rian zou zijn. Ondersteuning voor de mol?

Ik denk ook dat dit de mol is.

We weten dat bij de bekendmaking er altijd wel beelden van toen gebruikt worden. Vorig jaar het telefoongesprek, of in Georgië de mol die voor een spiegel staat en zich dus recht in de ogen kijkt.

Ik denk dat we deze rij van mensen gaan zien, waar dus deze persoon als laatste staat, en de mol zich zo bekend gaat maken door make-up of een masker af te doen.

En dan blijft er nog de tatoeage van de vuurspuwer: een 8.
"Someone is wearing this symbol."

Deze komt twee keer in beeld.

Gevolgd door

En nog een keer samen met de rode persoon met blauwe sluier, wanneer Anna zingt: "Hola holaaaa hola que tal?"

Gevolgd door:

« Laatst bewerkt op: 28-02-2024, 03:08:14 door Molshoop_ »

Offline molletje1985

• Forumlid
« Reactie #438 Gepost op: 28-02-2024, 08:37:59 »
@FS: toch wel.  ;) (foto's staan bij deze post)
Het schijnt dat deze persoon ook bij Anna zelf stond, dacht ik. Complimenten voor degenen die dat hebben uitgezocht!  ::ok::

Edit: het lijkt zelfs alsof de foto's van Klimduin van hier zijn afgehaald?  ???

Anna met deze persoon rechts van haar. (Roodbruin haar, grijs shirt, roodwitte bermuda. Ze klapt in haar handen. )

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #439 Gepost op: 28-02-2024, 11:14:35 »
Ik denk dat we deze rij van mensen gaan zien, waar dus deze persoon als laatste staat, en de mol zich zo bekend gaat maken door make-up of een masker af te doen.

In 1 van de flitsen bij Kees nog iets extra van die persoon te zien.