Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O  (gelezen 81889 keer)

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: DÍA DEL TOP(IT)O
« Reactie #520 Gepost op: 2-03-2024, 23:56:09 »
Ze is ook herkenbaar idd

En ik heb ff de persoon in kwestie die bij Anna zichtbaar is ernaast gezet.

Ik snap dat ze erg lijken.. en dat is natuurlijk ook hun bedoeling maar ik zie toch echt duidelijk n verschil.. niet alleen qua gezicht maar ook qua make up

Offline IDM

• Forumlid
« Reactie #521 Gepost op: 3-03-2024, 00:03:25 »
Hetzelfde, maart echt anders, zeg maar. Das helder.
Er is toch geen andere verklaring dan dat dit hier om de mol en de stand-in van de mol gaat? Er zijn niet meer mensen die vrijwel identiek zijn, toch? Waarom zou je dat doen; voorsorterend op mol-speuren? Dat zou de enige reden kunnen zijn. (Net als de Rian lookalike  :P)

Ik vind dit wel heel erg sterk, eigenlijk. Ik herken overigens duidelijk de mond van Anna (niet zo zeer in vergelijking met de foto die hier ernaast gebruikt is).
Laten we jabberen joekelen.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #522 Gepost op: 3-03-2024, 02:55:30 »
Ja case closed

Offline molton

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
« Reactie #523 Gepost op: 3-03-2024, 09:59:53 »
Ik snap dat ze erg lijken.. en dat is natuurlijk ook hun bedoeling maar ik zie toch echt duidelijk n verschil.. niet alleen qua gezicht maar ook qua make up
Ik zie geen duidelijke verschillen. Contouren van het gezicht lijken hetzelfde en de schmink lijkt identiek.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Soes

• Forumlid
« Reactie #524 Gepost op: 3-03-2024, 10:22:09 »
Ik zie ook geen verschil tussen die twee foto's, bovendien is het oor van die persoon echt totaal anders dan het oor van Anna. Dit is Anna niet.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #525 Gepost op: 3-03-2024, 10:51:15 »
Ik vind het filmpje van WillempieW met de lange rij en op het einde de rode strik op een hoed met oranje haar veel overtuigender.
De kandidaten zullen deze rij in de bol gezien hebben, alleen wij nog niet —> afl. 10.

Veel figuren hadden oorhoezen. De oren zijn niet te vergelijken.

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #526 Gepost op: 3-03-2024, 10:55:00 »
Ik denk nog steeds dat het de figuur met de lichtblauwe sluier is en roze strik (edit: zelfde als foxhunter net noemde), gezien haar gezicht/ogen steeds net uit beeld gehouden worden in Dia del topito, en ze niet tegelijkertijd met Anna in beeld is. Dat onherkenbare gezicht sluit mooi aan bij het viva la vida schilderij.

Bij de waarzegster denk ik dat we de mol niet zien. Zou te makkelijk zijn. Alleen al omdat het bij Moltalk besproken werd. Maar ze zegt wel.. "nu zou je het moeten weten". Ik denk dat er wel een aanwijzing in dit stukje zit.. maar ik weet nog niet precies wat.

Dat Anna zegt "Yes I do", is natuurlijk al opvallend. Ik dacht dat Anna misschien haar spiegelbeeld zou zien in de glazenbol, zoiets zou wel vet zijn. Een ander idee wat ik had is dat we moeten kijken naar welk figuur er niet getoond wordt. Of naar volgorde en de kleuren van de schmink. Iets in die richting. Ben benieuwd naar jullie ideeën.

Offline Sjeel

• Forumlid
« Reactie #527 Gepost op: 3-03-2024, 11:01:33 »
Opvallend is wel dat het 2 verschillende mensen zijn. Make up is net wat anders in aanzet en dikte van lijntjes en de handschoen lijkt bij de ene zwart en de andere paars.
De haren lijken wel op die van Anna en deze persoon bekijkt de hangers bij anderen. Is dit een spiegelbeeld opname en zien we eigenlijk haar andere oor?

Als Anna niet de mol is, zien we dan bij deze opdracht ergens de snor van Fons onder een laag make up? Of een donkere arm van Sor in een handschoen? Bij Sor, valt in aflevering 2 op dat hij bij de begin foto een ander kapsel heeft dan bij opdracht 1 in aflevering 2. Zijn ingevlochten haren maken pas later in afl.2 plaats voor de krullenbol die we daarna zagen. Kan natuurlijk wel handig zijn bij een vermomming dat zn haren ingevlochten zaten.

Offline Sjeel

• Forumlid
« Reactie #528 Gepost op: 3-03-2024, 11:08:52 »

Dat Anna zegt "Yes I do", is natuurlijk al opvallend. Ik dacht dat Anna misschien haar spiegelbeeld zou zien in de glazenbol, zoiets zou wel vet zijn. Een ander idee wat ik had is dat we moeten kijken naar welk figuur er niet getoond wordt.

Oh dit is ook wel een goede. In combi met die 2 foto's waar je het licht ziet weerkaatsen, ziet de mol zichzelf hier in de spiegel?

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #529 Gepost op: 3-03-2024, 12:09:52 »
Deze persoon die zichtbaar was in de bol hebben wij volgens mij niet helemaal te zien gekregen. Heb ik hier ook nog geen scherpe foto's van gezien. Denk daardoor dat dit de mol zal zijn.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #530 Gepost op: 3-03-2024, 12:13:18 »
In aflevering 9 zie je denk ik alleen de foute figuren uit de Dia del Topo. Alleen Anna zag nog iemand met blauwe ogen, om haar verdenking van Fons te legitimeren. Voor de rest is de waarzegster niks anders dan een verlengstuk van de mol: een bedriegster, die de kandidaten niks wijzer maakt. En dan zegt 'now you should know'.  Kees zal ook de blauwe ogen van Fons langs hebben zien komen. Een dwaalspoor.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #531 Gepost op: 3-03-2024, 12:16:58 »
Deze persoon die zichtbaar was in de bol hebben wij volgens mij niet helemaal te zien gekregen. Heb ik hier ook nog geen scherpe foto's van gezien. Denk daardoor dat dit de mol zal zijn.
Nee is het ook niet, stond al op pagina 22.

Hier moeten we het mee doen, en een beetje geduld hebben:
Ik heb alle stukjes (als ik niks gemist heb) van het "kandidatenperspectief" tijdens de aankomst van de kandidaten achter elkaar gezet.
Dit lijkt naar 1 specifieke figuur (de mol?) te leiden. Ik zie er overigens nog niet 1 van de kandidaten in.

[/q

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #532 Gepost op: 3-03-2024, 12:21:36 »
Een van de redenen dat ik Anna vanaf aflevering 1 verdenk is inderdaad dat ik haar meende te hebben gezien in aflevering 1, vooral door haar lengte, kaaklijn en postuur.

Daarnaast: we hebben nog steeds geen theorie over de kleuren toch, of mis ik iets? Wat me opviel bij de waarzegster is dat alle gezichten ook geschminkt zijn in de kleuren die we telkens zien. Geel, groen, blauw etc. Hier zit volgens mij zeker een hint in, maar ben er nog niet uit. Behalve de gekke roze kleur lippenstift van Anna haha….
Meer L

Offline Vonne1968

• Forumlid
« Reactie #533 Gepost op: 3-03-2024, 12:28:05 »
Nee is het ook niet, stond al op pagina 22.
Waar zie jij dat staan op die pagina? Ik zie het niet voorbij komen.

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #534 Gepost op: 3-03-2024, 12:46:57 »
Daarnaast: we hebben nog steeds geen theorie over de kleuren toch, of mis ik iets? Wat me opviel bij de waarzegster is dat alle gezichten ook geschminkt zijn in de kleuren die we telkens zien. Geel, groen, blauw etc. Hier zit volgens mij zeker een hint in, maar ben er nog niet uit. Behalve de gekke roze kleur lippenstift van Anna haha….

De sterkste theorie mbt de kleuren is volgens mij dat het kleuren zijn die je vaak terug ziet komen in het periodiek systeem. Dan kun je weer een link maken met de lotario kaart van Anna (de kroon) welke nummer 47 heeft. En het 47e element is zilver (Ag) = anna gimbrere.

Maar ik dacht dat er nog wat zou zijn met de kleur van de stoeltjes tijdens de executie. Heb 't allemaal op een rijtje gezet maar ik begin te vermoeden dat 't geheel random is :P

Anna: blauw, geel, lila, -, turquoise, roze, blauw, geel, turquoise
Rosario: geel, geel, roze(?), -, geel, blauw, turquoise, turquoise, roze
Afvaller: roze, lila, geel, -, blauw, turquoise, geel, roze, blauw

Dit vond ik ook nog wel een goeie maar gaat alleen over de eerste vijf afvallers dus kan best toeval zijn.

Grappig! De volgorde van de gezichten is precies andersom dan wat je schrijft. roze; lila; geel; blauw- turquoise. Maar die kleuren komen toevallig (?) precies overeen met de kleur stoel van de eerste vijf afvallers. Mosterd na de maaltijd. ;D

« Laatst bewerkt op: 3-03-2024, 12:59:21 door thomas92 »

Offline BeaVer

• Forumlid
« Reactie #535 Gepost op: 3-03-2024, 14:43:45 »
Maar ik dacht dat er nog wat zou zijn met de kleur van de stoeltjes tijdens de executie. Heb 't allemaal op een rijtje gezet maar ik begin te vermoeden dat 't geheel random is :P

Dit is wat ik doe met stoelentheorieën:

Tnx @vermoljoen

Offline thomas92

• Forumlid
« Reactie #536 Gepost op: 3-03-2024, 14:44:52 »
En terecht  ::rofl:: ::rofl::

Offline mastermol

• Forumlid
« Reactie #537 Gepost op: 3-03-2024, 14:54:52 »
nu we weten dat de mol geschminkt was bij aflevering 1, is de volgorde waarop de kandidaten deze opdracht deden weer heel interessant.  ::trots::

De mol moet wel als eerste of als laatste bij de waarzegster gezeten hebben, want:
Optie 1:
Mol werd vooraf geschminkt. Nadat alle 9  kandidaten zijn geweest werd de schmink verwijderd en doet de mol zelf de opdracht als kandidaat.

Optie 2:
De mol doet de opdracht eerst zelf   en wordt daarna geschminkt.

Kan mij niet voorstellen dat de mol als middelste (2e t/m 9e) kandidaat bij de waarzegster zat, want dan zou de mol 2 x geschminkt moeten zijn.

Op basis van de lengte van kaarsen bij de 1e opdracht was Fobs als 1e, Anna als laatste (of eenna laatste) en Sor zat ergens in het midden.

Voor de makers zou het minste risico zijn om de mol als eerste de opdracht te laten doen, en daarna te schminken. (Dat zou Fons zijn)

Stel dat de mol als laatste (Anna) aan de beurt was, dan zou de mol na de 9e kandidaat eerst afgeschminkt moeten worden, met risico dat er toch iets zichtbaar blijft voor molloten.
Daarbij, de lengte van kaarsen bij Anna en Tooske is bijna hetzelfde, daar lijkt weinig tijd tussen te zitten.
Stel dat Anna de nol is, dan moet zij in zeeer korte tijd zijn afgeschminkt voorsat zij als kandidaat de opdracht heeft gedaan. Lijkt mij bijna onmogelijk.

Ik zat de afgelopen weken 100% in de Anna tunnel, maar twijfel nu wel enorm.. is het dan toch Fons??

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #538 Gepost op: 3-03-2024, 14:59:13 »
Volgens Allomol wel. En ik moet zeggen, ik vind die statistieken zeer overtuigend. Daarnaast heb ik Fons het minst kunnen betrappen op kandidaten gedrag. Anna en Sor stuurden nog weleens in goede richtingen, dat zag ik veel minder bij Fons.

Toch blijf ook ik lekker in de Anna tunnel.

Enne daarnaast: hoe krijg je zo’n snor weggeschminkt? Dat vraag ik me oprecht af hahah
Meer L

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #539 Gepost op: 3-03-2024, 15:06:13 »
Enne daarnaast: hoe krijg je zo’n snor weggeschminkt? Dat vraag ik me oprecht af hahah

Daar kun je iets overheen plakken, waar je vervolgens schmink op doet. Ik denk alleen wel dat het lastig is om zijn neus onherkenbaar te maken.