Wat niet logisch is om als mol niet te kijken en dan ook een bod doen dat geen kans maakt om het hoogste te zijn.
Dat is inderdaad niet logisch, tenzij:
- de mol telkens als laatste ging (wat we niet met zekerheid voor Anna weten, maar er is 1 kans op 2)
- hoger dan 2000 euro bieden naar zijn/haar inschatting teveel risico inhoudt, ook rekening houdend met de verdenkingen op hem/haar.
Onder die voorwaarden, vind ik het wel verklaarbaar.
Als kijker schrijf ik degenen die in de vragen gekeken heeft niet af (ik vind ze zelfs verdacht), als kandidaat zou ik dat ook niet doen en ik vind het incorrect om aan te nemen dat Babs wel iedereen zou af schrijven waarvan ze vermoed dat ze de finalevragen hebben ingekeken.
Fons schrijf ik op basis van deze opdracht ook niet af, en het kan dat Babs dezelfde redenering maakt.
Hoewel we dat natuurlijk niet met zekerheid weten, ga ik er wel vanuit dat de mol - net zoals in de Vlaamse versie - wellicht weet wie wat geboden heeft (Anna lijkt zich daar zelf even te verspreken, maar herstelt zich) en dan is Rosario voor mij o.a. hierdoor een pak minder verdacht. Volledig afschrijven is natuurlijk drastisch ...
Ik geloof dat Babs verdenking van Fons komt uit de testvragen in beeld? Ik vind dat vrij sterk bewijs dat hij op de verdachtenlijst stond (al is niet duidelijk of dat plaats 1, 2 of 3 was).
Ik denk vooral omwille van het feit dat ze met hem mee naar de plek met Dennis wou.