Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 114450 keer)

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #160 Gepost op: 18-02-2024, 22:52:15 »
Ja, goed punt. Tooske is sowieso gedraaid. Ze noemt Sor in afl. 5 ineens als eerste. Is geen misleidende edit. Dat zou je nog aan de -3000 kunnen wijten, maar in afl. 6 controleert ze Fons, die zich verdacht gedraagt. Fons lijkt z'n lachen nauwelijks in te kunnen houden als Tooske rood krijgt. En lijkt later bij het napraten oprecht verbaasd dat ze het niet slimmer heeft gespeeld.

Beide spelers werden door Babs inderdaad zwaar verdacht  :-\\

Er is een finale met 4 mogelijk waar ze allemaal iemand anders verdenken:

Kees --> Rian
Rian --> Kees
Anna --> Fons of Sor
Fons of Sor --> Anna

Zou wel een mic drop-momentje zijn voor Rick.

hoe bedoel je slimmer gespeeld? (het lag aan de analoge test dat ze was vergeten te spreiden)

en we zullen het zien, als de volgende aflevering kees of rian afvalt is anna dus de mol, valt er iemand anders af dan is het kees.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #161 Gepost op: 18-02-2024, 23:23:21 »
hoe bedoel je slimmer gespeeld? (het lag aan de analoge test dat ze was vergeten te spreiden)

Misschien heeft Fons iets lacherigs over zich als hij echt verbaasd is, maar ik had de indruk dat hij er een beetje geniepig om moest lachen. Van: plannetje geslaagd. Ik zie hem als een nepmol die ook wel wist dat Tooske hem verdacht en die verdenking in afl. 6 heeft gevoed.

Ik denk dat hij haar als speler heel hoog inschatte. Tooske had zich al bewezen in Kroongetuige.

Maar ik sta open voor alle 5 Mol-opties. Wat ik o.a. wel verdacht aan Fons vind, is dat z'n verdenkingen sinds afl. 3 opmerkelijk steady zijn. Dat zien we vaker bij de Mol. Die heeft niet per se van die bizarre Jeroen Kijk in de Vegte-achtige verdenkingen.

Voorlopig zit ik nog op Rian, die volgens jou qua verdenkingen niet meer kan, als ik je goed begrijp. Hoezo kunnen alleen Anna en Kees nog?
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 08:23:26 door Amethyst »

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #162 Gepost op: 19-02-2024, 00:32:29 »
Misschien heeft Fons iets lacherigs over zich als hij echt verbaasd is, maar ik had de indruk dat hij er een beetje geniepig om moest lachen. Van: plannetje geslaagd. Ik zie hem als een nepmol die ook wel wist dat Tooske hem verdacht en die verdenking in afl. 6 heeft gevoed.

Ik denk dat hij haar als speler heel hoog inschatte. Tooske had zich al bewezen in Kroongetuige.

Maar ik sta open voor alle 5 Mol-opties. Wat ik o.a. wel verdacht aan Fons vind, is dat z'n verdenkingen sinds afl. 3 opmerkelijk steady zijn. Dat zien we ook vaak bij Mollen. Een Mol heeft niet altijd van die bizarre Jeroen Kijk in de Vegte-achtige verdenkingen.

Voorlopig zit ik nog op Rian, die volgens jou qua verdenkingen niet meer kan, als ik je goed begrijp. Hoezo kunnen alleen Anna en Kees nog?

Anna en kees waren als laatste aan de beurt bij de vrijstellingen-opdracht en hadden de kans daar te mollen. Rian was als eerste aan de beurt, wat mol zijn m.i. uitsluit maar er is wel iets raars aan haar bod, 500+50 is een bod wat nooit gaat winnen, dit vind ik weer mols omdat bieden zo geen zin heeft, dat voelde voor mij een beetje voor de schijn.

Rian laat zich ook nogal makkelijk sturen, ik zie een mol assertiever, (ook omdat je als mol wil zitten waar je het meeste schade aan kunt richten)  ze heeft weinig zichtbare mol acties en ze draagt zowiezo weinig bij aan het spelverloop vind ik maar dat kan ook zo een prima cover voor de mol zijn

Haar reacties bij eliminaties zijn dan wel weer raar. Vind zowiezo vreemd dat er weinig bekend is over de testvragen/verdachten van rian en ook dat er testantwoorden missen die op rian zouden slaan (foutje van de edit wellicht) dus dat ze dan ook niet de mol kan zijn.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #163 Gepost op: 19-02-2024, 07:43:04 »
Ah, ik dacht dat je qua verdenkingen bedoelde.

Zou jammer zijn als dit topic voor het tweede jaar op rij de prullenbak in kan met Anna als Mol. Vorig jaar Froukje, die Jurre op 3 had en rood kreeg. Jurre werd in de groep toen nauwelijks verdacht (volgens de edit op Froukje na zelfs helemaal niet). Nu Justin, die een aflevering voor z'n exit Anna zelfs als eerste noemde.

De jaren ervoor was het Wie verdenkt wie?-topic heel handig. In S22 konden bijvoorbeeld alleen Everon en Fresia nog. Voor de finale was dat al duidelijk.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 09:39:47 door Amethyst »

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #164 Gepost op: 19-02-2024, 10:09:30 »
Ah, ik dacht dat je qua verdenkingen bedoelde.

Zou jammer zijn als dit topic voor het tweede jaar op rij de prullenbak in kan met Anna als Mol. Vorig jaar Froukje, die Jurre op 3 had en rood kreeg. Jurre werd in de groep toen nauwelijks verdacht (volgens de edit op Froukje na zelfs helemaal niet). Nu Justin, die een aflevering voor z'n exit Anna zelfs als eerste noemde.

De jaren ervoor was het Wie verdenkt wie?-topic heel handig. In S22 konden bijvoorbeeld alleen Everon en Fresia nog. Voor de finale was dat al duidelijk.

Nergens is gezegd dat Justin Anna verdacht. Dat wordt hier door bijvoorbeeld een Lo heel hard uitvergroot, dus dat kunnen we niet weten. Het is dus een beetje te vroeg om dit topic af te schrijven.

Offline JeaNinja

• Forumlid
« Reactie #165 Gepost op: 19-02-2024, 11:28:39 »
Nergens is gezegd dat Justin Anna verdacht. Dat wordt hier door bijvoorbeeld een Lo heel hard uitvergroot, dus dat kunnen we niet weten. Het is dus een beetje te vroeg om dit topic af te schrijven.

Inderdaad, en vergeet niet dat bij die bewuste test van Justin de toekomst vragen er tussen zaten. Hij zegt zelf in die aflevering dat hij er van schrok en niet meer kon spreiden zoals hij wilde. Ik vind het dus geen waterdichte reden om Anna af te schrijven.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #166 Gepost op: 19-02-2024, 12:23:12 »
Ik haal het alleen uit Amethyst's overzicht.

Wat belangrijker is: je kunt het zo voorspellen aan de hand van het pad naar de finale, zoals ik in de algemene poll al zei:
Er ontstaat een duidelijk beeld als Sor inderdaad exit is zaterdag. Kees en Rian zitten op elkaar. Fons en Anna ook. Kunnen we dus nog steeds twee kanten van een finale op.

Het lijkt me verreweg het waarschijnlijkst dat Kees/Rian dit gaat winnen, aangevuld met Anna. Die kan de mol niet meer zijn want na Justin vliegen dan ook nog eens Sor en Fons er op haar uit.
Kortweg, vliegt Rian eruit dan is Anna wel de mol. Logischer pad is dat Sor en Fons er nog uitvliegen, en dat doen ze dan op Anna, die dan de mol niet zal zijn. Rian zit echt wel rotsvast op Kees.
De Blondine is de Mol :)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #167 Gepost op: 19-02-2024, 12:41:31 »
Ik ben er helemaal niet zo van overtuigd dat Rian rotsvast op Kees zit. Waarom zet ze hem dan zo te kijk na afloop van opdracht 3? Met haar "Dat verbaast me niets". Ook die ene testvraag die ze op Kees invult is weer erg suggestief. Ze heeft de anderen niet afgeschreven, maar denkt toch dat het tijd is om haar blik te vernauwen. En wat zien we? Ze vult een vraag in op Kees.

Rian heeft volgens mij een hoofdverdachte die we niet mogen weten, Kees is niet meer dan een bijverdachte. Ook mogelijk dat Rian zelf de Mol is.

Offline Belgian Mol

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Lo-expert
« Reactie #168 Gepost op: 19-02-2024, 12:51:18 »
Rian lijkt Anna afgestreept te hebben, maar dat is heel suggestief allemaal. Met Anna is mol zou haar exit volgende week wel logisch zijn, al betwijfel ik of Kees Anna doorheeft. Kees of Rian gaat toch moeten afvallen. Van Fons geloof ik dat hij op Anna zit, van Rosario nog niet helemaal. Vooral Fons mag dus eigenlijk voor mijn tunnel niet afvallen. Het feit dat al vroeg het bruggetje Fons-Anna, Anna-Fons is gemaakt, stelt me wel gerust.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2024, 12:53:17 door Belgian Mol »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #169 Gepost op: 19-02-2024, 12:52:12 »
Rian heeft volgens mij een hoofdverdachte die we niet mogen weten, Kees is niet meer dan een bijverdachte. Ook mogelijk dat Rian zelf de Mol is.
Zo vermoeden heb ik ook.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #170 Gepost op: 19-02-2024, 16:21:11 »
Het zou kunnen dat Rosario al vanaf het begin per ongeluk goed zit, en zijn verdenkingen leiden naar Anna. Het leek hem wel leuk in afl. 1, een beetje opvallende Mol, Anna of Jip. Fons verdenkt hij kennelijk niet, want in de testbiecht noemt hij Babs en Fons zijn concurrenten. Kees loopt hij te dollen met zijn 2.000 euro uit de pot, dus het is niet waarschijnlijk dat hij die verdenkt. Over Rian hebben we hem nauwelijks gehoord. Hij noemt haar alleen tegenover Babs, met nog een hele reeks aan andere verdachten.

Rosario verdenkt dus Anna, of heel misschien Rian.

Over die bondjes is hij wel heel erg naïef. Babs heeft het in Niet de Mol over een nepbondje. En tussen Rosario en Fons zal in deze fase zal ook niet 100% open en eerlijk zijn. Desondanks zegt Rosario in de testbiecht:

"Fons en ik delen informatie. Babs en ik delen informatie. Dus eigenlijk weet ik best wel zeker dat ik de informatie van hun krijg die ik moet hebben om te kunnen stemmen op de juiste persoon".

Heeft hij die informatie dan überhaupt nodig? Ik vind het maar een vreemde naïeve opmerking, en die strookt ook niet met de desinformatie die hij zelf aan Babs geeft.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #171 Gepost op: 19-02-2024, 21:25:27 »
De testbiechten worden deze keer open gehouden maar de vragen die aangeklikt worden zijn duidelijk en kloppen wel met voorgaande afleveringen.

Anna: de drie mannen, testvraag op Fons ( Anna verdenkt Fons al vanaf aflevering 2)
Fons: 2.5. mens, veel vragen op één, testvraag op Anna ( Fons verdenkt Anna al vanaf aflevering 2)
Rian: heeft Anna verdacht moet nu vernauwen, sluit niemand uit, testvraag Kees ( Rian noemt Kees al vanaf aflevering 2)
Kees vrijstelling geen info maar we weten sinds aflevering 3 niets van zijn verdenkingen, alleen de eerste 2 afleveringen noemde hij Rian.
Rosario: vertrouwt op de info van Fons en Babs moet het opnemen tegen hen, zijn kansen zijn 1 op 4: geen testvraag
Babs gaat op één persoon, geen testvraag, shot van Sor.

Dit lijkt een opmaat naar een finale met vier, Fons versus Anna en Kees versus Rian. Als Kees de mol is moeten Anna en Fons wel een grote draai maken in hun verdenkingen. Als Kees als mol de finale haalt en Rian valt nog af wordt het een vreemde finale met 2 finalisten die de mol niet verdenken. Als Rian ook de finale haalt en Kees is de mol dan is ze grote kanshebber voor de winst. Maar ja, Fons en Anna kunnen ook de mol zijn en dan is het afhankelijk van de verdenkingen van Kees wie kanshebber is op de winst. Ben benieuwd of Kees nu zijn verdenkingen gaat uitspreken en wie dat zijn. Rian en Anna of Fons?

De edit suggereert dat Babs is afgevallen op Sor en de verdenkingen van Sor zijn nu onbekend, hij lijkt op Anna te zitten. Ziet eruit als een voorbode dat hij gaat afvallen.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #172 Gepost op: 19-02-2024, 21:58:30 »
Babs ging vol voor een persoon. Ook in Niet de Mol zegt dat ze een bondje met Rosario aanging omdat ze hem niet vertrouwde. Het ligt dan niet voor de hand dat ze de test volledig op een ander heeft ingezet. Zoals al gezegd spreekt het feit dat ze Rosario weer penningmeester maakt voor zich. Maar de sterkste aanwijzing is dat voordat Rosario een groen scherm kreeg, Babs zat te knikken, wat erop wijst dat ze al wist dat ze ging afvallen, ook als hij de mol zou zijn, want die gaat nooit naar huis. (Dit laatste afkomstig uit de video van Siem)

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #173 Gepost op: 19-02-2024, 22:20:43 »
Dat knikken deed ze aan het begin van de eliminatie al, hoor. Nog voordat iemand een scherm had gezien. Ik denk een teken van zenuwen.

Offline Delightz

• Forumlid
« Reactie #174 Gepost op: 19-02-2024, 22:43:21 »
Dat knikken deed ze aan het begin van de eliminatie al, hoor. Nog voordat iemand een scherm had gezien. Ik denk een teken van zenuwen.
Dank voor de aanvulling. Het verandert echter niets aan de grote waarschijnlijkheid dat Rosario niet de mol kan zijn, maar Anna, de tweede verdachte van Babs.

Offline Tunneltelevisie

• Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
« Reactie #175 Gepost op: 19-02-2024, 22:53:33 »
Dank voor de aanvulling. Het verandert echter niets aan de grote waarschijnlijkheid dat Rosario niet de mol kan zijn, maar Anna, de tweede verdachte van Babs.

Of Kees blijkt de mol en hem verdenkt ze helemaal niet.  ;)

Mijn vermoeden is ook dat ze heeft ingezet op Rosario. Ze gunt Rosario daarna de rol als penningmeester, dus blijkbaar verdenkt ze hem niet meer.

Dat maakt voor mij de kans wel iets kleiner dat Sor de mol is, maar het kan nog steeds.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #176 Gepost op: 20-02-2024, 11:21:12 »
Babs ging vol voor een persoon. Ook in Niet de Mol zegt dat ze een bondje met Rosario aanging omdat ze hem niet vertrouwde. Het ligt dan niet voor de hand dat ze de test volledig op een ander heeft ingezet. Zoals al gezegd spreekt het feit dat ze Rosario weer penningmeester maakt voor zich. Maar de sterkste aanwijzing is dat voordat Rosario een groen scherm kreeg, Babs zat te knikken, wat erop wijst dat ze al wist dat ze ging afvallen, ook als hij de mol zou zijn, want die gaat nooit naar huis. (Dit laatste afkomstig uit de video van Siem)

Babs ging niet vol op één persoon heeft ze in een interview met Nu.nl gezegd. Ze zei dat dat wel zo werd gepresenteerd in de uitzending, maar dat ze de test in werkelijkheid op 2 personen heeft ingevuld. Wel meer op de één dan op de ander.

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #177 Gepost op: 20-02-2024, 15:51:37 »
afl. 7

Anna: 'ogen op de 3 mannen'. vraag 10: Fons (niet Rian)

Bij opdracht 3 zegt Anna dat ze sinds Tooske weg is twee hoofdverdachten heeft: Sor en Fons. (ze denkt dat één van hun in ieder geval die testvragen heeft ingezien).

Kees is dus een last-minute toevoeging vanwege die 2.000 euro voor de vrijstelling.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #178 Gepost op: 20-02-2024, 20:24:30 »
Bij opdracht 3 zegt Anna dat ze sinds Tooske weg is twee hoofdverdachten heeft: Sor en Fons. (ze denkt dat één van hun in ieder geval die testvragen heeft ingezien).

Ja, valt op dat Anna Sor als eerste noemt. In afl. 5 zat ze nog vooral op Fons. In afl. 6 en 7 een suggestieve edit met vragen die ze op Fons inklopte.

Ook interessant dat ze in het extra beeld zegt dat Kees als enige z'n Mol nog niet heeft bepaald. Hoezo als enige, als je zelf nog twee hoofdverdachten hebt?

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #179 Gepost op: 20-02-2024, 20:37:52 »
Beetje bluf van Anna, misschien? Het valt mij op dat Fons zegt dat hij nauwelijks nog spreidt.