Bij de opdracht met de Mayastenen zat ze er bovenop bij Sor.
(…)
Hoe ze tegenover Rian en Anna stond is niet duidelijk. Maar gezien haar uitspraken in interviews en gedrag in de aflevering en extra beelden ( ze stemde niet voor Sor als penningmeester) is wel duidelijk wie haar verdachten waren.
Als terugzoekt in dit topic, kun je ook vinden dat ze Anna tijdens de Mayastenen ook sterk in de gaten hield.
Ik ben het eens dat het bewijs suggereert dat ze Kees en (iets minder zeker) Tooske niet verdacht.
Babs sprak ergens van drie verdachten waarvan ze er eentje had laten vallen. De montage suggereerde dat ze in afl 7 er op één verdachte uitging, maar ze spreekt dat tegen in latere media en zei dat ze nog steeds spreidde tussen twee (al was ze meer toegericht op haar hoofdverdachte).
Het ligt vrijwel vast dat Fons één van de drie verdachten was. Zowel Jeroen en Tooske hadden Fons ook als verdachte, minimaal een aflevering voor ze afvielen. Als Fons de mol zou zijn, zouden dus Jeroen, Tooske en Babs op het goede spoor gezeten hebben en allemaal er vanaf gestapt hebben, dat klinkt heel onwaarschijnlijk en een enorm grote mazzel voor de montage. Of het zou betekenen dat iedereen al op Fons zat, wat echt dramatisch slecht zou zijn (zelfs AM deed het beter). Dus Fons kunnen we wel strepen.
Dan Sor. Als Sor de mol is, dan zitten er nog meerdere kandidaten verkeerd en zou Babs dus niet afvallen als Sor één van haar top twee hoofdverdachten was. Het bewijs dat ze Sor verdacht is (1) dat ze gelijk na haar terugkeer bij Sor in een groepje wilde en ook bij de Mayastenen bij hem in de buurt bleef, (2) dat ze meerdere keren (zowel in biechten en interviews) aangeeft dat ze Sor niet vertrouwde, dat haar bondje met Sor nep was en dat ze dacht dat Sor over zo’n beetje alles loog in het spel en (3) ze gaf de pot na haar afvallen aan Sor nadat ze niet zo heel lang daarvoor tegen Sor als penningmeester was. Ik ben het eens dat het waarschijnlijk lijkt dat Sor één van haar top 2 verdachten was.
Maar ik vind dat nog verre van zeker, omdat (1) een tijdje voor haar afvallen was (dus Sor zou haar derde verdachte hebben kunnen zijn), (2) zoals aangegeven, het wordt nooit duidelijk of ze Sor zag als een onbetrouwbare medekandidaat of als een mogelijke mol en (3) zoals aangegeven, het is niet noodzakelijk dat je de pot geeft aan degene op wie je net bent afgevallen en er is zelfs een precedent dat een afvaller de pot gaf aan een voormalige verdachte op wie de afvaller niet is afgevallen (Everon). Dus al met al zie ik nog wel kans dat Babs niet op Sor had ingezet in haar laatste test en dus blijft Sor nog een mogelijkheid.