Auteur Topic: Wie verdenkt Wie?  (gelezen 115753 keer)

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
Re: Wie verdenkt Wie?
« Reactie #200 Gepost op: 23-02-2024, 15:42:16 »
Ik zie roomies Anna en Rian elkaar wel optrekken naar de finale tegen hun mol Kees.

Het verbond Sor-Fons zal dan voor de finale al sneuvelen.

Kees heeft geen bondjes...... supermols.....
De Blondine is de Mol :)

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #201 Gepost op: 23-02-2024, 15:59:16 »
Als Sor finalist wordt is hij (voor de kijker) ongeloofwaardig als mogelijke mol omdat de edit duidelijk suggereerde dat Babs op hem is afgevallen.

Ik vind dat wel meevallen. Babs noemt Sor niet als verdachte en omdat de regie er een beeld van Sor inzet terwijl Babs in de voice over zegt dat ze meer op één verdachte gaat inzetten, zou het misleidend zijn als ze niet op Sor had ingezet? Er zijn wel ergere manipulaties geweest.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 23-02-2024, 16:43:57 »
Ik vind dat wel meevallen. Babs noemt Sor niet als verdachte en omdat de regie er een beeld van Sor inzet terwijl Babs in de voice over zegt dat ze meer op één verdachte gaat inzetten, zou het misleidend zijn als ze niet op Sor had ingezet? Er zijn wel ergere manipulaties geweest.

Ze zegt ook dat ze 1 van haar verdachten heeft geschrapt, zou ook prima op Sor kunnen slaan. 

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 23-02-2024, 16:58:49 »
Citaat
Kees: o.a. Babs, vraag 10: Babs

Dat Kees in aflevering 5 een vraag op Babs invulde bij de test en daarbij opmerkte dat Babs een raar verhaal had over dat het bij haar terugkeer niet zo zou zijn gegaan zoals ze verteld had blijkt wel te kloppen.

Ik zit net het fragment bij Annemieke te luisteren en daar vertelt Babs het volgende:" Ik heb wel gesprekken met Kees gehad en ik heb wel geprobeerd om hem me te laten verdenken en hij leek het wel even te geloven. Dat was heel grappig. Hij zei daarover, hé maar Babs dat verhaal dat jij vertelde over het bouwen van die blokkentoren dat verzin je toch gewoon. Dat is toch niet hoe je bent teruggekomen? Babs heeft daarop gereageerd door te zeggen "nee je hebt gelijk, het is doorgestoken kaart. Niets is wat het lijkt ik kan nog steeds de mol zijn. Daar heeft ze wel even plezier mee gehad.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 23-02-2024, 17:02:26 door Marimol »

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 23-02-2024, 17:09:30 »

Nou dit  was wel héél suggestieve montage  m.i. helemaal omdat Babs meerdere malen heeft gezegd dat ze Sor niet vertrouwde. Het bondje was een nepbondje. Bron: extra beeldmateriaal en Niet de mol.

Wat nog wel kan is dat Sor zich realiseert dat hij mogelijk onjuiste info heeft van Babs omdat Babs zelf verkeerd zat en dat hij zijn volgende test anders gaat invullen.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 23-02-2024, 17:54:17 »
Maar iemand niet vertrouwen in het spel is niet hetzelfde als denken dat diegene de mol is en de test daarop invullen. Kandidaten zijn ook elkaars concurrenten. Kan zijn dat Sor zo onbetrouwbaar in hun bondje was dat ze juist daardoor de overtuiging kreeg met een echte kandidaat te maken te hebben en hem daarom van haar verdachtenlijst schrapte.

Het feit dat Babs Anna invulde als kijker zegt mij meer. Je hoort dat er 3000 euro niet is verdiend omdat er gekeken is. Op wie zet je dan in? Een willekeurige kandidaat of degene die jij als mol verdenkt? Ik denk het laatste...ik denk dat Babs Anna als 1 van haar voornaamste verdachten nog had.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #206 Gepost op: 23-02-2024, 18:35:26 »
Dat Kees in aflevering 5 een vraag op Babs invulde bij de test en daarbij opmerkte dat Babs een raar verhaal had over dat het bij haar terugkeer niet zo zou zijn gegaan zoals ze verteld had blijkt wel te kloppen.

Ik zit net het fragment bij Annemieke te luisteren en daar vertelt Babs het volgende:" Ik heb wel gesprekken met Kees gehad en ik heb wel geprobeerd om hem me te laten verdenken en hij leek het wel even te geloven. Dat was heel grappig. Hij zei daarover, hé maar Babs dat verhaal dat jij vertelde over het bouwen van die blokkentoren dat verzin je toch gewoon. Dat is toch niet hoe je bent teruggekomen? Babs heeft daarop gereageerd door te zeggen "nee je hebt gelijk, het is doorgestoken kaart. Niets is wat het lijkt ik kan nog steeds de mol zijn. Daar heeft ze wel even plezier mee gehad.  ::rofl::
Ik denk een heel eind met je mee hoor, de kans is groot dat ze ergens Kees wel is gaan verdenken, want ze zegt in afl. 1: niet Jip, Justin, Rosario, Jeroen, Fons.

Blijven er maar 4 over die dan WEL de mol kunnen zijn, w.o. Kees, dus als zij daar op heeft ingezet, hoe kan ze dan exit zijn, kunnen dus alleen nog Fons en Sor de mol zijn, enz.

Maar dit verhaal, dat Kees ertoe bracht in zijn biecht opeens Babs te gaan verdenken, vind ik eerlijk gezegd een mols verhaal voor Kees, die met Babs meewaaide in de wind. Als jij de mol bent en een kandidaat wil jou doen geloven dat zij de mol is, dan maak je daar natuurlijk enorm gebruik van.....

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #207 Gepost op: 23-02-2024, 19:32:19 »
Maar iemand niet vertrouwen in het spel is niet hetzelfde als denken dat diegene de mol is en de test daarop invullen. Kandidaten zijn ook elkaars concurrenten. Kan zijn dat Sor zo onbetrouwbaar in hun bondje was dat ze juist daardoor de overtuiging kreeg met een echte kandidaat te maken te hebben en hem daarom van haar verdachtenlijst schrapte.
Babs heeft (in de extra beelden) ook twijfel geuit of de pot wel in juiste handen was met Sor als penningmeester toen hij dat voor het eerst werd. Dat maakt het des te opmerkelijker dat ze hem nu opnieuw penningmeester maakt.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #208 Gepost op: 23-02-2024, 20:01:26 »
Ik denk een heel eind met je mee hoor, de kans is groot dat ze ergens Kees wel is gaan verdenken, want ze zegt in afl. 1: niet Jip, Justin, Rosario, Jeroen, Fons.

Dit heeft ze niet zo gezegd, dat is interpretatie in dit topic. Bij de eerste test zegt ze dat ze best veel uit de aflevering heeft kunnen halen, is ze bang dat ze in een tunnelvisie beland maar is wel zelfverzekerd. Pas in Niet de mol geeft ze meer informatie: Ze vond de positie van de schilderijen met slotjes goede positie om te mollen. Zat de mol dan in die groep bij de schilderijen? best wel een goede positie zegt ze nogmaals.

In test 5 zegt ze te spreiden over vier mensen en vult een vraag in op Jeroen. De analoge test geeft ook wel informatie maar we ontdekten hier dat we de antwoorden niet in de juiste volgorde zien. Er wordt gesuggereerd dat ze vraag 20 op Fons invulde maar dat kan ook het antwoord van een andere vraag zijn. In test 7 zegt ze voor één persoon te gaan maar dat ligt ook genuanceerder blijkt uit haar interviiews.

Bovenstaande kan betekenen dat ze de groep schilders niet heeft meegenomen in haar eerste test en dat ze bij haar terugkeer deze groep extra onder de loep neemt. Justin en Jip waren al afgevallen dus focus op Jeroen, Fons en Sor. Wat opvalt is dat ze bij haar terugkeer in aflevering 5  meteen in een duo wilde met Sor, ze wilde bij hem in de koets. Ze bood zich snel aan en ging met Fons mee in de gele auto en ze vulde een testvraag in op Jeroen.In afl. 6 is Jeroen exit dus focus op Sor en Fons bij de opdracht met de Mayastenen zat ze er bovenop bij Sor.

Na haar 2e exit vertelde ze in Niet de mol dat ze Kees als haar concurrent zag en op Nu.nl las ik dat ze Tooske had gevraagd om informatie maar dat Tooske haar keihard had afgewezen. Dat ze Tooske om info vroeg lijkt er op te wijzen dat ze naast Kees ook Tooske wel vertrouwde. Hoe ze tegenover Rian en Anna stond is niet duidelijk. Maar gezien haar uitspraken in interviews en gedrag in de aflevering en extra beelden ( ze stemde niet voor Sor als penningmeester) is wel duidelijk wie haar verdachten waren.

Offline Amethyst

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #209 Gepost op: 23-02-2024, 20:04:49 »
^ Sorry, had ik gemist. Ik pas het aan.

Offline Demanuitwenen

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 23-02-2024, 20:39:12 »
Na haar 2e exit vertelde ze in Niet de mol dat ze Kees als haar concurrent zag en op Nu.nl las ik dat ze Tooske had gevraagd om informatie maar dat Tooske haar keihard had afgewezen. Dat ze Tooske om info vroeg lijkt er op te wijzen dat ze naast Kees ook Tooske wel vertrouwde.

Raar dat Tooske in het dagboek en niet de mol zegt babs veel informatie gegeven te hebben..

Jammer dat babs voor de tweede maal is afgevallen, ze had het spel erg goed door (behalve dat ze kees/rian als mol miste) en als ze niet haar alles of niets strategie gevolgd had was ze zeker een finalist geweest en was er meer geld in de pot gekomen, kortom de mol lacht het hardst nu.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #211 Gepost op: 23-02-2024, 20:41:17 »
Raar dat Tooske in het dagboek en niet de mol zegt babs veel informatie gegeven te hebben..

Jammer dat babs voor de tweede maal is afgevallen, ze had het spel erg goed door (behalve dat ze kees/rian als mol miste) en als ze niet haar alles of niets strategie gevolgd had was ze zeker een finalist geweest en was er meer geld in de pot gekomen, kortom de mol lacht het hardst nu.

Ze heeft gespreid op 2 personen, ze had het volgens mij helemaal niet goed door en is daarom 2 keer afgevallen.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 23-02-2024, 20:52:17 »

Dit zegt Tooske hierover op Nu.nl

Babs (Schutte, red.) wilde bij terugkomst meteen een bondje. Het was ongeveer de tweede zin die ze naar me uitsprak. Maar ik wist niet zo goed wat ik daaraan had, want zij was als eerste afgevallen. Ik heb haar nog echt heel veel dingen verteld, gewoon uit de goedheid van mijn hart. Ja, ik ben een beter mens dan ik dacht."

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 23-02-2024, 20:55:07 »
Maar kijk eens naar het topic wie-verdenkt-wie.... is een leuk topic joh ;D Fons kan gewoon niet meer, niet alleen Tooske maar vooral ook Jeroen ging eruit die vanaf aflevering 1 al vol op Fons zat. Dan had Rian, Kees of Sor af moeten vallen. Kan er bij mij niet in.

Deze topic-reeks werkte t/m S22 heel goed. Vorig jaar kregen we de switcheroo in onze collectieve molmaagjes gesplitst.

Trouwens.... vol op Fons als je over vier namen spreidt lijkt me niet. Er is geen bewijs dat Jeroen hem daarna nog als hoofdverdachte had, eerder het tegenovergestelde.

In de derde test noemde hij Tooske eerder dan Fons ...in hetzelfde stukje. In het begin van afl. 5 vond hij Sor verdachter dan Fons. Daarnaast was Jeroen bij z'n exit niet meer helemaal okselfris ::zweet::

Ik ga bij Tooskes verdenkingen uit van een vuile edit. We weten niet op wie Tooske die test vnl. heeft ingevuld. Ze tonen een vraag die Tooske niet op Sor en Kees (Suriname) invult, maar mogelijk wel op Fons (Italië). We zien die aflevering ook dat ze 'nepmol' Fons controleerde.

Boodschap: ::megafoon:: Tooske tunnelde op Finalist Fons en kreeg rood. Finalist Fons is niet de Mol
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 14:44:17 door Amethyst »

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 23-02-2024, 21:15:15 »
Ik ga ook vanuit dat het Fons is geweest. En er is inderdaad bewijs dat haar mol niet in het afvallershotel komt, dus in de finale terecht komt.

Tooske zegt zelf in de niet de mol, dat ze slecht tegen haar verlies kan en nog steeds vanuit gaat dat haar hoofdverdachte de mol is. Denk dat als je goed zit niet zou afvallen en zeker, omdat naast haar nog 6 kandidaten waren of het lag inderdaad aan de soort test wat zij zegt.

Offline Lo

• Forumlid
  • Forumlid Gho
« Reactie #215 Gepost op: 23-02-2024, 21:21:03 »
Boodschap: ::megafoon:: Tooske tunnelde op Finalist Fons en kreeg rood. Finalist Fons is niet de Mol
Maar dat kan niet, hierdoor:
Ik switch naar trol-Mol Fons.
::rofl::

En Mari: goed, maar je maakt nu het punt dat Kees dus toch de mol is want Babs zat helemaal niet op die 5 (en dus automatisch wel op Kees).

Amethyst had eerder de theorie dat ze zelfs op 6 zat, namelijk ook nog op Rian, en dan blijven er maar 3 over.....

Het blijft gek dat ze na haar return niet op Kees=mol gefocust lijkt maar Kees wel op Babs=mol. Ik vlak deze twee eenheden maar tegen elkaar uit. Slotsom moet dan zijn dat Kees de mol is  ::trots:: ::tandpastasmiley::

Offline Leendert

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #216 Gepost op: 23-02-2024, 22:34:04 »
Bij de opdracht met de Mayastenen zat ze er bovenop bij Sor.

(…)

Hoe ze tegenover Rian en Anna stond is niet duidelijk. Maar gezien haar uitspraken in interviews en gedrag in de aflevering en extra beelden ( ze stemde niet voor Sor als penningmeester) is wel duidelijk wie haar verdachten waren.

Als terugzoekt in dit topic, kun je ook vinden dat ze Anna tijdens de Mayastenen ook sterk in de gaten hield.

Ik ben het eens dat het bewijs suggereert dat ze Kees en (iets minder zeker) Tooske niet verdacht.

Babs sprak ergens van drie verdachten waarvan ze er eentje had laten vallen. De montage suggereerde dat ze in afl 7 er op één verdachte uitging, maar ze spreekt dat tegen in latere media en zei dat ze nog steeds spreidde tussen twee (al was ze meer toegericht op haar hoofdverdachte).

Het ligt vrijwel vast dat Fons één van de drie verdachten was. Zowel Jeroen en Tooske hadden Fons ook als verdachte, minimaal een aflevering voor ze afvielen. Als Fons de mol zou zijn, zouden dus Jeroen, Tooske en Babs op het goede spoor gezeten hebben en allemaal er vanaf gestapt hebben, dat klinkt heel onwaarschijnlijk en een enorm grote mazzel voor de montage. Of het zou betekenen dat iedereen al op Fons zat, wat echt dramatisch slecht zou zijn (zelfs AM deed het beter). Dus Fons kunnen we wel strepen.

Dan Sor. Als Sor de mol is, dan zitten er nog meerdere kandidaten verkeerd en zou Babs dus niet afvallen als Sor één van haar top twee hoofdverdachten was. Het bewijs dat ze Sor verdacht is (1) dat ze gelijk na haar terugkeer bij Sor in een groepje wilde en ook bij de Mayastenen bij hem in de buurt bleef, (2) dat ze meerdere keren (zowel in biechten en interviews) aangeeft dat ze Sor niet vertrouwde, dat haar bondje met Sor nep was en dat ze dacht dat Sor over zo’n beetje alles loog in het spel en (3) ze gaf de pot na haar afvallen aan Sor nadat ze niet zo heel lang daarvoor tegen Sor als penningmeester was. Ik ben het eens dat het waarschijnlijk lijkt dat Sor één van haar top 2 verdachten was.

Maar ik vind dat nog verre van zeker, omdat (1) een tijdje voor haar afvallen was (dus Sor zou haar derde verdachte hebben kunnen zijn), (2) zoals aangegeven, het wordt nooit duidelijk of ze Sor zag als een onbetrouwbare medekandidaat of als een mogelijke mol en (3) zoals aangegeven, het is niet noodzakelijk dat je de pot geeft aan degene op wie je net bent afgevallen en er is zelfs een precedent dat een afvaller de pot gaf aan een voormalige verdachte op wie de afvaller niet is afgevallen (Everon). Dus al met al zie ik nog wel kans dat Babs niet op Sor had ingezet in haar laatste test en dus blijft Sor nog een mogelijkheid.

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 23-02-2024, 23:04:29 »
Maar dat kan niet, hierdoor: ::rofl::

Amethyst had eerder de theorie dat ze zelfs op 6 zat, namelijk ook nog op Rian, en dan blijven er maar 3 over.....

Ja, ik bedoelde dat ik dacht dat dat het frame was. Maar kan natuurlijk dat de edit een double bluff is ...dat ze een *obscure* testvraag laten zien die Tooske niet op Sor (of Kees) invult, maar mogelijk wel op Fons ...dat ik denk: hurr durr, dan is ze niet op Fons afgevallen, want dat suggereren ze juist heel sneaky.

Is ze natuurlijk *wel* gewoon op Fons afgevallen 💡

Nee, nooit gezegd dat Babs op zes namen zat. Ik dacht wel dat Justin in afl. 1 mogelijk over zes namen spreidde (zei hij bijna al) en in afl. 2 en 3 mogelijk ook over Rian. Daar is ruimte voor in de edit.

Dat zou betekenen dat hij in afl. 2 mogelijk op vijf namen zat. Tussen z'n derde verdachte en z'n laatste verdachte, Fons, zit een knipje. De test daarna lijkt hij op vrouwen in te hebben gevuld. Babs en Jip zaten toen al in het afvallershotel.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 18:26:54 door Amethyst »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #218 Gepost op: 24-02-2024, 07:06:41 »
Als terugzoekt in dit topic, kun je ook vinden dat ze Anna tijdens de Mayastenen ook sterk in de gaten hield.
En ik denk dat dat vertrouwen niet is toegenomen. Anna ging in de fout met optellen. Zo te zien corrigeerde Anna dat foutje niet zelf, maar moest Babs dat doen. In 'Niet de Mol' zegt Babs dat ze er halverwege achter kwam dat ze 7.1 fout aan het doen was. Als ze dat zelf moest ontdekken, is haar verdenking van Anna alleen maar versterkt. In 7.2 ging het duidelijk fout met de gasten aan de tafel van Anna en Rian. En in 7.3 denkt Babs dat Anna in het dossier heeft gekeken. Dat wijst erop dat ze haar hoofdverdachte was. Wie er naast Fons nog meer in het dossier gekeken had, werd niet bekend.

De opdrachten die Babs met Sor deed daarentegen, gaven wèl aanleiding tot meer vertrouwen. In 6.1 doorstond hij haar testje, en vond hij de laatste twee stenen van hun stapel. In 6.2 wilde hij in de bonusronde Fons er nog uit halen, achteraf terecht. In 7.1 had hij met Kees de andere deelopdracht goed gedaan. In 7.2, waar Babs en Sor aan dezelfde tafel stonden, ging met hun gasten niets mis. En dat het Sor was die in 7.3 in het dossier had gekeken, kwam ze niet te weten.

Op basis van de opdrachten is de kans dus behoorlijk groot dat Anna bij haar laatste twee verdachten zat. Sor heeft alle tests en checks van Babs goed doorstaan, dus de mogelijkheid dat zij hem al voor de test liet vallen is heel reëel.

De Anna-tunnelaars mogen zich meer zorgen maken, want Rian lijkt haar niet te verdenken. Hoe kan het dan dat Babs is afgevallen?

Offline Amethyst

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 24-02-2024, 08:06:15 »
Als Sor de Mol is, wordt Fons denk ik door geen een kandidaat verdacht in de finale.

Dat vind ik wel bij de edit passen.