Auteur Topic: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen  (gelezen 36392 keer)

Offline SanderFMC

• Forumlid
Re: [Aflevering 3] - Opdracht 2: Stad en land aflopen
« Reactie #220 Gepost op: 24-02-2024, 10:34:18 »
Het is mij niet helemaal duidelijk of het een actie was waarmee de opdracht niet had kunnen slagen?
Volgens mij is het idee dat ze een envelop van twee verschillende had willen verwisselen, waardoor ze een envelop met een goede naam maar toch een foute envelop zouden hebben meegenomen. Het is niet aantoonbaar dat dit echt gebeurd is, maar het zou wel een verklaring bieden voor inderdaad wat opvallend gegoochel met enveloppen wat we Anna zien doen.

Offline Molekule

• Forumlid
« Reactie #221 Gepost op: 24-02-2024, 10:39:13 »
Het is mij niet helemaal duidelijk of het een actie was waarmee de opdracht niet had kunnen slagen?

Wat ook opvalt in deze proef is dat Anna betrokken is bij het beantwoorden in functie van de letters "K" en "M" van TOEKOMST, 2 belangrijke letters - want medeklinkers - om het woord te raden.
De "M" zou ze dan mollen door het verwisselen van de envelop, en de "K" probeert ze de (lastkge) keuze richting Duisburg (ipv het correcte Luik) te sturen, maar zonder succes dankzij Rosario.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #222 Gepost op: 24-02-2024, 10:47:36 »
Volgens mij is het idee dat ze een envelop van twee verschillende had willen verwisselen, waardoor ze een envelop met een goede naam maar toch een foute envelop zouden hebben meegenomen. Het is niet aantoonbaar dat dit echt gebeurd is, maar het zou wel een verklaring bieden voor inderdaad wat opvallend gegoochel met enveloppen wat we Anna zien doen.

Ik zou 'm dan onzichtbaar verstoppen, tussen m'n buik en broekband ofzo. Niet zo slordig los in m'n achterzak dat iedereen 'm kan zien zitten.

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #223 Gepost op: 24-02-2024, 10:50:06 »
Ik ben ook niet overtuigd. Maar een opvallend moment is het wel

Offline Mol1991

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #224 Gepost op: 24-02-2024, 10:55:49 »
Ik zou 'm dan onzichtbaar verstoppen, tussen m'n buik en broekband ofzo. Niet zo slordig los in m'n achterzak dat iedereen 'm kan zien zitten.
Ja ik ook, nu lijkt het net dat ze dit express gedaan heeft om verdacht over te komen en dat ze zo hoopt dat kandidaten juist haar verdenken en de makers hebben dit er bewust ingelaten om Anna verdacht te maken. Zou ze de mol zijn hadden ze dit er waarschijnlijk uitgeknipt.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 10:57:24 door Mol1991 »

Online Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #225 Gepost op: 24-02-2024, 14:11:34 »
Jurre zat vorig jaar ook vol in beeld met zijn hand in een envelop waar hij nog niet hoorde te zitten.

Dit is voor mij het moment van dit seizoen. Wat is daar gebeurd, en waarom heeft ze het gedaan?
Ofwel is ze de mol, en vind ik het een hele mooie gewaagde molactie. Rosario heeft het gezien, en zit vanaf dan op de juiste mol.
Ofwel is ze een héél slimme kandidaat die daar on the spot beseft dat als ze dit doet en betrapt wordt, ze er een concurrent uitknikkert.

Wat Rian betreft aan het bord: het moment dat Rosario en Jeroen hun steden opnoemen, zegt Rian: "Ja allemaal goed... " en dan slikt ze haar woorden in.
Best verdacht, maar kan ook een kandidaat zijn die niks goed wil doen omdat ze anders geschrapt kan worden.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #226 Gepost op: 24-02-2024, 14:53:12 »
Is er iemand met een plausibele verklaring voor de envelop van Anna als ze kandidaat is?

Een mogelijke verklaring:
Ze staat bij een tafel waarvan ze zelf zeker weet dat de stellingen niet op haarzelf slaan. Ze pakt haar eigen envelop uit het rekje om als notitieblaadje te gebruiken. Ze wil namelijk de antwoordmogelijkheden goed onthouden. Slim, want als ze de foute stad kiezen, kunnen ze altijd de tweede optie nog proberen in de doorloper.

Ze blijft daarna ook consequent rondlopen met de pen.
Eigenlijk lijkt me dit juist heel kandidaats.

Online Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #227 Gepost op: 24-02-2024, 15:37:37 »
Ze hebben toch enveloppen waarop ze eventueel kunnen schrijven? Vanop P1 Duisburg/Luik heeft ze die meegenomen.
En op de kaart, zoals Rian doet.

De bewuste scene geknipt en geplakt.
https://i.imgur.com/lnLS2Ch.mp4

(Hebben we op dit forum geen video tag?)

« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 15:39:42 door Molshoop_ »

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #228 Gepost op: 24-02-2024, 15:45:45 »
Anna pakt haar eigen envelop al voordat de andere 2 juiste enveloppen geopend worden.
Op tafel liggen dan nog twee dichte enveloppen met Jeroen en Rosario erop te lezen.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 15:48:39 door annebeestje »

Online Molshoop_

• Forumlid
« Reactie #229 Gepost op: 24-02-2024, 15:52:05 »
Ik snap niet wat je bedoelt.

De eerste 2 shots heb ik omgedraaid tov hoe ze in de uitzending zitten.
Lijkt mij te kloppen, als je let op de linkerhand van Jeroen.

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #230 Gepost op: 24-02-2024, 16:10:46 »
Anna komt als eerste bij tafel P2, ze heeft dan nog geen enveloppen ergens anders geopend. Dus als je een fijn notitie blaadje wilt hebben, dat je voor jezelf kunt houden dan is je eigen envelop de meest logische keuze. Zeker als je door de stellingen te lezen al weet dat het niet om jouw eigen envelop draait. Dus nog voordat de twee juiste enveloppen open zijn kan ze dan vast wat noteren. Misschien wil ze wel de kleur van de tafel noteren, samen met de stellingen. Heel handig voor in de test later. En super kandidaats.

Als je dit soort notities op de kaart schrijft ben je je eigen notities zo weer kwijt, als die kaart met een ander koppel meegaat.

Verder zie ik echt niets geks.
Ze loopt later met dat blaadje dubbelgevouwen rond. Dus niet alsof ze die nog had kunnen verwisselen. Die "envelop" onder haar shirt is volgens mij gewoon haar heuptasje of zender.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 16:14:20 door annebeestje »

Offline Molest

• Forumlid
« Reactie #231 Gepost op: 24-02-2024, 16:54:23 »
Die "envelop" onder haar shirt is volgens mij gewoon haar heuptasje of zender.
Ja, ik zag er meteen al geen envelop in. Eerder het heuptasje dat ze van achteren was gaan dragen.
Plausibele verklaring overigens, waarom ze die envelop wegnam! ::ok::

Offline Molstein

• Forumlid
  • Geslacht: Man
« Reactie #232 Gepost op: 24-02-2024, 17:33:13 »
Haar heuptasje zit continu vooraan. Ook op het moment dat haar hand naar achter gaat. Het enige dat veranderd is, is dat de riem van haar heuptasje op haar rug nu onder haar shirt zit en daarvoor erboven zat.
En als ze aan haar shirt trekt is de vorm die we zien wel heel recht van vorm. Als ze die loslaat zie je niet veel meer.

Als ze die envelop nam om notities te nemen, waarom zien we haar dan nooit iets op die envelop noteren?

Interessant om de beelden zo vlak na elkaar te zien. Thx Molshoop_ !
« Laatst bewerkt op: 24-02-2024, 17:44:04 door Molstein »

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #233 Gepost op: 24-02-2024, 18:14:10 »
Haar heuptasje zit continu vooraan. Ook op het moment dat haar hand naar achter gaat. Het enige dat veranderd is, is dat de riem van haar heuptasje op haar rug nu onder haar shirt zit en daarvoor erboven zat.
En als ze aan haar shirt trekt is de vorm die we zien wel heel recht van vorm. Als ze die loslaat zie je niet veel meer.

Als ze die envelop nam om notities te nemen, waarom zien we haar dan nooit iets op die envelop noteren?

Interessant om de beelden zo vlak na elkaar te zien. Thx Molshoop_ !

Eens!

Het was natuurlijk makkelijker om de envelop eerst, op de rug, onder haar loshangend shirt te stoppen en op het moment dat zij alleen is naar voren te schuiven zodat het op de plaats wordt gehouden door de ceintuur.

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #234 Gepost op: 24-02-2024, 18:16:47 »
Eens!

Het was natuurlijk makkelijker om de envelop eerst, op de rug, onder haar loshangend shirt te stoppen en op het moment dat zij alleen is naar voren te schuiven zodat het op de plaats wordt gehouden door de ceintuur.

Wat het ook is, het zit niet onder de ceintuur. Ik betwijfel of het een envelop is, want die zou in dit geval onder haar shirt zweven.

Offline Gadoesja

• Forumlid
« Reactie #235 Gepost op: 24-02-2024, 20:04:58 »
Ik bedoel dat de envelop boven de ceintuur zit, zodat de ceintuur de envelop ondersteunt.
De finale zal het geheim van de envelop ontsluieren. ::rofl::

Offline Martje

• Forumlid
« Reactie #236 Gepost op: 25-02-2024, 09:43:24 »
Ik geloof nog steeds dat er gewisseld is met Parijs VS Marseille. Zoals ook kort in Moltalk te zien was: want het was een non-vergelijking anders. Iedereen weet dat Marseille verder ligt. Ook al was het misschien geen geslaagde molactie er moet daar toch wat gebeurd zijn?
Door alle pagina’s over de envelop van Anna, lukt het me niet meer om terug te vinden of daar nog iets over gezegd is.
Het was volgens mij een vergelijking van Jeroen en Tooske en die liggen er allebei uit :) maar is er nog iemand bij die tafel geweest?

Offline SanderFMC

• Forumlid
« Reactie #237 Gepost op: 25-02-2024, 20:09:37 »
De enige die daar in theorie iets mee gedaan zou kunnen hebben is Fons: dat zou dan gebeurd moeten zijn in de periode tussen dat Tooske en Jeroen los van elkaar op dat punt waren. Maar erg waarschijnlijk is dat niet. We weten in ieder geval zeker dat Marseille een correcte oplossing van de puzzel opleverde dus een succesvolle molactie heeft hier niet plaatsgevonden

Offline Memmymol

• Forumlid
« Reactie #238 Gepost op: 28-02-2024, 12:28:58 »
Tijdens de uitleg van Rik bij deze opdracht, zien we eerst de envelop van Tooske in beeld komen op een tafeltje. Daarna een tafeltje met envelop waarvan de naam niet te lezen is. Maar dat is de envelop van Kees, want niet veel later zien we zelfde tafeltje op dezelfde plek met daarop de envelop waarop Kees staat.
Dan zegt Rik, daar moeten SPECIFIEKE kandidaten samenkomen en vervolgens zien we de tafeltjes met enveloppen in beeld van Justin, Rosario en Kees. (20.42)
Rond 20.54 min zegt Rik : Alleen die SPECIFIEKE kandidaten en dan zien we de tafeltjes met enveloppen van Anna, Jeroen en Rian.
De enige naam die TIJDENS de uitleg niet in beeld komt op een envelop, is die van Fons.
Is dat omdat Fons
niet SPECIFIEK een kandidaat is, maar de mol?

Offline Mollem

• Forumlid
  • Hoi Els!
« Reactie #239 Gepost op: 28-02-2024, 13:37:14 »
 ::vergroot::