Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?  (gelezen 13482 keer)

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #140 Gepost op: 9-02-2024, 12:42:51 »
De opmerking van Rik dat ze "veel en veel te laat" waren doet ook niet echt vermoeden dat ze de goede richting op reden.

Ik ben door deze opdracht Fons wel verdachter gaan vinden. Eerst voorstellen om alle piñata's kapot te slaan voor maximaal mingeld, wetende dat hij zelf als penningmeester de auto in gaat en ervoor kan zorgen dat de eindbestemming nooit gevonden wordt. Moet een goede dag voor hem zijn geweest als hij inderdaad de mol is.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #141 Gepost op: 9-02-2024, 13:00:56 »
Ik had ook al naar de locaties gekeken, maar kon er niet echt een route van maken. Het lijkt me inderdaad dat er een hoop retakes bij zitten en we weinig van de echte route zien.Ze rijden hier van oost naar west, juist in de richting van het startpunt dus. Dat kan trouwens ook niet anders, want de calle 61 is eenrichtingsverkeer.

Klopt, inderdaad fout van mij.

Punt 2: Ook hier komt de auto juist vanaf de weg uit het noorden de rotonde opgereden, juist vanaf de kant van het eindpunt dus.

Hier ben ik niet mee eens. Als ik dat punt orienteer met google earth, rijden ze volgens mij wel noordwaarts (alhoewel ze in de droneshot naar beneden rijden). Zie foto. De gele pijl is het traject dat we ze zien nemen. Ze rijden nog net die afrit links op de foto voorbij, dus veronderstel ik dat ze de afrit naar beneden gaan nemen (waar ze ook van komen?).

Ze hadden al goed gegokt dat de eindbestemming een van de monumenten op de kaart is. Als je dat weet en je hebt een grof idee van waar de route heen gaat (dat je een van de monumenten in de richting van het noorden moet kiezen), dan blijven er eigenlijk maar twee mogelijkheden over die ook nog in elkaars verlengde liggen. Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen dat het halen van de eindbestemming bij voorbaat onhaalbaar was.

Dat lijkt me ook een mogelijkheid. De monumenten rond het plein afrijden en dan in één rechte lijn naar het noorden zoveel mogelijk andere monumenten proberen tegen te komen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #142 Gepost op: 9-02-2024, 13:17:02 »
En Rik zei Mehari, maar op de auto staat toch echt Safari. (Het is een VW Safari, zo heet ie in Mexico).
Zou daar nog een hint in zitten?

Mehari /omgekeerd Hem (mol = man?)
Rosario/ omgekeerd Sor

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #143 Gepost op: 9-02-2024, 13:20:31 »
Dennis vroeg de mol hoe lang heb ik nog en was zeer gerustgesteld over het antwoord.
Bij het oftomologie-spoor was dat antwoord waarschijnlijk: 'alle tijd van de wereld'. 

Bij die roze toren met de klok zou je ook kunnen denken aan de domtoren in Utrecht.

Mehari /omgekeerd Hem (mol = man?)
Rosario/ omgekeerd Sor
Dat ziet er logisch uit, maar net niet waterdicht.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2024, 13:23:04 door foxhunter »

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #144 Gepost op: 9-02-2024, 13:34:46 »
De Quinta Molina aan de overkant kan je evt koppelen aan "Buurvrouw Rian". Een rol die ze al jaren speelt voor Zappelin. Met een beetje creatief denken kun je alles wel draaien naar Rian hoor. Die heeft zo ontzettend veel gedaan in haar carriere!

Offline SanderFMC

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #145 Gepost op: 9-02-2024, 13:36:21 »
Hier ben ik niet mee eens. Als ik dat punt orienteer met google earth, rijden ze volgens mij wel noordwaarts (alhoewel ze in de droneshot naar beneden rijden). Zie foto. De gele pijl is het traject dat we ze zien nemen. Ze rijden nog net die afrit links op de foto voorbij, dus veronderstel ik dat ze de afrit naar beneden gaan nemen (waar ze ook van komen?).
Dan zeg je toch eigenlijk hetzelfde als ik, dat ze vanuit het noorden komen aanrijden en dus niet vanuit de richting van het beginpunt? En inderdaad lijkt het erop dat ze op de rotonde omkeren en weer terug richting het noorden rijden.

Mij doet het vooral vermoeden dat het vooral retakes zijn die we zien want er valt gewoon geen coherente route van te maken die ook nog eens binnen de tijd af te leggen is.

Offline JPD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #146 Gepost op: 9-02-2024, 14:20:25 »
Ik ben door deze opdracht Fons wel verdachter gaan vinden. Eerst voorstellen om alle piñata's kapot te slaan voor maximaal mingeld, wetende dat hij zelf als penningmeester de auto in gaat en ervoor kan zorgen dat de eindbestemming nooit gevonden wordt. Moet een goede dag voor hem zijn geweest als hij inderdaad de mol is.
De kandidaten dachten met alle redelijkheid dat er nog 38.000 te winnen was. Als je dat kan pakken door wat exta mingeld te pakken, is dat hele logische overweging.

De kandidaten wisten niet dat Dennis daar was, die al veel geld versnipperd had.

Offline Froky

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #147 Gepost op: 9-02-2024, 14:22:32 »
Dan zeg je toch eigenlijk hetzelfde als ik, dat ze vanuit het noorden komen aanrijden en dus niet vanuit de richting van het beginpunt? En inderdaad lijkt het erop dat ze op de rotonde omkeren en weer terug richting het noorden rijden.

Mij doet het vooral vermoeden dat het vooral retakes zijn die we zien want er valt gewoon geen coherente route van te maken die ook nog eens binnen de tijd af te leggen is.


Inderdaad, ze komen vanuit het noorden aanrijden op die rotonde. Nemen bijna de hele rotonde. (Beeld net op tijd afgekapt, zodat we het niet precie zien). Ze rijden ofwel oostwaarts in, of rijden de hele rotonde over en gaan terug noordwaarts vanwaar ze kwamen.
In ieder geval bewijst dat dat ze op dat moment al op de juiste laan waren geweest. Tenzij dit een beeld is van na de opdracht, toen ze het adres van die locatie hadden gekregen.

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #148 Gepost op: 10-02-2024, 17:19:03 »
Ik was nog even op zoek gegaan naar de andere gebouwen die op de kaart staan aangegeven... Wel bijzondere locaties eigenlijk:
Twee musea, een begrafenisonderneming, een bar met 'meisjes van plezier', een school, een vakbond en een gezondheiscentrum.  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 10-02-2024, 20:08:37 door annebeestje »

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #149 Gepost op: 12-02-2024, 16:01:23 »
Lees ik er nou overheen hier of elders…?! Dat er een “ja” hoorbaar was als Dennis (met) de mol belt om te vragen hoeveel tijd hij nog heeft? Een vrouwenstem.
Laten we jabberen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #150 Gepost op: 12-02-2024, 16:05:25 »
Lees ik er nou overheen hier of elders…?! Dat er een “ja” hoorbaar was als Dennis (met) de mol belt om te vragen hoeveel tijd hij nog heeft? Een vrouwenstem.

Volgens mij is dat wel aan de orde gekomen hier ja, klopt. Ik vind het wel heel gedurfd overigens, als dat echt de onbewerkte stem van de mol is.

Jurre zei in een interview dat ze, toen hij als mol in gesprek ging met de kandidaten, voor een stemcomputer hadden gekozen die voorlas wat hij typte, om te voorkomen dat mensen het stemgeluid konden analyseren en op die manier bij hem terecht zouden komen.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #151 Gepost op: 12-02-2024, 16:07:26 »
Volgens mij is dat wel aan de orde gekomen hier ja, klopt. Ik vind het wel heel gedurfd overigens, als dat echt de onbewerkte stem van de mol is.

Jurre zei in een interview dat ze, toen hij als mol in gesprek ging met de kandidaten, voor een stemcomputer hadden gekozen die voorlas wat hij typte, om te voorkomen dat mensen het stemgeluid konden analyseren en op die manier bij hem terecht zouden komen.

Maar dat was een soort of in ieder geval meer “gekunstelde” situatie.
Lijkt me nu niet of lastiger? Ik kan er overigens niet echt een stem uithalen anders dan een vrouwelijke stem. Plus, het is inderdaad wel heel gewaagd.
Laten we jabberen.

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #152 Gepost op: 12-02-2024, 16:12:35 »
Maar dat was een soort of in ieder geval meer “gekunstelde” situatie.
Lijkt me nu niet of lastiger? Ik kan er overigens niet echt een stem uithalen anders dan een vrouwelijke stem. Plus, het is inderdaad wel heel gewaagd.

Ja, daarom kan ik me niet voorstellen dat ze dat er niet uit zouden hebben geknipt als het stemgeluid echt is. Je zou haast denken dat dit is 'nagespeeld' door Dennis en iemand anders, of dat ze er gewoon een andere stem onder hebben gemonteerd.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #153 Gepost op: 12-02-2024, 16:26:06 »
Het klinkt voor mij gewoon als de stem van Dennis.

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #154 Gepost op: 12-02-2024, 16:31:27 »
Het klinkt voor mij gewoon als de stem van Dennis.

Echt?! Qua gesprek onlogisch. Maar ik hoor echt een vrouwenstem. Maar ik vertrouw de edit niet.
Laten we jabberen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #155 Gepost op: 12-02-2024, 16:56:46 »
Je bedoelt het "ja", direct voor Dennis' "hoelang heb ik nog?" rond 28:53 in de uitzending? Dat is volgens mij gewoon Dennis die zo zijn zin begint. Of bedoel je een ander moment?

Offline Eva.

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #156 Gepost op: 12-02-2024, 17:03:28 »
Je bedoelt het "ja", direct voor Dennis' "hoelang heb ik nog?" rond 28:53 in de uitzending? Dat is volgens mij gewoon Dennis die zo zijn zin begint. Of bedoel je een ander moment?

Dennis belt, er wordt opgenomen (de hoorn gaat met een klik van de haak) en je hoort vervolgens een hijgerige en korte 'Ja'. Daarna hoor je de heldere en veel hardere stem van Dennis. Die 'Ja' komt echt van iemand anders, wordt ook duidelijk gesuggereerd door de montage, en klinkt inderdaad vrouwelijk.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #157 Gepost op: 12-02-2024, 17:06:05 »
In die ja hoor ik dus een enthousiaste ja van Dennis. Wat hoger dan de rest van zijn zin, maar zo praat Dennis volgens mij. (Ik heb net heel WIDM 8 teruggekeken. ;D)

(Edit: Een enthousiaste "ja" als in dat hij hoort dat hij contact heeft met de Mol.)
« Laatst bewerkt op: 12-02-2024, 17:08:17 door Heinz »

Offline thomas92

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #158 Gepost op: 17-02-2024, 14:08:48 »
Ben het wel met Heinz eens m.b.t. die "Ja" ::jaja::

Ik heb even een lijst gemaakt van in beeld gebrachte Pinjata's en Beluisterde vragen/antwoorden.

- Molletje -

po-mol-ogie
mol-esteren
mol-loot
mol-bord
micro-mol
Koffie-mol-en
Ofstal-mol-logie
Paraceta-mol
Guaca-mol-e
mol-sla
Mol-ik
Mol-dau
Dubbel-mol
Ho-mol-oog
Kalender-mol-en
Zweef-mol-en
Ortho-mol-ecair
Mol-ukken
Politie-mol
mol-ano
mol-boon
Oftal-mol-ogie

- Telefoon -     

Jeroen
Anna
Tooske




Rian
Babs
Fons
Rossario
Anna



Anna
Babs/Kees?
Roassario?




Rian
?
Fons
- Vraag Telefoon -

De leer van fruit en de fruitsoorten
Iets kapot maken
Trouwe Fan van het tv-programma Wie is de MoL?




Een veelgebruikt pijnstillend en koortsverlagend middel.
Een avocado saus afkomstig uit Mexico.
Hoe heten de bladeren van een Paardenbloem?
Vogelverschrikker
Met 440km langste revier van Tsechië



Kermis attractie waarbij men in een hangend zitje in de rondte draait.
Natuurgeneeskunidge Behandelwijze
Eiland in de indische zee




Drie turbines om geld op te wekken?
Een brandbare stof ..
Deel van een windturbine -?waar kruis aan vast zit?-



Kalendermolen, is dat überhaupt wel een woord? Vond ik wel opvallend. Het was ook een woord dat speciaal los in beeld kwam tijdens een stukje met Dennis (29:07). Net als dubbel... mol (26:53).



Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 2: Het gebaande pad?
« Reactie #159 Gepost op: 25-02-2024, 22:16:26 »
Fons wil alles meppen.
Anna is hier tegen.
Oftomologie kaartje had ze bewaard, bij zich. In de pinata kan de eindaanwijzing in hebben gezeten, maar die hing nog zonder kaartje aan de lijn.
De taak van de mol is hier er voor zorgen dat 38640 euro niet verdiend wordt.
Oftomologie moet dus niet in laatste ure van de lijn gemept worden, zodat het geld restant bij Dennis nog verdiend kon worden.
Fons en Sor weer kandidaats aan het meppen om geld te verdienen.

Er wordt te makkelijk afstand gedaan op dit forum van het grote bedrag. Het is de taak van de mol om te voorkomen dat dat verdiend kan worden, dus neem dat gedeelte wel serieus.