Auteur Topic: Aflevering 10 - Ontknoping  (gelezen 9610 keer)

Offline NVR_95

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #160 Gepost op: 11-03-2024, 13:47:48 »
Ja, eens. Maar ik volg de kritiek op Anna (of de opdracht) niet helemaal hier. Andere kritiek ben ik het niet altijd mee eens, maar ik snap wel waar het vandaan komt.

En nogmaals, ik vind het ontzettend flauw om Charlie te vragen om zich te laten voorstellen met Carlos, zeker als andere kandidaten dit niet kunnen controleren omdat ze geen Spaans spreken.

Ik volg deze opmerking vooral niet, denk ik. Waarom zouden andere kandidaten dit niet kunnen controleren? Ze kunnen niet vloeiend Spaans, maar ze zijn toch niet achterlijk, haha. Met wat houtje-touwtje Spaans heeft Rian ongetwijfeld de namen van haar passagiers te weten gekomen. Als dan later blijkt dat die naam toch niet klopt, dan kan er bij haar een lampje gaan branden.

Ik vind het trouwens juist een prachtige sneaky molactie om zoiets niet bij haar eigen passagiers te doen, maar bij 1 van de anderen. Valt ze gelijk minder op.

En ja, als de opdracht gaat zijn "vraag mensen hun naam en zet ze op alfabet" dan is een typische molactie toch om mensen een foute naam te laten zeggen?

Flauw vind ik opdrachten waar het de mol makkelijk wordt gemaakt. Bijv bij de sleuteltjes in het water valt daar wat voor te zeggen. Hier vond ik het helemaal niet zo makkelijk voor de mol, aangezien het de andere kandidaten nogal opvalt als er iemand in de rij staat waarvan de naam niet blijkt te kloppen.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #161 Gepost op: 11-03-2024, 14:35:16 »
Waarom zouden andere kandidaten dit niet kunnen controleren? Ze kunnen niet vloeiend Spaans, maar ze zijn toch niet achterlijk, haha.
Je hoeft niet achterlijk te zijn om niet te weten wat "Si alguien te pregunta tu nombre, ¿dirías Carlos?" betekent in het Nederlands. Antwoord onder de spoiler. En waarom zou ze dit aan Charlie gevraagd hebben met andere kandidaten erbij? Lijkt me niet.
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline garfreek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #162 Gepost op: 12-03-2024, 09:58:24 »
Kees, Sor en Rian hadden die naam al moeten hebben voor zij erop los ging. Dus super eerlijk!  Ik vind het oprecht een van de leukste molacties ooit, geweldige opdracht ook!

Het had lef nodig, 3 man wist het tegendeel en nog steeds laten ze het gebeuren! Hij is simpel en effectief.

Vond hem tof!

Offline JanMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - Ontknoping
« Reactie #163 Gepost op: 12-03-2024, 10:22:02 »
Vond de finale best leuk, dus goed gedaan.

Anna als mol. Zeker geen slechte mol (paar leuke en brutale acties, zeker in Dia del Topo), maar ook paar waar ze echt meer van had kunnen/moeten maken (naar mijn mening. Ik denk dan aan het pakken van slechts 500,- mingeld bij de bakjes, niet hoger bieden bij vrijstelling en ook de laatste opdracht (hoe makkelijk was het verkeerde woord zeggen). Vind dat echt jammer. Het feit dat andere kandidaten al voor mingeld zorgen, betekent niet dat je als mol niets hoeft te doen. Natuurlijk kun je niet bij iedere opdracht even goed mollen (en dat ook uitvoeren), maar bij die opdrachten had je er toch echt veel meer van kunnen en moeten maken.