Auteur Topic: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen  (gelezen 70008 keer)

Offline Eva.

• Forumlid
Re: [Hints] Titels van de afleveringen en andere mogelijke aanwijzingen
« Reactie #200 Gepost op: 16-02-2025, 12:24:07 »
Stond de naam niet op een van de paspoorten die voor iedereen toegankelijk waren?

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #201 Gepost op: 16-02-2025, 12:27:11 »
Op een van de koffers, zover ik in de uitzending meekreeg.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline annebeestje

• Forumlid
« Reactie #202 Gepost op: 16-02-2025, 12:29:08 »
Stond de naam niet op een van de paspoorten die voor iedereen toegankelijk waren?

Op de koffer inderdaad. Dus in dit geval had iedereen eerlijke kans heeft de hint te vinden, maar niet iedereen een eerlijke kans om die op de juiste manier te interpreteren

Offline Eva.

• Forumlid
« Reactie #203 Gepost op: 16-02-2025, 12:37:15 »
Ik vroeg me af of de namen niet correspondeerden met de paspoorten, want in dat geval had iedereen die naam ook in een van de paspoorten kunnen zien. Het is me niet duidelijk of en welke namen daar dan in stonden.

Offline 11elf

• Forumlid
« Reactie #204 Gepost op: 16-02-2025, 14:28:44 »
Ja dat is wel een puntje, zeker met 3 kandidaten met een S in de naam tot vorige aflevering is dit normaal gezien een hintje dat gelukkig niet maar op 1 persoon wijst. Maar zo ver in het seizoen worden de hints wel duidelijker.

Zo wees de juiste oplettendheid nu eigenlijk ook heel duidelijk op de afvaller en een potentiële mol.

Afvaller Nora die Roos de tablet zag pakken. En potentiële mollen Stijn en Roos die aanwezen wie er de witte vrijstelling op hun tafel hadden gelegd… waarbij ik het zien van het wegkijken van Nora heel goed opgemerkt vond.

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #205 Gepost op: 16-02-2025, 17:56:01 »
Het grotere plaatje, zou dat niet gewoon op Stijn slaan? Ik bedoel maak van elke kandidaat een foto (plaatje), welke is dan het grootst?!

Online DRenziboy

• Forumlid
  • Je weet wel, die rare gast ;)
« Reactie #206 Gepost op: 16-02-2025, 19:16:37 »
Haha, Rik zei het voordat ze een mol gekozen hadden al eens... maar wel een leuke interpretatie.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #207 Gepost op: 16-02-2025, 20:57:37 »
Ben wel echt benieuwd waar Rik toch op kan doelen, is er een patroon dat we dienen te zien? In het begin hebben we nog wel eens gehint en gepuzzeld naar het Edele Achtvoudige Pad dat richting biedt voor het juiste handelen, en hier wordt ook naar verwezen in de titels. Hoe hier de mol aan te koppelen hebben we nog niet uitgeplozen ;) Behalve dat de mol telkens aanwijzingen krijgt van Rik wat te doen, en we dit ook horen in de audio opnames.
« Laatst bewerkt op: 16-02-2025, 21:02:30 door Juuls247 »
Meer L

Offline FS

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #208 Gepost op: 16-02-2025, 21:02:01 »
Ben wel echt benieuwd waar Rik toch op kan doelen, is er een patroon dat we dienen te zien?

Vooral ook wat de kandidaten kunnen zien. De boodschap is gericht aan hun

(En ook aan ons natuurlijk)

Maar de landkaarthint (98) naar Stijn is 100% geen toeval. Uiteraard alleen voor de kijker

Offline Juuls247

• Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
« Reactie #209 Gepost op: 16-02-2025, 21:03:27 »
Vooral ook wat de kandidaten kunnen zien. De boodschap is gericht aan hun

(En ook aan ons natuurlijk)

Maar de landkaarthint (98) naar Stijn is 100% geen toeval. Uiteraard alleen voor de kijker
Ja precies, maar wat kunnen de kandidaten dan toch zien?
Meer L

Offline gekkegerr

• Forumlid
« Reactie #210 Gepost op: 17-02-2025, 15:58:51 »
Iedere aflevering begint met 'De juiste...'

Juist is een anagram voor Stijn als je de 'n' omkeert.

« Reactie #211 Gepost op: 17-02-2025, 16:31:22 »
Ik begrijp niet dat je een n moet omkeren zodat je een hint kan hebben. Malloten zien vanuit hun tunnel meer hints dan de makers erin stoppen denk ik.   ::tandpastasmiley::

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #212 Gepost op: 17-02-2025, 18:28:55 »
Ik begrijp niet dat je een n moet omkeren zodat je een hint kan hebben. Malloten zien vanuit hun tunnel meer hints dan de makers erin stoppen denk ik.   ::tandpastasmiley::
Precies.. tenzij Rik in zn intro iets had gezegd dat dit seizoen dingen omgekeerd zijn oid.

Die u omdraaien slaat nergens op anders.

(En nee een opmerking in 1 afl over spiegelbeeld snijdt geen hout)

Verder is Stijn wel de mol en het is al duidelijk genoeg

Offline MartinJ

• Forumlid
« Reactie #213 Gepost op: 17-02-2025, 22:33:17 »
Wat ik kon bedenken is dat je die woorden na 'de juiste' onder elkaar zou moeten zetten en dat je van elk woord een bepaalde letter moet nemen en dat die dan de naam van de mol vormen. Bij de Vlaamse versie van WIDM hebben ze eerder zo'n soort hint gehad als ik me niet vergis. Ik dacht met die van Griekenland. Daar hebben typisch van dit soort hints   en we hebben nu een Belgische regisseur.
Waar ik nog steeds mijn hoofd over breek is wat we moeten doen met die uitspraak van Rik over het zien van het grote plaatje en in het duister tasten. En ook over die puzzel die ons was beloofd over de molkeuze. Zijn wij nou zo dom of zijn zij nou zo slim?

Offline Mol1991

• Forumlid
« Reactie #214 Gepost op: 17-02-2025, 22:45:53 »
Waar ik nog steeds mijn hoofd over breek is wat we moeten doen met die uitspraak van Rik over het zien van het grote plaatje en in het duister tasten. En ook over die puzzel die ons was beloofd over de molkeuze. Zijn wij nou zo dom of zijn zij nou zo slim?
Ik denk zelf dat dit pas duidelijk wordt in aflevering 10, maar het kan ook dat we in aflevering 9 erachter komen.

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #215 Gepost op: 17-02-2025, 23:04:16 »
Iedere aflevering begint met 'De juiste...'

Juist is een anagram voor Stijn als je de 'n' omkeert.

Voor het gemak wordt de e van juiste ook maar weggelaten. ;)

Ik kan even niet meer terugvinden waar de mogelijke hint s is mol staat en of er beeldmateriaal van is. De ondertiteling geeft iig L. Sompsie aan en dat zijn meer letters dan s is mol de p en e blijven over....daarnaast was er nog een koffer en daar stond R. Kalua op.

Offline FS

• Forumlid
« Reactie #216 Gepost op: 17-02-2025, 23:11:21 »
L. Somsi

Offline Marimol

• Forumlid
« Reactie #217 Gepost op: 18-02-2025, 09:45:41 »
Ja, ik weet dat L.Somsi hier genoemd is maar ik zie hiervan geen beeld of screenshots.

In de aflevering zie je bij de laseropdracht dat Maaike vraagt of er wat leuks op staat als de bewuste koffer wordt ingeladen. Ze leest de tekst zelf voor maar we zien geen label in beeld. De ondertiteling geeft toch echt L.Sompsie aan.

Zolang er geen shot is waarop de tekst zichtbaar is zie ik er nog geen hint in. Het is ook maar wat je wil horen.  ;)

Stijn leest R. Kalua voor.

Offline foxhunter

• Forumlid
  • Opa F
« Reactie #218 Gepost op: 18-02-2025, 13:49:10 »
Grapje van Maaike? L. Somsi. Je ziet Stijn ook verbaasd kijken. Grapje van Stijn: R. Kalua Dracula verhaspelen.
Was 'L. Somsi' niet gewoon de koffer met R Johnson erop?

Offline conderanda

• Forumlid
« Reactie #219 Gepost op: 19-02-2025, 00:26:04 »
Aflevering 5 voorafgaand aan de test zie je twee beelden met beide armen omhoog, als in een “W” maar omgekeerd is dat 2x een “M”…. Maaike Martens?